Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

A sto se tice Tigra, one su sada radjene po Michelinovim propisima posto je Michelin otkupio Tigra.
Verovali ili ne, Tigrove gume se prodaju i u francuskoj sto je ipak dokaz da nisu toliko lose koliko ljudi misle.
 
Da, a Lassa je sponzor Barselone. :D A nismo ni prodaju guma u trznom centru mi izmislili. Djubre se prodaje svuda. Gume, delovi, bela tehnika, itd.
"Nemam para da kupujem jeftino."
 
Imam ruga koji je kupio Tigar gume za Punta u francuskoj, bio je bas zadovoljan, ne razumem da neko kaze za tigra da je djubre.
Da li si nekada kupio kineske gume? Ja probao jednom, jer su bile bas jeftine, e pa to je bas djubre.
 
Nisam nikad da znam.
Doduse vozio sam neku cudnu marku na autu od drugarice, 7 dana. Bile su rasparene i predimenzionisane za njen auto i to je bilo stvarno smesno i za voznju do trafike.
A najgore gume na sopstvenom autu, trayal. Sara perfektna ali plasticna, trajale bi 15 godina verovatno. Kad padne kisa proslajfavas trecom, svako drugo kocenje blokiranje, ne moze da se popne na ivicnjak bez zaleta. :D
 
Ja nisam stekao takav utisak, da je ,,Tigar,, đubre koje ne valja nicemu. Imam licno iskustvo sa njima.

Neka neko ko kune Tigar gumu kaze...Sta to Michelin ima sto Tigar nema? I da li to sto ima Mischelin vredi veliku razliku u ceni ove dve gume?
 
Tigar...
Ok, dacu svoje misljenje, te se nadam da se niko nece naci prozvanim, omalovazenim i slicno.
Tigar spada u kategoriju donje klase. Tako se kotira kvalitetom, tako i cenom. To je medjunarodno rangiranje i tu ih je smestio vlasnik (michelin) a ne ja ili bilo ko od nas.
Winter1 (u narodu odomaceno nepravilno nazivana wintera ;) ) je pristojna zimska guma. I nista vise, nista manje od toga. Po snegu je solidna, po suvom ok, po kisi i vlaznom pretezno losa.
Za leto, iako je nasi gradjani dosta koriste je bas losa, da ne kazem ostriju rec.
Sklona je ranom podupravljanju (proklizavanju), dosta se trosi, a iznenadno naglo kocenje u letnjem periodu dovodi do njenog deformisanja i neupotrebljivosti.
Takodje, u letnjim mesecima trag kocenja se kod nje visestruko uvecava.
Ako je koristite samo u zimskim uslovima mozete je voziti 6-7 godina ako prelazite svake zimske sezone 7-8k km.
Ne nece puno izgubiti na karakteristikama, nece ispucati, nece se preterano ispostiti.
Naravno, pod uslovom pravilnog uskladistenja u toku leta.
Naravno da ako vam u toku leta stoji na balkonu izlozena toploti i UV zracenji, ovo ne vazi.
Jos jedna od karakteristika ove gume je da je prilicno mekana, kao i osetljiva na preopterecenja mase i na udarne rupe.
Po buci je u sredini, tako da prevazilazi svoju cenovnu kategoriju.
Da neko ne pomisli da kudim, jedan Fireston ce 'ostariti' daleko brze od tigar gume, iako je cenovno rangiran u srednju kategoriju.
Michelin alpin4 , a posebno alpin5 ce se istrositi mnogo brze, iako vam je sve ok sa trapom.
Goodyear, ce vam biti samo prosecan po snegu, iako je na vlaznom i mokrom putu izbor No1
I tako mozemo do...
Od jeftinijih bih pomenuo jos:
Ruske zimske gume dolaze na trziste sa ubedljivo najdubljom sarom. Solidne su po ledu, ali po vlaznom i mokrom... hmm
Debica je solidan izbor za zimu, nesto bolja od tigra, ali ne znacajno. Takodje je i nesto tisa, ali i skuplja, pa je pitanje koliko je opravdana investicija.
Leti je jos osetljivija od tigra.

