Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Gorivo skupo a opet svi voze kola u Beogradu.
Ovde ljudi ne stede na gorivu uopste nego na odrzavanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=495029#p495029:1agmsr9k je napisao(la):
djordje5 » 22 Nov 2017 11:20 pm[/url]":1agmsr9k]Meni automobil treba do 30 puta godišnje, a za tako nešto mi se ne isplati kupovati ga. Rent a car u Beogradu sasvim solidno pokriva ovu vrstu potrebe. Jeste da je malo neobično ali mislim da sam se snašao u životu bar što se ove životne teme tiče.

Није то ништа необично, већ потпуно рационалан и зрео став.
 
Garderoba, održavanje kola, odlazak u kafanu, letovanje, i tako dalje...Kod nas uopšte nisu skupi. A to što ne mogu da dodju na red od preskupih neophodnih stvari za život (hrane, komunalija i kućne hemije) je nešto drugo.

Zato, ako hocete da vozite auto, a radite za prosečnu platu, teško može da ne trpi nešto drugo, nema za sve, samo za jedno. Ako mislite da vozite auto, kupovaćete garderobu samo kada morate, izlasci će da se svedu na minimum, a letovanje će biti maksimalno skromno,...Prosto je tako. I svako nešto voli i odvojiće za to.

Neko će i u garderobi u kojoj ne sija da da za održavanje kola i gorivo, pa da dodje kući suv i čist kada je napolju kiša, a neko će u novoj garderobi, nacifran da ide autobusom. Stvar je šta kome znači i ko šta voli.

Ima i onih koji bi sve, koji voze dok se kotrlja, pa makar i nizbrdo, ali hoce lepu garderobu, provod, a i da ne budu mokri i smrznuti...I posle taj auto stane na sred puta, pa se pitaju kako je stao. Ne može i jare i pare.

Sve ovo bi, da je ovo normalna država, čovek koji radi za prosečnu platu, trebao da može da priušti sebi, ali jbg, pašaluk, robovlasnička vlast,...I tako je kako je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497146#p497146:12hg0art je napisao(la):
Blade » Čet Nov 30, 2017 1:18 am[/url]":12hg0art]
Neko će i u garderobi u kojoj ne sija da da za održavanje kola i gorivo, pa da dodje kući suv i čist kada je napolju kiša, a neko će u novoj garderobi, nacifran da ide autobusom. Stvar je šta kome znači i ko šta voli.
Sve ovo bi, da je ovo normalna država, čovek koji radi za prosečnu platu, trebao da može da priušti sebi, ali jbg, pašaluk, robovlasnička vlast,...I tako je kako je.
Suština.

Evo ja sam i dalje pešak, pošto još nemam sopstvena kola. I ceo život se vozim JGP i navikao sam se na to. Čak su mi i osnovna i gimnazija bile malo dalje (a do faksa tek tri dana jahanja) tako da sam dobar deo života proveo u prevozu, tegleći rančuge i gužvajući se. Znači situacije u kojima bi neki ljudi rekli ''ne ulazim u ovo'' (zbog gužve ili raspadnutog vozila) meni su podnošljive. Prosto spustio sam svoje kriterijume za to na najniži mogući nivo.

Ali kad vidim kako vreme prolazi, a kako se prevoz i dalje ne menja na bolje, tako mi dođe da batalim celu tu priču i kupim lepo kola u kojima ću da sedim ko čovek, pa makar plaćao i trista harača i najskuplje gorivo, i tražio parking pola sata. Jer meni dobar Solaris ili BKM ne znače mnogo ako ću ja u njima da stojim na prstima i da osećam kako mi se znoj sliva niz nogu dok pokušavam da igram Twister od gužve a za to vreme vozač cima vozilo ko debil. A da ne pričam tek ako se radi o nekom propalom Ikarbusu koji je leti sauna a zimi hladnjača, ili pak klackavoj Katici koja može da pređe 20 km/h samo ako je na nizbrdici.

