Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Odličan tekst alex, samo bih dodao par stvari. Ako gledamo avalu, 401 i 402 su od '80ih išli do grada, pa zbog sankcija vraćeni na trošarinu i svakako politika je vratila na slaviju, kao i 94 u resnik uz 110 za opovo. Sa druge strane, potez 300 je uvek išao od vuka, a postojala je i linija 22 koja je od mml produžena do grocke i preteča je 301. Naravno, opštinu boli uvo, a izgovor da bulevar mora da bude eko deo grada mi nije baš dobar. U budućnosti nisam optimista, možda za x godina kada se probije put od cvetkove pijace do okretnice 77, ali drže se oni da će jednog dana biti metro uz bla, bla...
 
Ne postoji niti jedan plan koji spominje neku liniju dalju od Ustaničke, a ona je ljudi, i više nego potrebna.
Dakle, radi se o tome da njih jednostavno opština Grocka ne interesuje niti se sama Grocka interesuje za javni prevoz i zato je tako kako je.
Uh, nemoj tako, sad će neki Smart planeri da nam kažu kako nemaju šta da traže ''prigradske'' linije dalje od postojećeg terminusa :D i kako savršeno funkcioniše tramvaj odatle, i kako nam ništa više od 31/17 ne treba.. i kako 309 ne može ka npr Vuku, a onda bar jednom nedeljno gledamo kako pouzdani tramvaj postane pouzdani 6a Solaris koji gazi šinama od Cvetkove pijace do VS... i kako u Vojvode Stepe može preklapanje buseva sa tramvajem a kod nas je specifično i mora samo tramvaj...

Zbog toga i predlažem neku liniju koja bi išla ka petlji Lasta a u budućnosti i dalje ka Autokomandi, Prokopu, zašto da ne i ka budućoj Glavnoj autobuskoj stanici (ne zaboravimo stare predloge za liniju autoputem - terminus Tri tiganja bi bila idealna polazna stanica ), vožnja prevozom ka Ustaničkoj je pakao zbog zastoja i zato što je svim linijama krajnja destinacija ista, bukvalno kao da se voziš u vagonima. Samo bi moj predlog 313 išao paralelno i ne bi gušio okretnicu poteza 300, već bi okretao kod 31/17... a oni drugi predlozi bi zakačili ulicu Stevana Sinđelića koja je pola Zvezdara, pola Grocka gde smatram da bi adut mogao biti neko sa opštine Zvezdara, a komšije mu žive u ovom donjem odsečenom kraju od Smederevca...
Uostalom, postojala je nekada davno i linija ja mislim 19a koja je upravo od 3 tiganja išla do Slavije ili možda čak do centra grada *90ih.... malo su se i kretanja promenila, nije više glavna osovina Ustanička/ Bulevar, imamo autoput a nemamo liniju koja ide preko istog ka gradu...

Znamo i šta sve može i kako može da se skrene iz Mirijeva ka Smederevcu, znamo ali žmurimo i pravimo se da ne može, znamo i da je obećano levo skretanje ka Mirijevu iz pravca grada pa ga još uvek nisu odradili...

Još jedan predlog vezan za potez 300 bi bilo potencijalno skraćivanje linije 311, a pojačavanje linije 306.
linija 311 Ravan (Leštane)-Vinča (crkva)
postojeća trasa 311, kod doma zdravlja ide ka Vinči i okreće kod trafoa prekoputa crkve (idealna lokacija za okretnicu), tako bi i stanovnici Vinče imali još jednu liniju koja može da ih izvuče na Smederevski drum, a imali bi i liniju koja bi povezala škole Nikola Tesla i automatski umanjila pritisak automobila na školu u Vinči, pošto bi deca imala još jednu bus liniju do škole...
a ovo skraćivanje bi sigurno izdejstvovalo i još jedan polazak na liniji 306 a opet sklonila bi se jedna linija sa Ustaničke, prezagušena je okretnica... dužina trase linije 311 od terminusa Leštane (Ravan)- Ustanička je oko 11 km, a ova predložena trasa je duplo kraća...
311 predlog.jpg
 
Poslednja izmena:
Po meni bi mogli ladno jednu liniju da uvedu od Crkve u Vinči koja bi skeretala za Leštane i kružnim putem bi išla na autoput i odatle do Mostara gde se nekada okretala 38L, to bi baš mnogo smanjilo opterećenje 17-ice koja je postala katastrofa. Jedan stručnjak ovde iz opštine mi je odgovorio da ne može linija autoputem jer je veća kilometraža nego kad se ide Smederevcem, a inače je Smederevac u odličnom stanju i uopšte nema zastoja na svakom koraku. Mislim ima ga i na autoputu, naročito ujutru ali se opet vozila kreću brže nego Smederevcem.
Stajališta bi bila:
Vinča /Crkva/
Vinča /izlaz /
Babin lug
Zdravstvena stanica Leštane i Vinča
Skladište boja
Ekeltrodistribucija
Stari put za Boleč
Sp Lasta
Dom Zdravlja Voždovac
Franše D'eperea
Deligradska
Mostar
 