Mozda najbolji kompromis za zimu predstavlja finski proizvodjac NOKIAN, koji cenovno spada u srednju kategoriju, ali je kvalitetom izborio mesto u samom vrhu.
Pa opet, sa nasim standardom, pitanje je koliko je ta guma dostupna nasim prosecnim vozacima.
No to je druga tema i zaista ne bih voleo da se opet upustamo u tu pricu.

Sto se letnjih guma tice, misljenja sam da Tigar treba izbegavati. U tom cenovnom rangu, vecina proizvodjaca iz donje klase ima gume boljeg kvaliteta i boljih karakteristika, ukljucujuci i kineske proizvodjace.

Iznecu misljenje i o starenju.
Ovde je od strane medija nametnuta prica o "roku trajanja".
Da, pneumatik (guma) zaista stari i menja karakteristike, iako nije namontiran i ne koristi se.
Samo se i to ovde u Srbiji mistifikuje.
Pa dok sa jedne strane imamo one koji bez upitnika stavljaju stare gume na svoj automobil i tvrde kako je to odlicna guma, imamo i gomile onih koji tvrde kako je guma stara 4-5 godina za bacanje.
A istina je kao i obicno uvek negde izmedju. :)
Jer na starenje utice mnogo, mnogo faktora. Od uslova eksloatacije, preko temperatura, nacina uskladistenja, nege, pa do naravno i izvornog kvaliteta pneumatika.

Drugo je pitanje TREBA LI kupovati polovan pneumatik! Treba li?
Pa naravno da ne treba. Jer onaj ko je skinuo taj pneumatik (bilo u srbiji, bilo u inostranstvu) svakako to nije uradio iz obesti i hira, vec zato sto mu te gume iz nekog od razloga vise nisu bile dobre za bezbedno upravljanje vozila. Posto vi (mi) ne znamo dal je ta osoba nastanjena visoko u alpima (pa da mu je zbog toga neophodna uvek nova zimska guma), suludo je za sebe i svoju porodicu uzimati kao dobro ono sto drugima ne valja.
Zaboravite mit i o zakonu o starosti, jer takva ne postoji u vecini evropskih zemalja.
Gume se u evropi kontrolisu na tehnickom i gleda se (naravno) njihovo stanje, a ne godina proizvodnje, te se desava da se sa tehnickog vrate vozila sa nekoliko godina starim gumama, ali i da se bez problema registruje sa 6 godina starim Winter1 (slucaj mog rodjaka u Austriji).

Zavrsicu ovaj dugacak post sa dva svoja licna primera.
1.
Svojevremeno kupljene 2 polovne gume marke Dunlop, nekoriscene, bile rezerne gume automobila koji su dovezeni za rasklapanje u delove, starost 5 godina.
Uz njih kupljene nove gume marke Barum.
Posle 3 godine koriscenja u letnjim mesecima (zimi auto nije vozen zbog 'sportskih' karakteristika i zadnje vuce), ove nove su bile u 3 puta gorem stanju od onih koje su kupljene polovne. Razlog? Pa naravno izvorni kvalitet.

2.
Nove (3 meseca stare) Bridgestone, poceo sneg da pada, nizbrdica od vidikovca ka rakovici. Milimo 20...
Na stisak kocnice, automobil krece da klizi ka vozilu ispred.
Da nisam imao prostora (niko nije isao u susret) da napravim policajku (pod rucnom), zakucao bih se u vozilo ispred mene.
Prva prodavnica 300 metara nize cekovi i cetiri winter1 gume i bezbedna voznja.

Dakle, leti nosimo sandale i papuce, a zimi cizme.
Neki par od te obuce traje duze, neki krace, ali svakako cizme necemo obuci kada krenemo na bazen, kao sto necemo nositi papuce po snegu i ledu.

Danas, na jednom automobilu tigar Winter1, na drugom Continental wintercontact. Naravno da su Conti zbacajno bolje. Ali je i cena takva - neuporediva.

