Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Sta mislite, sta bi vozač automobila, pored toga sto mora da ume da vozi isti, jos trebao da zna? Druga je stvar sta mora da zna, posto zivimo u vremenu u kakvom zivimo. Ali pitanje je sta bi trebao?

Po meni je smesno, da neko ko vozi kola ne zna da:

1. Proveri nivo ulja
2. Zameni tocak kada pukne guma
3. Poveze akumulator preko kablova sa drugog automobila
4. Proveri nivo rashladne tecnosti
5. Proveri nivo ulja za servo
6. Zameni sijalicu pod uslovom da ne treba da se skida neki drugi deo da bi se zamenila
7. Montira euro-kuku, ako je auto ima
8. Montira rudu za slepovanje drugog automobila

Isto kao sto moraju da se znaju najosnovnije sitnice oko svake stvari koju koristite. Msm moraju,...ne moraju, ali bi trebalo.
 
E ovim postom si ubo poentu 100%
Zapanjujuce je da 80% vozaca ne zna ni pritisak u pneumaticima da proveri, a ne nesto vise od toga...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Mozda za neciji pojam nisam uboo poentu, naicice neki neistomisljenik, pa ce reci da gresim. Ali dobro, svako ima svoje viđenje stvari i to mu se pravo ne moze uskratiti.

Naravno i to sam zaboravio da napisem...Svakako se mora znati. Evo da dopisem...

1. Proveri nivo ulja
2. Zameni tocak kada pukne guma
3. Poveze akumulator preko kablova sa drugog automobila
4. Proveri nivo rashladne tecnosti
5. Proveri nivo ulja za servo
6. Zameni sijalicu pod uslovom da ne treba da se skida neki drugi deo da bi se zamenila
7. Montira euro-kuku, ako je auto ima
8. Montira rudu za slepovanje drugog automobila
9. Proveri pritisak u gumama
 
Uh, to za servo ne uvek, kod mene na Fabiji se nalazi ispod akumulatora i zahteva demontazu akumulatora i nosaca. :/

Mali povratak na start teme. Ja sam jedan od onih zavisnih od auta, nazalost. Zivim u pored ZS Rakovica, stanice koja ima solidan potencijal i nikakvu upotrebnu vrednost trenutno, tramvaj koji je fina veza sa gradom, ali je jako nepouzdan. 3 clana porodice, 2 auta. Jedan dizelas, karavan, malo vece kubikaze i jedan mali benzinac. Namerno sam ovako iskombinovao jer mogu da kombinujem ako jedan tip goriva krene da varira sa cenom znacajno.

Zavidim svojim prijateljima, rodjacima koji zive po vecim gradovima u Evropi (ne neophodno po broju stanovnika veci, vec po funkcionalnosti) na zivotu bez auta. Gde god da ima stanica metroa, super je, nema veze da li je periferija, blizi/dalji centar itd. Ja stvarno, za sad barem, ne mogu da planiram i realizujem zivot sa zenom i detetom (gde ja radim dva posla, ona 1) i da oboje nemamo auto. Naravno, moze, ali onda se zrtvuje ono sto nam je bitnije od para i svega ostalog - slobodno vreme.
 
Meni auto dva sata skracuje vreme provedeno u prevozu, bez nekih vanrednih događaja, koji mogu da iskrsnu. Dva sata slobodnog vremena, licno mi puno znace, da ih provedem nedge drugde, a ne u prevozu.

Hiavata,
Neko ce reci da je luksuz sto imas dva automobila. A to ne bi smeo da bude luksuz u situaciji kakvu si opisao (Radis dva posla, zena jedan i verovatno vam se ne poklapaju putanje do posla i ona kao ni ti nema dobru vezu javnog prevoza od kuce do posla i potrosila bi mnogo vise vremena autobusom). Ta dva automobila su u tom slucaju potreba. Ti bi sa dva posla i tolikim manjkom slobodnog vremena zbog toga, trebao da ne znas sta ces sa parama, umesto sto verovatno mozes jedva normalno da zivis. Robovlasnicko drustvo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432472#p432472:3hob2r5e je napisao(la):
Blade » 08 Феб 2017 01:42 pm[/url]":3hob2r5e]Sta mislite, sta bi vozač automobila, pored toga sto mora da ume da vozi isti, jos trebao da zna? Druga je stvar sta mora da zna, posto zivimo u vremenu u kakvom zivimo. Ali pitanje je sta bi trebao?

