Šta je novo?

Pristanište 'Batajnica'

Moram posle 5god da "abdejtujem" ovu temu, jer su sada nove okolnosti i uskoro će i nova vlast u gradu, a mape i slike su se pogubile na novom firumu. Pa, idemo od početka :), a to je položaj potencijalnog pristaništa u odnosu na saobraćajnice, intermodalni terminal i aerodrome.

IMG_20220617_052253.png


Od Intermodalnig terminala u Batajnici do lokacije za pristanište ima oko samo 5km, a ni aerodromi nisu daleko, pogotovo ovaj u Batajnici za koji se planira i kargo saobraćaj. Ali, najbitniji je IT koji će uskoro početi da radi.

 
Lokacija za pristanište je sasvim dovoljna za izgradnju min.300 metara kejskog zida na šipovima gde bi bile možda samo dve dizalice, kranska i za kontejnere.
IMG_20220617_055048.png


Od Batajnice do Dunava je u planu rekonstrikcija puta, a na mesto deponije izgradnja reciklažnog centra.
"U okviru granice plana Široki put je deo sekundarne ulične mreže, koji od naselja Batajnica vodi na severoistok ka Dunavu. Planirana širina Širokog puta iznosi minimalno 15 metara, što podrazumeva kolovoz od sedam, dvosmerne biciklističke staze od tri, zelenila sa drvoredom od dva metra i trotoarima sa obe strane širine jedan i po metar - navodi se u dokumentaciji."

IMG_20220617_061549.png
 
Poslednja izmena:
Зна ли се упосленост постојећих робних капацитета луке Београд? Нешто ми се чини да нису сви кранови упошљени али и да би ово предложено пристаните било веома функционално.
 
Ovo je tek ideja za pristanište u Batajnici i dok/ako se ona usvoji "Luka Beograd" AD će, nadam se, biti izmeštena u "Luku Dunav" Pančevo. A, svakako bi trebala da bude izmeštena sa sadašnje lokacije na Ada Huji.

Tada će još više da bude potrebe za jedno pristanište na desnoj strani Dunava, pogotovu u neposrednoj blizini autoputa, Intermodalnog terminala i aerodroma. Lučki operater za "Pristanište Batajnica" može da bude "Luka Beograd" ili "Intermodalni terminal" koji bi tako imao vezu i sa Dunavom.

 
Poslednja izmena:
IMG_20220617_181335.png

Ovo je snimak krajem 2020. i vidi se da ima sasvim dovoljno mesta za pristanište, ako bi se malo ispomerali uzvodno ponton sa čamce i šljunkara. Možda bi bilo dovoljno za kejski zid na šipovima i 200m kako bi mogla da pristanu dva broda, samohotke ili barže sa kontejnerima.

 
Најплодније оранице планирамо бетонирамо као бесни, поред постојећих капацитета који би могли да се прошире...
 
O čemu ti pričaš?! . . kakvo "betoniranje" i kakvi "postojeći kapaciteti"?! . .
Moja ideja nije da se "betoniraju oranice", pogledaj postove bar na ovoj stranici. Pristanište bi se, naravno, gradilo na obali Dunava, a ne na njivama.

Pristupni put do te lokacije postoji i već je planirana njegova rekonstrukcija i proširenje kao što piše u gornjem članku. A, jedan deo uz put planiran za Reciklažni centar umesto deponije, što piše na ovoj stranici.

IMG_20220617_092809.png
 
Poslednja izmena:
Lokacija za pristanište je sasvim dovoljna za izgradnju min.300 metara kejskog zida na šipovima gde bi bile možda samo dve dizalice, kranska i za kontejnere.
IMG_20220617_055048.png
Нацртај како то треба да изгледа пристаниште. За мене ако причамо о роби, пристаниште је тек део луке јер морају да буду површине за складиштење кратковремено и средњерочно, паркинзи и слично. И где ће то све да буде?
 
