Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Nevezano za Grocku (opštinu), evo jednog od motoa gradskih otaca: "Sređivanje onih deonica i delova grada gde nije potrebna eksproprijacija, čak i po cenu dogorevanja do noktiju. Reagovati jedino ukoliko su nokti izgoreli, ili ukoliko je "viši cilj" u pitanju". Prevedeno na prost jezik, a vezano za Smederevac, još uvek nije dogorelo do noktiju na Smederevcu. Ovo se odnosi na deo koji je spominjao @ccc .​
 
Realno jeste mučenje voziti se.
Svako jutro kada krenem iz Boleča busem u 06:59,dođem na Ustaničku u 07:37.
To je 38 minuta.
Nekada sam za to vreme mogao da budem kod Vuka (ako odmah krene).

Čepovi se stvaraju kod Vinče (u smeru ka Ustaničkoj), kod Kaluđerice (zbog novog stajališta posle skretanja, pametnjakovići štaviše na sred puta), kod stalajišta Mirijevska (nepregledna kolona i čekanje mic po mic, jer se ljudi ulivaju sa svih strana u MML-u).
I naravno to što ujutru ide najviše buseva a brojčano (302,307,308,309).

Ovom jugoistočnom potezu koji je poslednja rupa na svirali gradu, najviše fali BG Voz linija, koja bi ljudima umesto da idu sami kolima, dala neku alternativu I funkcionalnost.
2022. I jedino ovaj deo nema ni voz ni direktnu liniju do centra.
Imaju je I Resnik, Lazarevac, Mladenovac i Ovča.
Fali naravno I po još jedna traka u oba smera jer se ne ide više kočijama i zapregama a i broj ljudi se višestruko uvećao.
Ne mogu jednu propalu traku da asfaltiran i srede kako treba (deponija Vinča-Mml), a rešavaće ove ozbiljnije stvari.

Problem je što neće naravno ništa pametno uraditi u skorije vreme, jer se naravno nema para a ni vizije.
 
Bolje ikad, nego nikad, ali baš su se na vreme setili... Ja ne mogu da pojmim koliko je cimanje ljudima koji tu prolaze svaki dan (ja prođem 3-4 puta godišnje i smuči mi se). Ali naravno, glavni deo problema je u drugoj deonici, do Ustaničke.
U poslednje vreme je gora gužva kod skretanja za Vinču i Leštane, nego što je gužva kod skretanja za Mirijevo i ovo bi bilo sjajno ako bi se sprovelo u delo
 
Realno jeste mučenje voziti se.
Svako jutro kada krenem iz Boleča busem u 06:59,dođem na Ustaničku u 07:37.
To je 38 minuta.
Nekada sam za to vreme mogao da budem kod Vuka (ako odmah krene).

Čepovi se stvaraju kod Vinče (u smeru ka Ustaničkoj), kod Kaluđerice (zbog novog stajališta posle skretanja, pametnjakovići štaviše na sred puta), kod stalajišta Mirijevska (nepregledna kolona i čekanje mic po mic, jer se ljudi ulivaju sa svih strana u MML-u).
I naravno to što ujutru ide najviše buseva a brojčano (302,307,308,309).

Ovom jugoistočnom potezu koji je poslednja rupa na svirali gradu, najviše fali BG Voz linija, koja bi ljudima umesto da idu sami kolima, dala neku alternativu I funkcionalnost.
2022. I jedino ovaj deo nema ni voz ni direktnu liniju do centra.
Imaju je I Resnik, Lazarevac, Mladenovac i Ovča.
Fali naravno I po još jedna traka u oba smera jer se ne ide više kočijama i zapregama a i broj ljudi se višestruko uvećao.
Ne mogu jednu propalu traku da asfaltiran i srede kako treba (deponija Vinča-Mml), a rešavaće ove ozbiljnije stvari.