Po meni je smesno, da neko ko vozi kola ne zna da:

1. Proveri nivo ulja
2. Zameni tocak kada pukne guma
3. Poveze akumulator preko kablova sa drugog automobila
4. Proveri nivo rashladne tecnosti
5. Proveri nivo ulja za servo
6. Zameni sijalicu pod uslovom da ne treba da se skida neki drugi deo da bi se zamenila
7. Montira euro-kuku, ako je auto ima
8. Montira rudu za slepovanje drugog automobila

Isto kao sto moraju da se znaju najosnovnije sitnice oko svake stvari koju koristite. Msm moraju,...ne moraju, ali bi trebalo.
@Бладе, под бројем 5 не морају возач то да раде, то се ради у сервисима.

Замена сијалица, ако мислиш на фарове, код неких аутомобила је јако једноставна, а код неких јако компликована, баш из разлога који си навео.

Што се евро-куке тиче, нажалост већина возача је нема, имају обичну куку. Са таквим возилом не могу да иду тј. забрањен је улазак у ткз. европску заједницу. Онај ко има евро-куку, наравно да зна како да постави (монтира) саму куку на греду и да је скине са греде кад не користи куку.

Тачка 8. Код нас и било где другде возачи углавном имају ткз. уже за вучу возила, ретко ко има, како ти кажеш "руду", односно полугу за вучу возила. То је и најсигурнији начин за вучу возила, а такве полуге производи Фадекс из Бечеја http://www.fadex.rs/sr/content/%C5%A1ipka-za-vu%C4%8Du

Иначе твом списку бих додао једну јако важну ствар, а то је коришћење прве помоћи из кола. Многи возачи и не знају на правилан начин да је користе, односно њен садржај.
 
Realno, provera ulja za servo bi trebala da se zna. To je jedan čep koji se odvrne i na kome postoji merač. Nikakva nauka.

Na kom prosecno starom vozilu u Srbiji ili novijem ima obicna kuka? Mislim da su ipak evro kuke u vecini. Ona na srafljenje, koju ubacis, pa je drze dva srafa sa maticama je mozda malo komplikovanija, ali ona druga koja se ubaci na ,,klik,, preko zatezaca na samom ulosku kuke je maksimalno jednostavna, a i prakticnija.

Uze je nebezbednije jer vecina ljudi ne zna ni da slepuje ni da se slepuje. Nisam ni ja znao dok nisam naucio. Tu oba vozaca imaju svoju ulogu. Zato je kruta veza bezbednija.

Znanje u koriscenju prve pomoci, svakako.
 
"One & only", 4x4 pa još namazan mašću, cijena ... 2.350€ :mrgreen: :( :oops: :bash:

218bcd3eeea0-800x600.jpg


https://www.polovniautomobili.com/putni ... syncro-4x4
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432573#p432573:zxxiiy07 je napisao(la):
Blade » 09 Феб 2017 10:25 am[/url]":zxxiiy07]Realno, provera ulja za servo bi trebala da se zna. To je jedan čep koji se odvrne i na kome postoji merač. Nikakva nauka.

Na kom prosecno starom vozilu u Srbiji ili novijem ima obicna kuka? Mislim da su ipak evro kuke u vecini. Ona na srafljenje, koju ubacis, pa je drze dva srafa sa maticama je mozda malo komplikovanija, ali ona druga koja se ubaci na ,,klik,, preko zatezaca na samom ulosku kuke je maksimalno jednostavna, a i prakticnija.

Uze je nebezbednije jer vecina ljudi ne zna ni da slepuje ni da se slepuje. Nisam ni ja znao dok nisam naucio. Tu oba vozaca imaju svoju ulogu. Zato je kruta veza bezbednija.

