Šta je novo?

Prigradske linije javnog saobraćaja – predlozi i rešenja

Kako ne moze?Pa kako je kad su tramvaji bili ukinuti?Bila valjda linija 5A ili 6A išle bulevarom
Isla je 6A pre kovida, al to su bila privremena stajališta i stvarno nema prostora za normalna stajališta. Zato bus bez problema može ići tramvajskom baštom kao što je slučaj u Vojvode Stepe. Baš sam se setio da tu baštu koristi Ada 4, tako da prepreke za uvođenje linije do Vuka nema.
 
Linija ADA 4 po uredbi trebga da ide Bulevarom tramvajskom bašticom, a često sam je zaticao kako to ne poštuje, pa su ljudi pretrčavali sa tramvajskih baštica dok im vozila idu u susret punom brzinom, kako bi uhvatili autobus, čime su direktno ugrožavali živote. To sam do pre dve godine redovno prijavljivao i imalo je efekta. Tako da je sa te strane izvodljivo da se linija produži do Vukovog spomenika, dok sa druge strane to baš i nije praktično, jer bi se onda svi gurali u tu liniju koja ih vozi do centra, a druge linije bi bile prazne. Sva druga rešenja su mnogo bolja i praktičnija. Pisao sam u više navrata o ovome vezano za Vukov spomenik. O ostalim predlozima nešto kasnije.​
 
Linija ADA 4 po uredbi trebga da ide Bulevarom tramvajskom bašticom, a često sam je zaticao kako to ne poštuje, pa su ljudi pretrčavali sa tramvajskih baštica dok im vozila idu u susret punom brzinom, kako bi uhvatili autobus, čime su direktno ugrožavali živote. To sam do pre dve godine redovno prijavljivao i imalo je efekta. Tako da je sa te strane izvodljivo da se linija produži do Vukovog spomenika, dok sa druge strane to baš i nije praktično, jer bi se onda svi gurali u tu liniju koja ih vozi do centra, a druge linije bi bile prazne. Sva druga rešenja su mnogo bolja i praktičnija. Pisao sam u više navrata o ovome vezano za Vukov spomenik. O ostalim predlozima nešto kasnije.​
Svakako moramo jednom dobiti vezu sa Vukom, jer kada tramvaji zakažu, mi smo totalno odsečeni od tog dela grada i ljudi onda moraju da krenu pešaka. To bi mogla da bude neka linija sa zglobnim vozilima zbog prevelikog broja ljudi u Bulevaru, a to bi sa poteza 300 mogle da budu 302, ili 304.
 
Znači radije bi da se guraš sa stanovnicima MML i Kaluđerice, a ako se produži 302 i sa stanovnicima Grocke i Bagaljice, nego da oni budu raspoređeni na sve linije poteza 300?​
 
Znači radije bi da se guraš sa stanovnicima MML i Kaluđerice, a ako se produži 302 i sa stanovnicima Grocke i Bagaljice, nego da oni budu raspoređeni na sve linije poteza 300?​
Onda nakon 307 odem na tramvaj u kom će biti manje gužve i još bolje, a taj bus koristim kao nužno zlo ako stanu tramvaji.
 
LIinija 300 treba da ide od Miljakovca 1 ili 2(gde je nekad okretao 48) do Vince celim kruznim putem,s time da u oba smera svraća u Ikeuu.Dok bi 306 bukvalno isla trasom 311.Naravno 313 i 311 ne ukidamo normalno.
Linija 309 da ide do Vukovog spomenika,dok bi 32 njenom sadasnjom trasom, produzio i dalje od vuka- a to bi bio trg republike,sto bi time 32E ukinuo.Ili umesto 309 da 302 ide do Vuka.
Ostale linije iz poteza 300 koje idu Smederevcem bi produzio do Sumica.Dok neke koje idu autoputem do Sumica produzio do Ustanicke,ako je to moguće nekako😂
Liniju 38L bi ukinuo i spojio sa 38,sto bi znacilo da bi bila relacija VML-Šumice-Prokop.Podrazumevala bi i da linija u smeru ka VML-u svraća u Šumice.
Stanovnici Višnjice više gravitiraju ka Vukovom spomeniku, pa je zato 32 i znatno češća od 32E. Meni 32E više dođe kao neka ispomoć za 16 i 35, jer Višnjici svakako nije primarna linija.
Iako sam ranije podržavao produžavanje poteza 300 do Šumica/Cvetka, takve predloge više ne podržavam. Podržavam isključivo produžavanje ka centralnom delu grada i uslova za to imaju najmanje dve linije. Razlog je što mnoga naselja na istoj i duploj udaljenosti od grada imaju direktnu povezanost, a duplo i troduplo manje stanovnika od poteza 300.