Poslednja izmena:
Баш сам проверавао даљинаре на појединим линијама и уочио сам огромне рупе. Пример од Аутокоманде до Малог Пожаревца возилу треба 30 минута, док од Шумица до Умчара треба 55 минута. Како су они то рачунали остаје упитно заиста. Такође од окретнице у Живковцу до старе окретнице треба 6 минута чак и зато је @stf недавно написао за линију 354А да возилу треба 18 минута од Живковца до центра Умчара што ми је у старту било нелогично
 
Направио сам ред вожње као и предлог нове трасе линије 350 (350Л) где би се ред вожње веома мало разликовао од садашњег реда вожње линије 350, секретаријату сам послао овај предлог на који нисам добио одговор. Из секретаријата је у мају речено да ће 350 бити овом трасом, међутим тај план је "замрзнут" претпостављам због пружног прелаза у Дражњу то је једини разлог који би имали да понуде.
Подсећам овом трасом се решава више проблема грађана
1. Јавни превоз у засеоку Ковачићи у Умчарима
2. Јавни превоз у Живковцу
3. Јавни превоз у Београдској улици у Дражњу
4. Бржа Веза са градом, Младеновцем и Сопотом. преко Малог Пожаревца
Такође возило би на дневном нивоу прелазило мање километара
Screenshot_20221119_171732_Samsung Notes.jpg
Screenshot_20221119_171741_Samsung Notes.jpg
 
@David352 @prigradski @Vinča307 @Somi303

(y) što se tiče linija 350L i 352A, pošto, koliko sam razumeo, to će u mnogome da poboljša prevoz.

Isto tako se slažem i sa predlogom da se linija 354B pojača i da ona bude glavna linija kroz Zaklopaču.

Vezano za linije 307L , 309L i 313. Slažem se sa predlogom za 309L, a za 313 ne znam šta da kažem, s obzirom da predlog da se produži do Konjarnika nije dobar, samo iz razloga što onda ne bi mogli da saobraćaju minibusevi, jer bi broj ljudi bio za solo bus, a sami ste pričali (množina) da na trasi izmežu okretnice 309 i okretnice u centru Leštana nije moguće da ide solo bus zbog širine kolovoza. Apropo linije 307L, ranije sam predlagao liniju 314, koja bi bila minibus linija.

314 minibus.jpg


Kako se nedavno spominjalo pretvaranje linije 306 u kružnu kroz Leštane, evo jednog predloga koji bi mogao da se realizuje sa postojećim brojem vozila, a ujedno bi i bio veza Arheološkog nalazišta Vinča sa centrom grada.

306 BNV - Lestane - Vinca.jpg


Kako smo nedavno imali radove na asfaltiranju dela okretnice Ustanička, tako su autobusi sa poteza 300 okretali kod Cvetkove pijace i na Konjarniku, što se pokazalo kao dobar potez, jer je dosta građana koristilo iste. Zbog toga kao dopunu za liniju 306, predlažem produženje linije 305 do Cvetkove pijace, što bi takože moglo da se realizuje sa postojećim brojem vozila, a dobila bi se dodatna veza sa linijama u okruženju u bolja presedačka opcija.

305 Cvetkova pijaca - Bolec.jpg


Predlog za liniju 38 i iskorišćenost okretnice Tri tiganja, pa recite da li ima potrebe za ovako nečim, obzirom na predlog za 306. Za realizaciju ovog predloga bi trebalo 1 do 2 dodatna vozila, jer koliko se sećam, na trenutnoj trasi linije 38 saobraća samo jedno vozilo. Takođe sam ranije pitao i da se linija 351 preusmeri kroz Leštane pa autoputem do Šumica, uz svraćanje do Pogona Kosmaj, za šta su neki rekli da je odličan predlog, pa može i to da se razmotri u vezi predloga za 38.

38 Sumice - Tri tiganja.jpg


Tu je i predlog za produženje linije 312 do okretnice MZ Kumodraž, koju koristi linije 39. Linija bi nju koristila ya čekanje vremena, umesto ispred zgrade MZ VML. Na ovaj način bi se dobila veza i sa linijama 25P i 39, pored postojeće sa linijom 33.

