Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Pa takav odgovor se i očekivao. Ipak se radi o naselju koje je dalje od Konjarnika, a po običaju ih dalje odatle ništa ne interesuje. Sete se Kaluđerice samo kad treba da mlate praznu slamu pred izbore. Mislim da je dosta problem i u stanovnicima ovog naselja koji se ne zalažu nešto preterano da im se poboljša prevoz. Da se malo obrate medijima, da se uradi reportaža, predoči se realno stanje i prikaže se na koliko katastrofalnom nivou se nalazi javni prevoz u naselju od 50.000 stanovnika, možda bi se nešto i promenilo. Ovako deluje kao da su se svi navikli da im nikad neće svanuti, pa im nije problem da pešače po blatu, kiši, snegu i vetru do susednog Mirijeva, umesto da se kao ljudi voze do tamo gradskim prevozom. Većina njih verovatno nije ni svesna da do grada pre stigne neko iz Sopota, nego oni koji koji su centru bliži tri puta. Da se sve te činjenice prikažu malo na televiziji i razvuku po novinama, možda, ali možda bi i bilo nekih pozitivnih promena. Sa druge strane ne mogu ni da osuđujem previše, jer sam lično i sam izgubio svaku nadu da će se ovde javni prevoz ikada poboljšati.
 
Не знам шта да вам кажем. Медијски је било фино пропраћена тема минибуса 309Л, и петиције грађана поводом тога. Општини је тада предата петиција са 600 потписа грађана у зони минбуса. Дакле, и грађани су сложни. Проблем је што људи јављају да линија од увођења зврји празна. Где је тих 600 потписника петиције и "путника"? Имамо велику дипсопорцију у захтевима и реалном стању на терену.

Живо ме интересује попуњеност будуће линије преко Забранске за коју се годинама уназад пишу петиције.

Иначе није први пут да се пишу петиције, уводе линије и онда зврје празне. Исти случај имамо и са линијама 350 и 467.
 
350 ima 4 polaska dnevno, a nedeljom ne saobraća. Da li uvođene linija sa ovakvim redovima vožnje, generalno za ceo grad, građani dobijaju nešto spektakularno bolje?
 
stf":mkouiyqt je napisao(la):
Не знам шта да вам кажем. Медијски је било фино пропраћена тема минибуса 309Л, и петиције грађана поводом тога. Општини је тада предата петиција са 600 потписа грађана у зони минбуса. Дакле, и грађани су сложни. Проблем је што људи јављају да линија од увођења зврји празна. Где је тих 600 потписника петиције и "путника"? Имамо велику дипсопорцију у захтевима и реалном стању на терену.

Живо ме интересује попуњеност будуће линије преко Забранске за коју се годинама уназад пишу петиције.

Иначе није први пут да се пишу петиције, уводе линије и онда зврје празне. Исти случај имамо и са линијама 350 и 467.
350 је једино користан од Живковца до Умчара и обрнуто. Остатак трасе је само непотребна вожња. Предугачка траса, а не помаже никоме. Главни разлог је што возило не саобраћа до Гроцке а што је највећа иронија свега овога возило од Брестовика иде до Гроцке где сипа гориво и враћа се за Живковац.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907656#p907656:t52uetx6 je napisao(la):
stf » 13 Dec 2021 11:20 am[/url]":t52uetx6]Не знам шта да вам кажем. Медијски је било фино пропраћена тема минибуса 309Л, и петиције грађана поводом тога. Општини је тада предата петиција са 600 потписа грађана у зони минбуса. Дакле, и грађани су сложни. Проблем је што људи јављају да линија од увођења зврји празна. Где је тих 600 потписника петиције и "путника"? Имамо велику дипсопорцију у захтевима и реалном стању на терену.

Живо ме интересује попуњеност будуће линије преко Забранске за коју се годинама уназад пишу петиције.

Иначе није први пут да се пишу петиције, уводе линије и онда зврје празне. Исти случај имамо и са линијама 350 и 467.
Ako je verovati izjavama za novu peticiju da se linija produži do Mirijeva, onda kažu ljudi da im trenutna trasa uopšte ne odgovara jer nisu dobili nikakvo skraćenje pešačenja, odnosno nije im ništa značajno približeno. Ne znam sad kakav je red vožnje, ali da napišem uopšteno - ako je red vožnje takav da je interval između polazaka veći nego što je putniku potrebno da dođe do najbliže stanice drugih linija, onda pretpostavljam da je to uzrok malog broja putnika.
Kažeš buduća linija preko Zabranske zvanično ili još uvek na papiru samo? Opet i za tu liniju važi isto, ako je interval veći od 15-20 minuta, onda će ljudi opet pešačiti do 306/311 ili 309. Mada, uzimajući u obzir da se preklapa sa 309, onda su velike šanse da će veliki broj putnika koristiti liniju da dođe do 309 i obrnuto.
 
Петиција је писана да се 309Л задржи у таквом облику као стално решење, није помињана измена трасе. Сад се пише петиција за нову трасу. Мислим, оћу каким, нећу каким, то вам је то, а и таква је структура становништва тамо.