Problem je što neće naravno ništa pametno uraditi u skorije vreme, jer se naravno nema para a ni vizije.
Smederevcu je neophodno proširenje odavno. Realno, četiri trake moraju da postoje sve od okretnice tramvaja do Vinče ili makar do ulaza u Kaluđericu. To bi bio jedan vrlo kompleksan projekat koji bi zahtevao čitav niz ljudi iz različitih struka i veoma visoku cenu. Možda, ali možda se u nekom trenutku u budućnosti to i dogodi.
Što se BG voza tiče, slažem se, ali ne mogu a da se ne dotaknem metroa i da se ne zapitam da li je bar jedna od dve planirane linije do Mirijeva možda ipak mogla da ide do ulaza u Kaluđericu?U to se već zaista slabo razumem, ali me mnogo interesuje to.
Zanimljivo je da je ovaj deo grada zaista jedini koji nema direktnu liniju ka centralnim delovima grada niti BG voz liniju. Stići do centra grada/Nbg-a je duplo lakše i brže iz Mladenovca nego iz Vinče na primer. Kaluđerica, Leštane i Vinča zajedno imaju sigurno 80.000 stanovnika. Taj broj će za deset godina preći 100.000 ljudi. Nezamislivo mi je da sve ostane isto kao što je sada.
 
Само поставите паралелу између потребне екпропријације за проширење Смедеревца, односно Булевара Револуције (Смедеревац је тек од Кружног пута), и екпропријације која је била потребна за проширење Саве Машковића.

За Саве Машковића требало је откупити две чатрље и колико је то трајало. За Овај наш потез треба откупити само до ОШ "Драгојло Дудић" око 50 двоспратних легалних кућа ...
 
Размишљао сам да ли би било изводљиво да се возови са поласка за Лазаревац и Младеновац скину и направе нову БГ Воз линију од Овче до рецимо Умчара која би ишла новом пругом ка Пожаревцу, преко Раковице, Јајинца, Белог Потока, Зуца, Врчина, Мале Иванче итд. Нико жив не користи воз до Младеновца и Лазаревца, јер брже се стигне аутобусом реално. Шта кажете?
 
Размишљао сам да ли би било изводљиво да се возови са поласка за Лазаревац и Младеновац скину и направе нову БГ Воз линију од Овче до рецимо Умчара која би ишла новом пругом ка Пожаревцу, преко Раковице, Јајинца, Белог Потока, Зуца, Врчина, Мале Иванче итд. Нико жив не користи воз до Младеновца и Лазаревца, јер брже се стигне аутобусом реално. Шта кажете?
Можда кад би прво поставили рампе на прелазима у поменутим насељима, пругу пустили у рад у јуну а рампе поставили нису, дугачак је то процес
 
A i kome odgovara uopšte linija sa svega par polazaka u toku dana, koji se uz to i ne poklapaju sa potrebama onih kojima su namenjeni? Ovo nisu moje reči, već drugih koji koriste pomenute linije BG: voz - a.
 
Колико сам информисан ни данас ни јуче се није одржао ниједан полазак на линији 365, разлог је што возило није прошло технички преглед, а немају замену...
 
Проблем није само у ласти из секретаријата већ 2 године не дозвољавају икакво појачавање неких ластиних линија. Лично сам користио 493 у шпици и оно је да Бог сачува не можеш ући у аутобус, камоли сести
 
Neki lastin krš na školskom prevozu pokvaren juče u Vinči, došao kamion da ga vuče i to zablokirao okretnicu 307
 
Проблем није само у ласти из секретаријата већ 2 године не дозвољавају икакво појачавање неких ластиних линија. Лично сам користио 493 у шпици и оно је да Бог сачува не можеш ући у аутобус, камоли сести
Jesu to oni sto imaju 500 polazaka ka gradu DNEVNO?
 
Пошто се због радова у Врчину стварају гужве самим тим је на удару и јавни превоз где се дешавају кашњења а и само трајање вожње је дуже. Пошто мени лично није јасно због чега је поласку са линије 352 (352А) убачено свраћање до Врчина зарад два - три путника. Подсетићу да је због тога путовање дуже 25-30 минута због губљења времена у Врчину. Размишљао сам да би одлука укидања свраћања у Врчин донела до гнева радника који из Врчина путују за Умчаре, Дражањ, па сам предложио трасу која би након искључења са аутопута ишла до окретнице 303, где би се покупили ти радници, затим се вратила на аутопут. Наравно што нисам узео у обзир је то што би овако могле ићи и линије 354,354А и 354Б. Да појасним
Црвена боја - Смер Дражањ - Шумице
Плава боја - Смер Шумице-Дражањ
Љубичаста боја оба смера
Овај предлог сам доставио оштини и секретаријату, одговор нисам добио
352a vođenje trase kroz Vrčin.png
 
