Svakodnevno se vozim tramvajem na relaciji belvil-hajat i nazad. Na ovoj relativno kratkoj relaciji razlike u vremenskom trajanju puta mogu da budu i preko 5 minuta.
Ta razlika ne nastaje zbog same brzine vožnje, nego od sreće sa semaforima. Ono što često kažem "brži tramvaj nije malo brži nego brži tramvaj je mnogo brži aludirajući na to da je vremenska razlika velika.
mesta gde se pravi razlika:
ono što je bitno da ubrzanje tramvaja osim uštede na vremenu svih putnika (a vreme je novac) ima i direktnu uštedu više miliona eura.
a rešenja nisu skupa, i primerena našem budžetu. promena rada semafora, davanja prednosti na raskrsnicama, drugačiji raspored stanica*, eventualno i nekim nadvožnjacima preko najopterećenijih raskrsnica na nbg.
moj konkretan predlog kako da dođemo do predloga za promene. sednemo jedan dan u tramvaj 7, ponesemo štopericu, svesku, olovku, i vozimo se od prve do poslednje stanice i zapisujemo opažanja, vremena između stanica, zadržavanja na semaforima i na osnovu toga damo predloge. ja imam želju za tako nešto ako ste raspoloženi.
*dosta stanica je tik posle semafora iako tramvaji staju na njih i onda imaju dva stajanja tik jedno do drugog.
Ta razlika ne nastaje zbog same brzine vožnje, nego od sreće sa semaforima. Ono što često kažem "brži tramvaj nije malo brži nego brži tramvaj je mnogo brži aludirajući na to da je vremenska razlika velika.
mesta gde se pravi razlika:
prvo je semafor na raskrsnici kod AFB i jurija gagarina. da bi vozač stigao na semafor kad je otvoren mora da nagazi tramvaj. ako vozi normalno stiže taman na zatvaranje semafora i mora da čeka cca 2 minuta.
rešenje produžiti otvoreno za tramvaje 10 sekundi.
druga bitna raskrsnica je AFB i 3. bul. ovaj semafor nije nikako povezan sa prethodnim i puka je sreća da li će vozač naleteti na otvoren ili zatvoren semafor.
zatim sledi raskrsnica koja je uvek zatvorena za tram, a to je raskrsnica 3. bulevara i i milentija popovića. tu tram stiže tačno kad se autima koji idu u tom pravcu pali crveno i tu čeka par minuta. semafor za tram se pali par sekundi pre auta i odmahgasi. time se tram bezbedno ubaci u svoju traku dalje. rešenje za ovaj semafor je tako jednostavno da se svaki dan nerviram oko toga. rešenje je samo namestiti semafor da pušta tram posle auta, i tram nikad ne bi tu čekao duže od par sekundi.
treća bitna deonica na kojoj tramvaji prave razliku je cela ulica milentija popovića. ako tram tu prođe na par zatvorenih nebitnih semafora može da uštedi dosta vremena. mrzi me da pišem predlog kako da se ovo unapredi, ali predlog imam.
rešenje produžiti otvoreno za tramvaje 10 sekundi.
druga bitna raskrsnica je AFB i 3. bul. ovaj semafor nije nikako povezan sa prethodnim i puka je sreća da li će vozač naleteti na otvoren ili zatvoren semafor.
zatim sledi raskrsnica koja je uvek zatvorena za tram, a to je raskrsnica 3. bulevara i i milentija popovića. tu tram stiže tačno kad se autima koji idu u tom pravcu pali crveno i tu čeka par minuta. semafor za tram se pali par sekundi pre auta i odmahgasi. time se tram bezbedno ubaci u svoju traku dalje. rešenje za ovaj semafor je tako jednostavno da se svaki dan nerviram oko toga. rešenje je samo namestiti semafor da pušta tram posle auta, i tram nikad ne bi tu čekao duže od par sekundi.
treća bitna deonica na kojoj tramvaji prave razliku je cela ulica milentija popovića. ako tram tu prođe na par zatvorenih nebitnih semafora može da uštedi dosta vremena. mrzi me da pišem predlog kako da se ovo unapredi, ali predlog imam.
ovo je u temi o slaviji.Karlo del Ponte":3plrh1n8 je napisao(la):Економска страна: default/deal
Ако ти за 35 трамваја на сат у сваком смеру смањиш возно време за по 4 минута, могуће је да исти саобраћај обавиш са 5 трамваја мање. Вредност 5 нових трамваја је око 10 милиона евра, а цела Ресавска са окретницом је коштала три пута мање. Када се ту додају уштеде времена путника итд. ефекти инвестиције буду још већи.
ono što je bitno da ubrzanje tramvaja osim uštede na vremenu svih putnika (a vreme je novac) ima i direktnu uštedu više miliona eura.
a rešenja nisu skupa, i primerena našem budžetu. promena rada semafora, davanja prednosti na raskrsnicama, drugačiji raspored stanica*, eventualno i nekim nadvožnjacima preko najopterećenijih raskrsnica na nbg.
moj konkretan predlog kako da dođemo do predloga za promene. sednemo jedan dan u tramvaj 7, ponesemo štopericu, svesku, olovku, i vozimo se od prve do poslednje stanice i zapisujemo opažanja, vremena između stanica, zadržavanja na semaforima i na osnovu toga damo predloge. ja imam želju za tako nešto ako ste raspoloženi.
*dosta stanica je tik posle semafora iako tramvaji staju na njih i onda imaju dva stajanja tik jedno do drugog.