Имамо и случај вишегодишњих захтева да се 351 убаци да свраћа у Брестовик. Када је то учињено, реалност на терену је да се Умчарчанима и Дражањцима продужио пут за 10 минута да би на дневном нивоу тај продужетак користила три путника.

У сваком случају, постоје школовани стручњаци и мерења саобраћаја и протока путника а наша мишљења на форуму су чисто лаичка. То што се нама "чини" да негде треба линија, не значи да је она заиста и оправдана.

Уосталом, нека филозофија Секретаријата је да уведу нову линију са минималним ресурсима, па ако се покаже да је оптерећена, они је појачају. Неће у старту ставити на непроверену трасу за коју не постоји стручна анализа већ само локалне петиције бус на 5 минута.
 
Slažem se. Nisam baš upoznat toliko sa pričom u detalje, ne znam kakva je bila trasa pri prvoj peticiji. Pročitao sam tu vest od pre neki dan za novu peticiju, ako sam dobro razumeo oni su tražili jednu trasu, a dobili drugu. Mada ko zna ko je tu šta pravio od peticije, pa se verovatno nekim komšijama nije svidelo pa sad oni pričaju drugu priču.
 
Obratiti pažnju na trasu linije 319 koju je STF ranije predlagao. Vidi se da se trasadobrim delom poklapa sa uvedenom 309L. Na osnovu čega se onda smatralo da će trasa biti korišćena, a sada se ljudi prozivaju za " 'oću kakim - neću kakim " ?

Drugo, spomenuto je ranije da dosta dece iz Klenka ili trase kojom bi trebalo da ide predložena linija 316, idu do škole u VML. Koliko se sećam, kada sam ranije postavljao pitanje u vezi ovoga, nisam dobio konketan odgovor.

Konkretno pitanje, na koje bih voleo da čujem odgovor, bez " 'oću kakim - neću kakim " i sl. odgovora i konstatacija, kako rešti sledeće stvari: povezivanje sa Mirijevom, povezivanje Zabranske Klenka sa Narodnog fronta (novoizgrađeni deo) i povezivanje sa VML (opciono i sa Pogonom kosmaj ili Medaković III, što je predlagano od strane pojedinaca sa foruma koji su sa poteza 300)?

I za kraj, kako linije sa nekoliko polazaka dnevno obavljaju posao građanima, ako je evidentno da voze prazne? Ili sa trasom koja je krnja ili drukčija od one koju su građani tražili?

 
stf":22xl2kcc je napisao(la):
Петиција је писана да се 309Л задржи у таквом облику као стално решење, није помињана измена трасе. Сад се пише петиција за нову трасу. Мислим, оћу каким, нећу каким, то вам је то, а и таква је структура становништва тамо.

Имамо и случај вишегодишњих захтева да се 351 убаци да свраћа у Брестовик. Када је то учињено, реалност на терену је да се Умчарчанима и Дражањцима продужио пут за 10 минута да би на дневном нивоу тај продужетак користила три путника.

У сваком случају, постоје школовани стручњаци и мерења саобраћаја и протока путника а наша мишљења на форуму су чисто лаичка. То што се нама "чини" да негде треба линија, не значи да је она заиста и оправдана.

Уосталом, нека филозофија Секретаријата је да уведу нову линију са минималним ресурсима, па ако се покаже да је оптерећена, они је појачају. Неће у старту ставити на непроверену трасу за коју не постоји стручна анализа већ само локалне петиције бус на 5 минута.

У колико се не варам пре пар година су биле промене и било је укидања пар линија.
"Гроцка - Укида се линија 352А (Шумице - Врчин - Дражањ), аутобуси прелазе на 352 (Шумице - Дражањ) - Укида се линија 354 (Шумице - Камендо), нема путника - Укида се линија 361Л (Дражањ - Гроцка), избројано само 4 путника - Укида се линија 363А (Живковац - Камендо - Гроцка - Шумице), аутобуси прелазе на 363 - Укида се линија 466А (Београд - Врчин), избројано само 3 путника. "

Пошто је тако одлучено, на основу чега и даље постоје линије 352А и 361Л.
352А само продужава путовање Дражањцима и Умчарчанима. Ко је ту писао петицију пошто путника од правца Врчин - Умчари - Дражањ НЕМА
Исто важи и за линију 361Л где од Дражња до Гроцке у 90% случаја не постоји путник у аутобусу

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=832316#p832316:2yfhjww0 je napisao(la):
Miki BGD » Čet Mar 18, 2021 12:26 am[/url]":2yfhjww0]Uzeo sam u obzir kritike, pa sam malo prilagodio u nadi da se ovako nešto možda i realizuje. Uzeo sam u obzir broj stanovnika naselja.

