Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Po čemu to?

Siguran sam da postoji razlog zašto baš ta naselja imaju takav status, ništa nije slučajno ;)
 
Jesu imbecili. Kukaju kako nemaju sredstava, a ovako se rasipaju sredstvima i dupliranjem kapaciteta, kao da smo najbogatija država na svetu. U jednom gradu, imamo dva, potpuno nezavisna, tarifna sistema, osim za povlašćene kategorije- penzionere i osnovce, kojima karta važi za oba.

Još gore stanje je na potezu Ralja-centar grada, gde linije 450 i 491 idu potpuno prazne, jer putnici koji putuju za Ralju, putuju ITS1 linijom 408 u kojoj je karta trostruko jeftinija, a takođe i mesečna prilično jeftinija (ZA ISTU RELACIJU), dok putnici koji putuju za Mladenovac i Sopot koriste linije 493 i 465, jer su mnogo brže. Pritom, linija 408 učestvuje u manje od 50% polazaka na ovoj relaciji, i to su ogromni troškovi za grad.
 
Па Бекс, из те две фирме, ГСП и ДИрекција (септичке јаме) сваким својим новим потезом потврђују своју нестручност и имбецилизам.

Колико само Београд дневно губи милиона и милиона евра ресурса јер кретени нису способни да организују систем далеко економичније и разумније а да притом буде и путницима и возачима далеко бољи а уз то и неупоредиво јефитнији.

У чему је фора имати на истом потезу 3 линије бедог такта (које деле 80% трасе кроз њиве - значи да никоме не користи дуплирање капацитета) уместо једне јаке и једног слабог локала. Возачима би било организованије радно време, путници чешћи превоз а трошило би се мање нафте и аутобуси мање акали ...

Таквих примера по граду имамо на десетине. Да не говорим о генијалном дуплирању траса аутобуса и трамваја а уз то је такт аутобуса (далеко скупљег вида превоза) чешћи

... и тако даље ...
 
EUKALIPTUS":1f8z46ip je napisao(la):
Uvedena linija 553 GŽS-Rucka.
Ovo je van svake pameti, bespotrebno dupliranje kapaciteta, zbog manje od 1 km, umesto da su samo produžili 552. Linija 864 za sada i dalje vozi sa svoja 4 polaska.
Neverovatno kolika socijalna nepravda i nejednakost vlada u javnom prevozu. Barič i Obrenovac i dalje nastavljaju da se pate sa linijama najnižeg ranga, i najskupljeg Ranga - ITS2.
Ја сам крајем прошле године послао један елаборат везан за линије 91, 92, 551 и 552 са предлогом побољшања услуге и смањења трошкова. У тај модел нисам урачунао Руцку, али јесам повезивање Велике Моштанице и Сремчице преко Липовачке шуме. Мој предлог линија је био:

Линија 91: Железничка станица - Стари обреновачки - Остружница Ново насеље. Радним даном на 30 минута, викендом на 45.
Линија 92: Железничка станица - Савска магистрала - Остружница Караула - Умка. Радним даном на 30 минута, у шпицу на 23 минута, викендом на 45 минута.
Линија 551: Железничка станица - Савска магистрала - Умка - Велика Моштаница - Сремчица терминус. Радним даном суботом и недељом на 30 минута, у шпицу на 25 минута.

Добици од оваквог система би били:
- Стандардни ред вожње лак за памћење и планирање времена, последично, популаризација јавног превоза.
- Добици од скраћења времена путовања, јер овакав ред вожње је погодан да се организује да из центара Умке и Остружнице аутобуси иду сваких 15 минута.
- Смањено уништавање возила и пута због равномернијег оптерећења, последица равномерног реда вожње.
- Смањење километраже аутобуса за 6% а ангажованих радних сати возила и особља за 8%.
- Недостајућа веза насеља у околини Липовачке шуме се решава. Насеља су Мељак, Велика Моштаница, Сремчица, Барајево, Гунцати, Вранић као корисници овог продужетка. Поготову што данас и по 20 људи изађе из ИТС1 511 на терминусу Сремчица, да пешачи два километра до стајалишта Липовица Милиција ИТС2 у Липовачкој шуми.
 
Da li su ti odgovorili i kakav je odgovor bio ako jesu
 
direktor":3uyrcoz4 je napisao(la):
Da li su ti odgovorili i kakav je odgovor bio ako jesu

Da su pozitivno odgovorili , već bi smo imali neke od promena.