Kako ne moze?Pa kako je kad su tramvaji bili ukinuti?Bila valjda linija 5A ili 6A išle bulevarom
U obzir ne mogu da se uzimaju privremene autobuske linije koje se uvode usled nekog problema. Govorimo o trajnom produžavanju neke linije.
Odavno sam čuo da je razlog zbog kog 309 niti bilo koja druga linija ne saobraća kroz BKA želja da se taj deo od Cvetka do Vuka oslanja isključivo na tramvaje. Ako bismo produžili 309 do Vuka, sa njenim taktom od 4-6 minuta, ni sa Zvezdare ni sa poteza 300 niko više ne bi koristio tramvaje. Čak i da ne koristi stajališta od Cvetka do Vuka što se takođe predlagalo, tramvajske linije bi opet imale značajan gubitak putnika. Više puta smo o tome na forumu diskutovali.
 
Svakako moramo jednom dobiti vezu sa Vukom, jer kada tramvaji zakažu, mi smo totalno odsečeni od tog dela grada i ljudi onda moraju da krenu pešaka. To bi mogla da bude neka linija sa zglobnim vozilima zbog prevelikog broja ljudi u Bulevaru, a to bi sa poteza 300 mogle da budu 302, ili 304.
Tako je.Naravno ne mora posle cvetka biti stanica.Posle cvetka moze da staje tek kod Vuka.Što znači ne mora da staje tamo po tramvajskim basticama.
 
stize metro do ustanicke, nista ja tu ne bih dirao :sleep:


300 mora da dobije liniju preko autoputa i mogli bi realno da odrade prilaze autoputu ovde
1715454035832.png
 
Onda daj da ukinemo autobuse u Vojvode Stepe jer imaju tramvaje.

Ali nema Kumodraž. 🙂

Mislim, razumem te, i iskreno bih bio za to da jedna linija dođe do Vuka.
Mada moram priznati da nikada u Evropi/Srbiji (Adu ne računam) nisam video da bus saobraća na uzdignutoj tranvajskoj baštici tipa kao onoj u BKA.
U Stepi je baštica u ravni sa kolovozom za ostali saobraćaj, autobusi su uništili asfalt kod stajališta, a i izjeli gumu između šina.

Mada eto, možda je najbolje rešenje taj eskpresni deo do Vuka od Cvetka koji bi išao nromalnim kolovozom.
 
Populizam cisti je bio produžetak 400 tki do bircaninove
Traženo je i za bulevar više puta 302 do vuka ali to je čisto upropastavanje tramvaja
Ono što treba regulisati odma parkiranje u bka od vcetka do ustanička ivicnjacima visokim plus pauk da dežura
Dok se taj dio bulevara ne rekonstruiše
 
Populizam ili ne 401 / 402 su dosta rastertile na jednon delu trase 47 / 48, a smanjile su pritisak na tramvaje koji su u špicu puni i bez stanovnika sa poteza 400.
Jedini problem je taj kružni tok kod Autokomande gde vozila ka Slaviji uglavljuju i po 20 minuta te se gube polasci.