Modifikacije:
Izbačen je 410 zbog predugačke trase, a i broj putnika bi možda bio upitan. Umesto njega 467 u skraćenom obliku do restorana Vinogradi, cilj da Vrčin (i Zaklopača) ima direktnu liniju do centra Grocke (zato ne bi išla do zamišljene okretnice), a prema mojem poznavanju Grocke, midibus bi mogao da prođe kroz Hajduk Veljkovu i da okrene kod restorana.
Uveden 351 za Dražanj, redukovan 363 jer nema potrebe toliko često da ide za Živkovac, usklađeni naizmenično preko Begaljice, a Dražanj uz 365 koji ide preko Brestovika dobija češći prevoz.
Za realizaciju je potrebno cela tri autobusa više od strane Laste, nijedan od strane GSP-a!!!
jpCLFkC.png


GSP Beograd

300 Šumice - (Autoput) - Zaklopača - (Put Zaklopača - Grocka) - Grocka :
Radni dan, vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 45 minuta ka Grockoj, 55 ka Šumicama/4 solo autobusa/25 minuta
Radni dan, vanvršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 45 minuta ka Grockoj, 55 ka Šumicama/2 solo autobusa/50 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 45 minuta ka Grockoj, 55 ka Šumicama/2 solo autobusa/50 minuta

301 Ustanička - (Smederevski put) - Grocka - Brestovik (okretnica):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/5 solo autobusa/30 minuta
Radni dan od 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta

302 Ustanička - (Smederevski put) - Grocka - Begaljica (okretnica):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/5 solo autobusa/30 minuta
Radni dan od 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 66 minuta u oba smera/3 solo autobusa/44 minuta

Napomena 1. 301 i 302 su usklađeni, interval autobusa na relaciji Ustanička - Grocka i obrnuto je 15 minuta radnim danima do 18h, odnosno 22 minuta radnim ranima od 18h i vikendom celodnevno.

Potreban broj vozila: 14
Ukupan (maksimalan) broj vozila trenutno na 302: 14


Lasta

362 Šumice - (Autoput) - Mali Požarevac - Dražanj - Umčari - Živkovac:
Radni dan, vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/3 solo autobusa/50 minuta
Radni dan, vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta

366 Šumice - (Autoput) - Umčari - Pudarci - Kamendol:
Radni dan, vršni period - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/3 solo autobusa/50 minuta
Radni dan, vanvršni period - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 75 minuta u oba smera/2 solo autobusa/75 minuta

365 Grocka - Brestovik - Pudarci - Umčari - Dražanj - Šepšin - Mladenovac:
Svim danima, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Živkovcu/2 solo autobusa/80 minuta

351 Grocka - Begaljica - Pudarci - Umčari - Dražanj:
Svim danima, celodnevno - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Dražnju/1 solo autobus/80 minuta

356 Grocka - Brestovik - Kamendol - Pudarci (okretnica):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/2 midibusa/40 minuta
Radni dan od 18h - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/1 midibus/80 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/1 midibus/80 minuta

363 Grocka - Begaljica - Pudarci - Umčari - Živkovac:
Celodnevno, svim danima - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Živkovcu/1 minibus/80 minuta

467 Vrčin (Avalski put) - Zaklopača - Grocka (Vinogradi):
Radni dan do 18h - Vreme poluobrta/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Pudarcima/2 midibusa/40 minuta
Radni dan od 18h - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Vrčinu/1 midibus/80 minuta
Vikend, celodnevno - Vreme/Broj vozila/Interval: 35 minuta ka Grockoj, 45 ka Vrčinu/1 midibus/80 minuta

Napomena 1. 362 i 366 su usklađeni, interval autobusa na relaciji Šumice - Umčari i obrnuto je 25 minuta radnim danima u vršnom periodu, odnosno 38 minuta radnim ranima u vanvršnom periodu i vikendom celodnevno.
Napomena 2. 351 i 365 su usklađeni, interval autobusa na relaciji Grocka - Pudarci - Umčari - Dražanj i obrnuto je 40 minuta celodnevno svim danima.

Potreban broj vozila: 14
Ukupan (maksimalan) broj vozila trenutno (koji su u istom momentu na gročanskim linijama): 11

Uglavnom, šta se modifikovanim planom dobija?
1. Grocka linijom 300 dobija bržu vezu sa Beogradom, naročitu u vršnim časovima, uz zadržavanje zadovoljavajućeg intervala na linijama 301/2 (profitira i Brestovik i Zaklopača, jedino Begaljica blago gubi).
2. Sva "Lastina" mesta dobijaju direktnu liniju do Grocke na 40 minuta radnim danima (izuzev najmanjeg Živkovca koji ima na 80 minuta direktno, a na manje sa presedanjem u Umčarima 362 --> 351,365).
3. Brojna "Lastina" mesta dobijaju direktnu liniju do Šumica autoputem celodnevno.