312 MZ Kumodraz.jpg


Na kraju evo i predloga za promenu trase linije 38L, koja bi u oba smera išla Vladimira Tomanovića, Južnomoravske brigade, Ustanička, Autokomanda i dalje trenutnom trasom. Dat je i predlog novih stajališta, gde bi stajalište kod SC Šumice mogle da koriste i linije 17 i 31.

38L linija.jpg
 
Poslednja izmena:
Kada je u pitanju povezanost sa Mirijevom, baš ima dosta pametnih predloga.
Razmišljao sam o jednoj stvari. Stanovnici poteza 300 imaju potrebu da se povežu sa Mirijevom, centrom grada, levom obalom, Ikeom, a opet i od strane stanovnika Mirijeva postoji nezadovoljstvo po pitanju povezanosti sa gradom, najviše zbog nepouzdanosti svih linija.
Shodno tome, pala mi je na pamet jedna linija koja bi svojim postojanjem mogla da reši niz nepovezanosti.

LINIJA 69 - TRG REPUBLIKE - RK "IKEA"

Trasa bi joj bila sledeća: Trg Republike - Bulevar Despota Stefana - Višnjička - Mirijevski bulevar - Vitezova Karađorđeve zvezde - Mirijevski venac - Samjuela Beketa - Koste Nađa - Mihaila Bulgakova - Mirijevski put - Ljubiše Miodragovića - BKA - Smederevski put - Kružni put - Bubanj Potok - Autoput - Ikea.

Hajde da krenemo prvo sa manama ove linije. Prva je dužina. Bila bi dugačka skoro 30km po smeru. Dužina bi povukla sa sobom i veliki broj stanica, oko 45 po smeru. Vreme putovanja po smeru bi bilo oko 80 minuta. Svakako ne bi bila ni najduža linija, niti linija sa najvećim vremenom putovanja i brojem stanica. Ponekad se stvaraju "čepovi" u Višnjičkoj i kod Pančevca, pa bi joj možda trebalo i duže od 80 minuta.

Prednosti ove linije bi bile brojne. Dobija se direktna veza ka gotovo svim mirijevskim linijama, Mirijevo dobija još jednu liniju ka centru grada, a Mirijevski bulevar pouzdaniju liniju jer trenutno 25P i 74 očajno funkcionišu. Ostvaruje se bolja povezanost i sa levom obalom, što za Mirijevo, što za potez 300. Rasterećuje se 27E u nekoj meri, kao i 25P i 74. Bubanj Potok napokon dobija prevoz čime se rešava nemogućnost dolaska do autopijace javnim prevozom. Takođe, brojni zaposleni u firmama u Bubanj Potoku dobijaju prevoz jer se trenutno svako ko radi u toj zoni snalazi kako zna i ume. Smederevski put i Vrčin se povezuju znatno brže, a takva linija bi bila značajna i stanovnicima Vrčina. U budućnosti, ako se ikada završi metro, bila bi veza ka metro stanici u Mirijevu i onda bi mogla i da se skrati do te metro stanice.
Palo mi je na pamet da bi umesto sa Trga mogla da saobraća i od Dunavskog cveta u Krnjači.

Voleo bih da čujem tuđa mišljenja o ovoj mega liniji. Lično mislim da nije loše zamišljena, ali bi ipak bila predugačka u realnosti.
 
Poslednja izmena:
Mirijevski bulevar sa 3 "mega" linije. Mislim da bi bili baš oduševljeni sa još jednom linijom istog tipa kao postojeće dve. Za pomenuto stanje su najviše "krivi" stanovnici Mirijeva. Neko je pisao ranije, da im je nuđena potpuno nova linija Trg republike - Mirijevski bulevar - Mirijevo III / IV, ali da su je oni odbili uz obrazloženje da nemaju liniju ka NBG, i onda je neko pametan smislio da se linija 74 produži, uz obrazloženje kako velika većina korisnika linije 25P preseda na 74 kod Omladinskog stadiona. Samo iz tog razloga nisam za pomenutu liniju, jer i dalje sam stava da je Mirijevskom bulevaru potrebna jedna kraća linija, koja bi ujedno bila i funkcionalna, zato što zna da se ponekad i po 30 minuta čeka na 25P i / ili 74. Pitanje je i da li bi solo autobus mogao da se okreće bilo gde na Dunavskom cvetu, obzirom da je to minimum za liniju koju si predložio.

Eventualno da se linija pusti da saobraća od stare okretnice na Karaburmi, kod Husinjskih rudara, i da radi u ekspres režimu, poput linija sa poteza 700, pokrivajući ključna stajališta, čime bi se dobio bolji takt i više polazaka, sa manjim brojem vozila. No, glavno pitanje je , odakle naći vozila i vozače (pre svega) za tako nešto. Čak i ovo sa minibusevima je u neku ruku nategnuto. Zato sam i gledao da predlog za potez 300 bude sa što je moguće više, korišćenjem postojećih kapaciteta linija, a da se time ne izgubi na funkcionalnosti.

