Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Prigradske linije bi trebalo staviti pod isti tarifni sistem kao i gradske i osmisliti njihovu (re)numeraciju.

Sadašnji koncept nije loš: sedišta velikih opština povezati sa centrom grada, a okolna naselja i manje opštine sa perifernim terminusima gradskih linija.

Ali, trebalo bi uvesti i neke nove pravce. Na primer, nije racionalno da se svi autobusi iz Mladenovca, Lazarevca i Obrenovca koncventrišu u zoni Gl. železničke stanice, a da potom ljudi presedaju na linije ka Novom Beogradu (prvenstveno), ali i drugim delovima grada.

Dakle, uveo bih linije od tih opština do Novog Beograda, koje bi rasteretile centar grada.

Neke linije sa Aavale i iz drugih okolnih naselja mogle bi biti produžene do Prokopa.
 
Матеја Бељан":svoi020q je napisao(la):
Ali, trebalo bi uvesti i neke nove pravce. Na primer, nije racionalno da se svi autobusi iz Mladenovca, Lazarevca i Obrenovca koncventrišu u zoni Gl. železničke stanice, a da potom ljudi presedaju na linije ka Novom Beogradu (prvenstveno), ali i drugim delovima grada.

Dakle, uveo bih linije od tih opština do Novog Beograda, koje bi rasteretile centar grada.
Sa ovim se slažem

Матеја Бељан":svoi020q je napisao(la):
Neke linije sa Aavale i iz drugih okolnih naselja mogle bi biti produžene do Prokopa.
Diskutabilno je šta je starije.

Većina avalskih mesta je inače dovoljno blizu pruge, i pitanje je treba li forsirati buseve do Prokopa ili povezivanje na budući BG-Voz koji bi išao do recimo Ripnja..
 
Postovani,
moje je misljenje da bi bilo preko neophodno da se urade autobuska stajalista (gde to nije uradjeno), na potezu od Ustanicke do Kaludjerice (minimum)-Smederevski put, jer bi to omogucilo da se autobusi za vreme prijema putnika sklone sa puta i time omoguce brzi protok saobracaja, taj deo je i opste poznat kao usko grlo a autobusi svojim stajanjem na putu prilikom prijema putnika samo jos vise prave zastoje u saobracaju.
 
Матеја Бељан":b1gcdlu9 je napisao(la):
Prigradske linije bi trebalo staviti pod isti tarifni sistem kao i gradske i osmisliti njihovu (re)numeraciju.
Aпсолутно. Нема, ама баш никакве логике да периферија буде у скупљој зони, а већ сам наводио разлоге по тезама. Треба да буде, чак и јефтиније, због доста слабије услуге.

Матеја Бељан":b1gcdlu9 je napisao(la):
Sadašnji koncept nije loš: sedišta velikih opština povezati sa centrom grada, a okolna naselja i manje opštine sa perifernim terminusima gradskih linija.
Није свуда тако. Гроцка као центар општине, није повезана са центром града.

Матеја Бељан":b1gcdlu9 je napisao(la):
Na primer, nije racionalno da se svi autobusi iz Mladenovca, Lazarevca i Obrenovca koncventrišu u zoni Gl. železničke stanice, a da potom ljudi presedaju na linije ka Novom Beogradu (prvenstveno), ali i drugim delovima grada.

Dakle, uveo bih linije od tih opština do Novog Beograda, koje bi rasteretile centar grada.
Игла ће променити доста тога. Требало би сијасет тих линија преусмерити до НБГ железничке станице.

GS":b1gcdlu9 je napisao(la):
moje je misljenje da bi bilo preko neophodno da se urade autobuska stajalista (gde to nije uradjeno), na potezu od Ustanicke do Kaludjerice (minimum)-Smederevski put, jer bi to omogucilo da se autobusi za vreme prijema putnika sklone sa puta i time omoguce brzi protok saobracaja, taj deo je i opste poznat kao usko grlo a autobusi svojim stajanjem na putu prilikom prijema putnika samo jos vise prave zastoje u saobracaju..
Поштовање комшија. Не само до Калуђерице, него дуж елог потеза 300. Смедеревац вапи за проширењем, али би увучена стајалишта вршила посао. Неопходна су. Садашње стање је катаклизмичко.
 