Samo da podsetim na plan koji u velikoj meri može da se realizuje već sutra, samo da ima volje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=907946#p907946:hkzur5c3 je napisao(la):
marrecar » 14 Дец 2021 09:59 am[/url]":hkzur5c3]Slažem se. Nisam baš upoznat toliko sa pričom u detalje, ne znam kakva je bila trasa pri prvoj peticiji. Pročitao sam tu vest od pre neki dan za novu peticiju, ako sam dobro razumeo oni su tražili jednu trasu, a dobili drugu. Mada ko zna ko je tu šta pravio od peticije, pa se verovatno nekim komšijama nije svidelo pa sad oni pričaju drugu priču.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908085#p908085:hkzur5c3 je napisao(la):
solecar » 14 Дец 2021 03:39 pm[/url]":hkzur5c3]Obratiti pažnju na trasu linije 319 koju je STF ranije predlagao. Vidi se da se trasadobrim delom poklapa sa uvedenom 309L. Na osnovu čega se onda smatralo da će trasa biti korišćena, a sada se ljudi prozivaju za " 'oću kakim - neću kakim " ?

Ево овако. Непокривеност јавним превозом, односно удаљеност великог процента становништва од постојећих линија јавног превоза је основа свих петиција писаних од стране грађана дела Калуђерице у зони улице Саве Ковачевића и пешачења до прве станице која су најчешће дужа од километра и то узбрдо.

Поента замишљене линије 319 је да услиши те захтеве и просту логику, да "извлачи" путнике из Калуђерице на постојеће линије јавног превоза, односно да служи као "фидер".

Сад се пише нова петиција јет та линија не покрива једну од две основне школе и дом здравља и пијацу. Они сада са овом линијом могу јавним превозом да дођу на све те локације, уз преседање, али је поента да сви хоће директне линије од своје капије до свуда.

Када се буде увела линија преко забранске, опет ће бити неких петиција јер неком не стаје испред куће, или не води директно где њему тренутно лично одговара. Мислим, 309Л има исти интервал као 310, па је за разлику од 310, празна.
 
Stanovnici naselja Radiofar su dobili liniju 613 kada je ukinuta školska linija za taj kraj. Prvobitno je linija išla Marka Čelebonovića i Nikole Dobrovića. Nakon što su građani Radiofara rekli da nemaju direktnu vezu sa školom Dragan Lukić, linija je preusmerena Norveškom, Ljubinke Bobić i Dr. Huga Klajna. Zašto se zbog iste stvari stanovnici Kaluđerice prozivaju kako im je teško da presedaju i hoće direktnu liniju, i unapred isto radi sa stanovnicima Zabranske, a ne i stanovnici Radiofara?

Zašto se stanovnici Gročanskih naselja konstantno prozivaju zbog slabe popunjenosti autobusa na određenim linijama, ako se već zna da je na nekim linijama problem trasa koja odgovara upravo onom broju ljudi koji je koristi, a ne većini ljudi, zbog kojih je uvedena? Umesto što se predstavljate kao dobročinitelji iz opštine Grocka, koji slušaju svoje građane i čine da se poboljša prevoz na teritoriji iste, sa trasama koje su neadekvatne većem delu ljudi ili je red vožnje neodgovarajući, uradite barem jednom neku stvar zbog koje ćete dobiti divljenje svojig građana. Konstantnim prozivanjem građana se stvara samo kontra efekat.

Čak i to kako se pošalje dopis nadležnima za neku liniju, a onda oni kažu može ili ne može, pokazuje jednu vrstu nezainteresovanosti za probleme građana, jer kako druge opštine mogu da grizu svim sredstvima da se neka linija ili produženje / preusmerenje izboksuje, a samo u Grockoj neki problem(i). Deluje mi da nije baš da je samo da nešto imaju u gradskoj vlasti protiv Grocke.
 
Волео бих да ми неко смисли трасу линије која би испунила све новогодишње жеље становника Калуђерице који су сами себи саздали тотално нефункционално насеље и сада траже кривца у другима. Ајде покушај да смислиш линију која ће да повеже обе школе, Шугавац, Кленак, Забранску, Саве Ковачевића и да истовремено вози људе у Миријево, ММЛ и Вуков споменик ...

Али кад цртате те трасе, уђите и на улични поглед на гугл мапама да видите кроз шта вучете те предлоге - пошто сам досад свакакве будалаштине видео да су предложене као технички могуће.
 
Ja bih za početak voleo da neko iz Opštine smisli način kako da ne istresa tonu kojekakvih budalaština, zamena teza i kojekakvih sve još stvari po građanima iste te opštine, kada god spomenu neku liniju gradskog prevoza (razloge sam već naveo u prethodnim porukama).

Jel dozvoljeno provlačiti linije kroz ulice koje su predložene iz Opštine, a da potiču od stane građana, i da pritom ti predlozi ne budu proglašavani nebuloznim novogodišnjim željama? Da li je dozvoljeno podržavanje predloga za linije koje osmisle sami stanovnici Grocke, a da se ne bude isprozivan zbog toga?

Što se tiče produženja do Vukovog spomenika, to sam u više navrata obrazložio zašto je loša ideja.
 
