Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Занима ме ако неко путује често поласцима у 06:10 са Шумица на линији 354, као и у 14:30 из Живковца на линији 354А. Тачније шта ме занима је какав је проток путника на деоници од Врчина до Гроцке пошто сам се размишљао за предлог да се полазак у 06:10 пребаци на линију 366, а полазак у 14:30 на линију 361. Прецизније, укидање ове две линије Разлог за то је следећи:

Из Врчина за Гроцку и Камендол већ постоји полазак у 06:15 на линији 467 са Јаричишта који захвата сва насеља која захвата линија 354. Баш ћу ако будем имао времена ујутру и показати преко апликације оно о на шта сам тачно мислио.

Полазак у 14:30 на линији 354А је мукотрпан за оне са југа јер возило дође на Шумице тек око 16ч што је сат ипо времена вожње а пошто је @Šumadinac говорио о потреби постојања тих линија због радника мислим да баш ко са југа има радно место у Врчину може преседати са Заклопаче на 303 или 467.

Такође возио сам се поласком у 15:00 на линији 352А и једини ко користи тамо стајалишта у Врчину су заправо Врчинци, нисам бележио никога са југа тамо, јер само постојање линије 352А било је пре свега због радника Еко Гроцке, али фирма је премештена оданде тако да то више губи смисао
Не путујем често тим поласцима, али та два поласка су уједно и најстарија у Врчину, постоје преко 30 година у истом термину. Путника има, што радника, што ђака. Мислим да треба оставити постојеће поласке, јер је потребна веза Врчина са грочанским насељима и обрнуто. Генерално сам увек за што боље повезивање суседних приградских насеља. Што се тиче линије 352 А, упознао сам људе из Умчара и околине који раде у Врчину и користе ове поласке. Што се тиче Врчина и потреба становника, ми смо у септембру изгубили 20 полазака на свим линијама укупно, па су нам током месеци део вратили. Али се квалитет превоза на Ластиним линијама доста погоршао. Садашњи ред вожње се не остварује у потпуности, тако да се не реализује у просеку 10 полазака дневно. Тако да би свако додатно редуковање постојећих полазака било катастрофално.
 
Не путујем често тим поласцима, али та два поласка су уједно и најстарија у Врчину, постоје преко 30 година у истом термину. Путника има, што радника, што ђака. Мислим да треба оставити постојеће поласке, јер је потребна веза Врчина са грочанским насељима и обрнуто. Генерално сам увек за што боље повезивање суседних приградских насеља. Што се тиче линије 352 А, упознао сам људе из Умчара и околине који раде у Врчину и користе ове поласке. Што се тиче Врчина и потреба становника, ми смо у септембру изгубили 20 полазака на свим линијама укупно, па су нам током месеци део вратили. Али се квалитет превоза на Ластиним линијама доста погоршао. Садашњи ред вожње се не остварује у потпуности, тако да се не реализује у просеку 10 полазака дневно. Тако да би свако додатно редуковање постојећих полазака било катастрофално.
Што се тиче линије 352А, приметио сам да и ако неко уђе улази на првој станици Врчин (Иво Лола Рибар), па сам зато имао и предлог да се 352А скрати до окретнице 303. Јер полазак на тој линији је у 15:00 са Шумица што се поклапа са поласцима у 15:00 па некад и у 15:20 са Рамница. Сам си из Врчина и видео си на шта оно личи и незгодно је окретати у центру. У два најгора центра у општини Умчари и Врчин окрећу аутобуси , најгори због возила која се ту парирају и плус камиони који ту пролазе и незгодно је мимоилажење
 
Није ми јасно због чега се одустало од спајања Лештана и Траншпеда. Глат је се тим делом могла проширити линија 313 до Икее. А онај ко би ишао из Лештана,Болеча и Винче ка Ава парку не би морао на Бубањ Поток. Такође би и Миријево добило везу са Траншпеду
 
Nije se odustalo jer nikad nije ni bilo u planu, to su samo ideje sa ovog foruma. Plus nije pokriveno kao ideja ni GUP-om ni Prostornim planom Vrčina. Ja ću probati da ideju ubacim u novi prostorni plan koji se radi.

Prostorni plan koji predviđa tu vezu je neophodan zato što ne postoji formirana ulica koja spaja ta dva kraja opštine, ne postoji ni katastarski atarski put.
 
