Tigar...
Ok, dacu svoje misljenje, te se nadam da se niko nece naci prozvanim, omalovazenim i slicno.
Tigar spada u kategoriju donje klase. Tako se kotira kvalitetom, tako i cenom. To je medjunarodno rangiranje i tu ih je smestio vlasnik (michelin) a ne ja ili bilo ko od nas.
Winter1 (u narodu odomaceno nepravilno nazivana wintera
) je pristojna zimska guma. I nista vise, nista manje od toga. Po snegu je solidna, po suvom ok, po kisi i vlaznom pretezno losa.
Za leto, iako je nasi gradjani dosta koriste je bas losa, da ne kazem ostriju rec.
Sklona je ranom podupravljanju (proklizavanju), dosta se trosi, a iznenadno naglo kocenje u letnjem periodu dovodi do njenog deformisanja i neupotrebljivosti.
Takodje, u letnjim mesecima trag kocenja se kod nje visestruko uvecava.
Ako je koristite samo u zimskim uslovima mozete je voziti 6-7 godina ako prelazite svake zimske sezone 7-8k km.
Ne nece puno izgubiti na karakteristikama, nece ispucati, nece se preterano ispostiti.
Naravno, pod uslovom pravilnog uskladistenja u toku leta.
Naravno da ako vam u toku leta stoji na balkonu izlozena toploti i UV zracenji, ovo ne vazi.
Jos jedna od karakteristika ove gume je da je prilicno mekana, kao i osetljiva na preopterecenja mase i na udarne rupe.
Po buci je u sredini, tako da prevazilazi svoju cenovnu kategoriju.
Da neko ne pomisli da kudim, jedan Fireston ce 'ostariti' daleko brze od tigar gume, iako je cenovno rangiran u srednju kategoriju.
Michelin alpin4 , a posebno alpin5 ce se istrositi mnogo brze, iako vam je sve ok sa trapom.
Goodyear, ce vam biti samo prosecan po snegu, iako je na vlaznom i mokrom putu izbor No1
I tako mozemo do...
Od jeftinijih bih pomenuo jos:
Ruske zimske gume dolaze na trziste sa ubedljivo najdubljom sarom. Solidne su po ledu, ali po vlaznom i mokrom... hmm
Debica je solidan izbor za zimu, nesto bolja od tigra, ali ne znacajno. Takodje je i nesto tisa, ali i skuplja, pa je pitanje koliko je opravdana investicija.
Leti je jos osetljivija od tigra.
Mozda najbolji kompromis za zimu predstavlja finski proizvodjac NOKIAN, koji cenovno spada u srednju kategoriju, ali je kvalitetom izborio mesto u samom vrhu.
Pa opet, sa nasim standardom, pitanje je koliko je ta guma dostupna nasim prosecnim vozacima.
No to je druga tema i zaista ne bih voleo da se opet upustamo u tu pricu.
Sto se letnjih guma tice, misljenja sam da Tigar treba izbegavati. U tom cenovnom rangu, vecina proizvodjaca iz donje klase ima gume boljeg kvaliteta i boljih karakteristika, ukljucujuci i kineske proizvodjace.
Iznecu misljenje i o starenju.
Ovde je od strane medija nametnuta prica o "roku trajanja".
Da, pneumatik (guma) zaista stari i menja karakteristike, iako nije namontiran i ne koristi se.
Samo se i to ovde u Srbiji mistifikuje.
Pa dok sa jedne strane imamo one koji bez upitnika stavljaju stare gume na svoj automobil i tvrde kako je to odlicna guma, imamo i gomile onih koji tvrde kako je guma stara 4-5 godina za bacanje.
A istina je kao i obicno uvek negde izmedju.
Jer na starenje utice mnogo, mnogo faktora. Od uslova eksloatacije, preko temperatura, nacina uskladistenja, nege, pa do naravno i izvornog kvaliteta pneumatika.
Drugo je pitanje TREBA LI kupovati polovan pneumatik! Treba li?
Pa naravno da ne treba. Jer onaj ko je skinuo taj pneumatik (bilo u srbiji, bilo u inostranstvu) svakako to nije uradio iz obesti i hira, vec zato sto mu te gume iz nekog od razloga vise nisu bile dobre za bezbedno upravljanje vozila. Posto vi (mi) ne znamo dal je ta osoba nastanjena visoko u alpima (pa da mu je zbog toga neophodna uvek nova zimska guma), suludo je za sebe i svoju porodicu uzimati kao dobro ono sto drugima ne valja.
Zaboravite mit i o zakonu o starosti, jer takva ne postoji u vecini evropskih zemalja.
Gume se u evropi kontrolisu na tehnickom i gleda se (naravno) njihovo stanje, a ne godina proizvodnje, te se desava da se sa tehnickog vrate vozila sa nekoliko godina starim gumama, ali i da se bez problema registruje sa 6 godina starim Winter1 (slucaj mog rodjaka u Austriji).
Zavrsicu ovaj dugacak post sa dva svoja licna primera.
1.
Svojevremeno kupljene 2 polovne gume marke Dunlop, nekoriscene, bile rezerne gume automobila koji su dovezeni za rasklapanje u delove, starost 5 godina.
Uz njih kupljene nove gume marke Barum.
Posle 3 godine koriscenja u letnjim mesecima (zimi auto nije vozen zbog 'sportskih' karakteristika i zadnje vuce), ove nove su bile u 3 puta gorem stanju od onih koje su kupljene polovne. Razlog? Pa naravno izvorni kvalitet.
2.
Nove (3 meseca stare) Bridgestone, poceo sneg da pada, nizbrdica od vidikovca ka rakovici. Milimo 20...
Na stisak kocnice, automobil krece da klizi ka vozilu ispred.
Da nisam imao prostora (niko nije isao u susret) da napravim policajku (pod rucnom), zakucao bih se u vozilo ispred mene.
Prva prodavnica 300 metara nize cekovi i cetiri winter1 gume i bezbedna voznja.
Dakle, leti nosimo sandale i papuce, a zimi cizme.
Neki par od te obuce traje duze, neki krace, ali svakako cizme necemo obuci kada krenemo na bazen, kao sto necemo nositi papuce po snegu i ledu.
Danas, na jednom automobilu tigar Winter1, na drugom Continental wintercontact. Naravno da su Conti zbacajno bolje. Ali je i cena takva - neuporediva.
P.S.
Kineski brendovi grabe munjevito po kvalitetu. Juce su bili obicno smece, danas vec ima i solidnih modela u odredjenim dimenzijama (naravno u svom cenovnom rangu), pa se ne treba cuditi da sutra ili u bliskoj buducnosti imaju i jako kvalitetne pneumatike.
Sent from my LG-D320 using Tapatalk