Највећа небулоза линија (Ластиних пре свега) је што их превише, дакле огроман број од којих је мали број ефикасан пре свега (потез 300) моје мишљење о њима

350 Живковац - Дражањ - Камендол - Брестовик - Живковац
(предугачка траса, без ефекта, корисна је за мештане Живковца јер имају везу са Умчарима и директна веза са линијом 351)

351 Шумице - Гроцка - Брестовик - Дражањ
(сама траса до центра Брестовика је непотребна јер је главна линија којој су свраћања непотребна, јер ако се водимо логиком да Брестовику треба превоз, онда би и у Камендол требао да свраћа 351, корисна је јер спаја мања насеља са Гроцком и градом,требало би увести више полазака јер постоје рупе у реду вожње)

352 Шумице - Дражањ (Аутопутем)
(веома ефикасна за мештане који путују од града (45 до 55 минута од Шумица до Дражња), највише је користе мештани Умчара, посебно они који живе у засеоку Ковачићи, мана је то што има свега 3 поласка радним данима)

352А Шумице - Врчин (Центар) - Дражањ (Аутопутем)
(самим свраћањем до центра Врчина губи ефикасност и дуже путује)

353 Дражањ - Живковац - Шумице (Аутопутем)

(ефикасна је за период у раним јутарњим сатима , немам замерке)

354 Шумице - Врчин (Центар) - Заклопача - Гроцка - Камендол

За све линије које у себи имају ознаку 354 је главно то да траса до центра Врчина губи ефикасност

354А Живковац - Гроцка - Заклопача - Врчин (Центар) - Шумице
/

354Б Шумице - Врчин (Центар) - Заклопача - Гроцка
Трасом без свраћања до центра Врчина би се повећао број путника на постојећим поласцима, самим тим би био потребан већи број полазака

355 Шумице - Гроцка - Камендол - Дражањ
Пошто саобраћа викендом (осим поласка у 16:15 радним данима из Дражња) није толико фреквентна

355А Шумице - Гроцка - Брестовик - Камендол - Живковац - Дражањ
Јесте дугачка траса, али због тога што је то последњи полазак из града, разумно је да има додатна свраћања

355Б Шумице - Гроцка - Брестовик - Камендол - Дражањ
Беспотребно гомилање линија са цифром 355,по мени поласци са ове линије требају да саобраћају на линији 355

355Л Гроцка - Брестовик - Камендол - Умчари (Центар)
Не разумем трасу ове линије, посебно што је крајња тачка центар Умчара

356 Шумице - Гроцка - Брестовик - Камендол - Пударци (Илински Крај)
Добра веза за мештане Пудараца (у Илинском крају) са градом

361 Шумице - Гроцка - Живковац
Бржа веза од линије 363, међутим само један полазак

361Б Шумице - Гроцка - Живковац - Дражањ
Викенд линија са једним поласком (недељно) овде су на већем добитку мештани Живковца

361Л Дражањ - Брестовик - Гроцка
Непотребна линија, није корисна јер После 15 минута постоји полазак на линији 351 из Дражња

362 Живковац - Шумице (Аутопутем)
Најбржа веза Живковца са градом, међутим мали број путника

363 Шумице - Гроцка - Брестовик - Камендол - Живковац
Најактивнија линија која повезује Шумице, Гроцку и Живковац дугачка траса за Живковац

363Л Гроцка - Брестовик - Камендол - Живковац
Ефикасна највише за мештане Живковца и Камендола

365 Гроцка - Умчари - Шепшин - Младеновац
Сама траса ова линије била је замишљена преко Дражња, међутим секретаријат је одбио тај предлог због небезбедног пружног прелаза, овако су возила углавном празна, из секретаријата је најављено да ће бити ретрасирање ове линије преко Дражња одмах након што Железнице Србије буду обезбедиле пружни прелаз са полубраницима

366 Шумице - Умчари - Камендол (Аутопутем)
Ефикасна линија, али као и 352 (мали број полазака)

366А Камендол - Пударци (Илински Крај) - Умчари - Шумице (Аутопутем)
Полазак у ударном термину, ефикасан

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
stf":1dvr73os je napisao(la):
Волео бих да ми неко смисли трасу линије која би испунила све новогодишње жеље становника Калуђерице који су сами себи саздали тотално нефункционално насеље и сада траже кривца у другима. Ајде покушај да смислиш линију која ће да повеже обе школе, Шугавац, Кленак, Забранску, Саве Ковачевића и да истовремено вози људе у Миријево, ММЛ и Вуков споменик ...