Da li bi se brže stglo od GŽS sa 551 do okretnice u Sremčici , ili sa 511 do okretnice u Velikoj Moštanici , ako bi se neka od ove dve linije produžila kroz Lipovicu?
 
direktor":3jm84ypu je napisao(la):
Da li su ti odgovorili i kakav je odgovor bio ako jesu
ГСП ме упутио на Дирекцију, из Дирекције није било одговора. Слато мејлом.

А источни део Моштанице би брже стизао у Београд са преседањем на 511 у Сремчици него директно преко Умке. Али у Сремчици, Мељаку и Барајеву има доста радних места, а у Барајву и прилично велика средња школа, која би са оваквом везом била далеко доступнија ђацима из зоне ИТС1. Још једна предност да су 511 и 551 на истом терминусу је боља могућност контролисања извршења реда вожње и измена, и могућност да се возила за 551 укључују у саобраћај и искључују из истог као 511.
 
Linija 864 i dalje saobraća, ali će biti ukinuta, verovatno još radi zbog radnika kojima su firme uplatile mesečnu ITS2 doplatu. Na sajtu sekretarijata je uklonjen red vožnje za 864.
U sećanje na nju...
864_RUCKA.png
 
Ја мислим да је укинута, 553 ради од 1. маја
 
Prosto je neverovatno kako se uopšte ne zna da li linija saobraća ili ne. Čitam na drugim mestima , i jedni pišu jeste ukinuta , a drugi kažu nije ukinuta. Meni je logično da je linija 864 ukinuta.
 
Nije ukinuta jer se red vožnje busplusa ažurira na dnevnom nivou i linija vozi i dalje. Sa sajta sekretarijata je uklonjena, verovatno jer su je po inerciji uklonili, čim su postavili 553.
Nigde nije bilo obaveštenje o uvođenju linije 553, pa su verovatno sve firme svojim zaposlenima uplatili drugu zonu ITS2, pa im sada te markice ne važe u 553, i zato i dalje radi i 864.
 
stf":1aynmgib je napisao(la):
Imbecili iz Direkcije nastavljaju svoju nikom jasnu šematiku ...
Поштовани СТФ,

Замолио бих те да избегаваш овакав речник у јавном простору. Без обзира на лоша и нелогична решења ДЈП, као факултетски образован, требало би да се суздржиш од произвољних оцена личности и њиховог менталног стања, а да када исказујеш свој протест или критику, да је усмераваш на таква и таква решења, а не на људе. Истина да много факултетски образованих људи има непримерен речник и понашање, али свако такав брука све остале интелектуалце.
Ово пишем знајући да сам се често и сам на форуму непримерено понео, и тиме се не поносим.

Конкретно везано за ову одлуку:
- Постоје две групе грађана у Умци, једна политички подобна, и једна са озбиљним програмом. Политичари су хтели да ојачају политички подобну организацију, и појачају подељеност грађана.
- Захтев за слабљење грађанских политика је везан за интересне групе, које желе да провуку аутопут за Западну Србију преко Сурчина.
- Ласта, "барон предграђа", ће се без јавног конкурса убацити у сваку нову линију, а ово је решење да се "жути аутобус не шири". Ласта дан данас не може да прежали увођење линије 551, и жестоко ће се борити за сваки педаљ монопола.
- У дирекцији има школованих људи, поред свега, који се ништа не питају, а наређење политичара је важније од елабората било и остало.
 
Можеш да ме замолиш Карло овако једном, и немој више. Мука ми је више од тог елитистичког приступа "ми интелектуалци" ... Шљам је шљам и са њима треба на њима разумљивом нивоу комуницирати.

Својим поступањем и односом према послу једноставно нису заслужили да се суздржавам са етикетирањем.
 
Колико има интелекта и могућности да њихово образовање допринесе друштву...види се по самом друштву.
Колико вреде бар 90 % би требало да буде срећно са слабо плаћеним послом продавца у бутику.
Тако да, подршка. Ако пожелиш другачије да се изражаваш, једино би имало смисла, због себе самог то да чиниш. Због свог реномеа и поштовања према себи самом. А клошаре, ваћароше без образа, треба пуштати низ воду, па где заврше. А то јесте канализација. Са све дипломам школа из којих излазе неспособни за стваран живот и формирани као полу људи, задовољни ваћарењем државних послова.
 