Znanje u koriscenju prve pomoci, svakako.
Тачно је да је провера уља за серво никаква наука, али то није битно толико да сваки возач зна. Много је важније да се зна, а ипак има и таквих који то не знају, да повежу кабловима два акумулатора или да замене точак кад им је пнеуматик пробушен !

Обичних кука за вучу има доста, и на старијим и на, нажалост новијим возилима. Људи се једноставно залећу и купују те куке зато што су оне јефтиније, а да будем искрен законом бих забранио продају таквих кука и регистрацију возила који имају те куке.
Нажалост има возача који имају евро куке и не скидају их кад је не користе тј. кад не вуку неку приколицу или већ, него им је постављена стално на колима.
 
Mozda, ako je servo-boca nepristupacna, pa da kazeš, nije svako vest. Ali ako je pristupacna i otvara se rukom, mislim da bi trebalo da se zna. Tipa da cujes da ti skrpi kada namotavas volan ili tako nesto, ono sto mozes sam da proveriš je da li ima servo-ulja.

Budže ljudi obicne kuke i na novija vozila, to stoji, ali uglavnom su evro. Bar ja tako primecujem. Sve moze da se nabudži u tom smislu.

Ljudi ne skidaju kuku posto postolje ljudi koji ne znaju da drze odstojanje. I onda idu logikom: ,,Bolje da me udari u kuku, nego da mi razbije zadnji branik, vrata, stopaljke i jos po nesto,,.

Licno ni to ,,lepljenje,, u saobracaju nikad nisam shvatao. Posebno kada su zimski uslovi voznje i zaustavni put mnogo duzi i na sve to se potrefe lose gume, kocnice i eto ti veselja.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432878#p432878:i6br9opk je napisao(la):
mekbejn » Pet Feb 10, 2017 11:47 pm[/url]":i6br9opk]Zakonom bih zabranio Golf2, pogotovo dizel
Zasto tako? Da to kaze jedan Nemac, u cijoj je zemlji prosecan auto star 5-6 godina, pa i da ga shvatim. Ali Srbina, u cijoj je zemlji prosecna starost automobila 16-17 godina i ciji građani uglavnom ne vode zivot, nego borbu za zivot, ne shvatam. Ne mislis li da bi to bilo preradikalno?
 
Moze mu se kretati cena i vise da je u originalnom i dobrom stanju.
Ovaj, ne odaje takav utisak, uprkos ulozenom trudu koji jeste evidentan.

P.S
Inace "namazan mascu" :)
Pa vise preferiram kvvalitetan vosak, koji je dugotrajniji, samo se mora nanositi u vise slojeva .

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
moj otac ima golfa 2 dizel, prije neki dan sam mu ga vodio na tehnicki pregled koji su mnoooogo poostrili kod nas bukvalno na autu mora sve sto postoji i da funkcionise, gledaju se trapovi detaljno, stanje limarije itd da ne nabrajam u glavnom sad koje je vozilo registrovano u CG budite sigurni da je dobro. Taj ocev golf 2 dizel iz 90te godine je prosao tehnicki 1/1, bas sam gledao ima samo 2-3% razlike u kocenju na osovinama mislim da malo koji od tih vasih modernih uvezenih automobila se tako pokaze na valjcima, a da ne pricamo koliko gooodina taj golf njemu radi posao i njegovom prijatelju prije njega u svici.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=432878#p432878:bmkxg52v je napisao(la):
mekbejn » 10 Feb 2017 11:47 pm[/url]":bmkxg52v]Zakonom bih zabranio Golf2, pogotovo dizel
Problem je idiotska poreska politika kojom se stimuliše posedovanje šklopocija a novi automobili su luksuz, čak i Dacia.
 

Можда ће се нови производ Yugoimport SDPRа наћи и у цивилној верзији.. :lol:
 
Mislim da bi se dobro prodavao kod naših foliranata koji voze predimenzionisane terenske automobile. Njihov san je da ovako nešto parkiraju u Strahinjića Bana ili ispred nekog splava. (a cela kafana: To care!)
 