а и како изгледају "стајалишта" (намерно под наводницима) је трагично. требало би направити проширења и уредити стајалишта
 
GS":1nvnn6xe je napisao(la):
autobusi svojim stajanjem na putu prilikom prijema putnika samo jos vise prave zastoje u saobracaju.
Није ту само проблем у застоју, већи је проблем безбедност у саобраћају. Обично је обилажење аутобуса који врши измену путника прекршај раван проласку кроз црвено светло. Они који поштују правило иритирају возаче који не поштују и тако се долази у ситуацију док аутобус стоји на станици неки обилазе колону, не треба говорити који су то безбедоносни ризици.
 
Мислим да би аутобуска стајалишта у великој мери смањила гужву на Смедеревцу, био би бржи проток саобраћаја.

Још једна битна ставка што се тиче Смедеревца и безбедности саобраћаја, је да уколико није могуће асвалтирати цео пут, мислим да је бар могуће поставити јавну расвету дуж целог пута ( Калуђерица-Гроцка) тиме би се повећала безбедност и видљивост на у великој мери оштећеном путу.

Што се тиче Гроцке као седиште општине и њеног превоза и повезаности са Београдом, она је једино место које нема свој аутобуски превоз (301 укинут).
Мислим да би за Гроцку било добро копирати начин превоза путника до Врчина, то је један најорганизованији, најбржи и са минималном гужвом начин превоза. Ласта полази са Шумица на сваких 20 минута у шпицу.
Тренутно постоје полаци преко Гроцке, моје је мишљење да само треба повећати број полазака...исто као и за Врчин. Фактички се ништа немења у садашњем начину организовања превоза, само се додају поласци до/преко Гроцке.

302 (Бегаљица) остаје као што је и било.
За грађане Гроцке би једино било "непријатно" то што је цена Ластине маркице мало већа од цене маркице ГСП-а, али би тиме добили бржи и квалитетнији превоз до Гроцке ( познато је у каквом су стању аутобуси на линији 302, а каква су возила Ласте, плус бржи превоз возилима Ласте, мање стајалишта...) :kk:
 
Што се саме Гроцке тиче, мислим да би садашњу линију 302 требало поделити на 302 и што рече Матија 302Е. Обе линије би имале исту трасу, али 302Е не би стајао на станицама од Београа до Винче, сем на стајалишту код улаза у Калуђерицу.

Нпр. сви поласци у шпицу би се пребацили на 302Е. Укидањем стајалишта, штеди се око 15 минута. Стварно нема потребе да се нејдужа линија оптерећује локалним становништвом, које иде пар станица горе доле, а обашка, што им је на располагању осталих 5 линија.

Кад год могу, возим се Ластом, и осаћам се као човек, али је њен проблем више у интервалу (сат времена) него у цени.
 
"Кад год могу, возим се Ластом, и осаћам се као човек, али је њен проблем више у интервалу (сат времена) него у цени."

Онда нетребамо компликовати ситуацију, само размотримо моје решење, везано за Ласту :dil:
 
Плус непостојање јавне расвете !!!!!
orion":2ck244o8 je napisao(la):
GS":2ck244o8 je napisao(la):
autobusi svojim stajanjem na putu prilikom prijema putnika samo jos vise prave zastoje u saobracaju.
Није ту само проблем у застоју, већи је проблем безбедност у саобраћају. Обично је обилажење аутобуса који врши измену путника прекршај раван проласку кроз црвено светло. Они који поштују правило иритирају возаче који не поштују и тако се долази у ситуацију док аутобус стоји на станици неки обилазе колону, не треба говорити који су то безбедоносни ризици.
 
GS":1cdny12f je napisao(la):
"Кад год могу, возим се Ластом, и осаћам се као човек, али је њен проблем више у интервалу (сат времена) него у цени."

Онда нетребамо компликовати ситуацију, само размотримо моје решење, везано за Ласту :dil:
Треба да постоји алтернатива.
И Ласта и ГСП. Не могу сви да плаћају Ласту.
 
GS wrote:

"Кад год могу, возим се Ластом, и осаћам се као човек, али је њен проблем више у интервалу (сат времена) него у цени."

Онда нетребамо компликовати ситуацију, само размотримо моје решење, везано за Ласту
Треба да постоји алтернатива.
И Ласта и ГСП. Не могу сви да плаћају Ласту.

Поштовани, алтернатива и постоји, остаје градска линија 302(Бегаљица), а мој предлог је да се повећа број полазака са терминуса Шумице према Гроцкој
 
Konstruktivni predlozi za Smederevski put. Zao mi je sto nema vise ljudi iz drugih delova grada - Batajnica, Zeleznik, Ca-Ca-Ca naselja, Surcin, Jajinci, Visnjica... Ili ih stvarno nema, ili su, za razliku od nas "Smederevaca", zadovoljniji gradskim prevozom.

