Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Najbolje je objasniti Lasti da okretnica služi za odmaranje autobusa i vozača do narednog polaska, a ne za parkiranje i noćenje. Šta će dva perona za Vrčin? Linija najčešće ide na 20 minuta, znači u normalnim uslovima, neće nikad biti više od jednog autobusa na okretnici.
 
Predlagao sam ranije, kada sam davao predlog reorganizacije linija koje su nekada bile ITS1, dao i jedan prošireni predlog da se neke od linija nekadašnjeg ITS2 sistema okreću na nekim od okolnih linija, kao i da se uradi reorganizacija linija linija sa poteza 300+Vrčin, kako bi se dobio bolji prevoz, i da ne bude okosnica prevoza Smederevski put, kuda saobraća jako veliki broj linija, a isti je sklon zagušenjima, koji znaju da budu svakodnevna pojava.
 
Deo odgovora na konstataciju da bi bila glupost da linija 309L postane kružna linija i da bi se 50% trase linije 309L poklapalo sa trasom linije 309. To što si citirao je samo jedan od mnogih primera gde se trasa neke linije poklapa više od 50% trase sa trasom neke druge linije, bilo to opravdano ili ne, pa se do sada nije digla ni kuka ni motika da kaže kako je to glupost i kako nema poentu, nego se uhvatili da kažu za predlog za liniju 309L. I pritom se za sve što se predloži za liniju 309L, kaže da je tehnički neizvodljivo, nepotrebno i da je bacanje para, te da je jedino ovakva trasa kakva je uvedena, jedino izvodljiva, i da je čak i to previše za stanovnike dela Kaluđerice kroz koji je uvedena. A po gradu koliko hoćeš primera koji su još gori od 309L.
 
Brate, primer ti je dve linije koje nemaju vezu sa vezom, zato te i pitam

Sent from my Mi A2 Lite using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910533#p910533:hmtmkgep je napisao(la):
marrecar » 22 Дец 2021 04:06 pm[/url]":hmtmkgep]Evo jedan snimak, doduše star 4 godine, sa Malte.
Dakle, može i to, uz malo prilagođavanja.

Стим што је улица са почетка снимка са Малте шира од Саве Ковачевића у Калуђерици која је најшира улица у насељу :D

Једино решење за Калуђерицу јесте да се успостави систем једносмерних улица, али у том циљу је проблем што је комплетна улична мрежа небулозна јер је насеље изграђено на њивама и атарским путевима те успостављање кружних једносмерних улица најчешће није могуће због великог процента слепих крајева.

Други проблем јесте отпор становништва према успостављању једносмерних улица. За почетак, не желе, а за даље, и кад се успостави, то нико живи не поштује. А не поштује јер је проблем небулозна мрежа која захтева комплексна кружења. Пример је свакако Копаоничка улица која је морала бити регулисана једносмерно од Краља Петра до Херцеговачке да би месна пијаца могла да добије дозволу. До прве раскрснице са Прерадовићевом улица је дуга 260 метара и у том делу је 18 стамбених објеката. И сви они ће ићи контра смером тих 260 метара него да круже преко Миријевске преко 1200 метара.

Дакле, не може свуда и све ни једносмерно да се ефикасно реши.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910401#p910401:30pj9d75 je napisao(la):
Vinča307 » 22 Dec 2021 10:39[/url]":30pj9d75]Za 48 i 505l ne može da se poredi nikako, 48 saobraća u gradu i koliko često se desi da potpuno ispadne iz reda vožnje i onda 505l lepo posluži, a i još nastavlja Miljakovačkim stazama gde 48 ne može da prođe, često se desi i haos na 48 pred utakmice Zvezde.
Ovde je poenta na tome da 505L deli trasu sa linijom koja (zvanično, na papiru) ima takt od 6 minuta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910514#p910514:30pj9d75 je napisao(la):
prigradski » 22 Dec 2021 14:57[/url]":30pj9d75]Zanima me koje uslove ispunjava 26l, pritom cesto idu jedna za drugom, isto tako 310, 312, 409, 406 l i kojekakve minibus linije...
Ulice u delu Jajinaca kuda saobraća 409 su široke koliko i minibus koji tuda saobraća. Na insistiranje građana je napravljeno da se uspostavi i suprotan smer.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910751#p910751:3db8gpw2 je napisao(la):
stf » 23 Dec 2021 02:08 pm[/url]":3db8gpw2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=910533#p910533:3db8gpw2 je napisao(la):
marrecar » 22 Дец 2021 04:06 pm[/url]":3db8gpw2]Evo jedan snimak, doduše star 4 godine, sa Malte.
Dakle, može i to, uz malo prilagođavanja.