Pa veci bi posao i bolje bi im se priodavala civilna od vojne varijante sigurno
 
Bukira":2kt7k0px je napisao(la):
Mislim da bi se dobro prodavao kod naših foliranata koji voze predimenzionisane terenske automobile. Njihov san je da ovako nešto parkiraju u Strahinjića Bana ili ispred nekog splava. (a cela kafana: To care!)
Ajde da budemo malo realni pa da kazemo da je ta pojava nesto sto nije autenticno nase, vec je 'uvezeno' iz drzava koje se smatraju svetskim liderima.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=433119#p433119:2im7p47m je napisao(la):
Bukira » 12 Feb 2017 03:52 pm[/url]":2im7p47m]Mislim da bi se dobro prodavao kod naših foliranata koji voze predimenzionisane terenske automobile. Njihov san je da ovako nešto parkiraju u Strahinjića Bana ili ispred nekog splava. (a cela kafana: To care!)
Taj bi morao i unutra da bude opremljen: klima, displej, komande na volanu, sto svetlećih dugmića i lampica, 600 vati ozvučenja, kožna sedišta...
 
Evo malo prljave samopromocije udruženja potrošača čiji sam član :)

Dačija prodaje automobile čiji motori rade neispravno
Distributerima Dačije je već više meseci poznato da 0.9 motor opremljen sa TNG uređajem često ne funkcioniše kako treba. Uprkos tome oni i dalje prodaju vozila sa problematičnim motorom.


79970_1_5-1024x768.jpg

Kupci Dačije su se žalili udruženju Zaštita potrošača da tokom rada na gas 0.9 TCe motor trza, gasi se i da se uključuje lampica koja upozorava da motor nepravilno radi. Vlasnici automobila su nakon više neuspešnih pokušaja popravki obavešteni od Reno Nisana (u čijem je vlasništvu Dačija), da oni intenzivno rade na pronalaženju rešenja i da će ih pozvati čim ga nađu.

Odgovor-Reno-Nissan-Srbija2.png

U udruženju Zaštita potrošača kažu da su nadležni iz Reno Nisana u odgovoru na njihov dopis naveli da je uzrok problema loš TNG i da je Srbija jedina zemlja u kojoj su zabeleženi problemi sa 0.9 TCe motorom.
Odgovor Reno Nissan Srbija

Odgovore Reno Nissana Srbija na reklamaciju vlasnika Dacia automobila sa 0.9 TCe motorom koji ima ugrađen TNG uređaj

Zaštita potrošača navodi da je neprihvatljivo da Reno Nisan na našem tržištu prodaje Dačija automobile sa motorom za koji dileri već mesecima znaju da ima probleme pri radu na TNG. Iz udruženja pozivaju Reno Nisan da obustavi prodaju vozila u kojima je ugrađen TNG na 0.9 motor, dok ne bude potpuno sigurno da su problemi otklonjeni, i dodaju da Reno Nisan treba da objavi i rezultate analize TNG-a koje Reno Nisan navodi da je naručio kako bi utvrdio razlog kvarova.

U udruženju Zaštita potrošača ističu da su svi prigovori koje su primili u vezi sa navedenim 0.9 motorom vezani za rad na TNG što znači da potrošači mogu slobodno da kupuju Dačija automobile sa 0.9 motorom bez ugrađenog TNG-a.

unnamed-1024x576.jpg

Motor Dacia Dačija 0.9 TCe LPG

Vlasnici Dačija vozila na kojima problemi sa motorom nisu otklonjeni imaju pravo da traže povraćaj novca u potpunosti ili povraćaj razlike između cene vozila koje ima motor sa TNG uređajem i onog bez njega.

Ovom prilikom, pozivamo sve vlasnike Dačija vozila sa 0.9 motorom na TNG koji smatraju da su oštećeni, da se jave udruženju Zaštita potrošača ukoliko im je potrebna besplatna pravna pomoć.

http://potrosackisavetnik.com/dacija-prodaje-automobile-ciji-motori-rade-neispravno/
 
Vrh