Kada je u pitanju pravac ka Grockoj, moj predlog je ozbiljniji pristup pravljenju reda voznje. Da se ne lazemo, na linijama 302-307 najvise je putnika duz Smederevskog puta, na krajnjim tackama (u samim naseljima ka kojima linije saobracaju) je znatno manje putnika. A desava se, npr. da tri-cetiri linije sa Ustanicke krecu u razmaku od 5 minuta, pa da onda 20 minuta nema nijednog autobusa. Time se nepotrebno prave guzve. Bilo bi bolje da takt sa Ustanicke bude po jedan bus na razlicitim linijama npr. na 5 minuta. Protok putnika bio bi mnogo bolji, i ne bi se stvarale nepotrebne guzve na polaznoj stanici.

Takodje, a mislim da je ovakvo resenje i postajalo, ne bi bilo lose da putnici na polaznim stanicama mogu odmah da udju u autobus, a ne da cekaju trenutak polaska po redu voznje. Ovo je narociti zgodno zimi kada udari minus, a treba da cekas bus 15-20 minuta.

Znam da se drugarima sa Mirijeva ovo nece dopasti, ali mislim da bi bilo jako korisno razmatrati da se na neki nacin linija 27 dovuce do Smederevskog puta (ne znam da li ima i 500m).... Aj' za centar grad manje-vise, ali bi to bilo jako korisno za ljude iz ovog dela grada koji idu za Mirijevo, Karaburmu, preko Pancevca itd.

I ono sto podvlacim kao jako bitno jeste da se razmotri pravljenje prosirenje sadasnje ili pravljenje nove okretnice u neposrednoj blizini, gde bi se okretali i autobusi 17, 31 i trola 19. Znam da su dve okretnice udaljene "samo" 10-ak minuta pesacenja, ali tih 10 minuta ume da bude jako kobno kada zuris na posao ili, jos gore, kada zuris na poslednji bus kuci. Plus, sadasnje resenje stvara nepotrebne i nenormalne guzve na linijama 50 i 308 koje ljudi koriste da bi se prevezli od jedne do druge okretnice.

Ostali problemi na ovom pravcu su infrastrukturne prirode. Dakle, uzan put koji je dobrim delom u uzasnom stanju, neobelezena, nesredjena i neosvetljena stajalista, nebezbedne raskrsnice.... Delimicnom resenju mozemo se nadati kroz izgradnju SMT-a i prebacivanju pojedinih linija na taj pravac ili formiranjem novih linija koje bi povezivale delove grada koje povezuje SMT.

Dugorocno gledano, za prigradska naselja su ipak resenja alternativni vidovi prevoza - pre svega BGvoz. Nazalost, njega je manje-vise lako uvesti u delovima gde postoji zeleznicka infrastruktura, ali za naselja gde pruge jos uvek nema nerealno je nadati se skorom dolasku voza.

I za kraj - za sva prigradska naselja vazi - trebalo bi razmisljati o liniijama "na prstenu" koje bi bile najrentabilnije (poput linije 50). Dakle, linije koje bi povezivale obodna naselja bez potrebe da se ljudi gomilaju u centru grada kako bi isli opet na periferiju.
 
Homer Jay":2lqs80sm je napisao(la):
Konstruktivni predlozi za Smederevski put. Zao mi je sto nema vise ljudi iz drugih delova grada - Batajnica, Zeleznik, Ca-Ca-Ca naselja, Surcin, Jajinci, Visnjica... Ili ih stvarno nema, ili su, za razliku od nas "Smederevaca", zadovoljniji gradskim prevozom.

Kada je u pitanju pravac ka Grockoj, moj predlog je ozbiljniji pristup pravljenju reda voznje. Da se ne lazemo, na linijama 302-307 najvise je putnika duz Smederevskog puta, na krajnjim tackama (u samim naseljima ka kojima linije saobracaju) je znatno manje putnika. A desava se, npr. da tri-cetiri linije sa Ustanicke krecu u razmaku od 5 minuta, pa da onda 20 minuta nema nijednog autobusa. Time se nepotrebno prave guzve. Bilo bi bolje da takt sa Ustanicke bude po jedan bus na razlicitim linijama npr. na 5 minuta. Protok putnika bio bi mnogo bolji, i ne bi se stvarale nepotrebne guzve na polaznoj stanici.