P.S.
Kineski brendovi grabe munjevito po kvalitetu. Juce su bili obicno smece, danas vec ima i solidnih modela u odredjenim dimenzijama (naravno u svom cenovnom rangu), pa se ne treba cuditi da sutra ili u bliskoj buducnosti imaju i jako kvalitetne pneumatike.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Posto je apsurd da pricamo o gumama srednje ili visoke klase, koje su skoro nedostupne za 85% ljudi u Srbiji zbog finasijske situacije, a polovne tih srednjih i visokih marki nisu za poređenje, da se i dalje zadrzimo na vecini nas ovde kako-tako dostupnim gumama takozvane ,,NIZE,, klase...

Imam iskustvo i sa letnjim i sa zimskim Tigrom. Obe se u svim uslovima voznje za koje su predviđenje ponasaju dobro, pod uslovom da brzinu prilagodim uslovima saobracaja. Za novac koliko kostaju, vise su nego odlicne, pod uslovom u kome smo se slozili, da se vozi samo u predviđenim sezonama, pravilno neguju i pravilno odloze van svojih sezona.

Ruska Kama, je takođe odlicna guma za svoju cenu. GT radial isto, ali ona je vec na granici sa srednjom klasom.
 
@Blade
na stranu nase prepirke u ranijim postovima, ali pazi se te `dobre` letnje Tigar gume po letnjem pljusku
zna da `proda` kad se najmanje nadas.

cisto drugarski savet, (jasno je da bi svi zeleli bolje)
 
Moram ipak napomenuti da sam iskustvo sa Tigrom imao sa 215 R16 gumama koje imaju i visok indeks max brzine i za koje verujem da su kvalitetnije odradjene od nekih standardnih 175 R14 ili 185 R15, sto je mozda dovelo do toga da mi utisak bude korektan.
Posto sam neko ko voli/ume da testira takve stvari, mogu da potrvrdim za njih da solidno drze krstarecu brzinu 130-170km/h, voznju 200-230km/h preko 10 minuta i cak jedan spic od 250 km/h.
Za mene je ova guma donje kategorije polozila ispit.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430840#p430840:3n5tg383 je napisao(la):
laki72 » Pon Jan 30, 2017 2:24 am[/url]":3n5tg383]@Blade
na stranu nase prepirke u ranijim postovima, ali pazi se te `dobre` letnje Tigar gume po letnjem pljusku
zna da `proda` kad se najmanje nadas.

cisto drugarski savet, (jasno je da bi svi zeleli bolje)

Ne shvatam to licno Laki. Mnoge stvari su meni jasne i sta je po teoriji, ali praksa naseg saobracaja ume da bude surova sa primesama horora, to je realnost. I nije sve crno belo. Potegli smo pricu ispravnosti automobila i kako je u praksi...Ali konkretno sto se ove teme tice, nije mi jasno, kakva je ovo robovlasnicka drzava kada neko ko radi, ne moze od svoje plate da kupi dve gume za Yuga na rate? Mozda nije za moje godine da se tome cudim, ali eto, cudim se...
Hvala lepo. Svaki dobronameran savet, za koji mogu da budem skuplji u zivotu, je dobrodosao. Ne skodi uglavnom, a kada ne skodi, koristi. Bile su ,,Tigrice,, vozene po letnjem pljusku, protekle sezone, a i ove dolazece nam, ce biti vozene. Licno njima sam zadovoljan. Nisam imao proklizavanja i slicno, ali oprez nikad nije na odmet.
Inace, nisam za aluminijumsku felnu zimi. Tada samo celicna, najmanja propisana od fabrike za auto koji vozim, sa naravno odgovarajucom gumom, ciju je dimenziju takođe propisala fabrika. Leti moze veca aluminijumska felna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430587#p430587:3op1v5ry je napisao(la):
profa_chb » Sub Jan 28, 2017 2:32 pm[/url]":3op1v5ry]Učesnici diskusije su nadam se upoznati sa time da se sama struktura materijala letnjeg i zimskog pneutmatika razlikuje, a ne samo dubina i dezen šare? Da li je neko primetio da u uputstvima od strane proizvođača vozila stoji da se zimski pumpaju na oko 0,2bar više nego letnji, a upravo zbog toga što je sam pneumatik mekši. A mene su nekad učili da zimi malo izduvam gume kako bih povećeao kontaktnu površinu (smanjio pritisak kontakta) :)

Letnji pneumatici postaju kruti na nižim temperaturama (otprilike 10*C pa niže).

