Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Bilo je u SAT emisije vezano za (ne)kvalitet TNG-a. Svi se serviseri od reda žale na crnu smolu koja se javlja u delu isparivača / dizni. Inspekcija je navodno radila kontrolu ali samo vezanu za oktansku vrednost dok za sam sastav ostavljaju za kasnije (kako bi se uvoznici distributeri rešili lošeg plina). Slična priča je bila i sa dizel gorivom. Posle najave kontrole odjedno sva goriva su daleko bolja od standarda.
 
Žiko, hvala na ukazivanju na emisiju! Nisam ni bio svestan da se SAT bavio ovime.
Ono što mogu reći je da Jugoinspekt nije pouzdana laboratorija i da deklarišu kinezima puno robe kao i prodavcima patika koji prodaju bofl. Zato i oko TNG-a nemam poverenja u njih.

Lepo od njih što su ispitali energetsku vrednost, ali nije bilo analize sadržaja što je ključ problema. Neko bi rekao da tržišna inspekcija radi u dosluhu sa trgovcima a možda i još neko.
 
Moram samo da te ispravim (ili dodam) da provera oktanske vrednosti nije provera energetsske vrednosti, vec je to broj koji oznacava otpornost na samozapaljenje.
To sto je neko gorivo 100 oktana, ne znaci da je energetski jace, a to se nazalost kod nas nikada ili jako retko ispituje.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Lepo napisano, samo mislim da se problem automobilizacije ne može rešiti uvođenjem besplatnog prevoza. Cena prevoza jeste previsoka, ali mnogo veći problem je mreža linija koja je neprilagođena potrebama. Ona i dalje reflektuje potrebe industrijskog grada od pre 30 godina i predstavlja relikt tog vremena, sporo se prilagođavajući realnosti u kojoj manje od 5% populacije radi u industriji, a recimo studenata ima mnogo više nego tad, samim tim i potrebe za prevozom su veće, kao i radnika u administraciji, kancelarijama itd. Rakovički prevozi još uvek opslužuju fabrike koje odavno ne postoje ili rade sa 10% kapaciteta, dok je većina zaposlenih, kao i srednjoškolaca i studenata primorana da preseda. Mnogi od njih koriste automobile kao rešenje pasada imamo preopterećenje Autokomande, dedinjskog kružnog toka, topčiderskog koridora, Crnotravske i Borske dok u isto vreme tramvaji i busevi prolaze često poluprazni jer njihove trase ne odgovaraju potrebama današnjeg Beograda.
 
Misljenja sam da bi se broj vlasnika automobila, bar u Beogradu smanjio, kada bi se delovi naseg grada bolje javno-saobracajno povezali. Linije javnog prevoza su skoro pa ne promenjene vise od 30 godina. Za to vreme su se desile krupne promene i tome je vecina stvari, pa i javni prevoz morao da se prilagodi. Treba svakako uvesti nekoliko novih linija, onako kako bi građani predlagali, pa naci resenja prihvatljiva za vecinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=433733#p433733:9aznkepq je napisao(la):
laki72 » 15 Feb 2017 09:59 pm[/url]":9aznkepq]Moram samo da te ispravim (ili dodam) da provera oktanske vrednosti nije provera energetsske vrednosti, vec je to broj koji oznacava otpornost na samozapaljenje.
To sto je neko gorivo 100 oktana, ne znaci da je energetski jace, a to se nazalost kod nas nikada ili jako retko ispituje.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Dodao si :) Jedan od ove dvojice profesora mi je predavao na mašincu Pogonske materijale i sagorevanje. Ja sam malo zarđao od tada.
Suština priče je da inspekcija ne analizira balast, to jest ostatke goriva već je samo gledala energetsku i oktansku vrednost.

Recimo, od našeg saopštenja koje smo poslali na 90 medijskih adresa prenelo ju je samo nekoliko medija, i to uglavnom manjih jer je Reno glavni sponzor SAT-u. Ne bi me čudilo da im je plaćeno da odrade kampanju kako bi se sprečio haos koji Dacia doživljava sa svojim TNG vozilima kod nas.

Pozitivna stvar je da nam se javilo još nekoliko oštećenih vozača Dačije na TNG koji imaju isti problem sa 0.9 motorom. A neki imaju i 1.2 motor i mantaju ih već nekoliko godina.
 
Reno Nisan Srbija pa se pravi gluv i nem :D

http://mondo.rs/a981931/Magazin/Lifesty ... torom.html

Šta je problem kod Dačijinih automobila?