Али кад цртате те трасе, уђите и на улични поглед на гугл мапама да видите кроз шта вучете те предлоге - пошто сам досад свакакве будалаштине видео да су предложене као технички могуће.
Даћу ти предлог насеља Ковачевац код Младеновца, насеље има преко 4000 становника, због близине до центра града Младеновца насеље је у развоју. За 4000+ становника насеље је превише раштркано и има доста крајева. Ковачевац има 5 линија јавног превоза, где свака има свој посебни део

4101 [Младеновац - Ковачевац - Велика Крсна (окретница)]
4105 [Младеновац - Ковачевац (Чот)]
4106 [Младеновац - Баташево - Ковачевац (Марићи)]
4195 [Младеновац - Ковачевац (Пут за Клисуру)]
4196 [Младеновац - Ковачевац - Младеновац] /кружна линија покрива добар део Ковачевца

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908393#p908393:2y6p25qa je napisao(la):
solecar » 15 Дец 2021 12:26 pm[/url]":2y6p25qa]Stanovnici naselja Radiofar su dobili liniju 613 kada je ukinuta školska linija za taj kraj. Prvobitno je linija išla Marka Čelebonovića i Nikole Dobrovića. Nakon što su građani Radiofara rekli da nemaju direktnu vezu sa školom Dragan Lukić, linija je preusmerena Norveškom, Ljubinke Bobić i Dr. Huga Klajna. Zašto se zbog iste stvari stanovnici Kaluđerice prozivaju kako im je teško da presedaju i hoće direktnu liniju, i unapred isto radi sa stanovnicima Zabranske, a ne i stanovnici Radiofara?
Ја заиста не могу да верујем шта ти пишеш, поредиш Бежанијску косу где можеш кроз скоро сваку улицу да провучеш зглобни аутобус са Калуђерицом и Лештанима где имаш по три широке улице и тјт. Подразумева се да се и кроз те три улице једва пролази аутомобилом јер се паркира ко како стигне јер другачије и не може. Ова 309л је премија и реално не постоји други начин односно не постоји друга траса којом би могла та линија да се провуче тим делом насеља и да омогући какав такав превоз. Можда нема неки сјајан капацитет, али има одличан такт!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908426#p908426:ky212im9 je napisao(la):
stf » Sre Dec 15, 2021 2:34 pm[/url]":ky212im9]Волео бих да ми неко смисли трасу линије која би испунила све новогодишње жеље становника Калуђерице који су сами себи саздали тотално нефункционално насеље и сада траже кривца у другима. Ајде покушај да смислиш линију која ће да повеже обе школе, Шугавац, Кленак, Забранску, Саве Ковачевића и да истовремено вози људе у Миријево, ММЛ и Вуков споменик ...