Za ovaj tvoj predlog je potrebno 8 vozila za takt od 20 minuta, a 16 za takt od 10 minuta, i to pod konstatacijom da je potrebno 80 minuta po pravcu. Eto teme za razmišljanje.​
 
Poslednja izmena:
Vezano za linije 307L , 309L i 313. Slažem se sa predlogom za 309L, a za 313 ne znam šta da kažem, s obzirom da predlog da se produži do Konjarnika nije dobar, samo iz razloga što onda ne bi mogli da saobraćaju minibusevi, jer bi broj ljudi bio za solo bus, a sami ste pričali (množina) da na trasi izmežu okretnice 309 i okretnice u centru Leštana nije moguće da ide solo bus zbog širine kolovoza. Apropo linije 307L, ranije sam predlagao liniju 314, koja bi bila minibus linija.

Pogledajte prilog 149342

Kako se nedavno spominjalo pretvaranje linije 306 u kružnu kroz Leštane, evo jednog predloga koji bi mogao da se realizuje sa postojećim brojem vozila, a ujedno bi i bio veza Arheološkog nalazišta Vinča sa centrom grada.

Pogledajte prilog 149343

Kako smo nedavno imali radove na asfaltiranju dela okretnice Ustanička, tako su autobusi sa poteza 300 okretali kod Cvetkove pijace i na Konjarniku, što se pokazalo kao dobar potez, jer je dosta građana koristilo iste. Zbog toga kao dopunu za liniju 306, predlažem produženje linije 305 do Cvetkove pijace, što bi takože moglo da se realizuje sa postojećim brojem vozila, a dobila bi se dodatna veza sa linijama u okruženju u bolja presedačka opcija.

Pogledajte prilog 149344

Predlog za liniju 38 i iskorišćenost okretnice Tri tiganja, pa recite da li ima potrebe za ovako nečim, obzirom na predlog za 306. Za realizaciju ovog predloga bi trebalo 1 do 2 dodatna vozila, jer koliko se sećam, na trenutnoj trasi linije 38 saobraća samo jedno vozilo. Takođe sam ranije pitao i da se linija 351 preusmeri kroz Leštane pa autoputem do Šumica, uz svraćanje do Pogona Kosmaj, za šta su neki rekli da je odličan predlog, pa može i to da se razmotri u vezi predloga za 38.

Pogledajte prilog 149345

Tu je i predlog za produženje linije 312 do okretnice MZ Kumodraž, koju koristi linije 39. Linija bi nju koristila ya čekanje vremena, umesto ispred zgrade MZ VML. Na ovaj način bi se dobila veza i sa linijama 25P i 39, pored postojeće sa linijom 33.

Pogledajte prilog 149346

Na kraju evo i predloga za promenu trase linije 38L, koja bi u oba smera išla Vladimira Tomanovića, Južnomoravske brigade, Ustanička, Autokomanda i dalje trenutnom trasom. Dat je i predlog novih stajališta, gde bi stajalište kod SC Šumice mogle da koriste i linije 17 i 31.
Postojanje 309 L trenutnom trasom je opravdano zato sto je na početnoj stanici Višnjićeva stara škola(još uvek se ne zna sudbina te škole, po meni to zemljište je idealno za neku srednju školu, vrtić, policijsku stanicu ili možda za sportski centar, što ovom kraju svakako nedostaje, poprilično se transformiše , grade se višeporodični stambeni objekti a kada ne bude bilo te male škole, 309L bih svakako predložio da se skrati i da kreće sa početne 309 ili zašto da ne od igrališta Fk Kaluđerica-Žikice Jovanovića Španca- početna 309 i dalje redovnom trasom).
309 l predlog za izmenu pocetnog stajalista.jpg


Dalje, nedostaje ta veza sa Mirijevom za potez 300 što bi se postiglo tako što bi 309L produžili do Mirijeva 4 (Predlog je ide Smederevskim drumom, a može i kroz Stevana Sinđelića gde sada nema prevoza), a 313 preusmerili na neku drugu trasu.

