Како се ближи радионица:
УНАПРЕЂЕЊЕ ПОСТОЈЕЋЕГ ТРАМВАЈА У БРЗИ ТРАМВАЈ, полако треба да се припремамо :kafa:
Почетак планског документа би требао имати
анализу тренутног стања, генералне позитивне и негативне критике на рачун трамвајског система.
Затим, треба направити некакву
анализу осталих, као и осталих потенцијалних подсистема у граду, и на тај начин се прави основа за избор решења. Остали подсистеми су аутобуски, тролејбуски, аутомобилски, бициклистички, метро, приградска железница. И прво и друго урадити описно, уз тек по неки конкретан податак.
Тек на основу ова два долазимо до
могућности, шанса и предности трамваја, јер инвестиције се правдају предностима у односу на друге инвестиције или не урадити ништа.
Следеће што се поставља су
циљни стандарди, при чему се раздвајају основни циљни стандарди, и циљни стандарди за специјалне случајеве. На пример, 30 цм висина перона, као општи стандард, а 15цм на аутобуско-трамвајским стајалиштима. Брзина 60 км/с на потпуно издвојеним деоницама, 50км/с на деоницама где постоји пресецање са друмом, али прихватљиве су мање брзине на окретницама, на скретањима на раскрсницама са просторним ограничењима, у пешачким зонама, на већ изграђеним вијадуктима и сл. На по неком семафору трамвај ће морати да стане, али то бисмо требали елиминисати у бар 80% садашњих случајева итд.
Следеће је
анализа мреже по сегментима. Ја сам поделио мрежу на 17 сегмената.
-1- Јурија Гагарина: Од терминуса Блок 45 до Железничке станице Нови Београд.
-2- Источни Нови Београд: Од Депоа, и Железничке станице Нови Београд до Владимира Поповића (Радове лепотице).
-3- Карађорђева, Савски трг, Стари савски мост: Између Поште код Железничке станице, Кнеза Милоша, Радове лепотице и Булевара војводе Бојовића (ово су места пресецања пруге између којих се налази сегмент мреже)
-4- Савска и Војводе Мишића: Од Поште код Железничке станице на северу, до Хиподрома и Цареве ћуприје на југу.
-5- Баново брдо: од Пожешке до терминуса Баново брдо.
-6- Топчидер: Од Цареве ћуприје до Пере Велимировића (без Пере Велимировића)
-7- Раковица и Кнежевац: Од Пере Велимировића до терминуса Кнежевац.
-8- Славија са зоном утицаја: Славија, Булевар Ослобођења од Славије до Ветеринарског факултета, Немањина од Славије до Кнеза Милоша, Београдска, Старине Новака, 27.марта, Краљице Марије од Палилулске пијаце до Рузвелтове, укључујући раскрсницу Рузвелтове и Краљице Марије.
-9- Војводе Степе: Од Ветеринарског факултета до Студентског дома 4.април.
-10- Бањица: Од Студентског дома 4.април до терминуса Бањица.
-11- Ресавска-Вуков споменик: Цео трамвајски део Ресавске, Булевар од Терминуса Ташмајдан до Вуковог споменика укључујући и сам Вуков споменик (изузимајући раскрсницу са Краљице Марије)
-12- Булевар краља Александра, реконструисани део: Од Рузвелтове до Господара Вучића, без раскрсница са овим улицама.
-13- Булевар краља Александра после Цветкове пијаце: Од Господара Вучића до терминуса Смедеревски пут, укључујући раскрсницу са Господара Вучића.
-14- Рузвелтова и Мије Ковачевића: Од Краљице Марије до Терминуса Омладински стадион, без терминуса Омладински стадион.
-15- Дорћол: потез од Вуковог споменика до терминуса Калемегдан Беко, од Палилулске пијаце према Калемегдану.
-16- Калемегдан: ремонтована пруга око Калемегдана.
-17- Пруга преко моста на Ади.
Сектори нису идеално подељени, и могуће их је и другачије расподелити. Циљ ми је био да сваки сектор обухвати неку зависну целину. За секторе 3 и 8 смо већ нудили неколико варијанти решења и разрађивали их. И за многе друге секторе је било предлога решења, а до радионице било би добро да постоји анализа за сваки од сектора.
На крају треба дати и
финансијску страну, коју небисмо могли комплетирати, али бисмо могли дати смернице, са неким демонстративним примерима. За цео предлог пројекта треба припремити презентације, демонстрације, скраћене верзије итд. Можда се појавимо на Миксеру или неком сличном догађају... ајде нека нам је уздравље