Ali bez toga, mislim da su rezultati zadovoljavajući, uostalom svaki potez ima nekog "džokera" do širek centra grada, a nisu ljudi sa poteza 300 ništa manji od ostalih. Jedna linija do Vuka ne može škoditi tramvajima, ovo tek dobija smisao sa trenutnim planovima da se tramvaji ne produže do MML-a.
 
Пошто је свакако планирано укидање окретнице код Цветка за 309 мораће се негде изместити та линија, идеја да се све одвија на Устаничкој може довести до катастрофалних последица. Не могу ни да замислим како би то изгледало
 
svaki potez ima nekog "džokera" do širek centra grada, a nisu ljudi sa poteza 300 ništa manji od ostalih. Jedna linija do Vuka ne može škoditi tramvajima, ovo tek dobija smisao sa trenutnim planovima da se tramvaji ne produže do MML-a.​
Kada bi se imala linija do Vukovog spomenika, manje bi se koristile druge linije poteza 300, što bi dalo povoda za smanjenje broja vozila koja ih opslužuju, između ostalog. Treba ravnomerno rasporediti veze ka drugim delovima grada, bilo to bliže presedačko mesto, bilo direktno.
Populizam ili ne 401 / 402 su dosta rastertile na jednon delu trase 47 / 48, a smanjile su pritisak na tramvaje koji su u špicu puni i bez stanovnika sa poteza 400.
Jedini problem je taj kružni tok kod Autokomande gde vozila ka Slaviji uglavljuju i po 20 minuta te se gube polasci.
To što su linije 401 i 402 uspele da rasterete tramvaje, znači da bi bolje bilo da se tako nešto primeni i na potez 300.

Пошто је свакако планирано укидање окретнице код Цветка за 309 мораће се негде изместити та линија, идеја да се све одвија на Устаничкој може довести до катастрофалних последица. Не могу ни да замислим како би то изгледало​
A u planu je i izgradnja nove okretnice kod Cvetka koja bi objedinila obe kod Cvetka i onu u Čingrijinoj. ;)
 
@David352 @Vinča307 @Somi303 @Alex_BG @prigradski
Da li je urađeno bilo šta po pitanju okretnice kod Tri tiganja?

@Vinča307
Da li je institutski put onaj koji prolazi sa gornje strane instituta Vinča ili onaj što ide pored instituta (poprečan u odnosu na trasu linije 307)? Nikako da zapamtim.

@prigradski @marrecar
Da li je izvodljivo da linija gradskog prevoza celom dužinom ulice Maršala Tita kroz Leštane?
 
Poslednja izmena:
Interesantno kako delovi grada koji nisu toliko više udaljeni od Ritopek / Boleča / Vinče / Leštana i ostalih imaju direktnu liniju do centra + BG Voz & Tramvaj... A mi nemamo?
Pa čekaj produžene su 401 & 402 sa okretnice Voždovac, i to do Birčaninove a nama ne mogu da produže nešto BKA jer SAOBRAĆAJU I TRAMVAJI???

Vidite li nelogičnosti?

Kao onda niko ne bi koristio tramvaje... Jel to slučaj sa 9 & 14? Pa i tu imamo tramvaje 🫣

Pa brate sestra je u srednju išla direkt do Vuka (Kraljice Marije) sa 305, i tad je bilo haotično jel? Nemojte zezati.

Mnogo su im glupi izgovori.
A mi još tupaviji što se ne pobunimo protiv nesposobne opštine koja je strašna pasiva, i uopšte je nije briga za prevoz njenih stanovnika.

Pošto nemamo liniju BG Voza,a ostali imaju i to, mi zaslužujemo nešto bez 2 presedanja da idemo malo dalje.
Neka produže 2-3 linije, neće biti gužva.
Tramvaji su sami po sebi jako nepouzdano prevozno sredstvo, i ja ih lično koristim samo ako nemam ništa drugo.
S godinama sam se naučio uz rekonstrukciju BKA da ako petnesti tramvaj ispred stane, i onih 13 ispred tebe se neće maknuti.
A kako "Beograđani" voze, ogromna je šansa da će neko g*vedo parirati na šine, jer je tako u mogućnosti.