Jesu to oni sto imaju 500 polazaka ka gradu DNEVNO?
Jeste. Problem je zbog radova na putu.
Пошто се због радова у Врчину стварају гужве самим тим је на удару и јавни превоз где се дешавају кашњења а и само трајање вожње је дуже. Пошто мени лично није јасно због чега је поласку са линије 352 (352А) убачено свраћање до Врчина зарад два - три путника. Подсетићу да је због тога путовање дуже 25-30 минута због губљења времена у Врчину. Размишљао сам да би одлука укидања свраћања у Врчин донела до гнева радника који из Врчина путују за Умчаре, Дражањ, па сам предложио трасу која би након искључења са аутопута ишла до окретнице 303, где би се покупили ти радници, затим се вратила на аутопут. Наравно што нисам узео у обзир је то што би овако могле ићи и линије 354,354А и 354Б. Да појасним
Црвена боја - Смер Дражањ - Шумице
Плава боја - Смер Шумице-Дражањ
Љубичаста боја оба смера
Овај предлог сам доставио оштини и секретаријату, одговор нисам добио
Zar 352A već ide do okretnice 303 u Vrčinu?
 
Čepovi se stvaraju kod Vinče (u smeru ka Ustaničkoj), kod Kaluđerice (zbog novog stajališta posle skretanja, pametnjakovići štaviše na sred puta), kod stalajišta Mirijevska (nepregledna kolona i čekanje mic po mic, jer se ljudi ulivaju sa svih strana u MML-u).
I naravno to što ujutru ide najviše buseva a brojčano (302,307,308,309).

Ovom jugoistočnom potezu koji je poslednja rupa na svirali gradu, najviše fali BG Voz linija, koja bi ljudima umesto da idu sami kolima, dala neku alternativu I funkcionalnost.

2022. I jedino ovaj deo nema ni voz ni direktnu liniju do centra.
Imaju je I Resnik, Lazarevac, Mladenovac i Ovča.
Fali naravno I po još jedna traka u oba smera jer se ne ide više kočijama i zapregama a i broj ljudi se višestruko uvećao.
Ne mogu jednu propalu traku da asfaltiran i srede kako treba (deponija Vinča-Mml), a rešavaće ove ozbiljnije stvari.


Problem je što neće naravno ništa pametno uraditi u skorije vreme, jer se naravno nema para a ni vizije.
Dodajmo na to i kamionski saobraćaj komunalnih službi koji tutnje drumom ka deponiji Vinča i eto još razloga za čepove.
Smederevski drum (krpljeni deo) će izdržati još maksimalno godinu dana a šta ćemo onda kad opet bude samo jedna traka bila operativna...
Dok se krpila ta deonica, kamioni GCistoce i ostali su išli kroz Kaluđericu (novoasfaltirana ulica Narodnog fronta), bila je i uslovna strelica na semaforu za skretanje iz Kaluđerice ka deponiji Vinča, odmah nakon krpeža su je uklonili i nema je više.
Ista ta strelica tj nepostojanje pravi kolonu pri izlasku iz Kaluđerice na SD put (nekada kolona bude od semafora pa skoro do stajalališta DZ Kaluđerica) a ne idu svi ka gradu, neko ide i ka Vinci, Grockoj.
Slican problem ima i u ulici Profesora Vasića (izlazak 307 na SD put, isto nema strelice pa je ponekad avantura iz Vinče izaći na SD put u pravcu ka gradu)
ima jedna ulicica (Jovana Jovanovića Zmaja) koja bi mogla da smanji pritisak na izlaz iz Vince ukoliko se ide ka gradu, pored vrtića i izlazi kod Radmilovca, opština baš i nije zainteresovana da proširi istu, a jezgro je još uvek neizgrađeno. Postoji još gomila rešenja za izgradnju/sanaciju poprečnih saobraćajnica u blizini SD puta, da se odvuče automobilski saobraćaj (Save Kovačevića u Kaludjerici i pravljenje mreže jednosmernih ulica, spajanje naselja na padini Moravca i Klenka preko ulice Radojke Lakić i Beogradske, primetićeš da topic Smederevski put, proširenje i sanacija ne postoji pa bi valjalo da se i ta tema načne ) ali kao što si rekao, da ponovim i ja... Problem je što neće naravno ništa pametno uraditi u skorije vreme, jer se naravno nema para a ni vizije.
 