Стим што је улица са почетка снимка са Малте шира од Саве Ковачевића у Калуђерици која је најшира улица у насељу :D

Једино решење за Калуђерицу јесте да се успостави систем једносмерних улица, али у том циљу је проблем што је комплетна улична мрежа небулозна јер је насеље изграђено на њивама и атарским путевима те успостављање кружних једносмерних улица најчешће није могуће због великог процента слепих крајева.

Други проблем јесте отпор становништва према успостављању једносмерних улица. За почетак, не желе, а за даље, и кад се успостави, то нико живи не поштује. А не поштује јер је проблем небулозна мрежа која захтева комплексна кружења. Пример је свакако Копаоничка улица која је морала бити регулисана једносмерно од Краља Петра до Херцеговачке да би месна пијаца могла да добије дозволу. До прве раскрснице са Прерадовићевом улица је дуга 260 метара и у том делу је 18 стамбених објеката. И сви они ће ићи контра смером тих 260 метара него да круже преко Миријевске преко 1200 метара.

Дакле, не може свуда и све ни једносмерно да се ефикасно реши.
Ova na snimku jeste široka, ali kao sto sam rekao, na ostrvima postoje još uže ulice, uže od onih u Kaluđerici, sa istim krivudanjem i akrobacijama tik pored kuća, i tu prolaze ovakvi autobusi sa snimka.
 
Kažeš zvanično na papiru, a u praksi nije tako. Juče mi je na Miljakovcu naišao 2 puta za redom 505l pre 48 koja je bila za 7 i 10 stanica od okretnice. Dok 309 uvek ide na 5 minuta i skoro nikad ne ispada tako iz reda vožnje kao 48 i zašto bi onda skraćivao liniju do Miljakovca 3 kad je ovako 505l super ljudima koji čekaju sa Miljakovca 1, a idu u Miljakovačke staze
 
309 је најефикаснија линија потеза 300, и једна од ефикаснијих у целом систему зато што има јак такт и кратку трасу, односно пристојно време полуобрта.

Што више продужаваш линију, она постаје неефикаснија. Зато ја упорно годинама на форуму пишем да је ефикаснији и бржи танспорт путника са више кратких линија и преседањем него са директним и неефикасним линијама од свуда до свуда.
 
Zavisi i od samog mesta presedanja, kakvo je, gde je...

Pričam generalno.

I za same linije isto važi da sve zavisi od slučaja do slučaja. Pogotovu kod gradova poput Beograda sa baš raznovrsnim uslovima u svakom smislu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911044#p911044:ida78qm6 je napisao(la):
Vinča307 » 24 Dec 2021 12:43[/url]":ida78qm6]Kažeš zvanično na papiru, a u praksi nije tako. Juče mi je na Miljakovcu naišao 2 puta za redom 505l pre 48 koja je bila za 7 i 10 stanica od okretnice. Dok 309 uvek ide na 5 minuta i skoro nikad ne ispada tako iz reda vožnje kao 48 i zašto bi onda skraćivao liniju do Miljakovca 3 kad je ovako 505l super ljudima koji čekaju sa Miljakovca 1, a idu u Miljakovačke staze
Baš zato sam i napisao "na papiru", zato što nadležni vole da se pozivaju na takve stvari, bilo prilikom odbijanja, bilo prilikom prihvatanja nekog predloga.

Analogno ovome tvome, ako može onima kojima odgovara Miljakovac - Miljakovačke staze, da postoji direktna veza, zašto ne može da tako bude i stanovnicima Kaluđerice, u onom delu koji pokriva 309L?

Da se ja sada obratim nadležnima, sa molbom (predlogom) da se poboljša prevoz u zoni Prokopa, dobio bih odgovor da nema potrebe za time, da postojeći kapaciteti zadovoljavaju potrebe putnike i povezanost sa ostatkom grada. A postojeći kapaciteti su takvi iz razloga što linije u proseku saobraćaju na 30 minuta i što da bi se došlo do trolejbusa mora da se ide okolo naokolo (ili kruži preko Dragana Mancea, ili stepenicama kroz naselje do stanice ili biciklističkom stazom do Ortopedskog zavoda "Rudo"), ukoliko ne želi da se čeka neka od antibiotik linija.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911057#p911057:ida78qm6 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 24 Dec 2021 13:35[/url]":ida78qm6]Zavisi i od samog mesta presedanja, kakvo je, gde je...

Pričam generalno.

I za same linije isto važi da sve zavisi od slučaja do slučaja. Pogotovu kod gradova poput Beograda sa baš raznovrsnim uslovima u svakom smislu.
Nije svugde i u svakoj prilici bolje imati više kraćih linija i samim tim i više presedanja. Iako sam i ja generalno više za kraće i srednje duge linije, smatram da neke od postojećih, a pritom ne mislim na prigradske linije, koje su duže, treba da ostanu.