Док села Младеновца,Барајева и Лазаревца имају 5-10 полазака на својим линијама,линија 860Д у периоду од 7:30-18:30 има поласке на сваких пола сата,то малтене као 581,толико о томе...
Sa tim linijama jesu mnoge ljude spasili, koji su godinama zapuštani i prepušteni sami sebi, ali sa mnogim su preterali. Mala Moštanica nakon ukidanja Ćire nije imala ni asvaltni put, kao i veliki deo Bariča pored Ćire. Posle je napravljen do stare ćirine stanice autobus sa 4 polaska dnevno. Pa je spojen put MM-Barič pravcem Ćirine pruge, i uveden kružni "fider" autobus. Za mene je bilo logično da se umesto da imaju nepouzdana presedanja za taj kružni, i prepune autobuse iz Obrenovca, dobiju odvojenu liniju Beograd - Mala Moštanica - Obrenovac, pa neka sat vremena radnim danom, dva sata uveče i vikendom. Ali ovo sada? Sva sila poboljšanja u neka od naselja, ogromno preklapanje linija. Zaseoci dobijaju linije ka centru Beograda koja ogromna naselja ne mogu da dobiju. Tu uopšte nema nikakve celovite politike, čist populizam.
 
Vidimo se u petak!

428956555_418381793985379_7280563445346113931_n.heic.jpg
 
Sa tim linijama jesu mnoge ljude spasili, koji su godinama zapuštani i prepušteni sami sebi, ali sa mnogim su preterali. Mala Moštanica nakon ukidanja Ćire nije imala ni asvaltni put, kao i veliki deo Bariča pored Ćire. Posle je napravljen do stare ćirine stanice autobus sa 4 polaska dnevno. Pa je spojen put MM-Barič pravcem Ćirine pruge, i uveden kružni "fider" autobus. Za mene je bilo logično da se umesto da imaju nepouzdana presedanja za taj kružni, i prepune autobuse iz Obrenovca, dobiju odvojenu liniju Beograd - Mala Moštanica - Obrenovac, pa neka sat vremena radnim danom, dva sata uveče i vikendom. Ali ovo sada? Sva sila poboljšanja u neka od naselja, ogromno preklapanje linija. Zaseoci dobijaju linije ka centru Beograda koja ogromna naselja ne mogu da dobiju. Tu uopšte nema nikakve celovite politike, čist populizam.
Кроз какве све сокаке линија 860Ц иде,није нормално.И они имају ок превоз са Бг...
 
Што се тиче Врчина и околине, није суштина у томе да се линије и поласци скраћују. Онда и у центру Врчина и Умчара мора да се реши проблем гужве и паркинга. Испод центра Врчина постоји паркинг, али он није решио проблем саобраћаја. Мислим да је овај проблем утицао на то што 303 није продужена до центра Врчина, као што и са правца Авале до сада нисмо добили градску линију. Потез Лештане - Траншпед - Икеа, таква линија би била потребна, али ту мора да се реши пут. Тако је као што написа човек горе, а на терену тај пут није ни асфалтиран (Лештане (плантаже) - Траншпед), већ насут и узак у неким деловима.
Ово са 860 абецедом је заиста за посебну анализу. Од ознака, преко возила, тактова линија итд. Нека сви имају бољи превоз, али мени је ван памети, да велика насеља нпр. испод Авале немају директну везу са центром града. Тако се ради кад се политика и интереси умешају у јавни превоз. Мислим да је приградски превоз одавно спреман за један озбиљан ресет у сваком смислу.
 
Оно што мене нервира је то што код ласте постоји милион линија са по једним поласком. Погледајте по приградским општинама на шта оно личи мени је оно ругло. Гроцка је најбољи пример где насеља која имају ГСП ,дакле до Бегаљице имају једну линију. Јужније од Гроцке 351 352 352А 353 354 354А 354Б 355 355А 355Б 356 361 361Б 361Л 362 363 363Л 365 366 366А. А од тога:
352А,356,363Л - по 2 поласка
353,354,354А,355А,355Л,361Л,362,366А - по 1 полазак
Имамо 355 и 355Б који има и разлика је што један иде у Брестовик,други не иде
355Л који се поклапа са 363
361Л који се поклапа са 351
Разлог зашто се ово ради је да би се штедела возила, што би имао увече два аутобуса, један за Дражањ други за Живковац и кога брига што онај из Дражња који у 23:00 крене из града буде кући у 00:30 или што онај из Живковца и Камендола нема по 3 сата аутобус викендом или што онај из Умчара суботом и недељом по 2 сата нема ниједан полазак. Кога брига што на један полазак 351 прођу 3-4 возила линије 302
И кога брига што ако се једно возило ласте поквари морате чекати два сата на следећи полазак. Али нека ,нека уведу сад пред изборе неку нову линију 350Л Живковац - Умчари - Камендол или 351Л Дражањ - Пударци - Брестовик и нека кажу како је проблем јавног превоза решен
 