313 je uspostavljena ali najbitnije od svega, nema stajališta Nine Kirsanove (Tri tiganja) već kada skrene sa Sd puta ne zaustavlja se već ide ka okretnici Mirijevo 4 i putnici i dalje pešače tom trasom, i nekako je nelogično da umesto napred ka gradu , linija ide unazad tj ka periferiji. Najviše putnika 313 čeka na stajalištu 20.oktobra, i ja ti garantujem da su to pretežno stanovnici Leštana, dakle izlaze kod OŠ Dragojlo Dudić i idu peške ka ovom stajalištu...
Možda je preusmeriti ka VML ali je skretanje levo iz ulice Narodnog fronta kamen spoticanja za Direkciju i odbili bi predlog verovatno, a ako bi se tamo usmerila, mogla bi da okreće kod MZ VML, to je npr prvi terminus koji je u blizini ako smatraš da je paralelna vožnja sa linijama poteza 300 do Konjarnika u najavi gužva u tom minibusu. Konfiguracija paralelne ulice Narodnog fronta od OŠ D.Dudić do Rebeke Vest je takva da se samo minibus može provući (iako su letos zbog radova preusmerili 308 tuda, baš se pitam kako ga je provlačio kod restorana Trpeza) a opet ima mnogo bolje prolazno vreme do Ustaničke, nema semafora u Bajdinoj, Prvomajskoj, Ustaničkoj i onog nesrećnog neuvučenog stajališta Mirijevska... 313 prolazi kroz Kaluđericu ali ne kači gusto naseljeno područje od stajališta #1586 Stepe Stepanovića a kada bi i to stajalište koristila u pravcu ka gradu, jedan deo putnika bi skinuo sa kičme liniji 309 koja je i dalje najopterecenija linija na potezu 300... Opet naravno dolazimo do toga da bi bio prepun minibus , a onda vidimo paradoks 26L idu jedan iza drugog ... Možda da se nabave midibusi.. Ne znam ,nekako je neracionalno da ide unazad kad izadje u MML. možda na kraju i skratiti je da okreće kod NIS pumpe u MML, posto su neki genijalci napravili prepreke na mestu stare okretnice MML kod Amana, a tu bi bilo idealno da 313 okrene ... Do Ustaničke može brzo da se stigne samo ako se nekako nakačiš na 310, sve ostalo je "naoružaj se strpljenjem", zato i predlažem ovu varijantu da ide paralelno sa Bulevarom...

Tvoj predlog 314 je miks sa našim predlozima, tebi je doduše malo uleteo u trasu Palih boraca i Vinčanske koje su uske i ne bi ispunile uslove, ali razumem trasu koju si nacrtao , to je to što gađamo, vezu sa Mirijevom. Rekoh i gde mora biti intervencija, Beogradska da se proširi i da se uljudi put za institut (betonske ploče). Ne znam i da li sam negde video predloge da se paralelno sa SD putem od 3 tiganja napravi saobracajnica koja bi isla do Mirijeva 4, za šta naravno nema para sada a kada će biti , ne znamo..

38- Šumice-Lasta- Partizanska-SD put-Tri tiganja.. i ovo je više nas predlagalo, neko vreme je bilo da bude 3 tiganja- Mostarska petlja/Prokop.. Svi vozači sa pogona Kosmaj koji žive u ovim krajevima bi bili presrećni da postoji ovakva linija, a i putnici bi uz njih profitirali... Inače, kao da je uradjena priprema da se napravi terminus Tri tiganja i da su radnici preusmereni na drugo gradilište pa sada to služi za parkiranje automobila , kamiona...

evo i predloga da se napravi Radmilovački lokal minibus, ali se mora proširiti Jovana Jovanovića Zmaja kod vrtića u Vinči, markirano crvenom bojom ono što može postati nova Zabranska ulica ukoliko se opština ne dozove pameti i reši na vreme... Kružna linija , trasa Jovana Jovanovića Zmaja (škola+vrtić)- Milana Vukićevića (i nju malo srediti)- Petra Kočića- Dušana Petrovića Šaneta- OŠ Nikola Tesla Vinča-Jovana Jovanovića Zmaja. Vrtić, škola, Dom zdravlja, konekcija za penzionere i decu...
minibus vinca radmilovac.jpg

305 do Cvetka ili možda čak i 306 može opet malo da se rastereti 309 ....
Bus do Arheološkog nalazišta skratiti u Vinči do ugla Profesora Vasića i Vinčanske (tu okreće 307 vanredno kada su padavine) a može krajnja destinacija tvoj predlog, iako za svaki predlog čekamo smart odbitak...
Postoji najava za liniju 300 Vinča-Rakovica, ali za sada ništa od nje...

312 se koristi , ima putnika, i sa tvojim predlogom bi se Kumodraž, VML, Cvetanova ćuprija baš povezali, zamisli još da 38 ide ka nama, mogli bi i mi da presedamo na 312 ka Kumodražu...
 