ОТВОРЕНО ПИСМО ДИРЕКЦИЈИ ЗА ЈАВНИ ПРЕВОЗ

Дирекцији за јавни превоз...
Поштовани,
Нисте схватили суштину на коју сам покушао да вам укажем, јер нисам био довољно прецизан, али Вас молим да пажљиво прочитате све што ћу написати, и да размислите о реорганизацији тарифног система.

Политика коју водите је крајње неекономична и неисплатива. Због тога имамо јако скуп јавни превоз са веома слабо искоришћеним постојећим ресурсима.

Мора се под хитно престати са увођењем све дужих и дужих ИТС1 линија, и под хитно објединити два ИТС-а у један јединствени и исти поделити на зоне. Највећи је проблем тај што су ИТС1 и ИТС2 два тарифна система која су потпуно независна један од другог, а на огромном подручју се преклапају, што доводи до дуплирања капацитета и повећања трошкова.

Замислимо хипотетичку ситуацију да су аутобуске линије 704, 706 и 707 линије ИТС2 тарифног система, док је линија 84 која иде до Галенике, ИТС1 линија. Шта би се тада десило? Путници који путују са Зеленог венца за Земун не би користили линије 704, 706 и 707, јер им послодавци не би уплаћивали месечну карту и за ИТС1 и за ИТС2, већ само за ИТС1. Због тога би они пропуштали аутобусе са линија 704, 706 и 707, иако исти пролазе кроз Земун, и чекали би линију 84, јер је она ИТС1 и у њој важе њихове маркице.
Линије 704, 706 и 707 би имале много мање путника, јер би у њих улазили само они који иду у Батајницу или Земун Поље, док би возила на линији 84 била увек препуна и не би била довољна да задовољи потребе Земуна. Због тога би ДЈП морала да уводи додатне поласке на овој линији, и више зглобних возила, што би повећало трошкове. Онда би се јавила бројна удружења грађана који живе између Галенике и нпр. Геомашине или било где дуж Батајничког друма и тражили да се продужи линија 84, јер не могу толико да пешаче, а не исплати им се да плаћају карту у 704 и 706, кад већ имају маркице. Онда би ДЈП уводила нове ИТС1 линије, које би саобраћале до тих насеља, трошкови би били све већи и већи.
Но, да се вратимо у реалност, све линије на овом потезу су у истом тарифном систему, и 84, 704, 706 и 707, па је превоз одличан, сви користе све линије, и ситуација је готово идеална.

На потезу од Главне железничке станице до Умке возе линије 551, 552 и 553 (ИТС1) као и веома фреквентне линије 860 и 861А (ИТС2). Међутим, линију 860 користе само они који иду даље од Умке, јер им постојеће легитимације не важе у овој линији. Због тога морају да чекају 551, 552 или 553. Када би се тарифни системи изједначили, и вожња до Умке била у истој тарифној зони за све линије, тада би веома фреквентна линија 860 веома растеретила ову деоницу, па би линија 552 могла да се укине. Линије 551, 553 и 860 у потпуности би задовољавале све потребе.

На потезу Раља-центар града је иста ситуација. Линије 450 и 491 иду потпуно празне. Путницима на овој деоници не важе ИТС1 маркице за прву зону, па путују линијом 408. С друге стране, путници који иду за Сопот и Младеновац не користе линије 450 и 491 јер иду предугачким путем, већ користе само 465 и 493. Линије 450 и 491 овакве какве су, имају сврху само да превозе пензионере, основце, шверцере, као и путнике који иду од Раље до Сопота/Младеновца, с тим да би за ове последње била довољна и локална линија (Раља-Сопот, односно Раља-Младеновац), а не линије које 30 км возе а немају никакав приход.
Сутра ће вам грађани Парцана тражити ИТС1 линију, и ви ћете увести нову линију 409 која ће имати 35 км, и поново нови огромни трошкови.
Ако се, пак, тарифни системи споје у један, путници који путују у Раљу, користиће и линије 450, 451, 491 итд. Линију 408 са истим бројем возила, моћи ћете да продужите за Парцане, а да јој смањите број полазака, јер сада то неће бити проблем, када је то подручје покривено и линијама 450 и 491, за које свима важе маркице. Линију 474 тада можете укинути, и њоме појачати мало линију 408.
Конкретно ја у последње време често путујем на Петлово брдо. Путујем 56-ицом јер ми у њој важи месечна карта.
Често би ми много више одговарала линија 581, јер је бржа, и мање има гужве него у 56. Међутим, када би ми ушла контрола, написали би ми казну, јер мени моја маркица не важи ни до Петловог брда.
Дакле, имамо линију која туда пролази, дакле постојећи ресурс, међутим, не користи се на том подручју у свом пуном капацитету.
Смарт електронски системи управо зато и служе, да се искористи сваки атом постојећих ресурса.