Da skratim priču - dokle god se ne uloži veliki napor u poboljšanje kvaliteta JGP, i u izgradnju adekvatnih saobraćajnica koje će taj JGP koristiti da dopremi putnike do bilo koje tačke u gradu, ne treba se čuditi otkud toliko ljudi koji radije biraju kola. Jednostavno posle dovoljno godina gde te neko tretira kao sardinu ili stoku u prikolici kamiona, ljudima prekipi i odluče se da uzmu kola i sve cene koje idu uz njih.
 
Loše stanje ispravnosti velikog boja vozila JGP-a bi ljudi i nekako preboleli, da je prevoz češći i bolje povezan. Neke linije stvarno imaju veliki broj vozila, ali se nekad pokaze da je i to malo.

Primer: Imamo Most Mihajla Pupina, koji spaja Zemun i NBG sa jedne strane, a sa druge mnogo naselja, Padinsku Skelu sa njenim manjim naseljima, Borču i Krnjaču. Koliko ljudi zivi i radi sa ove strane i putuje svaki dan??? A imamo jednu autobusku liniju, koja pritom nije nešto česta. Treba da se proba još jedna, dve linije, pa ako budu neprofitabilne, neka se modifikuju.

I onda će logično neko iz Krnjače ili Koteža da kaze: ,,Dok ja sačekam 43, pa 101, pa dok presednem na 85,...treba mi sat i po vremena. Upaliću kola i stićiću za pola sata,,. A razlog je loša povezanost. Prelazim i jedne u drugu opštinu, koje su geografski jedna do druge, a menjam tri prevoza.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497152#p497152:q498dh71 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 30 Nov 2017 01:40 am[/url]":q498dh71]Ali kad vidim kako vreme prolazi, a kako se prevoz i dalje ne menja na bolje, tako mi dođe da batalim celu tu priču i kupim lepo kola u kojima ću da sedim ko čovek, pa makar plaćao i trista harača i najskuplje gorivo, i tražio parking pola sata. Jer meni dobar Solaris ili BKM ne znače mnogo ako ću ja u njima da stojim na prstima i da osećam kako mi se znoj sliva niz nogu dok pokušavam da igram Twister od gužve a za to vreme vozač cima vozilo ko debil. A da ne pričam tek ako se radi o nekom propalom Ikarbusu koji je leti sauna a zimi hladnjača, ili pak klackavoj Katici koja može da pređe 20 km/h samo ako je na nizbrdici.

Da skratim priču - dokle god se ne uloži veliki napor u poboljšanje kvaliteta JGP, i u izgradnju adekvatnih saobraćajnica koje će taj JGP koristiti da dopremi putnike do bilo koje tačke u gradu, ne treba se čuditi otkud toliko ljudi koji radije biraju kola. Jednostavno posle dovoljno godina gde te neko tretira kao sardinu ili stoku u prikolici kamiona, ljudima prekipi i odluče se da uzmu kola i sve cene koje idu uz njih.

Suština svega... evo ja sam negde do 2013/14. na posao uglavnom išao gradskim prevozom... sada idem isključivo kolima jer mi prevoz ne omogućava siguran dolazak na vreme na posao, čak i da ostavimo po strani gužve, stajanja na jednoj nozi, grajanja leti i smrzavanja zimi... neko će reći pa pođi na vreme, a ja sada kolima krećem u vreme u koje sam nekada kretao busom, toliko je povećana gužva na ulicama za samo par godina... takođe i većina mojih kolega koji su nekada dolazili busom, sada dolaze isključivo kolima... kako je došlo do toga? jednostavno: u periodu 2010/11/12. autobus kojim idem na posao ujutru u špicu je išao na 4 minuta (kada to kažem nekome gleda me belo, kao nije moguće... eto koliko dugo pamtimo)... sada čujem od ljudi da taj isti autobus često ujutru čekaju i po 15-20 minuta...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497281#p497281:11szqht5 je napisao(la):
Blade » Čet Nov 30, 2017 2:30 pm[/url]":11szqht5]Loše stanje ispravnosti velikog boja vozila JGP-a bi ljudi i nekako preboleli, da je prevoz češći i bolje povezan. Neke linije stvarno imaju veliki broj vozila, ali se nekad pokaze da je i to malo.