@Alex_BG ne bi prošao predlog za Trg republike pošto odande kao što vidiš povremeno sklanjaju i 43, 96, možda probati Dunav Stanicu (Jovana Avakumovića).
Opet, ne bih je gurao da skreće levo ka Kaluđerici, Vinči... nego ka gradu, VML , Lasta i ekspres do Ikee. Ili čak može do Laste pa da se preseda na 70. opet je ostvarena veza koja sada ne postoji a koja je potrebna...
Dunav Stanica-Ikea.jpg

Dunav Stanica-Lasta.jpg
 
Kako smo nedavno imali radove na asfaltiranju dela okretnice Ustanička, tako su autobusi sa poteza 300 okretali kod Cvetkove pijace i na Konjarniku, što se pokazalo kao dobar potez, jer je dosta građana koristilo iste. Zbog toga kao dopunu za liniju 306, predlažem produženje linije 305 do Cvetkove pijace, što bi takože moglo da se realizuje sa postojećim brojem vozila, a dobila bi se dodatna veza sa linijama u okruženju u bolja presedačka opcija.
305 Cvetkova pijaca - Bolec.jpg
Bilo bi extra, dobar predlog,da rastereti 309. a i da rastereti Ustanicku, na kojoj se pored 50, 302, 303, 304, 305, 306, 307 i 311 trpaju i gomila buseva koji prevoze radnike ovamo ili onamo. Nekada bude 4-6 50. lagano, i zaista bude haos.
Samo sto bi onda trebalo dodati jos jedno vozilo u udarnim terminima, jer ce mnogo vise ljudi da preseda, vec i sada je ogromna guzva.
Kad na to dodamo NEpouzdanost vozila i reda voznje SP Kosmaj, bilo bi neophodno, mozda i validniji razlog od onog prvog. Desava se skoro svakog dana da fali nesto.
 
Ovaj predlog 313 da nastavlja pravo pored OS Dudic bi bio savrsen kad se malo razmisli. Mana je sto minibus ne bi mogao da isprati pricu (kaludjercani koji idu na konjarnik ne bi koristili 309).

Inace predlog ko predlog, mnogo bolja prica od mirijeva. Mirijevo 4 ima dobre linije ali bato putujes samo da bi iz jednog sela zavrsio u drugom.

Par puta sam isao 313->27e do NBG, pakao na zemlji.

Ne znam koliko je primetilo, od osnivanja 311 linije, ona i 306 imaju isti raspored i uglavnom se na smederevcu mogu videti jedna za drugom. Takodje 311 sluzi dispecerina kao bekap linija pa jako cesto i nema polazaka za lestane. Prividno najbolji prevoz, a ustvari ubedljivo najgori prevoz na tom potezu ima lestane, a najblize autoputu (kaludjericu ne racunam).
Ja cu i dalje da guram pricu da treba izlazak na autoput i nikakvi smt-ovi ne treba da se cekaju, vec linija iz vince (crkva), kroz lestane (trasa 311) do ikee gde ce ljudi imati ikeju, tc i prelazak na 70 kroz ceo grad. 70 da se pojaca i eventualno jos jednu liniju uvesti od ikeje ka rakovici (zamena za najavljivanu liniju 300)
 
Ovaj predlog 313 da nastavlja pravo pored OS Dudic bi bio savrsen kad se malo razmisli. Mana je sto minibus ne bi mogao da isprati pricu (kaludjercani koji idu na konjarnik ne bi koristili 309).

Inace predlog ko predlog, mnogo bolja prica od mirijeva. Mirijevo 4 ima dobre linije ali bato putujes samo da bi iz jednog sela zavrsio u drugom.

Par puta sam isao 313->27e do NBG, pakao na zemlji.

Ne znam koliko je primetilo, od osnivanja 311 linije, ona i 306 imaju isti raspored i uglavnom se na smederevcu mogu videti jedna za drugom. Takodje 311 sluzi dispecerina kao bekap linija pa jako cesto i nema polazaka za lestane. Prividno najbolji prevoz, a ustvari ubedljivo najgori prevoz na tom potezu ima lestane, a najblize autoputu (kaludjericu ne racunam).
Ja cu i dalje da guram pricu da treba izlazak na autoput i nikakvi smt-ovi ne treba da se cekaju, vec linija iz vince (crkva), kroz lestane (trasa 311) do ikee gde ce ljudi imati ikeju, tc i prelazak na 70 kroz ceo grad. 70 da se pojaca i eventualno jos jednu liniju uvesti od ikeje ka rakovici (zamena za najavljivanu liniju 300)
Apsolutni prioritet mora da bude uvođenje linije kroz autoput, ali ja sam protiv presedanja, jer 70 ima loš takt i time se ništa neće postići, nego direktna linija bar do Mostara, a da staje kod Laste gde će svako moći da sedne u 70 i ide do Ikee, a možda je čak ta varijanta da ide kroz Leštane trasom 311 i bolja nego da ide trasom 306 kružnim, jer će kupiti više putnika i prolaziće kroz okretnicu 306, time mi iz Vinče dobijamo direktnu liniju za Leštane bez presedanja na 306 ili 311 koje imaju loš interval i direktno se spajamo sa 313, a daljom trasom autoputem izlazimo na Lastu gde se preseda na 70 i dalje se dobija direktna veza sa Autokomandom i Mostarom gde bi dobili ogromnu povezanost sa gradom.
 