Нацртај како то треба да изгледа пристаниште. . . И где ће то све да буде?
Prvo pažljivo pročitaj sve postove na ovoj strani, pogledaj slike i klipove, pa onda ćeš dobiti odgovore na tvoja pitanja. Ovako su upao na temu, a nisi shvatio o čemu se tačno radi, pa pišeš o "betoniranju njiva"?!
 
Na ovom prostoru gde je šljunkara, koji je otprilike 200x50m može lako da se izgradi jedno malo pristanište, upravna zgrada, garaža i ostalo, privremeno skladište za robu, . . a, kontejneri bi išli u Intermodalni terminal.
Ovde nisam planirao neku luku koja bi bila zamena za onu u Beogradu, već Pristanište koje bi više bilo deo Intermodalnog terminala u Batajnici.

IMG_20220618_094551.png
 
Poslednja izmena:
Не могу да схватим шта може да се уради са пристаништам 300х50м? Мислим вероватно може за два три камиона, али зар је то капацитет? Чему онда то?
 
I koja je poenta ako ce biti vec pristaniste malo nize u Pancevu?

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Не могу да схватим шта може да се уради са пристаништам 300х50м?
OK, ako "ne možeš da shvatiš" nije strašno, važno je da shvate oni koji odlučuju. Pristaništa na Dunavu nisu mnogo veća, nap. Smederevo i Vukovar.

A, u Pančevu je velika "Luka Dunav" koja je na levoj obali reke i nije baš "malo niže". Sva roba i kontejneri za Srem bi morali da idu preko nekog mosta, što poskupljuje transport. Pristanište bi bilo na desnoj obali Dunava i vrlo blizu autoputu i Intermodalnom terminalu.

IMG_20220617_084412.png
 
Da li je stvarno toliko skuplje da kontejner vozom obidje Beograd preko novog mosta? Mozda 3 evra po kontejneru?
Svakako zvuci jeftinije nego da brod 2 puta staje i gubi vreme na istovar zbog 3 kontejnera.

Sent from my SM-G981U1 using Tapatalk
 
Za ta tri kontejnera možda i nema potrebe, ali za 15 ili 20 je druga stavar. Mora da se uzme u obzir i Intermodalni terminal, kao i nastojanje da se poveća kontejnerski prevoz u Srbiji. Evo nedavno je stigao prvi brod iz Konstance u Novi Sad, a na toj trasi bi bilo i pristanište u Batajnici.

 
Da ali oni svakako idu opet na voz ili kamion pa ne pravi razliku da li se istovara sa jedne ili druge strane grada.
 
. . ne pravi razliku da li se istovara sa jedne ili druge strane grada.
Nije ovde u pitanju samo grad, već sve Privredne zone u istočnom Sremu. Izgradjeni su mnogi privredni pogoni, skladišta i distributivni centri počev od Zemuna pa do Inđije i Pećinaca. A, planirane su i nove oko Obilaznice i aerodroma NT. Pristanište Batajnica bi bilo takodje u Sremu i to na samo 5km od Intermodalnog terminala.

IMG_20220619_050350.png
 
Razumem ja to, ali koju razliku pravi firmi u Simanovcima da li kamion ide da pokupi kontejner do Batajnice ili do Panceva? Mozda 20 minuta voznje ako i toliko.
Mislim da nije bitan toliko intermodalni terminal za pristaniste jer zasto bi neko istovario kontejner sa broda, kamionom ga vozio 10 minuta do terminala i onda pretovarao na voz, ako moze u Pancevu direktno sa broda na voz?
Bilo bi korisnije da imamo vise intermodalnih terminala po Srbiji da se na duze staze roba salje vozom, a samo poslednjih par km kamionom do konacnog odredista.
 
. . do Batajnice ili do Panceva? Mozda 20 minuta voznje ako i toliko.
Za 5god će možda biti izgradjena cela Obilaznica oko Beograda, pa bi kamioni sa kontejnerima morali da idu tom trasom, a to je mnogo više od 20min jer ima min.60km od Dobanovaca do luke u Pančevu. A, još više je potrebno vremena za prevoz iz Inđije, obe Pazove ili Batajnice, pa je znatno i skuplje.