Takodje, a mislim da je ovakvo resenje i postajalo, ne bi bilo lose da putnici na polaznim stanicama mogu odmah da udju u autobus, a ne da cekaju trenutak polaska po redu voznje. Ovo je narociti zgodno zimi kada udari minus, a treba da cekas bus 15-20 minuta.

Znam da se drugarima sa Mirijeva ovo nece dopasti, ali mislim da bi bilo jako korisno razmatrati da se na neki nacin linija 27 dovuce do Smederevskog puta (ne znam da li ima i 500m).... Aj' za centar grad manje-vise, ali bi to bilo jako korisno za ljude iz ovog dela grada koji idu za Mirijevo, Karaburmu, preko Pancevca itd.

I ono sto podvlacim kao jako bitno jeste da se razmotri pravljenje prosirenje sadasnje ili pravljenje nove okretnice u neposrednoj blizini, gde bi se okretali i autobusi 17, 31 i trola 19. Znam da su dve okretnice udaljene "samo" 10-ak minuta pesacenja, ali tih 10 minuta ume da bude jako kobno kada zuris na posao ili, jos gore, kada zuris na poslednji bus kuci. Plus, sadasnje resenje stvara nepotrebne i nenormalne guzve na linijama 50 i 308 koje ljudi koriste da bi se prevezli od jedne do druge okretnice.

Ostali problemi na ovom pravcu su infrastrukturne prirode. Dakle, uzan put koji je dobrim delom u uzasnom stanju, neobelezena, nesredjena i neosvetljena stajalista, nebezbedne raskrsnice.... Delimicnom resenju mozemo se nadati kroz izgradnju SMT-a i prebacivanju pojedinih linija na taj pravac ili formiranjem novih linija koje bi povezivale delove grada koje povezuje SMT.

Dugorocno gledano, za prigradska naselja su ipak resenja alternativni vidovi prevoza - pre svega BGvoz. Nazalost, njega je manje-vise lako uvesti u delovima gde postoji zeleznicka infrastruktura, ali za naselja gde pruge jos uvek nema nerealno je nadati se skorom dolasku voza.

I za kraj - za sva prigradska naselja vazi - trebalo bi razmisljati o liniijama "na prstenu" koje bi bile najrentabilnije (poput linije 50). Dakle, linije koje bi povezivale obodna naselja bez potrebe da se ljudi gomilaju u centru grada kako bi isli opet na periferiju.
Slazem se sa Vama
 
stf":1q2gxqgs je napisao(la):
GS":1q2gxqgs je napisao(la):
"Кад год могу, возим се Ластом, и осаћам се као човек, али је њен проблем више у интервалу (сат времена) него у цени."

Онда нетребамо компликовати ситуацију, само размотримо моје решење, везано за Ласту :dil:
Треба да постоји алтернатива.
И Ласта и ГСП. Не могу сви да плаћају Ласту.
Grocka nema alternativu :bash:
 
Велики проблем на терминусу Устаничка ствар линија 50, која је јако непоуздана, препуна и долази у паровима, или чак тројкама.
Хомеров предлог је добар, али је неостварив управо због 50-ице. Али, такав приступ би био сигурно ефикаснији него овај до сада.

Нпр. ред вожње, тј. полазака са Устаничке је замишљен да растерети најдужу линију 302 од локалног становништва. То је покушано да се постигне тиме што 302 обавезно креће последња у низу.
Углавном крећу овим редом: 306, 307, 303, 304, 305, 302. Међутим, док дође ред на 302, обавезно пре њеног поласка дођу две до три 50-ице и сви навале на 302. И, онда се, наравно углавном, аутобус упола испразни до Винче, а то је тек пола пута.

Мора се увести експрес линија за Гроцку/Бегаљицу, ако ништа друго, барем у шпицевима.

И под хитно убацити ноћну у 2.10. Полазак у 1.10 је прилагођен ГСП возачима а не потребама путника.
 
Da, 2.10 nocni obavezno. Nekada mi bas nedostatak tog polaska remeti planove. Moze cak, sto se mene tice, da ide ekspresno za Begaljicu, bez svracanja u naselja, mogu da pesacim kuci od Smederevca, samo da ne cekam jutarnji :)
 
Svaka nocna linija treba da ima barem jedan polazak na pun sat tokom cele noci.