Eto, recimo skraćenjem linija 21 i 22, te ukidanjem 19, povećao se pritisak na 31 i na 29. Sa druge strane, linija 74 je bila dosta pouzdana dok je saobraćala do Omladinskog stadiona. Nakon produženja je ista postala potpuno nepouzdana, jer može da se desi da je čekaš 5 minuta, a i da je nema po 35 minuta. Ovo su dva primera gde skraćenje i produženje nisu baš dobro rešenje, već da treba biti obazriv, tj. sagledati situaciju pre nego što se neki sistem primeni po automatizmu. Te tako i za liniju 309L. Dok je ista išla ulicom Kralja Petra I, bila je sa dosta putnika, a sada, kada je na ovoj skraćenoj trasi do Tri tiganja, maltene je prazna. Te se sasvim logično postavlja pitanje, koja je svrha imati takvu liniju, sa dobrim taktom, ako vozila idu prazna? Što je toliki problem imati na neko vreme probnu trasu linije 309L, koja bi više odgovarala ljudima (prema rečima njih samih) i da se prati na terenu situacija (ne da se oslanja na broj očitavanja Bus plus / gradskih kartica), te da se na osnovu tih podataka donese konačna odluka. Recimo da probni period bude 2 meseca. Nije da nismo imali takvih primera u prošlosti.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911065#p911065:16ol7tr6 je napisao(la):
solecar » 24 Дец 2021 02:20 pm[/url]":16ol7tr6]Te tako i za liniju 309L. Dok je ista išla ulicom Kralja Petra I, bila je sa dosta putnika, a sada, kada je na ovoj skraćenoj trasi do Tri tiganja, maltene je prazna.

Па наравно да је 309Л била пуна када 309 није улазила у насеље и фактички није постојала, 50 000 људи се ослањало само на минибус. :bash:
 
Увођење линије 309Л по овој постојећој траси се на крају испоставља као непромишљен и брзоплет потез, што није први пут да се то деси са Новим успостављаним линијама, имамо пример линија 350 и 467 које ће на крају врло вероватно променити трасу. Али није све црно, свака има добру ствар

309Л - повезује делове Калуђерице у којима није био актуелан јавни превоз са Смедеревцем и линијама до Устаничке, Шумица и Цветкове..

350 - Повезује Живковац са Умчарима, самим тим и Живковац са линијом 351

467 - Повезује Јаричиште, Доњу Малу и Горњи крај у Врчину. Такође директна веза Врчина и Гроцке. Такође значи и становницима Камендола, Пудараца (у Илинском крају) и доњем крају у Бегаљици пре свега јер их повезује са Гроцком.

Оно што хоћу рећи је када се планира увођење неке линија треба извршити осим увиђаја на терену (саобраћајно-технички услови) за којим правцем становништво жуди. С друге стране линија 365 је одлично замишљена првобитном трасом преко Дражња, међутим овом тренутном трасом аутопутем до Малог Пожаревца сада имамо становнике Умчара и Шепшина који линију 365 користе до Малог Пожаревца где преседају на 493/465 где имају бржу везу са градом. Такође имамо мештане Умчара у Ковачићима који користе 365 до центра Умчара. Међутим то се све може решити већим бројем полазака аутопутем у ударном термину где мештани Умчара неће бити приморани да преседају у Малом Пожаревцу.
Треба за свако насеље у општини Гроцка анализирати правац кретања становника тачније попуњеност возила у одређеном термину, сад јесте да је то компликовано али тако би се могао донекле решити проблем јавног превоза у Гроцкој

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911123#p911123:awsk0xts je napisao(la):
stf » 24 Dec 2021 17:22[/url]":awsk0xts]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911065#p911065:awsk0xts je napisao(la):
solecar » 24 Дец 2021 02:20 pm[/url]":awsk0xts]Te tako i za liniju 309L. Dok je ista išla ulicom Kralja Petra I, bila je sa dosta putnika, a sada, kada je na ovoj skraćenoj trasi do Tri tiganja, maltene je prazna.
Па наравно да је 309Л била пуна када 309 није улазила у насеље и фактички није постојала, 50 000 људи се ослањало само на минибус. :bash:
To stoji isto kao što stoji i da su građani dela Kaluđerice koji pokriva 309L tražili da se vrati direktna veza sa školom u Kralja Petra I.
Zašto se uporno ponavlja mantra da je nepotrebno izaći građanima u susret, da im je ova trasa sasvim dovoljna i da mogu da presedaju na 309, a na toliko drugih mesta po gradu se izlazilo u susret građanima zbog iste stvari, ali i gorih stvari? Šta se to ima lično protiv građana Kaluđerice, kada se za svaki njihov predlog kaže da je nebulozan? 'Oću kakim, neću kakim i kako su svi ti predlozi nerealni, nisu odgovori. Bilo je ovde više predloga od strane ljudi koji žive u Kaluđerici, a koji nisu nerealni, jer su dobrim delom pokrivali trase kojima već saobraća gradski prevoz.