Али кад цртате те трасе, уђите и на улични поглед на гугл мапама да видите кроз шта вучете те предлоге - пошто сам досад свакакве будалаштине видео да су предложене као технички могуће.
Blago je rečeno da se naježim kad pročitam neki ovakav komentar. Sada sedi i dobro razmisli odakle su uopšte došli ti stanovnici Kaluđerice, u kom periodu se to naselje najviše povećalo i zašto su stanovnici gradili tako kako jesu. A da ti prekratim muke razmišljanja, odmah ću ti reći da je polovina stanovnika Kaluđerice rodom sa KIM, iz BIH i Hrvatske i da se to naselje najviše razvilo za vreme ratova kada su ljudi izbegli iz pomenutih država i morali da se snalaze sami kako znaju i umeju. Šta da rade, nisu bili te sreće da im neko pokloni stan u centru grada, pa su morali da grade sa onim što su imali i što pre kako bi imali krov nad glavom! Polovina Kaluđerice su izbeglice koje nisu imale vremena da čekaju neko ozakonjenje niti je država mnogo marila gde i kako će oni živeti. Zato su gradili kako su stigli, ali nisu jedini, tako su gradili i u Železniku, Resniku, Jajincima, Pinosavi i dalje da ne nabrajam mnoštvo drugih naselja, ali je samo ono dalje od okretnice tramvaja večito bilo najveći problem i za taj deo grada se nikad nije imalo para. Ono što se zaboravlja je da iako je bespravno sagrađeno, sve dažbine moraju uredno da se plaćaju. Ako ćemo o širini ulica, ja sam u šoku što neko dozvoljava da se zglobni autobusi provlače po silnim lazarevačkim, mladenovačkim i barajevskim selima gde su ulice i uže od Save Kovačevića na primer. Sada su stanovnici Kaluđerice zapravo građani Beograda, od centra istog su na 10-ak km, a koliko grad ulaže u ovo naselje, imamo osećaj da mi veze sa Beogradom nemamo. Sem izuzetno lošeg javnog prevoza, ovde su deca najbližu ljuljašku imala na Konjarniku, tako da nema potrebe ni spominjati koliko grad vodi računa o ovom naselju. Jedno je od najrazvijenijih i najzapuštenijih naselja, ne samo u Beogradu, nego u celoj državi. Itekako Kaluđerica ima uslova za produžavanje i uvođenje novih linija, ali je stvar u tome što grad ne želi da izdvoji novac za to. Ama bukvalno svaki predlog su odbili. Može 25P ili 27E do instituta? -Ne može. Može linija od centra do Radisava Ignjatovića? -Ne. Može stanica za 70 na autoputu? -Ne može ni to. Može 38 i 38A u jednu liniju? -Ne može. Koliko samo smislenih i korisnih predloga je bilo, a svi do jednog su odbijeni. Ako ti misliš da je to zbog načina na koje je naselje sagrađeno, zaista je svaki komentar suvišan. Pogledaj samo gde se zavlače autobusi, a ne minibusi, pa se javi da komentarišeš šta je tehnički moguće, a šta nije. Ja sam kao stanovnik Kaluđerice istovremeno i stanovnik Beograda i neću da me se grad seti samo pred izbore i kad treba da mi izvlači pare. Kaluđericu mnogo koči i činjenica što spada pod prigradsku opštinu, a opšte je poznato ponašanje gradskih vlasti ka prigradskim opštinama. Grocka je inače i jedina prigradska opština koja nema liniju ka BAS-u (ne računam onu nazovi liniju 468). Ne osporavam da za neke stvari zaista nema uslova i tehničkih mogućnosti, ali 90% obrazloženja koja se dobiju po pitanju javnog prevoza u Kaluđerici su neosnovana i besmislena. Ni 309L se nikad ne bi uveo i zadržao da nije bilo radova u Vojvode Stepe Stepanovića. Da im je neko u avgustu mesecu rekao da kroz Milana Rakića može minibus, oni bi to naravno osporili. Možda sada i imaju pravo što neće da je produže do Mirijeva 4, jer za vreme dok je išla 309L1, tu je redovno bilo i Lastinih i Strelinih minibusa, što ajde da kažemo opravdava obrazloženje da nema dovoljno minibuseva.
Svima se izvinjavam na izuzetno dugačkom postu, ali mi je preko glave da neko soli pamet da zbog nelegalne gradnje ne može ništa, a u drugim naseljima koja su napravljena na isti način sve može.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908529#p908529:3bxt3mn7 je napisao(la):
Somi303 » 15 Dec 2021 19:16[/url]":3bxt3mn7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908393#p908393:3bxt3mn7 je napisao(la):
solecar » 15 Дец 2021 12:26 pm[/url]":3bxt3mn7]Stanovnici naselja Radiofar su dobili liniju 613 kada je ukinuta školska linija za taj kraj. Prvobitno je linija išla Marka Čelebonovića i Nikole Dobrovića. Nakon što su građani Radiofara rekli da nemaju direktnu vezu sa školom Dragan Lukić, linija je preusmerena Norveškom, Ljubinke Bobić i Dr. Huga Klajna. Zašto se zbog iste stvari stanovnici Kaluđerice prozivaju kako im je teško da presedaju i hoće direktnu liniju, i unapred isto radi sa stanovnicima Zabranske, a ne i stanovnici Radiofara?
Ја заиста не могу да верујем шта ти пишеш, поредиш Бежанијску косу где можеш кроз скоро сваку улицу да провучеш зглобни аутобус са Калуђерицом и Лештанима где имаш по три широке улице и тјт. Подразумева се да се и кроз те три улице једва пролази аутомобилом јер се паркира ко како стигне јер другачије и не може. Ова 309л је премија и реално не постоји други начин односно не постоји друга траса којом би могла та линија да се провуче тим делом насеља и да омогући какав такав превоз. Можда нема неки сјајан капацитет, али има одличан такт!
Pogrešno si razumeo. STF je na pisao da je moguće doći do škole, ali uz presedanje, a da je nazahvalnoj gospodi teško da presedaju, nego moraju da imaju direktnu liniju. Shodno tome sam naveo primer 613, gde je bio identičan slučaj, pa je linija 613 preusmerena trasom linije 82, kako se ne bi presedalo. Dakle i u Kaluđerici bi bio slučaj produženja trasom koju već koristi linija 309.

STF je dao predlog za liniju 319, pogledaj na mapi koju sam okačio, a koju je on sam izradio. Sada kada građani sami traže poboljšanje linije 309L i vezu sa Mirijevom, kao i školom, sad su po njemu nezahvalnici jer neće da koriste ono što su dobili.
 
Ајде Соле, није уопште занимљиво да се расправљам само са тобом а та ди леђа не чува онај твој насилни форумски интимус.
 
Prpa...


Btw, siguran sam da što neprijatniji budeš prema sagovornicima na ovoj temi, pogotovu onima koji nemaju ranije sukobe s tobom a pokušavaju da smisle i urade nešto konstruktivno, to su veće šanse da će tebi i tvojima u SO Grocka napraviti i dati bolji predlog kako da se povežete sa gradom.
 