Užasno su organizovane linije i treba to sve izmeniti.
 
Da li je urađeno bilo šta po pitanju okretnice kod Tri tiganja?
Не знам на шта конкретно мислиш, једино да кажеш велико што је одрађено је реконструкција комплетне раскрснице пре годину дана што је захватило и окретницу 309Л
 
Interesantno kako delovi grada koji nisu toliko više udaljeni od Ritopek / Boleča / Vinče / Leštana i ostalih imaju direktnu liniju do centra + BG Voz & Tramvaj... A mi nemamo?
Pa čekaj produžene su 401 & 402 sa okretnice Voždovac, i to do Birčaninove a nama ne mogu da produže nešto BKA jer SAOBRAĆAJU I TRAMVAJI???

Vidite li nelogičnosti?

Kao onda niko ne bi koristio tramvaje... Jel to slučaj sa 9 & 14? Pa i tu imamo tramvaje 🫣
Da li 401 i 402 saobraćaju ulicom Vojvode Stepe?

Pa brate sestra je u srednju išla direkt do Vuka (Kraljice Marije) sa 305, i tad je bilo haotično jel? Nemojte zezati.

Mnogo su im glupi izgovori.
Gde su u ono vreme bile tramvajske šine pozicionirane duž BKA, a gde su danas? Kakav je bio onda tramvajski saobraćaj, a kakav je danas u BKA?

Не знам на шта конкретно мислиш, једино да кажеш велико што је одрађено је реконструкција комплетне раскрснице пре годину дана што је захватило и окретницу 309Л
Neko je spominjao na forumu da će biti pored pomenutih radova urađena i rekonstrukcija i izgradnja normalne okretnice kod Tri tiganja.
 
Poslednja izmena:
Мали Пожаревац,насеље које је удаљено скоро 40 км од Београда, има бољи јавни превоз од скоро комплетне општине Гроцка.
 
A mi još tupaviji što se ne pobunimo protiv nesposobne opštine koja je strašna pasiva, i uopšte je nije briga za prevoz njenih stanovnika.

Pošto nemamo liniju BG Voza,a ostali imaju i to, mi zaslužujemo nešto bez 2 presedanja da idemo malo dalje.
Neka produže 2-3 linije, neće biti gužva.
Tramvaji su sami po sebi jako nepouzdano prevozno sredstvo, i ja ih lično koristim samo ako nemam ništa drugo.
S godinama sam se naučio uz rekonstrukciju BKA da ako petnesti tramvaj ispred stane, i onih 13 ispred tebe se neće maknuti.
A kako "Beograđani" voze, ogromna je šansa da će neko g*vedo parirati na šine, jer je tako u mogućnosti.​
Gradski prevoz je u većini slučajeva nepouzdano prevozno srednstvo, u šta ste se i sami uverili nebrojeno puta, pa ga opet jedan deo ljudi koristi, ali većinski se protiv toga borite ličnom automobilizacijom, što je suštinski vaš glavni problem.

Ti lično, a cenim i još nekolicina ljudi, ste naučili da ono što si spomenuo za tramvaje, je primenljivo i na autobuse. Odnosno, ako ti jedan polazak ne bude realizovan, na iovako proeđenom redu vožnje, sa tendencijom da bude još ređi, ili da čekaš još 20 minuta ili da kreneš peške do Smederevskog puta i moliš se najboljem, odnosno da će brzo da ti dođe neki prevoz.

Što se tiče BG: voza, tu treba da insistirate na rekonstrukciji i dogradnji pruge za južni deo opštine, a boljoj vezi ka drugim delovima grada (presedački i direktno) za severni deo opštine, a ne na ličnoj automobilizaciji. To je nešto što bi moglo da se realizuje u skorijoj budućnosti.​
 
To da ako se produzi 309 do vuka tramvaji ce biti prazni, lupate bezveze. U 309 radnim danima ne mozes uci u autobus na stajalistu Put za kaludjericu, ljudi sa poteza 300 bi i dalje isli na tramvaje.
 