Poslednja izmena:
Predlog za izmenu trase linije 309 L, i uspostavljanje linije 314 Tri tiganja- SP Lasta

309L Kaludjerica-Mirijevo 4

Koristi postojeća stajališta
Višnjiceva; Kaludjerica centar; Isidora Blagojevića; Dragoljuba Stojanovića; Rifata Burdzevića; Meše Selimovića;
Cerska; Vojina Jugovića; Stara Kaludjerica; Filipa Kljajića; Put za institut

dodatna stajališta
Put za Kaludjericu; Maksima Trpkovića; Novo naselje; Nine Kirsanove (stajalište koje 313 nema kod ex Kocke a koje ljude sa poteza 300 i dalje tera da peške idu do Mirijeva 4)
Mirijevo 4 (terminus)

U povratku iz Mirijeva 4 zbog još uvek nerešenog problematičnog levog skretanja ka Sd putu
linija ide do stajališta Pirandelova (306-309-311), skreće kod NIS pumpe MML u ulicu 29.novembra (Stevana Sindjelića) i vozi paralelno sa linijama 300 do stajališta u narodu poznato ''kod Matijevica''
izlazi na Sd put-3 tiganja i dalje redovnom trasom.
nova stajališta :
20.oktobra kod skretanja u 29.novembra; Bekerelova (opciono); Stefana Dragutina Nemanjića (kod mokroluškog krsta);
Patrijarha srpskog Savatija (paralelna ulica kod ex stajalista Moravac); Radojke Lakić ;
i dalje stajalište Novo naselje, Put za Kaludjericu, Put za institut .. do terminusa Kaludjerica (Višnjiceva) trasom 309L.
309L tri tiganja- do mirijeva 4 smederevskim putem.jpg
309L Mirijevo 4- sd put- partizanska-stevana sindjelica-matijevic- sd put-tri tiganja-kaludjer...png

evo i mape za potencijalna stajalista u ulici Stevana Sinđelića, koja su na predlozenoj izmeni 309L i minibus liniji 314
309L, 314 predlozi za nova stajalista u ulici Stevana Sindjelica.jpg

Predlog za uspostavljanje minibus linije
314- Tri tiganja (put za institut)- petlja Lasta (pogon Kosmaj)
Svesni da direktnu liniju do centra grada, Autokomande, NBG , Ikee , Savskog trga nećemo za 3 života dobiti, bar do Laste da se izborimo za liniju, pa na 70 i onda da se preseda...

314 lasta.jpg
- Put za institut (302-307)
- Put za Kaludjericu
- stajalište Novo naselje (302-309) ,
pa u ulicu Živorada Nastasijevića do ulice Stevana Sindjelića (ljubičasta trasa)

- Novo stajalište (Radojke Lakić) donji deo Kaludjerice i MML koji je odsečen od bus saobraćaja, i jedni i drugi 10ak minuta do autobusa imaju.
- Novo stajalište Patrijarha srpskog Savatija (ulica koja izlazi kod ex Kocke i skretanja za Mirijevo)
- Novo stajalište Stefana Dragutina Nemanjića (ovaj kraj je posebno odsečen od bus saobracaja, prva stanica je OŠ Dragojlo Dudić, oko 12-15 min hoda)
zelena trasa
- Stajalište 20 oktobra (postojeće stajalište 313 sa obe strane )
- postojeća stajališta trasom 308- Narodnog fronta, Žikina (prilaz), Naselje Klenak, Lipovačka (ovde može i na 312 ka Kumodražu)
plava trasa
- narandžasta trasa 38 ka petlji Lasta i stajališta Vinjage, Ristin potok , Milošev kladenac i krajnje odredište SP Lasta, presedanje na 70 , 38 ili bus do Vrcina
(466a ja mislim)
predlog za minibus liniju 314 - Pogon kosmaj-Tri tiganja sa bojama trase.jpg
 
Predlog za izmenu trase linije 313
313 Leštane (Ravan)- Konjarnik (terminus 31, 17)