Primer: Imamo Most Mihajla Pupina, koji spaja Zemun i NBG sa jedne strane, a sa druge mnogo naselja, Padinsku Skelu sa njenim manjim naseljima, Borču i Krnjaču. Koliko ljudi zivi i radi sa ove strane i putuje svaki dan??? A imamo jednu autobusku liniju, koja pritom nije nešto česta. Treba da se proba još jedna, dve linije, pa ako budu neprofitabilne, neka se modifikuju.

I onda će logično neko iz Krnjače ili Koteža da kaze: ,,Dok ja sačekam 43, pa 101, pa dok presednem na 85,...treba mi sat i po vremena. Upaliću kola i stićiću za pola sata,,. A razlog je loša povezanost. Prelazim i jedne u drugu opštinu, koje su geografski jedna do druge, a menjam tri prevoza.

Imaš loše upravljanje saobraćajem tj vozilima. Niko ko to treba da prati ne radi. Niko ne rešava nagomilana vozila ili velike intervale.
 
Ako idem očevim kolima u Hrvartsku da li mi je neophodno ovlašćenje za upravljanje motornim vozilom?
 
Napravi ga da te nebi vratili i medjunarodnu dozvolu sve hr su smaraci
 
Hvala na odgovorima! :sesir:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497432#p497432:6bkqerng je napisao(la):
direktor » 01 Dec 2017, 13:40[/url]":6bkqerng]Napravi ga da te nebi vratili i medjunarodnu dozvolu sve hr su smaraci

http://www.mfa.gov.rs/sr/index.php/konz ... u?lang=lat

Ovde stoji da ne treba međunarodna dozvola, i mom ocu nisu tražili kada je on vozio.

Meni letos u Bosni nisu tražili ovlašćenje, ni na granici ni policija kada me je zaustavljala. Ali izvadiću za HR, nikad se ne zna da li će mi trebati.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=497413#p497413:2d0leopn je napisao(la):
Kokos » 01 Dec 2017 11:52 am[/url]":2d0leopn]Ako idem očevim kolima u Hrvartsku da li mi je neophodno ovlašćenje za upravljanje motornim vozilom?

Ja sam sa majčinim kolima išao u budimpeštu, crnu goru, bosnu i nisu mi tražili ovlašćenje. Kada sam išao za makedoniju tražili su mi na srpskoj granici ali su me pustili bez :)
 
Kokos":3f8c4exl je napisao(la):
Ako idem očevim kolima u Hrvartsku da li mi je neophodno ovlašćenje za upravljanje motornim vozilom?
Ovlascenje za upracljanje tudjim motornim vozilom u inostranstvo je obavezno.
Izdaje ga AMSS.
To sto ga nisu trazili, ne znaci da nekada nece.
Ako nemate ovaj dokument, mogu vam privremeno oduzeti vozilo u inostranstvu, jer nemaju vazeci dokument koji u vezu dovodi vas i vlasnika vozila, te ga mogu smatrati sumnjivim.

Ne igrajte se zarad 2-3000din

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Рекло би се да је ово најава промене владајуће евролевичарске политички коректне догме "Аутомобил је највећи непријатељ човечанства и - још важније - осталих живих створова, укључујући једноћелијске организме":

Lakši život vozačima - spremite se za brojne promene
Beč -- Ministar saobraćaja Austrije Norbert Hofer planira da uvede brojne novine koje treba da olakšaju "život" vozačima.
Tako njegova reforma zakona o saobraćaju predviđa povećanje ograničenja brzine na autoputevima na 140 kilometara na čas. To, kako je najavio, trebalo bi na nekoj deonici, u cilju testiranja, uskoro da bude primenjeno.

Prema želji ministra, to bi trebalo da se sprovede u Gornjoj Austriji na autoputu Vestautoban (A1) između mesta Alhaming i Satleta.

Ta deonica ima po tri trake u oba pravca o uz to postiji i postrojenje za uticanje na tok saobraćaja, preko kojeg može, u slučaju potrebe, da se smanjenjem ograničenja reaguje na situaciju na putu.

Trenutno eksperti u Ministarstvu rade na detaljima izmene zakona o saobraćaju.

U Ministarstvu postoji jedinstvo oko namere da se ta najava sprovede u delo, i pored jake kritike. Naime, eksperti za zaštitu životne sredine tvrde da će povećanjem ograničenja brzine doći do većeg zagadjenja.