Čak i sada kada se poteglo ponovo pitanje povezivanja Smederevskog puta sa Mirijevom, eto nema se vozila. A kada su predizborne kampanje, puna usta povezivanja sa svim mogućim i nemogućim delovima grada, kako se brine o građanima opštine Grocke, a u praksi, ispada da treba da su srećni što uopšte i imaju linije do Ustaničke (severni deo) i do Šumica (južni deo). Pravo je čudo i da je uvedena linija koja saobraća ka Mladenovcu.
 
Друже 309 иде на отп 5 минута, а 309л на отп 10 јбних минута, дакле преседање је неосетно, нема потребе за директном линијом и тачка. Престани да смараш и тролујеш више у недоглед.

Послато са SM-G998B помоћу Тапатока
 
Sve što treba da se uradi je da se odgovori na pitanja koja sam postavio, a ne da se govori kako kako se odgovorilo na pitanja. A do tada...
Ako nije problem da se preseda, i isto je neosetno, zašto je onda tako prazan 309L, kako kaže STF? Pošto se da zaključiti po tvom pisanju i STF -a da je trasa 309L idealna?
 
Траса није идеална већ једина могућа у реалном свету ван овог форума и твог ума. То је оно што ти одбијаш да признаш. На све то ти све своје тврдње градиш на основу писања овде на форуму. Није се неко од путника јавио овде да да позитивно или негативно мишљење о спорној линији, апсолутно је јасно да не користиш 309Л као и то да никада ниси прошао ни једном од улица којом иста саобраћа.
 
Ako si ti taj koji koristi 309L, kaži nam kakva je popunjenost iste. Drugo, zašto nije tehnički moguće produžiti trasu dalje od Višnjićeve, trasom linije 309, odnosno dalje od okretnice kod Tri tiganja, trasom kuda saobraćaju linije sa poteza 300? Koji su to specijalni uslovi koje ne ispunjava minibus, a ispunjavaju solo i zglobni autobusi?
Treće, nikada nisam dovodio u pitanje trasu 309L od Višnjićeve do Smederevskog puta, tvrdeći kako može bilo kojom drugom trasom kroz Kaluđericu, izuzev spominjanja produženja trasom linije 309.
 
Хвала што си признао да немаш појма о линији о којој толико пишеш.
Попуњеност је јако слаба, али не вози промају. Људи које знам, а који је користе свакодневно се жале како има мали такт, али се слажу да је празна. Такт дакле није проблем, да јесте била би крцата.
Може се продужити куда иде 309, али сложили смо се да је то лоше и бесмислено.

Послато са SM-G998B помоћу Тапатока
 
To kada sam napisao "promaja" , to sam parafrazirao.
To što si ti rekao da je besmisleno, ne znači da smo se složili, zato što sam naveo još primera besmislenosti po gradu, gde se građanima za mnogo besmislenije stvari izlazilo u susret, čak i tamo gde nisu postojali tehnički uslovi. Zato sam i predložio da se uvede na probni period duža trasa, pa da se nakon toga prikupljeni podaci analiziraju. Pa ako se pokaže da je trasa OK, da ostane duža trasa, a ako se ispostavi da se ništa nije promenilo, da se vrati sadašnja trasa.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=911270#p911270:2lh5pzry je napisao(la):
solecar » 24 Дец 2021 10:07 pm[/url]":2lh5pzry]Sve što treba da se uradi je da se odgovori na pitanja koja sam postavio, a ne da se govori kako kako se odgovorilo na pitanja.

На твоје питање сам дао одговор и пре него што си га први пут поставио, све после дога је само твоје троловање, па га потражи.
 
Kao što sam već rekao, to što ti smatraš odgovorom, ja ne smatram odgovorom, već trolovanjem sa tvoje strane. Šomi je dao konkretnije odgovore od tebe, iako se ne slažemo u svemu oko 309L.
 
Овде неки себи дозвољавају
да говоре о крајевима града
које не познају и оцењују
стање тамо где никада нису
ногом крочили. Чему такав
приступ појма немам али то
је та нека политика која се
већ више година води овде.
Постало је крајње пожељно
да се по свом личном
нахођењу диктира како ће
шта и где ићи и то углавном
без икаквих реалних основа.
Поставља се само питање:
Одакле толика слобода?
 
Vrh