Šta je novo?

Predlog za projekat - Unapređenje postoje

Karlo del Ponte":1z44gsxa je napisao(la):
Уз чињеницу да површински трамвај има ограничења брзине 30-50км/с, како где, са продужавањем међустаничних растојања преко 700 метара се не постиже значајан ефекат. Евентуално у Топчидерској долини, или на неком другом делу мреже где се са брзинама преко 50км/с не угрожава ничија безбедност, то има значаја.

U Topčiderskoj dolini bi tako nešto bilo praktično neophodno.

Treba postaviti ograde oko trase tamo gde ne treba da postoji mogućnost da pešaci pređu preko šina. Na primer, na Novom Beogradu..
 
Sobzrom da sam u predhonom postu konkretno izneo mere za brži tramvaj
da odgovorim i ono o vođenj računa i taktiziranju prema nadležnima
Karlo del Ponte wrote: ,, . . . . . . Сујету, популизам и остале људске слабости моћнијих . . . ,,
p o g r e š n o :shok:

Nadležni nisu moćniji čim čekaju naš dinar
kada budu bili moćni od s v o g dinara mogu sebi da priušte i sujetu i populizam i dr. lj. slabosti
dotle neka svojim radom opravdaju zašta ih MI plaćamo

Ukazano im je da treba da izvrše opravdanu analizu postojecih stajališta, te treba to da i urade i obaveste javnost
Nadam se da su to UMNI probrani ljudi a ne duševni bolesnici na čiju sujetu treba da pazimo.
 
Допунио сам дијагнозу стања. Јако су важни коментари свих вас, поготову што сам допунио узроцима на које можемо утицати, и онај главни узрок који је главна тема групе "Имамо план".
ae8vba.jpg
 
Предлог унапређења трамваја од Железничке станице до терминуса Баново брдо (сегмената 4 и 5). У Савској улици имамо семафоре са Милоша Поцерца, Дурмиторском и Сарајевском. Код прилаза са Мостара ка Савској и Сарајевској имамо једну од најчистијих ситуација за увођење сигналног приоритета за трамвај. Токови друмских возила нису у зеленом таласу, а са оба искључења са Мостарске петље се ионако морају пуштати неизменично. Трамвај са сигналним приоритетом би одузео највише 20% пропусне моћи потпуно слободних друмских саобраћајница, што је мање него што одузима семафор на раскрсници са Милоша Поцерца. Онаква раскрсница са Милоша Поцерца мора да остане, јер та улица компензује многа лева скретања. Дурмиторска је мањег значаја, тако да и за излаз из ње трамвај може диктирати сигнални приоритет. Укидање стајалишта код Палате правде је велико питање. Са укидањем тог стајалишта могуће је направити за трамваје зелени талас заједно са аутомобилима од Савског трга до Мостара, али слабије буде опслужен сам центар града.

БИГЗ. Овде се сјурују често обесни возачи са Сењака, и често буду судари аутомобил-трамвај. Још чешће нагла кочења трамваја. На тој раскрсници сматрам да треба да буде постављен семафор. У Војводе Мишића у правцу ка граду увек зелено светло, али црвено за скретање за Сењак кад год наилази трамвај. Исто тако из правца сењака црвено светло кад год наилази трамвај, и још повремено прекидање друмског саобраћаја када год трамвај не долази дуже од минут, због пешака.

Код Руске улице се слободно трамвају може дати приоритет, јер у Војводе Мишића нема зеленог таласа, нити у Руској улици. Једино систем управљања треба да омогући да возила у Руској и пешаци никада не чекају дуже од 80 секунди. Стајалиште у правцу Бановог брда померити према окретници, јер ту перон може бити мало шири. Не укидати то стајалиште, јер је приступачније од аутобуса.

Код прескупе петље Радничка нису се сетили да испеглају ону кривину на ободу Сењачког брда. То обавезно испеглати, јер трамваји потпуно безвезе губе по пола минута. Ред величине уштеде је већи од цене радова!

У самој Пожешкој, за већину улица је могуће направити сигнални приоритет трамваја. То није пожељно за продужетке Пожешке ка Царевој ћуприји и Жаркову, Благоја Паровића и Кировљеву. Стајалиште код Требевићке улице треба потпуно укинути за трамваје, а за аутобусе треба померити према Жаркову у оба правца. У правцу од Кијевске Жаркова направити зелени талас прилагођен трамвајима и возилима која скрећу у Требевићку, а у супротном правцу возилима која долазе из Жаркова и трамвају. На самој окретници инсталирати семафор захваљујући којем трамвај неће кретати док не дочека зелени талас. Код саме Кировљеве улице (Шумадија, Општина Чукарица) пребацити аутобуска стајалишта у Кировљеву, за трамвај у правцу окретнице пре раскрснице. Очекујте нови семафор за трамвај ка граду код Шумарског факултета. Ту још нисам сигуран да би се могао добити сигнални приоритет, јер би пресакао магистралу на коју ће се властодршци поносити. Потребна су ми одређена мерења да проверим да ли би трамвајско скретање могао уклопити у зелени талас.