Takođje, veoma brzo Ministarstvo želi da sprovede i otvaranje zaustavne trake za saobraćaj na autoputu Ostautoban A4 između Beča i aerodroma Ssvehat.

Ukoliko se ta mera pokaže uspešnom, odnosno saobraćaj bude tekao brže i bez problema, biće primenjena i na drugim putevima, kao što je A7 kod Linca.

U Lincu, prema najavi ministra, biće testirano skretanje u desno kada je na semaforu crveno svetlo. Uskoro će biti utvrđeno na kojoj raskrsnici će se ova mera testirati, kako bi se videlo da li će dovesti do rasterećenja saobraćaja u većim gradovima.

Линк: https://www.b92.net/biz/vesti/svet.php? ... id=1360358


Немачка реал-политика и њени изданци: Курц, Штрахе, Орбан, Пленковић, Вуч...
 
Istraživanje ‘Mazda Driver Project’ otkriva…


MME_Mazda_Driver_Project_main.jpg


Prema velikom istraživanju čije rezultate je objavila Mazda, dva od tri evropska vozača i dalje žele da voze, čak i ako autonomni automobili postaju uobičajeni. Istraživanje agencije Ipsos – koje je naručeno kao deo Mazdine kampanje Drive Together koja slavi radost vožnje – anketirano je 11.008 ljudi na ključnim evropskim tržištima i otkrilo je da u proseku 66% vozača želi da ostane za upravljačem čak i ako autonomni automobili postanu široko dostupni.

U Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Austriji i Poljskoj taj udeo se penje do 71%, a samo se u Italiji spušta ispod 60% (59%). Studija je takođe pokazala da samo 33% vozača „pozdravlja dolazak autonomnih automobila“, sa udelom od samo 25% u Francuskoj i Holandiji i 29% u Velikoj Britaniji. Zanimljivo je da nema gotovo nikakvih dokaza da autonomni automobili u Evropi imaju veću podršku među mlađim starosnim grupama – u stvari, oni između 18 i 24 godine starosti (33%) manje podržavaju autonomne automobile od starosne grupe 25-34 godine (36%) i one 35-44 godine (34%).

MME_Mazda_Driver_Project_2017_I.jpg


Istraživanje takođe otkriva značajnu emocionalnu povezanost između automobila i vozača, što se ogleda kroz sledeće statistike: prosečno 69% vozača „se nada da će buduće generacije i dalje imati mogućnost da voze automobile“ – taj udeo iznosi čak 74% u Poljskoj i 70% ili više u Velikoj Britaniji, Nemačkoj, Francuskoj i Švedskoj. Osim toga, 36% onih koji uživaju u vožnji vide svoj auto i čin vožnje kao „produžetak sopstvenog identiteta“, sa udelom od čak 56% u Poljskoj i 46% u Italiji.

Među ispitanicima 34% se slaže sa time da je vožnja u opasnosti da postane „zaboravljeni užitak“ – u Francuskoj, Italiji i Poljskoj takvih je 40% ili više.
Predsednik i izvršni direktor Mazda Motor Europe, Jeff Guyton, kaže: „Kao marka, mi jednostavno volimo vožnju i ovo istraživanje jasno pokazuje da se veliki broj evropskih vozača slaže sa nama – naravno, postoji uloga za autonomne automobile, ali za nas i za mnoge druge, čini se da ne postoji ništa što bi moglo da se uporedi sa fizičkim zadovoljstvom vožnje.“

MME_Mazda_Driver_Project_2017_II.jpg


„Zato mi u Mazdi stavljamo vozača u središte svega što radimo i zbog čega se naša aktuelna kampanja Drive Together fokusira na vezu između automobila i vozača. Mi to nazivamo Jinba Ittai, što je japanski izraz koji opisuje savršeni sklad između strelca-jahača i njegovog konja. Upravo ta filozofija usmerenja na čoveka podupire naše poslovanje i pomaže nam u stvaranju takvih automobila sa kojima vozači mogu da se zbliže.“