Размишљао сам о једној линији која би саобраћала од Винче преко Лештана и Бубањ Потока аутопутем до стајалишта "Дом здравља Вождовац" где би се возило искључило са аутопута затим до Бирчанинове трасом линије 30. Сад колико је паметан овај предлог и колико изводљив
 
Teško da može da prođe predlog da ostanu i 306 i 311 i nova linija koja bi išla iz Vinče, pa trasom 311 kroz Leštane i produžavala na autoput ka centru. Veće šanse ima predlog za minibus liniju 307L u Vinči. Zato sam i predložio da se linija 306 preusmeri na autoput, pa ili do BNV (moj predlog) ili do Birčaninove (predlog @David352 ), jer je to mnogo realnije da se izboksuje, pošto se već spominjalo pravljenje kružne linie 306 kroz Leštane. Naravno, predložena 306 bi mogla da svraća i do okretnice u centru Leštana.​
 
311 bi promenio trasu na: vinca-lestane-ikea, a 306 ostaje ista trasa.
 
Misliš da je stanovnicima Leštana koji žive duž trase linije 311 bitnije da imaju vezu ka Ikei nego ka centru?
 
U jednoj varijanti su kod Sava Centra za 40 minuta (15min 311, 5 min cekanja, 20 min do SC sa 70com), dok u drugoj varijanti je potrebno oko 1:15 (35 min do ustanicke, 5 min spustanje do konjarnika, 35 minuta 17com).

Bukvalno bi smederevac koristili ljudi kojima treba jelte smederevac i potez niz bul. kralja aleksandra.
 
U jednoj varijanti su kod Sava Centra za 40 minuta (15min 311, 5 min cekanja, 20 min do SC sa 70com), dok u drugoj varijanti je potrebno oko 1:15 (35 min do ustanicke, 5 min spustanje do konjarnika, 35 minuta 17com).

Bukvalno bi smederevac koristili ljudi kojima treba jelte smederevac i potez niz bul. kralja aleksandra.
Nex je u pravu, iako ja nisam za tu varijantu, jer se tu gubi vreme na vožnji do Tranšpeda i onda čekanju i presedanju na 70, bolja mi je varijanta da ide pravo do Mostara ili kao što je neko gore naveo, da ide do Birčaninove
 
Niko ne spori da je brže autoputem, samo se postavlja pitanje da li je Leštancima bitnije da imaju vezu do Ikee i Ustaničke, ili Ustanička i centar grada. Isto važi i za stanovnike Vinče, pošto bi u obe varijante i njih kačio predlog.

P.S.
Za isto vreme bi se stizalo i do centra / BNV, autoputem, direktno iz Vinče, a dobijaju se i bolje presedačke opcije.
 
Poslednja izmena:
Niko ne spori da je brže autoputem, samo se postavlja pitanje da li je Leštancima bitnije da imaju vezu do Ikee i Ustaničke, ili Ustanička i centar grada. Isto važi i za stanovnike Vinče, pošto bi u obe varijante i njih kačio predlog.

P.S.
Za isto vreme bi se stizalo i do centra / BNV, autoputem, direktno iz Vinče, a dobijaju se i bolje presedačke opcije.
Zato sam rekao, nova linija da se uvede bez izmena postojećih, možda da se malo redukuju 307 i 311, a da se uvede nova dodatna linija koja izlazi na autoput. Za 307l je dobar predlog o kom pričam godinama unazad, ali nažalost od toga nema ništa jer je institutski put raspad i tu je potrebna ozbiljna rekonstrukcija do koje izvesno neće doći u skorije vreme jer je tad raspali put u pravcu instituta u vlasništvu instituta Vinča i njima ne pada na pamet da taj put asfaltiraju
 
Bolje bi bilo da kreće od 3 tiganja zbog popunjenosti vozila, nisam baš siguran da bi prolazak samo kroz ova dva naselja (Vinča/Leštane) imao popunjenost kao kada bi mu početna bila 3 tiganja.
Tako bi se rasteretila i 309, ostali (302-311) bi presedali na stajalištu Put za institut ili Put za Kaluđericu, a i mokroluški deo SD puta bi imao liniju ka autoputu i centru bez gužvanja ka Ustaničkoj.
U Vinči bi bilo ok da 311 okreće kod crkve i ide do Leštane (ravan) i da se uspostavi ta linija 300...
 