Što @vucko reče, oko čega se momci raspravljaju... :)

To smanjivanje pritiska (slično za vožnju po pesku, blatu) pomaže na malim brzinama na većim predstavlja opasnost.
Priča da se letnji pneumatik stvrdne i slično ne pije vodu.
Evo uporedni test Savinih pneumatika i na minus 10 stepeni put kočenja letnjeg pneumatika je skoro 15 % (100 km/h) kraći u odnosu na zimski.
Naravno letnji pneumatik nema šta da traži po snegu ali na vlažnom - pogotovo na suvom asfaltu je sasvim upotrebljiv.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430771#p430771:387xx0ue je napisao(la):
AleksandarGrf » Ned Jan 29, 2017 7:27 pm[/url]":387xx0ue]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430716#p430716:387xx0ue je napisao(la):
Blade » Ned Jan 29, 2017 1:00 pm[/url]":387xx0ue]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430652#p430652:387xx0ue je napisao(la):
AleksandarGrf » Sub Jan 28, 2017 10:47 pm[/url]":387xx0ue]Sve navedene gume nisu ni za sta posle 2 godine. Lici da jeste ali nije. Razumem da dosta ljudi to ne primeti na letnjim gumama ali mora da si primetio da je voznja zimske gume navedenih marki mucenje nakon 2 sezone, a znacajno su losije i nakon prve.

Trece sigurno nisu kao prve, kada si ih kupio, ali nisu ni takve kako si ih ti ocrnio. Licno iskustvo, nije ,,copy-paste,, . ,,Tigrica,, zimska, ako je vozis samo zimi, adekvatno odlazes van sezone, neces imati problem sto se tice upravljivosti i ostalog ni nakon 5 godina. To sto je ljudi, rekao sam iz kojih razloga voze i leti pa posle bude: ,,kriva, ukrutila se i tako dalje,, , to je do nepravilnog koriscenja, ne do gume. I zasto ljudi imaju toliku odbojnost prema Tigar gumi, to ne mogu da shvatim.
Zato sto je to neopevano djubre koje pomalo valja za sneg kad je skroz novo, a na snegu provedes 5% vremena vozeci.


Kao sto je previse skupa glava da bi se nosila jeftina kaciga, tako je nekako i sa gumama. Jeftine gume osim sto rapidno gube na kvalitetu nisu sjajne ni kad su nove, a najgore su u razlicitim uslovima, zimske obicno po mokrom i manje vise suvom, a letnje po mokrom.

Nema svako para za nov bmw ali svako ima para za nov Michelin.


Baš tako.
Tigar (podbrendovi Kormoran, Taurus, Riken i...) kao i drugi iz donjeg doma redovno ispadaju već na prvom testu a to je test kočenja po mokrom.
Sad ko vozi Tigar njemu je najbolji ali onog trenutka kad bude prešao na kvalitetnije pneumatike biće svestan razlike. I svi oko njega. :dil:
Mala je razlika u ceni da bi se toliko rizikovalo zbog lošeg pneumatika. Šteta nastala zbog dužeg puta kočenja od par metara bude par stotina evra pa i hiljadu (pod uslovom da se nisu aktivirali jastuci) a to ne da prelazi razliku već prelazi i cenu kompleta.
 
Из мог искуства, Тигар зимске - може; добре су по снегу, у другачијим условима су лоше; Тигар летње (Сигура) - никако. После 15-ак хиљада км су потпуно промениле својства. То су најгоре гуме које сам икад имао на колима.
 
Godiste kilometraza i tako ti neki tehnicki detalji ovako izgleda pristojno
 
Pantografe,
Sigura i Hitris se ne proizvode vise. Jesi probao Syneris, aktuelnu Tigrovu letnju gumu?