„Ako pogledate automobilsku industriju uopšte, verujemo da mnogi proizvođači vozačima mnogo uskraćuju od čistog užitka vožnje. Mi u Mazdi se borimo protiv toga i iz rezultata istraživanja je očigledno da još uvek postoji veliki procenat vozača koji žele upravljač u svojim rukama. U svetu koji dovodi u pitanje sam čin vožnje i iznova vrednuje ulogu automobila i ulogu vozača kroz tehnološke promene, nastavićemo da izazivamo konvencionalno iz ljubavi prema vožnji.“

MME_Mazda_Driver_Project_2017_lowres.jpg


Rezultati istraživanja dalje pokazuju da je 54% Evropljana za vožnju „samo zabave radi“ – u Švedskoj čak 73%, a u Velikoj Britaniji, Holandiji, Poljskoj i Austriji do 60%. U proseku 53% kaže da je „vožnja više od jednostavnog puta od tačke A do tačke B“, s tim da se udeo takvih u Poljskoj penje i do 66%, dok 55% misli da vožnja sa porodicom i/ili prijateljima može biti „poseban doživljaj“ – više od 60% u Španiji, Italiji, Švedskoj i Poljskoj.

Poređenja sa drugim aktivnostima takođe otkrivaju da 37% ispitanika preferira vožnju u odnosu na PC igre, 23% bira vožnju pre nego piće u baru ili bavljenje sportom, s tim da je poslednjih u Velikoj Britaniji čak 37%. U Italiji i Velikoj Britaniji 9% ispitanika je izjavilo da više voli vožnju od seksa – 12% među ženama, 6% među muškaracima.

* Tehnička napomena: Podaci istraživanja potrošača koje je sproveo Ipsos MORI baziraju se na anketi sprovedenoj među 11.008 odraslih osoba na 11 evropskih tržišta, sa najmanje 1.000 ispitanika na svakom tržištu. Svi intervjui su sprovedeni
od 7. do 22. septembra 2017. Podaci iz ankete su ponderisani prema udelima stanovništva svake zemlje prema starosti,
polu i regiji boravišta.



Mazda PR Mazda Driver Project


http://blog.garaza.rs/istrazivanje-mazd ... t-otkriva/
 
Pa fala bogu. Mislim da je procenat za vožnju i veći od toga.

Uopšte, postavljati pitanje ''zašto ljudi vole da voze svoja kola?'' je besmisleno. Kao kad bi nekoga pitao zašto voli sam da se oblači i da menja stil oblačenja kad može samo da ode u prvu radnju i nakupuje 20 istih trenerki i bluza. Mislim to je nešto što ne treba objašnjavati i analizirati.

A ako ćemo da automatizujemo sve redom, daj onda da automatizujemo i same sebe. Eto, zamenimo sebe mašinama i bude nam super.


Nema ljudi, nema problema. Nenadmašiva i nepogrešiva Josif Staljin filozofija.
 
Novo vs staro pa makar bio Mercedes W124.
Nemio događaj na opasnoj ibarskoj gde na nažalost jedna žena poginula i bilo je teže povređenih ali i dvoje lakše povređenih iz Ford Fieste.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=E4bjR3Bqrzs[/youtube]

Povod za pisanje je da su poginula osoba i teško povređeni bili u Mercedesu , koji je toliko deformisan pri čeonom sudaru da je volan duboko prodro u putnički prostor. Dok maleni Ford koliko se može videti nema deformacija u putničkom prostoru, čak i vozačeva vrata ne izgedaju oštećeno.
Na Euro NCap testu Fiesta je 2012. dobila maximalnih pet zvezdica https://www.euroncap.com/en/results/ford/fiesta/10922

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=tjEuow7I3bo[/youtube]

Dok je Mercedes na nezvaničnom ali tada preteča Euro NCap i veoma uticajnom crash testu dobio odlične ocene

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=QaiMUM0XVZk[/youtube]
 
Da dignem temu iz mrtvih...

Šta je za vas auto?