313 Leštane(ravan)-Konjarnik (31,17)
Redovnom trasom do stajališta 20 oktobra (MML), inače na ovom stajalištu ubedljivo najviše putnika čeka 313, pogadjate i zašto, putnici sa 306 311 izadju kod škole MML i čekaju brz prevoz do Leštana, slično je i sa delom putnika sa linije 309, 313 preleti do Kaluđerice, nema zastoja.
+OŠ Dragojlo Dudić (302-311) samo jedno stajalište za preklapanje sa potezom 300, bio bi mnogo brža veza od ostalih linija do Ustaničke, neka neko iz direkcije štopuje vreme i uporedi
vožnju sa linijama 302-311 i zastoj od Mirijevske, Bajdine, pijace MML do semafora na uglu sa Ustaničkom i prolazno vreme minibusa trasom 310 do škole Desanka Maksimović.
+Narodnog fronta (310); Pijaca; Živka Davidovića; OŠ Desanka Maksimović (ukloniti i zabraniti parkiranje automobila u ulici Rebeke Vest, uz dvorište škole, guše saobraćaj)
izlazno stajalište na pocetnom stajalištu linije 17, gde se zaustavljaju i linije 50, 308, 310...
i polukružno okretanje varijanta a uz postavku signalizacije osim za linije jgp...
a moze i da skrene levo pre pocetne (varijanta b)...
313 umesto mirijeva 4 da ide do okretnice konjarnik 31 17 10,4 km.jpg
na slici je mapa izmene trase od stajalista 20.oktobra u naselju MML...


varijanta a za okretanje
313 skretanje.jpg


varijanta b za okretanje
313 skretanje varijanta b.jpg
 
Predlog za uspostavljanje linije 307L, kad i ako čelnici opštine skapiraju da na ovom potezu postoji potreba za prevozom, a ne za Gročanske svečanosti i neke stvari koje stanovnike
Kaluđerice, Vinče, Leštana, Boleča i Ritopeka ne zanimaju.. ili lepo da kao druge opštine i Grocka napravi otvorenu formu za glasanje za budžet u narednoj godini.
Nešto ovakvog tipa postoji na sajtu opštine Zvezdara Позивамо грађане да се укључе у процес планирања буџета. Учешће грађана помоћи ће нам да боље сагледамо потребе наше заједнице
307 L Tri tiganja- Vinča (Belo brdo)
307 L Tri tiganja- Vinca (Belo brdo)
-Put za institut (sramota za opštinu i institut Vinča, umesto asfalta put je rasečen, deformisane betonske ploce ja mislim da put oko 25 godina nije rekonstruisan, deonica od oko 2 km)
-Beogradska (za deonicu oko 1.2 km gde su voćnjaci pa do prve kuće svaka normalna opština bi rešila proširenje puta, otprilike bi izgledalo kao nofoasfaltirana ulica Narodnog fronta kod naselja Klenak)
-ostatak trase u Beogradskoj je uz male intervencije sasvim korektan za prolaz minibusa do terminusa 307 (Vinča)
-trasom linije 307 stajališta Milosa Obrenovića, Vinčanska i ulicom Belo brdo dolazi do svog buduceg terminusa Belo brdo, do arheoloskog nalazišta direktno možete doći
autom, brodom, biciklom, ne i prevozom a svakako je najavljeno svašta nešto vezano za uredjivanje okoline, zašto da ne i neka linija jgp...

Dužina trase 5.6 km....

307 l - Vinca (Belo brdo)- Tri tiganja.jpg
 
Смедеревцу би значило када би се направило проширење у зони скретања за Миријево. Тиме би се добило више опција траса за линије из правца Калуђерица према Миријеву. Такође Смедеревцу је неопходна реконструкција јер је у очајном стању. А идеја о проширењу од Три тигања до Лештана изгледа пада у воду јер сам видео да постављају расвету на соларну енергију тик поред пута
 
Такође толико година се захтева да се направи линија до ласте међутим дошло је до тога да је Гроцка једина општина која може а нема директну линију до ласте а услови постоје, када сам се обратио секретаријату речено ми је да преко линија 38 и 38Л постоји веза са насељима ка Гроцкој
 