Заборавио сам да додам да је код стајалишта Кијевска улица уместо пешачког прелаза са семафором добро направити подходник или пасарелу, или оба. Можда најбоље оба, јер Пожешка се налази на косини по сред насеља. Окрени-обрни већина путника се или пење или спушта, тако да би то пењање и спуштање само имали на другом месту, без да ступе на коловоз.

Циљ је скратити возно време Баново брдо-Железничка станица на 14-15 минута са 17-20 минута.
 
Od Gazele do mosta na Adi
nezavisna trasa jedino je moguca ako se šine izmeste na drugu stranu ulice (ili sredinu)
bez toga nema vece brzine i bolje prohodnosti sve drugo je zamlaćivanje :vops:
 
dupliran post, za brisanje
PS
Ćim pisem sa glupog wina on baguje, nista bez ubuntu
 
Karlo cestitke na analizi :kk:

imamo jos mesec dana da spremimo projekat za izlozbu

Mislio sam da prikazemo mapu mreze sa oznacenim intervencijama:

- polozaj nagaznih semafora
- stanicni preoni koje treba pomeriti
- pomeranje sina (Vojvode Stepe...)
- resavanje Trgova (Savski trg, Slavija i Autokomanda detaljno nacrtani)

- uz to moze da ide i predlog reorganizacije linija kao bonus :cool:

Najbitnije od svega je da pokazemo kako su te intervencije ne samo finansijski bezbolne vec donose zaradu kao sto si sjajno izracunao za Slaviju.

Naime bilo bi dobro ako je to moguce za svaku prethodnu kategoriju izracunati sa jedne strane koliko kosta da se izvede a sa druge strane koju ustedu u vremenu to jest broju vozila donosi i zakljuciti kolika je cista zarada za gradski budzet.

Primer:

Slavija bez sina

- pravljenje nove trase 4M€
- usteda 5 vozila to jest 10M€

Zarada 10-4= 6M€

ili

50 nagaznih semafora

- nabavka i postavljanje X€
- usteda Y€

Y-X= nadajmo se zarada :D


Sjajno ce izgledati na plakatu:

Projekat TRAMVAJ²


jednostavna resenja za duplo efikasniji tramvaj

Rok izvodjenja: 3 meseca
cena izvodjenja: 0€
zarada za gradski budzet: 40 M€
 
Примедба да ипак да цена извођења постоји. Реалније би било:

Инвестирање: 30 милиона евра
Повраћај инвестиције: 70 милиона евра


Оно што нам иде на руку је да већ постоји инвестициони планови, од којих су многи већ реализовани. Ми подржавамо политику реконструкције трамвајског подсистема, коју спроводе градске власти, али сматрамо да када се већ инвестира, треба инвестирати паметније. Кроз одређене измене у детаљима постижу се прилично бољи ефекти.
 
Evo da se i ja pridruzim :)

Da li se svima svidja ideja da se ovako kropovane fortke sa bing maps-a koriste, preglednije su od slika sa gugla, po mom milsjenju i od mape (moze kao komplement uz mapu).

Karlo je predlozio sledecu lokaciju u Savskoj, T raskrsnicu sa Milosa Pocerca:

tVLTG.jpg

Ovde po mom misljenju tramvaj takodje treba da dobije prednost.Ima li tamo semafora i kakav je?

gLeLl.png

Koste Glavinica.

eJei2.jpg
 
Б_Тута, од кад је то Руска улица код БИГЗ-а !!!!!

Мислио си на улице Косте Главинића и Ј. Ристића.
 
