Предлог унапређења трамваја од Железничке станице до терминуса Баново брдо (сегмената 4 и 5). У Савској улици имамо семафоре са Милоша Поцерца, Дурмиторском и Сарајевском. Код прилаза са Мостара ка Савској и Сарајевској имамо једну од најчистијих ситуација за увођење сигналног приоритета за трамвај. Токови друмских возила нису у зеленом таласу, а са оба искључења са Мостарске петље се ионако морају пуштати неизменично. Трамвај са сигналним приоритетом би одузео највише 20% пропусне моћи потпуно слободних друмских саобраћајница, што је мање него што одузима семафор на раскрсници са Милоша Поцерца. Онаква раскрсница са Милоша Поцерца мора да остане, јер та улица компензује многа лева скретања. Дурмиторска је мањег значаја, тако да и за излаз из ње трамвај може диктирати сигнални приоритет. Укидање стајалишта код Палате правде је велико питање. Са укидањем тог стајалишта могуће је направити за трамваје зелени талас заједно са аутомобилима од Савског трга до Мостара, али слабије буде опслужен сам центар града.
БИГЗ. Овде се сјурују често обесни возачи са Сењака, и често буду судари аутомобил-трамвај. Још чешће нагла кочења трамваја. На тој раскрсници сматрам да треба да буде постављен семафор. У Војводе Мишића у правцу ка граду увек зелено светло, али црвено за скретање за Сењак кад год наилази трамвај. Исто тако из правца сењака црвено светло кад год наилази трамвај, и још повремено прекидање друмског саобраћаја када год трамвај не долази дуже од минут, због пешака.
Код Руске улице се слободно трамвају може дати приоритет, јер у Војводе Мишића нема зеленог таласа, нити у Руској улици. Једино систем управљања треба да омогући да возила у Руској и пешаци никада не чекају дуже од 80 секунди. Стајалиште у правцу Бановог брда померити према окретници, јер ту перон може бити мало шири. Не укидати то стајалиште, јер је приступачније од аутобуса.
Код прескупе петље Радничка нису се сетили да испеглају ону кривину на ободу Сењачког брда. То обавезно испеглати, јер трамваји потпуно безвезе губе по пола минута. Ред величине уштеде је већи од цене радова!
У самој Пожешкој, за већину улица је могуће направити сигнални приоритет трамваја. То није пожељно за продужетке Пожешке ка Царевој ћуприји и Жаркову, Благоја Паровића и Кировљеву. Стајалиште код Требевићке улице треба потпуно укинути за трамваје, а за аутобусе треба померити према Жаркову у оба правца. У правцу од Кијевске Жаркова направити зелени талас прилагођен трамвајима и возилима која скрећу у Требевићку, а у супротном правцу возилима која долазе из Жаркова и трамвају. На самој окретници инсталирати семафор захваљујући којем трамвај неће кретати док не дочека зелени талас. Код саме Кировљеве улице (Шумадија, Општина Чукарица) пребацити аутобуска стајалишта у Кировљеву, за трамвај у правцу окретнице пре раскрснице. Очекујте нови семафор за трамвај ка граду код Шумарског факултета. Ту још нисам сигуран да би се могао добити сигнални приоритет, јер би пресакао магистралу на коју ће се властодршци поносити. Потребна су ми одређена мерења да проверим да ли би трамвајско скретање могао уклопити у зелени талас.
Заборавио сам да додам да је код стајалишта Кијевска улица уместо пешачког прелаза са семафором добро направити подходник или пасарелу, или оба. Можда најбоље оба, јер Пожешка се налази на косини по сред насеља. Окрени-обрни већина путника се или пење или спушта, тако да би то пењање и спуштање само имали на другом месту, без да ступе на коловоз.
Циљ је скратити возно време Баново брдо-Железничка станица на 14-15 минута са 17-20 минута.