Ja ću zastupati malo drugačiju ideju, nešto trenutno nemoguće, ali sigurno ne nešto što u budućnosti nije nemoguće ostvariti.

Ti naši popularni "potezi 300, 400 itd" su, prema mom mišljenju, debelo zastareli koncepti prevoza za stanovnike prigradskih naselja. Zašto? Pa već dobar deo tih prigradskih naselja su spojeni sa gradom, a ostatak naselja onda mora prolaziti kroz celo to proširenje i gužvu.

Moje rešenje jeste izgradnja saobraćajno nezavisnog sistema prevoza - očigledno u nekom obliku železnice, bilo tramvoz ili voz. Postojanje takvog sistema sa velikim saobraćajnim čvorom, na primer na "tromeđi" Boleča, Vinče i Leštana, bi omogućilo lako presedanje sa lokalnog prevoza na brži železnički prevoz koji ne bi prevozio putnike do oboda grada (Ustanička) nego i kroz grad i na drugi kraj grada. To kao pozitivne tačke ima sledeće:
  • smanjenje potrebnog broja vozila za gročanska naselja jer nema potrebe za vožnjom do Ustaničke kao što je to trenutno slučaj
  • sa prethodnom tačkom, to dovodi do smanjenja broja vozila na Smederevskom putu, što poboljšava kvalitet života okolnog stanovništva
  • daleko brži dolazak putnika u grad, ali i u kontra smeru
  • rasterećenje linija na koje ljudi sa poteza 300 presedaju
  • mozak mi je sada stao i ne mogu se setiti preostalih tačaka koje sam imao u glavi, još nije udarila kafa
Naravno negativne stvari su to što se to mora sve izgraditi i što košta. Ali, već je izgradnjom obilaznice u izgradnji i pruga, a na duže staze se rešava problem prevoza za gročanska naselja koja će samo ubrzano nastaviti da rastu.

Prema mom mišljenju, možemo razglabati i uvoditi nove linije i menjati postojeće, ali sve te promene će za nekoliko godina opet morati da se menjaju i tako u nedogled. Jasno je da to nije konačno rešenje, ali železnica jeste. Železnice u Beogradu i kroz Beograd se mora razvijati. Mislim da ne mogu dovoljno jako da istaknem koliko je to efikasan sistem za prevoz putnika. Meni treba bar sat i po iz Leštana do Nove Galenike, a uveren sam da bi ovim sistemom mogao za pola sata biti tamo.

Voleo bih kada bismo mogli ozbiljno pokrenuti ovakvu priču. U železnicu se već ulaže i svakako će morati dalje da se ulaže, tako da je potpuno suludo ne iskoristiti mogućnosti i poboljšati prevoz, i to ne samo za gročanska naselja, nego i sve druge krajeve grada kroz koje bi taj sistem prolazio.
 
Kada je bio Javni uvid za PGR šinskih sistema, tada sam predložio linije BG: voza: Vinča - Leštane - Podavalska naselja - Rakovica - Franš - Vukov spomenik - Karaburma i liniju koja bi povezivala južna naselja opštine Grocka, kao i Podavalska naselja. Tako da su nadležni upoznati sa time, iako su kao razlog odbijanja rekli da predlog linija gradske želeunice nije deo PGR - a, iako su oni upravo svoj plan linija BG: voza izneli. Ovaj moj predlog je baziran na postojećem stanju i planovima koje su sami naveli.

Kako ne bi smo čekali da se jednog lepog dana sve to realizuje, zato je i predložena manja reorganizacija linija poteza 300, zato što je to izvodljivo već danas. A što se tiče poteza 400, on je sasvim dobro povezan sa ostalim delovima grada kod Banjice i zato nema potrebe da se linije odatle guraju ka centru.

Ako hoćete da se nešto promeni, morate da reagujete vi, stanovnici poteza 300, a ne da se čeka da neko drugi odradi sve umesto vas, jer težini nekog zahteva (predloga), daje to što su lokalni građani najaktivniji u toj priči. To što su predlozi slati DJP od strane Opštine, vidi se da nije dovoljno i da su stvari maltene na istome. Peticije i inicijative bi bile dobro rešenje, kao i što češće pričanje o problemu u medijima, redovno prijavljivanje nerealizovanih polazaka i sl. Što više se čuje vaš glas, to bolje.​
 
Vrh