Оно што мене нервира је то што код ласте постоји милион линија са по једним поласком. Погледајте по приградским општинама на шта оно личи мени је оно ругло. Гроцка је најбољи пример где насеља која имају ГСП ,дакле до Бегаљице имају једну линију. Јужније од Гроцке 351 352 352А 353 354 354А 354Б 355 355А 355Б 356 361 361Б 361Л 362 363 363Л 365 366 366А. А од тога:
352А,356,363Л - по 2 поласка
353,354,354А,355А,355Л,361Л,362,366А - по 1 полазак
Имамо 355 и 355Б који има и разлика је што један иде у Брестовик,други не иде
355Л који се поклапа са 363
361Л који се поклапа са 351
Разлог зашто се ово ради је да би се штедела возила, што би имао увече два аутобуса, један за Дражањ други за Живковац и кога брига што онај из Дражња који у 23:00 крене из града буде кући у 00:30 или што онај из Живковца и Камендола нема по 3 сата аутобус викендом или што онај из Умчара суботом и недељом по 2 сата нема ниједан полазак. Кога брига што на један полазак 351 прођу 3-4 возила линије 302
И кога брига што ако се једно возило ласте поквари морате чекати два сата на следећи полазак. Али нека ,нека уведу сад пред изборе неку нову линију 350Л Живковац - Умчари - Камендол или 351Л Дражањ - Пударци - Брестовик и нека кажу како је проблем јавног превоза решен
Ово баш много боде очи,слажем се, једноставно нек се уведу нормалне линије и нормални поласци,овако милион линија са једним поласком,бесмислено је баш
 
А оно што сам заборавио да напоменем такође,једине бројеве за које људи знају су 351 и 363. Ко је из Гроцке и северније углавном то све гледа као "ласту"
Или се своди на "ево ме у Дражњанском у пола 2 из града" док је нпр 467 назван "Врчинац" док нпр за 302 нико не каже "Бегаљичански" зна се кад се каже бр линије где она и иде. Људи се нису навикли на нумерисање,а ових 20 цифара им тек неће помоћи у томе
 
Ово баш много боде очи,слажем се, једноставно нек се уведу нормалне линије и нормални поласци,овако милион линија са једним поласком,бесмислено је баш
Jednom prilikom kada se ovome raspravljalo na forumu, neki forumaši su pisali kako su ti polasci potrebni i kako nisu tek tako uvedeni, te tako ne mogu ni da se ukidaju a da se umesto njih uvode nove linije sa celodnevnim polascima. Manje - više, ovako je sumirano.
 
Jednom prilikom kada se ovome raspravljalo na forumu, neki forumaši su pisali kako su ti polasci potrebni i kako nisu tek tako uvedeni, te tako ne mogu ni da se ukidaju a da se umesto njih uvode nove linije sa celodnevnim polascima. Manje - više, ovako je sumirano.
Мање више требало би испратити поласке на тим линијама и видети је л и у пракси тако
 
Пракса је показала да је ту боље ништа не дирати. На сваком од тох полазака има одређени број путника који ће дигнутни побуну ако се линије дирају. Једино решење је мастер ресет целе мреже. Све поукидати и увести нове са новим бројевима праћено рибрендингом.
 
Слажем се да је то најбоље решење, али да је ово све непотребно да итекако јесте, могу да наведем гомилу разлога зашто
 
Дакле размишљао сам и у пар линија са солидним тактом би се све ово могло спречити.
Пример:
Две главне линије
351 Шумице - Гроцка - Умчари

А за окретницу у Умчарима бих ставио да то буде раскрсница улица Пролетерска, Маршала Тита и 17. Октобра или раскрсница улица Немањина и Река;

354 Шумице - Врчин - Гроцка - Брестовик
Пошто у самој Гроцкој не постоји окретница, зашто не Брестовик + једна линија је тамо сасвим довољна, притом примарна веза Гроцка и Београд, с друге стране 354 одговара Заклопачи,Гроцкој и Врчину

Локалне линије:

350 Дражањ - Мали Пожаревац - Умчари - Дражањ

Кружна линија,Замишљена да има два смера
Смер А: Дражањ - Мали Пожаревац - Умчари - Дражањ
Смер Б: Дражањ - Умчари - Мали Пожаревац - Дражањ, повезује све крајеве Дражња са линијом 351,Ковачиће у Умчарима као и Шефкаћ, и прави везу Дражњу и Умчарима ка Младеновцу,Сопоту, Франшу и Београду на Води.

353 Живковац - Умчари - Мали Пожаревац - Живковац
Такође кружна линија са циљем истим као и за 350.

355 Камендол - Пударци (Илински крај) - Бегаљица
Ствара везу Камендолу са линијом 351, Пударцима са линијом 302
 
Шта направише ови са називима линија на сајту секретаријата?
 
За 581А пише уместо Лазаревац (Дом здравља) експрес,а за 581Е пише Лазаревац (Дом здравља).Комедија са господом из секретаријата.Видим да је ово углавном за приградске и локалне линије,док за градске пише нормално.
 
Vrh