Udruženje Zaštita potrošača ukazalo na probleme koje automobili Dačija imaju sa 0.9 motorom opremljenog TNG uređajem. Od zastupnika traži da obustavi prodaju automobila na srpskom tržištu dok problem ne bude otklonjen.

MONDO se obratio Reno-Nisanu za komentar, ali ga ni posle 7 dana nismo dobili.
 
Kad su rešili TNG i direktno ubrizgavanje goriva u cilindar ne vidim što bi turbo benzinac bio problem. Dobra mapa ubrizgavanja i sve ovce na broju.
Turbo benzinci su štedljivi ako se lagano voze bez puno stiskanja pedale gasa i na umerenim brzinama sve suprotno diže potrošnju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=435152#p435152:24zvzfps je napisao(la):
tragac » 22 Феб 2017 06:42 pm[/url]":24zvzfps]Nijedan majstor ne preporučuje ugradnju plina u turbo benzinac ionako. A potrošnja 0.9 tCe motora je relativno niska.
@Трагач, са другом реченицом се апсолутно слажем са тобом, сувише је то мали мотор (мале кубикаже) да се уграђује плински уређај.

Са првом реченицом се не слажем из разлога личног искуства. Имао сам уграђен плински уређај у кола тј. у Субару Форестер 2.0 турбо (1999.годиште) и стварно ме је служио одлично, нисам имао никаквих проблема, ни са уређајем, ни са мотором Форестера. Иако стварно не волим плин, али ето, уградио сам га јер сам исти добио путем компензације, и на тај начин сам једино могао да извучем паре за одрђани посао. Уређај је тада коштао 1.600,- евра, без уградње, а уградња још 350,-.

Плински уређај је био БРЦ сиквент 56 и био је стварно професионално уграђен, редовно сам га сервисирао и одржавао, онако како је фабрика Брц прописала. Наравно вожња са безоловним горивом и плином се разликује, у потрошњи - већа са плином за неких 25%, али због мање цене овог горива, вожња је била подношљивија за џеп. Такође сам имао и нешто мању еластичност мотора у односу на безоловни, а донекле се осећала и ткз. турбо рупа, што са безоловним наравно није био случај.
Са плинским уређајем сам возио Форестера од краја 2006. до средине 2009., кад сам га продао (нажалост - морало се, и дан данас ми је жао због тога).
 
I paf, prestala prodaja Dačije 0.9 na TNG, ali niko ne sme da priča u tome javnosti. Jesmo bedna država pa to ti je... Nijedan od glavnih medija nije preneo saopštenje. Ovoj zemlji nije problem politička već ekonomska cenzura od strane kapitala!
 
Neka vozila se nisu kod nas prodavala baš zbog goriva ili su vlasnici bili uslovljeni kupovino goriva na određenim pumpama.
Očigledno se malo stvari promenilo.
 
TNG je prevazidjen odavno.
Buducnost je super etanol E85, nazalost toga jos nema u Srbiji.
0.68 evra litar!
 
Skuplji je od benzina i dizela. Problem je što se kod nas političari ne odriču Dinkićevog hiperfiskalizma i idiotske uredbe o usklađivanju akciza sa inflacijom. Da li su ti ljudi uopšte ušli na Ekonomski fakultet ili su im diplome samo dostavljene na kućnu adresu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437828#p437828:rtct44up je napisao(la):
tragac » 06 Mar 2017 11:11[/url]":rtct44up]Prvo nuklearka.
Samo da nema krilca i zakrilca :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436619#p436619:3cbbdyp0 je napisao(la):
spatiotecte » 28 Феб 2017 09:39 pm[/url]":3cbbdyp0]TNG je prevazidjen odavno.
Buducnost je super etanol E85, nazalost toga jos nema u Srbiji.
0.68 evra litar!
Их бре Спатио, па још од 2006. се код нас вози на етанол, али јако скромно

http://www.b92.net/automobili/vesti.php ... _id=189747

http://www.novosti.rs/%D0%B2%D0%B5%D1%8 ... o-na-metan

http://www.agropartner.rs/VestDetaljno. ... 48&grupa=6

Alternativno gorivo Etanol - Biogorivo
http://www.briskracing.rs/alternativno- ... biogorivo/

http://www.autogasradic.com/tekstovi1.p ... kat=Etanol

http://www.najboljiauto.com/ford-focus- ... -kupovina/

 
Vrh