И, сада, ви уместо да стимулишете путнике да користе све линије које имате, ви их демотивишете, линије вам возе и по 20 км деонице на којој немају никакву зараду (деонице у којима се преклапају ИТС1 и ИТС2).

У Барајеву имамо случај «челичне завесе». Становници једне половине Улице Миодрага Вуковића имају линију 405Л која је ИТС1 (карта од 73 динара), док су становници друге половине исте улице осуђени на АС Барајево, где је само перонска карта 55 динара, и прескупу линију 560 (карта до Бановог брда је 183 динара).

Линије ИТС1 (које немају зоне) понекад досежу и до четврте зоне за појединачне карте ИТС2 па имамо случајеве где се до једне тачке може доћи за 73 динара, а већ до следеће станице која је удаљена 500 метара одатле, карта кошта три пута скупље.
Кад су месечне карте у питању, линије прве и једине зоне ИТС1 долазе скоро до треће зоне ИТС2, дакле, дубоко залазе у другу зону.

То доводи до огромних социјалних разлика међу становницима истог насеља.

Спојите два ИТС-а у један, јединствени, поделите га на 3 или 4 зоне, и да сви можемо да користимо оно што смо платили и колико смо платили. Биће исплативије и економичније и нама и вама.
 
Да ли си разматрао кампању за тако нешто? Обраћање не само Дирекцији, већ и Саобраћајном факултету, Секретаријату за саобраћај, па и самој Канцеларији Градоначелника?
 
Evo mali sad rece u bg hornici da ce poceti novo radno vrijeme , i da ce morati sekreterijati da primaju gradjane , takodje rece da ce biit gradski odbornici i sekretari primati gradjane u dvoru ,eto prilike razraditi predlog pa redom
 
Nažalost,
posle višestrukih prepiski sa predstavnicima direkcije za javni prevoz, primetio sam da oni mnoge poteze povlače zbog neznanja, a ti potezi su i na štetu njih samih, a ne samo na štetu putnika.
U bilo kom razgovoru sa njima, u svakom trenutku sam imao više informacija u glavi, nego što su oni mogli da u trenutku iskopaju među papirima i na računaru.
Na žalost, svoj posao obavljaju jako površno i nestručno, a sve ovo bi moglo da se reši za veoma kratko vreme.
 
Danas su mi odgovorili na moje prethodno pismo, sa grubo izloženom idejom, ali ništa nisu shvatili na pravi način, pa sam im danas poslao ovo, od reči do reči.
 
Они немају информације зато што тиме не желе да се баве, то је партијски кадар, убачен да прима плате и чека боље радно место, ништа више.
 
a tvoj prosli dopis nema ovde na sajtu?
svejedno videcemo sta ce sada odgovoriti na ovo, generalno ovde si im sve NACRTAO ako su toliko nestrucni nastvaice po starom.
Ja sam inace iz Parcana sa borbom za bolji prevoz se borim vec godinama sto navalama za bolji ITS2 i u poslednje vreme smo krenuli za ITS1 i ako znam da si potpuno upravu da uopste nije dobro pustati tek tako ne promisljeno nove its linije, ali ne vredi ovo ovde postaje ne izdrzivo, a oni nista, ja sam im crtao kako i koje linije its2 da preusmere do parcana sasvim moguce i oni na sve to kazu da nije moguca realizacija. stvarno haos.
 
Ima tu malo i onog da neko i neko nekome iz Uprave zivi tu i tamo i onda oni poguraju da se tu i tamo protera linija, bez ikakvih razmisljanja. Kada bi barem neko iz Direkcije podigao svoju zadnjicu sa fotelje i prosetao se prevozom odmah bi video koliko su neke linije bespotrebne, koliko ima onih koje se moraju uvesti i onih kojima treba pojacati takt ili promeniti tip vozila.
 
Vrh