Ritam zivota se promenio, to jest mnogo je raznovrsniji, nemaju svi isto radno vreme, puno ljudi radi nocu, grad je ziv tokom cele noci.
Kako coveku da objasnite da ne vozi kuci pripit ako nema alternativu.

Gradski prevoz je usluga gradjanima koja treba da postoji 24 sata. Naravno ritam nije isti u spicu, u toku dana i u toku noci, treba ga prilagoditi potrebama, ali nedopustivo je da kao danas tokom tri do cetiri sata usluga uopste ne postoji.

Nije to nista novo, vecina velikih gradova ima taktni nocni prevoz tokom cele noci.
 
@zidar
Apsolutno se slažem, ali šta misliš, koliko to ima prođu u gradu u kome je fajront u ponoć?
 
jovanovm":2uuocc4c je napisao(la):
Apsolutno se slažem, ali šta misliš, koliko to ima prođu u gradu u kome je fajront u ponoć?
nocne ptice su raznovrsne, neko radi, neko pati od nesanice, neko jednostavno voli nocne sate, inace nocni zivot u gradu jos nije izumro, kafane su dobile restrikcije ali tu su i zurke, raznolike nocne boemstine...

Gradski prevoz je kao Pravda, ne vidi razlike medju pojedinicima i svakoga sluzi jednako :)
 
по мени би ноћни бусеви требало да иду на пола сата.

Homer Jay":okq3i6b0 je napisao(la):
Znam da se drugarima sa Mirijeva ovo nece dopasti, ali mislim da bi bilo jako korisno razmatrati da se na neki nacin linija 27 dovuce do Smederevskog puta (ne znam da li ima i 500m).... Aj' za centar grad manje-vise, ali bi to bilo jako korisno za ljude iz ovog dela grada koji idu za Mirijevo, Karaburmu, preko Pancevca itd.
ако си мислио да бус иде овим путем:
x534ox.jpg

заборави. туда ни ауто не може да се провуче како треба, а камоли аутобус (у делу где се укршта са Смедеревским путем, па наредних 100тињак метара)
 
JohnnyLee":3sxgg7my je napisao(la):
по мени би ноћни бусеви требало да иду на пола сата.
Na pola sata petkom i subotom uvece, tj. subotom i nedeljom nocu/ujutru, i bilo koju noc pred neradni dan. Inace je na sat vremena ok

btw: mogla bi da se uvede markica za nocni prevoz, to sam video u nekim gradovima. Npr. ako nocni prevoz kosta 100 din., ponuditi markicu sa popustom za nekog ko se vozi cesto. Mogle bi da postoje dve markice, npr.:

- markica za nocni prevoz vikednom (sub. od ponoci i ned. od ponoci) za ljude koje izlaze svaki vikend i idu nocnim prevozom. Ako u prosecnom mesecu imamo 8 neradnih dana, neka markica kosta 8 x 80 = 640 din. Tu se daje popust na nocnu kartu 20%.

- markica za svakodnevni nocni prevoz za ljude koji skoro svaki dan koriste nocni prevoz (jer rade kasno, nocu, itd.). Tu nek se da popust 30%, pa nek kosta 30 x 70 = 2100 din.

Markice da prodaje zasebna sluzba gradske direkcije za javni prevoz, a u autobusu nek kondukteri zapisuju koliko im je bilo putnika sa markicom, pa nek im ta gradska sluzba isplacuje toliko puta 70 ili 80 din.
 
Na pola sata je jos bolje, narocito petkom i subotom. Moze cak i cesce, u sustini sve zavisi od potreba na pojedinim linijama, u Parizu najprometnije nocne linije sada idu na svakih 10 minuta petkom i subotom a ranije je to bilo pola sata.

Budimo logicni do kraja, sve markice bi trebale da vaze 24 sata, za dnevni i nocni prevoz bez razlike, opet ista prica sve je to gradski prevoz to jest usluga gradjanima. Isto vazi i za pojedinacne karte, ista cena za dnevne i nocne linije.

Jeste da na nocnim linijama voze samo privatnici ali voze i na dnevnim, nije to nista novo, pa neka se direkcija snadje oko podele zarade.

Ukidanje zona, jedinstvena cena 24 sata

- dvocasne karte (radi presedanja)
- dnevne markice
- nedeljne markice
- mesecne markice

jednostavan, fleksibilan i prevedan sistem
 
Godisnaj markica koja bi bila jeftinije tipa ako je 1100din studentska onda godisnaja moze da bude 10 000din :kafa:
 
Vrh