Žiko,
Verujem da između Tigra i Goodyear-a ima razlike. Ali i razlika u ceni je, onako bas, dobrana. Ali da li je Goodyear, Michelin ili neka druga guma visoke klase, stvarno toliko bolja koliko vise košta?

A za ovaj autic, on je otprilike star 14-15 godina, rekao bi. Mozda i manje. Za nas standard odlican, pod uslovom da je tehnicki ispravan i proveren. Ima sve sto je potrebno. Servo volan, el.podizace prozora, klimu. Za tu cenu, vise od korektnog.
 
Slozicemo se da ovaj ford karavan sa slike, za 1500 evra, bar vizuelno nije krs.
Ili smatrate taj auto kantom zato sto je star 15 godina?
 
Naravno da ne.
I nikada to nisam rekao.
Vise puta sam ponovio da godiste najmanje uticena to dal je auto 'kanta' ili ne.
Auto moze biti kanta i sa nekoliko godina starosti.
Eno vam ga na oglasima npr Yaris TS
Pr i vlasnik ga prodaje.
Relativno mlad, (kao) povoljna cena.
A auto ispucao Airbegove, sav vrljav napred.
Dzaba mu godiste, vlasnik mu je dusu izvadio i on je za otpad iako duplo mladji od srpskog proseka.
Nedavno, pre par godina je kupljen jedna auto od prve vlasnice. Uredna servisna knjizica. No neuredno odrzavanje. Motor pun 'koksovanog' ( policbrstih ostataka pregorelog motornog ulja...
I taj je medju mladjima za nas prosek.
Sa druge strane ima medju starijima automobilima poneki dobro ocuvan primerak.
Nije da nema. Ali su retki.
A retki su zbog naseg niskog standarda, te se uvoze automobili koji su 'odradili svoje' .
Nalickaju, pere se kompletna unitrasnjost, gituju, farbaju, popravlja sto mora...
Jer uvoznik ako bi kupio dobar auto, mora vise da ga plati. A onda kada obracuna troskove i doda minimalnu zaradu, taj auto u srbiji nema kome da proda.


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Focus

Uvezen je iz Svajcarske i ima originalnu ful ispunjenu servisnu knjizicu gde se vidi da je auto odrzavan.
Presao je 192k km i u voznji je zaista utegnut i motor samo sapuce a ide jako dobro.
Od opreme ima klimu,centralnu bravu,el.podizace stakala na svim vratima,ABS,ESP,maglenke,fabricku cd muziku sa komandama na volanu,kozni servo volan,zimske extra gume Good Year UltraGrip 9,dva kljuca...
Ide na ime kupca sa placenom carinom i homologacijom.
Sto se tice cene ona je 1450€ bez cenjkanja



 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430974#p430974:287bo6ou je napisao(la):
Blade » Pon Jan 30, 2017 4:48 pm[/url]":287bo6ou]

Žiko,
Verujem da između Tigra i Goodyear-a ima razlike. Ali i razlika u ceni je, onako bas, dobrana. Ali da li je Goodyear, Michelin ili neka druga guma visoke klase, stvarno toliko bolja koliko vise košta?

Veruj mi ima razlike i cena nije bez razloga takva kakva jeste. U oba slučaja.
Po meni bolje dati malo više i kupiti iz premijum segmenta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431098#p431098:32o7ca3t je napisao(la):
mekbejn » 31 Jan 2017 11:38 am[/url]":32o7ca3t]mislim da tad jos uvek Ford nije ugradjivao TDCI (sto je zapravo HDI) nego svoj TDDI, koji takodje mnogi hvale

Ako je 2001.godište može da bude i TDCI, glavna razlika je što TDDI nema plivajući zamajac!
 
Тачно. Зато и није лош као половњак. Ја бих ипак узео бензинца.
 
Nije los kao polovnjak zato sto nema plivajuci zamajac? Ili nisam dobro razumeo?

Žiko,
Misljenja sam da su bolje, a ne toliko koliko vise koštaju. Da ce jedan Michelin da traje koliko tri Tigra, nesto nisam uveren. Kao ni da ce gubiti svojstva nesto mnogo sporije od Tigra.
 
Vrh