http://www.novinepress.co.yu/beograd/2006-12-13
SILAZAK NA DUNAV
Sledeće godine počinje potpuno preuređenje obale od Marine Dorćol do špica Ade Huje, čitav prostor biće namenjen turizmu, sportu, poslovanju i stanovanju
Prvobitna ideja da Beograd siđe na Savu moraće još da čeka, jer to zahteva izmeštanje Glavne železničke stanice iz Savskog amfiteatra. Kako sada stvari stoje, Beograd će prvo sići na Dunav. Naime, plan za novo uređenje Dunavskog amfiteatra, između Marine Dorćol i špica Ade Huje, pri kraju je, a radovi bi trebalo da počnu već sledeće godine.
Reč je o najperspektivnijem zemljištu dunavskog priobalja, koje je sada zapušteno, mada bi, prema svojoj poziciji u odnosu na centar, moglo da bude naznačajniji i najelitniji deo grada.
Za uređenje ovog dela obale u Urbanistički zavod stigli su predlozi pet strukovnih udruženja arhitekata (Akademija arhitekture, Društvo arhitekata...), koji se uglavnom podudaraju. Prema tim predlozima, ovaj prostor u budućnosti bi trebalo da bude namenjen turizmu, sportu, rekreaciji, poslovanju i stanovanju, slično planovima za Savski amfiteatar, samo na mnogo većoj površini.
Priobalni deo, između Dorćola i Francuske ulice, biće namenjen turizmu, pristaništima, barovima, restoranima, galerijama, zabavnom parku, muzičkim studijima i prodavnicama koje su orijentisane prema vodi. Uz samu obalu biće šetališta, parkovi i trgovi.
Duž srednje zone priobalja planirane su poslovno-stambene zgrade. Najviše će se graditi oko Pančevačkog mosta. Tu je sa obe strane planiran poslovni centar, s obzirom na bliskost železničke stanice i veliki intenzitet saobraćaja uz most. Biciklističke staze nalaziće se uz reku, a najviše će ih biti u zoni Višnjičke banje.
Predlog je i da se aktivira kupalište Ada Huja, kao dopuna postojećem kupalištu na Adi Ciganliji, kao i da se Luka Beograd zatvori, da bi na tom mestu bile izgrađene poslovno-stambene zgrade. Samo na ovakav način, tvrde urbanisti, Dunav može zaista da postane "vodeni bulevar" Beograda i centar turizma na dunavskom pravcu. Središte kulturnog, nautičkog i vikend-turizma.
- Beogradu kao metropoli u tranziciji neophodne su nove teritorije na kojima će grad moći da izađe u susret sve učestalijim zahtevima inostranih i domaćih investitora za izgradnjom. Novi Beograd je već na granici kapaciteta. Usvajanjem ovog koncepta područje Marina Dorćol - Ada Huja oslobađa se lučkih, robnotransportnih i skladišnih funkcija, odnosno železnice, i stvara se mogućnost za gradnju sadržaja višeg reda - kaže Đorđe Bobić, gradski arhitekta.
Uz uređenje dunavske obale, u fazi je i priprema projekta izgradnje mosta kod Ade Huje, koji će biti finansiran od kredita japanske vlade. Gradnja bi trebalo da počne već krajem sledeće godine.
M. Malešević
Šansa za vodeni prevoz
Sa malo ulaganja, kažu urbanisti, mogle bi da se aktiviraju linije vodenog gradskog saobraćaja, na primer: Karaburma - Čukarica - Obrenovac, ili Ada Huja - Novi Beograd - Zemun.
Realno je i povezivanje tramvajske trase Bogoslovija - Višnjička - Mirijevski bulevar, pošto su ti pravci planirani kroz izmene i dopune GUP-a.
Pruga je višak
Železnička pruga koja je sad veliki problem ovog dela grada, prema predlozima urbanista, bila bi svedena na dva koloseka za turističke i sezonske potrebe, a velike gradske saobraćajnice, Francuska, Cvijićeva, Zdravka Čelara, Mije Kovačevića, Vojvode Micka, Mirijevski bulevar i Slanački put bi onda mogle da se "spuste" do Dunava.