Šta je novo?

Posedovanje i korišćenje automobila

Poznajem prodavca Focusa.
Proveren lik, u 99% slucajeva na placu ima dobre polovnjake, drugar je od istog pazario auto i prezadovoljan je.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431148#p431148:1qozbm6j je napisao(la):
Пантограф » Uto Jan 31, 2017 3:19 pm[/url]":1qozbm6j]Тачно. Зато и није лош као половњак. Ја бих ипак узео бензинца.


I jeste benzinac. Tako da šuške u džep i pravac kod Duleta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431098#p431098:20ftbk9e je napisao(la):
mekbejn » Uto Jan 31, 2017 11:38 am[/url]":20ftbk9e]mislim da tad jos uvek Ford nije ugradjivao TDCI (sto je zapravo HDI) nego svoj TDDI, koji takodje mnogi hvale

Prava generacija Focusa je imala od 1998 1.8 TDDi 75 i 90 ks dok od 2001 ima i common rail 1.8 TDCi 100 i 115 ks. To je Fordov Endura i Duratorq motor dok druga generacija Focusa dobija PSA HDi motore 1.6 i 2.0 i u ponudi je još uvek i 1.8 l.
TDDi su znali da imaju skupe kvarove pumpe VP dok za TDCi klasika dizne i gubljenje kodova. Skoro pa podjednako skupi remonti.
TDDi je poprilično lenj i jedva se vuče dok TDCi je silovit. Plivajući kao plivajući kako ga ko čuvao tako će i da traje.
 
Moj Focus, sad već bivši, 1.8 TDCI Ghia na ostrvu Evia!


Kupljen je novembra 2011. sa navodnih 146.000km, do prodaje juna 2014., znači za 2,5 godine, prešao sam sa njim 56.000km.
Nisam imao problem sa zamajcem, ali dizne su bile u najavi i zato sam ga i prodao, najviše problema sam imao sa remenicama radilice i alternatora, EGR ventilom i nosačem motora.
Čim sam ga uzeo kupio sam zimske gume Kleber Krisalp hp2(185/65/15), njih sam zadržao i na novom autu i danas ih koristim, ali šara je već blizu minimuma za zimske gume. Da sam ih na vreme menjao, sigurno bi izgurale i šestu godinu, ali i ovako kad pogledam da sam ih platio nove 22.000rsd ispada da su me godišnje koštale 4.400rsd i da su se više isplatile nego da sam uzimao polovne!
Letnje gume Dunlop SP FastResponse(190/65/15) sam kupio 2012. i nisam nešto posebno bio zadovoljan sa njima, dosta tvrda guma, sad imam Michelin Energy Saver, bile su na kolima kad su kupljena(po DOT-u samo godinu dana stare) i mislim da ću njih moći da koristim još dve letnje sezone.
 
Probao sam par tih Dunlop Fast i Blue Response i nekako su mi klizave po mokrom. Nisu odavale utisak da će lako zaustaviti auto.
EGR je manje više problem na svim kolima.
Moj poznanik je imao veliki problem sa stujom na Fokusu. Zamenio par alternatora, dva ili tri akumulatora kao komplet elektro instalaciju i
jednostavno niko nije imao rešenje. Prodao ga za male pare.
 
Ziko,
Egr ponekad mora i da se skine i ocisti. Sta sve kroz njega prođe, cudo bi bilo da ne mora. Na nekim autobilima cak moze i da se skine, pa dosta ljudi to i uradi, jer je to jos jedna stvar koja moze da ih zeza, pa nece da misle. A i auto bez toga moze da radi.

Polovne gume nisu uopšte jeftine. Pricam za one koje valjaju. Par u dimenziji 195/65/15, da valja, nema ispod 50 evra. Nebitno letnjih ili zimskih. A ta guma je obicno stara dve, tri, pa i vise godina. Ali:
- Nema veze, ima saru.
- Ta guma je obavezno skinuta sa auta koji je bio havarisan, pa rasturen u delove. U svakom slucaju je bezbedna za voznju.
- Boze sacuvaj da bude skinuta sa auta ciji je vlasnik procenio da je nebezbedna za voznju.
- Ta guma je obavezno guma prve klase, a ovaj Tigar sto se prodaje po radnjama je neka ,,Š,, klasa, a ,,A,, klasa Tigra se ne prodaje kod nas, nego se izvozi.

Neke od prica koje ces cuti od vulkanizera ili prodavca na otpadu.

A ja cu dodati jos 10 evra po tocku i imacu novu gumu. Posto je najbezbednija guma, ona koja je nova.

Ja sam vozio na polovnim gumama i vozio bi opet, da mi naiđu po povoljnoj ceni u odnosu na nove, sa dobrom sarom i ne puno stare. I te polovne gume me nece sluziti 5 ili 6 zima. Sluzice me 2 ili 3. Ali hocu i da ih platim toliko manje koliko ce me manje i sluziti. Cak i manje od toga, jer to nisu moje gume koje sam ja koristio tri godine, pa znam kako sam ih odrzavao, cuvao i skladistio. Naravno, to nosi jos jedan rizik. A polovnu gumu koja mi se u odnosu na novu ne bi isplatila na bilo koji nacin, ne bi kupio sigurno.
 
Žika kupuje nove gume, ne gubim ni vreme ni novac sa starim.
 