Predlog za uspostavljanje linije 307L, kad i ako čelnici opštine skapiraju da na ovom potezu postoji potreba za prevozom, a ne za Gročanske svečanosti i neke stvari koje stanovnike
Kaluđerice, Vinče, Leštana, Boleča i Ritopeka ne zanimaju.. ili lepo da kao druge opštine i Grocka napravi otvorenu formu za glasanje za budžet u narednoj godini.
Nešto ovakvog tipa postoji na sajtu opštine Zvezdara Позивамо грађане да се укључе у процес планирања буџета. Учешће грађана помоћи ће нам да боље сагледамо потребе наше заједнице
307 L Tri tiganja- Vinča (Belo brdo)


Pogledajte prilog 149197
Odličan predlog, prvo je značajan za nas sa brda koji moramo da kružimo kroz celu Vinču i onda da idemo ka ustaničkoj, dok ovako bi nam se put dosta ubrzao i dobili bi alternativu za 307. A drugo je značajan zbog radova koji se rade oko belog brda, ulaže se dosta para i ruše se mnoge kuće u okolini jer će sve to biti deo arheološkog nalazišta, samim tim će dosta više ljudi imati želju da obiđe arheološko nalazište i to mesto ima potrebu za prevozom.
 
Смедеревцу би значило када би се направило проширење у зони скретања за Миријево. Тиме би се добило више опција траса за линије из правца Калуђерица према Миријеву. Такође Смедеревцу је неопходна реконструкција јер је у очајном стању. А идеја о проширењу од Три тигања до Лештана изгледа пада у воду јер сам видео да постављају расвету на соларну енергију тик поред пута
Ja na to proširenje kod skretanja za Mirijevo gledam samo kao na još jedan izgovor. Molim vas, svi smo svedoci toga da tamo svakodnevno skreću raznorazni kamioni i autobusi. Sećam se da je kod one pečenjare jedno vreme bio parkiran i neki privatnikov zglob kog sam kasnije viđao kod maksija u Leštanima.
Kad je sve dalje od Konjarnika u pitanju, tu se samo pronalaze izgovori i ništa više, a nekima su to i opravdani izgovori. Da se ne lažemo, Kaluđerica može da ima liniju do Zemuna, Leštane do Novog Beograda, samo da neko važan tako zatraži. Poenta je što ni sama opština Grocka prstom ne mrda kad je prevoz u pitanju i realno je možda i najgora opština za život u Beogradu baš zbog nezainteresovanosti čelnika opštine.
Ne postoji niti jedan plan koji spominje neku liniju dalju od Ustaničke, a ona je ljudi, i više nego potrebna. Broj stanovnika se mnogo povećao u poslednjih 10 godina i primetno je da glavne linije za presedanje kao što su 17 i 31 to opterećenje više ne mogu da izdrže. Te dve linije su postale sačuvaj Bože, na prvoj stanici od početne ne može da se uđe u njih, a neretko ni na samoj početnoj stanici. To je ogromno mučenje i za ljude koji presedaju i za one koji žive u zoni te dve linije. Da predložiš da se na primer 306 produži do Bloka 20, reći će ti da ne može jer imaš sedmicu do Bloka 20 ili 27E. A sa druge strane smo ipak produžili 94 do Resnika iako je bilo više stanica na kojima je moglo da se vrši presedanje sa 47. Možda je najbolji primer linija 70 koja je živi dokaz toga koliko je sve oko nas politizovano. Ta linija ide maltene od početka Ledina do Ikee koja pripada Zucama i to kroz deo koji je nekada bio bukvalno iza naplatne rampe, dakle nikome ni na kraj pameti nije bilo da će tu uopšte prolaziti linija GSP-a i to još do Bež. kose. Al, eto, izgradila se Ikea i odjednom to više nije prigradsko naselje, pa ne treba ni da ima prigradsku liniju. Ili 401 i 402. Ceo potez od Avale je imao direktne lastine linije do zone Autokomande i na pregršt linija sa Banjice za presedanje, pa je eto nekom dunulo da produži ne jednu, nego dve linije poteza 400 do centra grada. Smederevcem nit Lasta nit GSP do centra. Svi su svedeni na zonu Ustaničke i na onu okretnicu koju je teško više gledati kako se guši sa onolikim brojem autobusa za koje nikad nije napravljena.
Dakle, radi se o tome da njih jednostavno opština Grocka ne interesuje niti se sama Grocka interesuje za javni prevoz i zato je tako kako je.
 
Vrh