Istraživanje ‘Mazda Driver Project’ otkriva…
Prema velikom istraživanju čije rezultate je objavila Mazda, dva od tri evropska vozača i dalje žele da voze, čak i ako autonomni automobili postaju uobičajeni. Istraživanje agencije Ipsos – koje je naručeno kao deo Mazdine kampanje Drive Together koja slavi radost vožnje – anketirano je 11.008 ljudi na ključnim evropskim tržištima i otkrilo je da u proseku 66% vozača želi da ostane za upravljačem čak i ako autonomni automobili postanu široko dostupni.
U Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Austriji i Poljskoj taj udeo se penje do 71%, a samo se u Italiji spušta ispod 60% (59%). Studija je takođe pokazala da samo 33% vozača „pozdravlja dolazak autonomnih automobila“, sa udelom od samo 25% u Francuskoj i Holandiji i 29% u Velikoj Britaniji. Zanimljivo je da nema gotovo nikakvih dokaza da autonomni automobili u Evropi imaju veću podršku među mlađim starosnim grupama – u stvari, oni između 18 i 24 godine starosti (33%) manje podržavaju autonomne automobile od starosne grupe 25-34 godine (36%) i one 35-44 godine (34%).
Istraživanje takođe otkriva značajnu emocionalnu povezanost između automobila i vozača, što se ogleda kroz sledeće statistike: prosečno 69% vozača „se nada da će buduće generacije i dalje imati mogućnost da voze automobile“ – taj udeo iznosi čak 74% u Poljskoj i 70% ili više u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj i Švedskoj. Osim toga, 36% onih koji uživaju u vožnji vide svoj auto i čin vožnje kao „produžetak sopstvenog identiteta“, sa udelom od čak 56% u Poljskoj i 46% u Italiji.
Među ispitanicima 34% se slaže sa time da je vožnja u opasnosti da postane „zaboravljeni užitak“ – u Francuskoj, Italiji i Poljskoj takvih je 40% ili više.
Predsednik i izvršni direktor Mazda Motor Europe, Jeff Guyton, kaže: „Kao marka, mi jednostavno volimo vožnju i ovo istraživanje jasno pokazuje da se veliki broj evropskih vozača slaže sa nama – naravno, postoji uloga za autonomne automobile, ali za nas i za mnoge druge, čini se da ne postoji ništa što bi moglo da se uporedi sa fizičkim zadovoljstvom vožnje.“
„Zato mi u Mazdi stavljamo vozača u središte svega što radimo i zbog čega se naša aktuelna kampanja Drive Together fokusira na vezu između automobila i vozača. Mi to nazivamo Jinba Ittai, što je japanski izraz koji opisuje savršeni sklad između strelca-jahača i njegovog konja. Upravo ta filozofija usmerenja na čoveka podupire naše poslovanje i pomaže nam u stvaranju takvih automobila sa kojima vozači mogu da se zbliže.“
„Ako pogledate automobilsku industriju uopšte, verujemo da mnogi proizvođači vozačima mnogo uskraćuju od čistog užitka vožnje. Mi u Mazdi se borimo protiv toga i iz rezultata istraživanja je očigledno da još uvek postoji veliki procenat vozača koji žele upravljač u svojim rukama. U svetu koji dovodi u pitanje sam čin vožnje i iznova vrednuje ulogu automobila i ulogu vozača kroz tehnološke promene, nastavićemo da izazivamo konvencionalno iz ljubavi prema vožnji.“
Rezultati istraživanja dalje pokazuju da je 54% Evropljana za vožnju „samo zabave radi“ – u Švedskoj čak 73%, a u Velikoj Britaniji, Holandiji, Poljskoj i Austriji do 60%. U proseku 53% kaže da je „vožnja više od jednostavnog puta od tačke A do tačke B“, s tim da se udeo takvih u Poljskoj penje i do 66%, dok 55% misli da vožnja sa porodicom i/ili prijateljima može biti „poseban doživljaj“ – više od 60% u Španiji, Italiji, Švedskoj i Poljskoj.
Poređenja sa drugim aktivnostima takođe otkrivaju da 37% ispitanika preferira vožnju u odnosu na PC igre, 23% bira vožnju pre nego piće u baru ili bavljenje sportom, s tim da je poslednjih u Velikoj Britaniji čak 37%. U Italiji i Velikoj Britaniji 9% ispitanika je izjavilo da više voli vožnju od seksa – 12% među ženama, 6% među muškaracima.
* Tehnička napomena: Podaci istraživanja potrošača koje je sproveo Ipsos MORI baziraju se na anketi sprovedenoj među 11.008 odraslih osoba na 11 evropskih tržišta, sa najmanje 1.000 ispitanika na svakom tržištu. Svi intervjui su sprovedeni
od 7. do 22. septembra 2017. Podaci iz ankete su ponderisani prema udelima stanovništva svake zemlje prema starosti,
polu i regiji boravišta.
Mazda PR Mazda Driver Project