Iju! Zeznuh se. Hvala Gago :)

Evo i raskrsnice sa ruskom (nema aerofoto snimka na bing maps na zalost)

mezZV.jpg
 
Пала ми је на памет добра идеја за Булевар краља Александра од Вуковог Споменика до Ташмајдана:

Користити леву страну улице за оба колосека. На тај начин би се избегли сви семафори од Вуковог Споменика до Правног факултета, јер са стране факултета и парка нема иоле озбиљних улица. Улице Браће Недић и Ивана Милутиновића су прилази стамбеним блоковима и компензација за многа лева скретања. Зато су ту семафори неопходни. На овај начин се удовољава захтеву да се друмски и трамвајски саобраћај минимално укрштају. На самој раскрсници Рузвелтове и Булевара интервал за трамваје би био много дужи, и трмваји који иду у правац никада не би чекали трамваје који иду у скретање када имају слободан пролаз, јер би у фази Булавара у правац била могућа сва кретања трамваја. Поузданост и пропусна моћ би се повећали, продуктивност особља, возила и време путовања скратили. Још једна предност је што би било могуће копати за метро, а да трамвајски саобраћај никада не буде потпуно прекинут.

Недостаци овог предлога су везани за паркинг места са леве стране Булевара, премда то неће до краја покварити предложено решење. Други проблем је престројавање трамваја на средину улице у Булевару између Вуковог Споменика и Високе економске школе. Али и ту постоје могућности уклапања у "Зелени талас", код којег би трамваји мало дуже чекали на самом стајалишту Вуков споменик. Трећи, и то прилично незгодан проблем, је сама окретница Ташмајдан, и највероватније решење би било померање окретнице дубље у парк. Многи ће критиковати овај предлог, јер је Ресавска рађена 2009. а Булевар 2010. На путу ка ефикасним решењима, на жалост, неки пут морамо порушити и део не тако давно саграђеног. Очекивана уштеда времена вожње трамваја на линији 7 би била 3 минута. Дакле, само на овој линији би се уштедео 1,5 трамвај са садашњим редом вожње.
 
Проблем је и скретање у Ресавску јер би се укрштало са аутомобилским саобраћајем из оба смера Булевара. Тиме би се поништиле уштеде на избегавању укрштања са Краља Милутина и Светозара Марковића.
 
Ja bisamo ukinuo par skretanja i stavio prednost tramvajima odnosno nagazne semafore :)
 
Карло, та потенцијонална заврзлама код самог Вуковог споменика не би била нимало страшна будући да у важећим плановима постоји затварање тог дела Рузвелтове за колски саобраћај и продуживање самог Трга.

Дакле, трамваји би секли само смер ка Тргу Николе Пашића.
 
Barkley":1htggrd1 je napisao(la):
Проблем је и скретање у Ресавску јер би се укрштало са аутомобилским саобраћајем из оба смера Булевара. Тиме би се поништиле уштеде на избегавању укрштања са Краља Милутина и Светозара Марковића.
Мањи проблем су Светозара Марковића и Краља Милутина, које се уклапају у аутомобилски зелени талас. Већи проблем су Браће Недић и Ивана Милутиновића. Све у свему, све те улице са левим скретањима престају да буду проблем, а код Вука је далеко погодније решење. Код Ташмајдана и сада постоји фаза семафора за трамваје 3 и 7л, која пресеца оба смера Булевара. У овом случају би стајалиште Ташмајдан за смер према Железничкој станици било код Ташмајданског Парка, тако да би трамвај чекао свој пролазак на стајалишту.

Јасно је да се сигнални приоритет неће моћи свугде користити. Али тамо где га не користимо, требамо бирати таква решења да у оквиру зеленог таласа трамвај плански стигне 30-60 секунди пре сигналног знака за слободан пролаз. И наравно, на том месту поставити стајалиште са тим временом сасвим довољним и за измену чак и великог броја путника.
 
У праву си, заборавио сам да 3 и 7л крећу од окретнице, па да то може да се искористи. :kk:

Одличан предлог, лепо би се искористила чињеница да од Лоле (студентског дома), након што се буде затворила Рузвелтова, па до Ресавске, на страни где је парк, постоји само укрштање са Београдском и занемарљиво са Карнеџијевом, уз улазак у ЕТФ и Метропол.
 
IMAMO PLAN u akciji obiljezen ulaz u garazu horizontalna signalizacija
dsc04508.jpg

dsc04509.jpg

dsc04515.jpg
 
@imamoplan akcija

Ovo vam nije bas pametno!
Ima neko iz pakosti da vam pospe eksere na tom mestu i onda onaj koji bude izlazio iz garaze ce stvarno imati busne gume....
 
direktor":2hug3x01 je napisao(la):
Ima i kamera pa neka proba

Kapuljaca i sal, prospes eksere na brzaka i zavrsio si posao. Nema sanse da te pronadju.

A dok neko pogleda snimak, neko ce vec imati izbusene gume.
 
Ispred moje garaze sad ko parkira sipam vrelo ulje pa katran sa prozora
 
Vrh