solecar":40wc5bj8 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908529#p908529 je napisao(la):
Somi303 » 15 Dec 2021 19:16[/url]":40wc5bj8]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=908393#p908393 je napisao(la):
solecar » 15 Дец 2021 12:26 pm[/url]":40wc5bj8]Stanovnici naselja Radiofar su dobili liniju 613 kada je ukinuta školska linija za taj kraj. Prvobitno je linija išla Marka Čelebonovića i Nikole Dobrovića. Nakon što su građani Radiofara rekli da nemaju direktnu vezu sa školom Dragan Lukić, linija je preusmerena Norveškom, Ljubinke Bobić i Dr. Huga Klajna. Zašto se zbog iste stvari stanovnici Kaluđerice prozivaju kako im je teško da presedaju i hoće direktnu liniju, i unapred isto radi sa stanovnicima Zabranske, a ne i stanovnici Radiofara?
Ја заиста не могу да верујем шта ти пишеш, поредиш Бежанијску косу где можеш кроз скоро сваку улицу да провучеш зглобни аутобус са Калуђерицом и Лештанима где имаш по три широке улице и тјт. Подразумева се да се и кроз те три улице једва пролази аутомобилом јер се паркира ко како стигне јер другачије и не може. Ова 309л је премија и реално не постоји други начин односно не постоји друга траса којом би могла та линија да се провуче тим делом насеља и да омогући какав такав превоз. Можда нема неки сјајан капацитет, али има одличан такт!
Pogrešno si razumeo. STF je na pisao da je moguće doći do škole, ali uz presedanje, a da je nazahvalnoj gospodi teško da presedaju, nego moraju da imaju direktnu liniju. Shodno tome sam naveo primer 613, gde je bio identičan slučaj, pa je linija 613 preusmerena trasom linije 82, kako se ne bi presedalo. Dakle i u Kaluđerici bi bio slučaj produženja trasom koju već koristi linija 309.

STF je dao predlog za liniju 319, pogledaj na mapi koju sam okačio, a koju je on sam izradio. Sada kada građani sami traže poboljšanje linije 309L i vezu sa Mirijevom, kao i školom, sad su po njemu nezahvalnici jer neće da koriste ono što su dobili.
Ти изгледа и даље не разумеш да не постоји начин да се те две школе споје директно, буквално не постоји улица којом би то могло да се изведе, а да се траса не поклопи са 309 чиме би се та 309л обесмислила. На терену су све мале и кривудаве уличице којима се једна аутомобили мимоилазе, а за то није крив Стф него град и ти људи који су градиле куће и објекте тако како су градили као да им је баш био циљ да направе једно џиновско слепо црево које је данас та Калуђерица. Притом су те две школе удаљене 950м (гугл мапа као извор, лично сам милион пута туда прошао пешака, али заиста нисам мерио), али све учице су ширине једне коловозне траке.
Нисам се још увек возио у 309л да бих могао да знам колико је попуњена, јасно ми је да нема неки велики капацитет, али бога ми има добар такт!
Што се тиче фамозног и очигледно никада достижног спајања Миријева 4 и Три Тигања, то је одавно зрело за класичан аутобус, а не минибус. Али свако продужење неке од линија са Миријева 4 би довело до њеног краха, поготово ако се то уради са 25П то би било убиство те линије. Смедеревски пут и његово проширење се мора уврстити у апсолутни приоритет инфраструктурних пројеката источног Београда што је пре могуће поготово што град не планира никакав масовни транспорт у том правцу и оставља да аутобуси остану примарни начин транспорта тог дела града што је већ данас постало ужасно. Гужве су успеле да стигну од семафора код Устаничке до семафора на Калуђерици!?! Долазимо до ситуације да никакво појачање било које линије неће донети ништа добро осим још веће гужве у тој улици.

Послато са SM-G998B помоћу Тапатока
 
Ti izgleda i dalje ne shvataš da nisam ja izjavio da može sa presedanjem da se dođe do tih škola, nego da je to rekao STF.
 
Ако бисмо решили проблем превоза до основне школе Милоје Васић у Калуђерици која је нешто више од 500 метара од најближе станице "Драгољуба Стојановића" на којој стаје 309л. Онда би се и грочани жалили за исти проблем у вези средње школе до које од најближе станице треба 800 метара.

Послато са SM-A202F помоћу Тапатока
 
Суштина приче о 309 Л се изгубила у покушају Солета да се направи паметан а стање на терену не познаје.

Суштина је да су грађани предали петицију да се 309Л задражи као трајно решење без помињања измена трасе. Суштина је да су то добили и да то сад не одговара. Суштина је да је она била замишљења да саобраћа од окретнице 309 до Три тигања и да су грађани хитно тражили да се линија продужи до ОШ "Алекса Шантић" што су такође и добили. А онда кад је линија кренула ни то им не одговара јер је продужена до погрешне ОШ "Алекса Шантић", јер та школа има два објекта. Линија саобраћа од објекта који похађају ђаци од 1.-4. разреда, јер је логичније да вози млађу децу него старију због безбедности али ето ни то није добро. Као што сам већ написао, хоћу каким, нећу каким.

Планирани такт линије је био 15 минута, кад је одобрено продужење до школе, такт се попео на 20 минута. Свако даље продужење повећава такт изнад 30 минута и обесмишљава линију. Јер, као што су навели из Секретаријата, више минибусева нема, нити за њих има тренутно новца.

Још једна ствар. Улице којима минибус може да саобраћа има јако мало и нису адекватно распоређене у матрици насеља и грађани не схватају да линије могу да се провуку улицама које праве компликована кружења па је често временски краће деоницу испешачити пречицама него кружити минибусом. Ето, баш недавно само имали протест грађана са Кленка који између осталог траже да се минибус продужи кроз Вишњићеву улицу. Људи, молим вас, идите на улични преглед и погледајте на шта личи Вишњићева улица.
 
Vrh