Zašto je tolka navala na 309? Ja bih rekao da je to zato što je linija sa najjačim taktom pored 302 i zato što ide do Cvetka.
 
Ево једног од предлога

Градски потез:
300 Винча - Миљаковац 1
301 Устаничка - Гроцка (Босанско насеље)
302 Звездара (пијаца) - Гроцка - Бегаљица
303 Устаничка - Заклопача - Врчин
304 Устаничка - Ритопек
305 Шумице - Болеч
306 Устаничка - Лештане (Раван)
307 Устаничка - Винча
307Л Винча (Пут за Институт) - Три Тигања
309 Нови Београд (Блок 20) - Мостар - Калуђерица
309Л Калуђерица (Вишњићева) - Миријево 3
313 Миријево 4 - Калуђерица - Лештане - ИКЕА
410 Вождовац - Врчин

Приградски потез:
351 Шумице - Гроцка - Дражањ
353 Живковац - Мали Пожаревац - Дражањ - Живковац
354 Шумице - Врчин - Заклопача - Гроцка - Брестовик
355 Шумице - Гроцка - Брестовик - Камендол - Дражањ
356 Пударци (Илински крај) - Бегаљица - Гроцка - Камендол - Пударци (Илински крај)
363 Живковац - Камендол - Брестовик - Гроцка (Босанско насеље)
366 Шумице - Умчари - Камендол (Аутопутем)
461 Београд на води - Врчин (Рамнице)
466 Раља /Друмине/ - Мала Иванча - Врчин (Рамнице)
Има овде добрих предлога које треба размотрити, за неке предлоге је потребно саобраћајно-технички решити потезе, као нпр. М. Иванча - Врчин.
Да, општина Гроцка има најгори превоз, становници општине испаштају, ту једно од решења видим расформирање оштине Гроцка у данашњем облику.
Данас је на 461, 463 саобраћао поподне минибус, катастрофа, људи нису могли да стану. Терминус Шумице сав засут смећем, стање једино могу да упоредим за 1993. Годином.
 
Mnogo su im glupi izgovori.
A mi još tupaviji što se ne pobunimo protiv nesposobne opštine koja je strašna pasiva, i uopšte je nije briga za prevoz njenih stanovnika.
Užasno su organizovane linije i treba to sve izmeniti.
Član foruma stf koji radi u opštini Grocka ako se dobro sećam je i sam rekao da nije toliko ni do opštine. Tvrdi da su oni svakakve predloge slali, pogotovo za liniju 301, ali je problem sa GSP-om koji je odbijao takve predloge. Stalno su nalazili besmislene izgovore zašto ne može nešto da se sprovede.
Lično smatram da svako od nadležnih ima krivicu - DJP koja uvek odgovara da nema mogućnosti, GSP kom je potez 300 zadnja rupa na svirali i opština koja se nedovoljno zalaže za bolji prevoz i generalno se ni za šta naročito ne zalažu.

Podsećam da odavno postoji inicijativa da se Boleč, Leštane, Ritopek i Vinča odvoje od Grocke, a da se Kaluđerica pripoji Zvezdari, pogotovo što određeni delovi naselja već pripadaju Zvezdari. Bilo je priča i za opštinu Kaluđerica koja bi obuhvatala gorespomenuta naselja. Mada, ovo je sve već neka druga tema...

Po meni je od primarne važnosti rasteretiti linije 17 i 31 za početak. Ima prostora i mogućnosti da se neke linije poteza 300 preko Konjarnika i autoputa produže do Beograda na vodi/Bloka 20/Prokopa/novog BAS-a.
Jedino mi je zato i drago što postoji mogućnost da Strela preuzme ovaj potez, jer sa njima ima najviše šansi za reorganizaciju poteza 300.
 
Vrh