Vlasnike automobila lično delim u 4 grupe:

1. ,,Je.e mi se za to, to je gomila gvožđa, teram dok ide, briga me za njega sve dok se kotrlja".
2. ,,Auto je upotrebna stvar, prevozno sredstvo, briga me za neke gluposti, ali tehnički, gledam da bude ispravan".
3. ,,Auto je upotrebna stvar, ali hocu da mi sve radi, a ako je nesto pohabano, a ne utične tehničku i ispravnost uređaja u kolima, nije mi važno".
4. ,,Auto je stvar, ali u kojoj uzivam i volim da mi sve bude ispravno i na mestu, bez obzira o kom delu se radi i vodim maksimalno računa" (u koju kategoriju i ja spadam).

Prvu kategoriju nikako ne shvatam, koliko god se trudio. Ostale razumem. Sa druge strane i ja mnoge stvari gledam kao upotrebne. Uređaje u kući ili alat, primera radi. Ali hoću i volim da mi sve bude ispravno, neispravno ne trpim. Popravljam ili se rešavam toga. Nervira me kada nešto stoji, a ne radi.
 
Zaboraviste jednu od važnijih opcija: :mrgreen:

5. Auto nije stvar, već biće, pa samim tim i član porodice. :wink:

PS: Ja spadam pod broj 2.
 
Nerviraju me ljudi koje se sa svojim automobilima ponašaju bahato (preletanje preko policajaca, preko rupa, voze kao da su na f1 pisti...)
Kada nailazim na ležeći ja lepo usporim i bukvalno prenesem auto, dok ovaj pozadi verovatno p**di..
Kada kupim auto hoću da mi traje duže i da uživam u kvalitetnom autu koji nema problema..
 
Sa finansijskog aspekta, auto, koji se makar kao pod opcijom 2 odrzava, je kao clan porodice. Ima ljudi koji ne razumeju da neko uziva u autu, a sa druge strane ja razumem da neko uziva u necem drugom, kao sto ja uzivam u autu.

Recimo pusaci, koji su u 90% slucajeva vrlo sebicni...Neka se nas cetvoro vozi u kolima, on nema osecaja da gusi nas ostale, iako je u manjini, nego ce ipak da zapali cigaretu. A kada mu kazes da se kod tebe u kolima ne pusi, iako pokazes razumevanje u smislu da ces stati da bi on zadovoljio svoje nikotinske potrebe, to on odmah dozivljava kao licnu degradaciju. Ali nije mi jasno zasto je to njima problem da shvate - moja kola, ja sam nepusac, smeta mi duvanski dim, nervira me,..
 
Ја сам негде између 2 и 4.

Елем, кад је тема већ васкрсла, имао сам пробну вожњу Дачије (Дакија, кажу браћа Власи) сандеро степвеј 0.9 ТЦЕ.

Могу рећи да сам поприлично фасциниран сокоћалом, јер кошта 9.400 евра, а са тим турбо моторчићем иде као невреме. Поређења ради, клио са истим мотором је 13.000 евра! Како сам овећи динароид, помало су ме плашили неки коментари о неудобним и скученим седиштима, али бих сад рекао да су то били спинови заплашене конкуренције: чини ми се да је основни степвеј најконкурентнији модел до 10.000 евра; остали или су "клот", или их погони каква убога машина снаге као у пумпе за воду, или косилице. Купци то и препознају - на испоруку се, кажу у представништву, чека три месеца.

Опрема је добра, за темпомат треба дати још 150 евра преко. Простора поприлично, и у гепеку.

Мислим, дакле, да ћу да га купим.
 
pre tri godine bio neki dacia karavan i testirao sam bas taj sandero tce...al bila je guzva svuda okolo pa nisam mogao da osetim turbinu i elasticnost....kasnije vidim bas taj primerak za nekih 6000 eur na polovnjacima prodavao ga diler....nego 150e za tempomat nije bas malo...jel to drugi paket opreme koji pored tempomata donosi jos neke drangulije?

Gepek je impresivan, rekao bih i daleko najveci medju hecbekovima u tom segmentu, veci nego u fiat stilu 5v koga imam.
 
Па Хјундаи ти на И20 ни не нуди темпомат, јер, кажу, морало би све да се мења и коштало би 1.000 евра... глупост.
Ово је доплата уз основни пакет опреме, који је мени сасвим довољан (има и климу, и старт/стоп систем итд., фали подешавање седишта по висини).
 
Vrh