Ako bi sada bila doneta politička odlika za izgradnju Pristaništa u Batajnici, trebalo bi min.5god za dokumentaciju i izgradnju. Posledice ove političko-ekonomske situacije u svetu zbog Ukrajine trajaće godinama, a najviše pogadja energetiku. Cene nafte za kamione i struje za vozove su već mnogo porasle, pa će se birati najjeftiniji transport.

A, to će biti rečni konejnerski prevoz jer nap. ova manja samohotka menja 16 kamiona ili kompoziciju voza od 16 vagona. Zato mora da se izgradi infrastruktura kao pristanište u Batajnici da bi firme koje se bave logistikom i prevozom mogle da odaberu najbolji i najjeftiniji način prevoza robe.

1655546079328.jpg
 
Poslednja izmena:
Počeli su radovi na Intermodalnom terminalu u Batajnici koji nema pristanište na Dunavu:

Položaj mogućeg Pristaništa u Batajnici bi bio izmedju dve velike dunavske luke, nešto biže Pančevu nego Novom Sadu. Ove luke mogu da imaju transport uzvodno do Budimpešte i Beča ili nizvodno do Bugarske i Rumunije, pogotovu do rečno-morske luke Konstanca.

Brodovi koji bi išli iz Pančeva uzvodno prema Nemačkoj bi morali da prodju ispred Batajnice, kao i brodovi iz NS koji idu nizvodno do Konstance. Svaki od njih bi mogao da pristane u Batajnici na utovar/istovar kontejnera za transport do Intermodalnog terminala ili firmama u istočnom Sremu (mapa dva posta iznad).
 
Poslednja izmena:
Luka Dunav Pančevo je trebalo da se sredi i razvije do maksimuma, a pošto ima najveći potencijal bilo bi logično da to bude glavna luka i za Bg.
Kad izgrade most kod Vinče, nadam se da će jedan krak pruge sa mosta ići i do luke, kako bi dobila alternativni pristup i izbeglo bi se provlačenje opasnih materija kroz Pančevo.
 
Нацртај како то треба да изгледа пристаниште. . .
Evo poredjenje sa ovim dokom na stubovima od 120m u Novom Sadu. Pristanište "Batajnica" može da ima i duži takav dok na stubovima, ako je potrebno. A, kontejneri bi se prevozili u obližnji Intermodalni terminal koji je sada u izgradnji kod ž.stanice u Batajnici.

IMG_20221130_035054.png
 
Poslednja izmena:
Pančevačka luka na Dunavu ima najbolji položaj, infrastrukturu i sve predispozicije da bude glavna kapija Beograda i Srbije na Dunavu. Kad se izgradi most kod Vinče i luka spoji na prugu i sa te strane- i Srem će biti vrlo brzo dostupan.. Ova priča o Batajnici mi je nerazumljiva.
 
Da, "Luka Dunav" u Pančevu ima najbolji položaj, veliki basen i mogućnost proširenja, a imaće još bolju vezu izgradnjom mosta kod Vinče. O tome sam godinama pisao na toj i drugim temama, pa i ovde. Ali, kao i na autoputu gde postoje petlje za manje gradove, tako bi i u Batajnici bilo pristanište izmedju dve velike luke u Pančevu i NS.

Pristanište u Batajnici pored "Intermodalnog terminala" i 2 aerodroma, velikog broja privrednih zona od Zemuna do Inđije i Rume može da bude od velike koristi Sremu. Cena izgradnje bi bila mala jer bi prisan bio na državnom zemljištu, a pristupni put se već gradi. To bi ustvari bila velika betonska ploča delom na stubovima u Dunavu.

Osim kontejnerskog prometa tu bi bila mogućnost i za "rasuti teret", nap. žito i kukuruz koji se ugravnom prevozi kamionima i baržama. Evo na insertu iz gornje slike se vidi kamion koji preko rampe istovara u baržu i još tri kamiona na čekanju. Do Pančeva ima oko 50km i troškovi prevoza nisu zanemarljivi, a tu su i usluge lučkog operatera.

IMG_20221130_115537.png
 
Poslednja izmena:
Vrh