Postoji razlog zašto je guma polovna, tj zašto je neko skinuo sa svog vozila. "Zapadnjaci imaju oštrije propise o dubini šara" nije razlog koji bi ikog normalnog ubedio da kupi polovne gume.
 
Znas kako, ljudi rade mnogo nenormalnije stvari, nego sto je kupovina polovnih guma, pa slabo primecujem da ih zbog toga neko zove nenormalnim. Ali su zato mnogi na forumuma spremni da kazu da je neko nenormalan zato sto kupuje polovne gume i da se tome cudom cude. Zamisli...kupio polovne gume, to je cudo u zemlji u kojoj svaki peti covek gladuje. Mozes misliti...

Ali posto su te polovne gume kakve sam opisao, a po kojoj ceni bi ih kupio, obicno mnogo nepovoljnije, naravno da kupujem nove. Nize klase, ali nove.
 
Onaj ko gladuje ne vozi auto.

Onaj ko nema para da vozi potpuno tehnički ispravan auto ne treba ni da ga ima.

Ko improvizuje da bi uštedeo neka radi improvizacije u sopstvenoj kući.
Ulica je javno mesto i improvizacijom stvari koje imaju veze sa bezbednošću saobraćaja automatski ugrožavate sebe i bezbednost drugih. Čak i da samo vozite u nekoj izolovanoj selendri gde nema drugog saobraćaja, gde nema pešaka, opet se izlažete riziku ako ne od udesa, opnda od skupih popravki zbog upotrebe neadekvatnih delova i fluida.

Polovna guma može da eksplodira čak i ako izgleda očuvano ili malo istrošeno, jer ti ne znaš šta je ta guma prošla. I što je najgore, takve eksplozije mogu da se dese i pri umerenim brzinama. Teoretski i nova guma lošeg kvaliteta može da eksplodira, ali imaš makar garanciju i možeš da tužiš distributera, uvoznika ili proizvodjača. sa polovnom gumom imaš samo povećan rizik, igraš lutriju sa sopstvenim životom, životom najbližih, drugih ljudi i svojom i tudjom imovinom.
 
Dovoljno je da neko naleti na oštar ivičnjak i ošteti platna u boku ili u gazećem sloju. Kasnije kad su malo veće brzine dolazi do zagrevanje pneumatika i njegovo raslojavanje što dalje vodi do pucanja. Oštećenja ne moraju da budu vidljiva spolja.
Tigrovi su poznati po bubrezima ili tzv bajlag. Očigledno da su ima jako slabi bokovi kad lako stradaju.
 
Tragac,
Polovna guma nije improvizacija(bar ne svaka). I ne mozes tako sve najcrnje da gledas. Ne kazem da sve to sto si ti rekao ne moze da se desi. Moze, ali ti ga pretera i ocrni kao da ce se sve to desiti obavezno.

I nemoj auto da predstavljas kao luksuz i privilegiju. Posto to nije. Ovo je 21. vek, a auto je izum koji je jos sredinom proslog veka uveliko serijski proizvođen od strane mnogo fabrika. A ovo je vreme gde je auto potreba za svakodnevno funkcionisanje. Luksuz i privilegija moze da bude Maybach, RR i tako ti prestizni automobili. Recimo, Golf star 15 godina za koji deo ima na svakom cošku, za prosecnog coveka ne bi smeo da bude luksuz i privilegija ni po kom osnovu. To sto mi zivimo u drzavi gde je drustveno uređenje robovlasnistvo, ne znaci da je auto privilegija i luksuz.

Meni nepogonske gume sluze poslednju zimsku sezonu. Najkasnije na pocetku sledece idu na zamenu. Ja sam prosecan Srbin, koji kao svih 65% koji spadaju u tu kategoriju, mora dobro da vodi racuna o ekonomiji da bi pregurao mesec. Ali i kao takav, po ceni od 50 evra, ispod koliko obicno ne kostaju valjane polovne gume, koje mogu da se nazovu bezbednim za voznju, sigurno ih necu staviti. Stavicu nove Tigar zimske gume, a ako dozvoli situacija, mozda se protegnem za Savu, Kamu ili tako nesto. I bice mi mirnija glava.

Ima ljudi od kojih ces cuti: ,,Bolje polovan Michelin, nego nov Tigar,,. Svako ima pravo na svoje misljenje, posto je ovo slobodna zemlja. Ali za mene licno, najbezbednija guma je nova.


Žiko,
Nije ,,Tigrica,, bas toliko losa. Ja znam mnogo ljudi koji je imaju na kolima. Nikome nije izleteo ,,bubreg,, , a da mu je ta guma nova ili stara do 5 godina. To sto ljudi voze gumu do celavosti i 10 godina, pa izleti bubreg, jbg, sta da radis.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431245#p431245:15ddjhal je napisao(la):
Žika » 31 Jan 2017 10:48 pm[/url]":15ddjhal]Moj poznanik je imao veliki problem sa stujom na Fokusu. Zamenio par alternatora, dva ili tri akumulatora kao komplet elektro instalaciju i
jednostavno niko nije imao rešenje. Prodao ga za male pare.

Ja nisam imao nijedan problem sa strujom na Focus-u, samo sam zamenio akumulator jer sam ga kupio sa original fordovim!

tragac":15ddjhal je napisao(la):
Urke za sta si menjao Focusa?

Za ženin auto! :mrgreen:
Pežo 207 1.4HDI, 2009.godište
 
To je jedan od najboljih izbora koji si mogao da napravis u tom cenovnom rangu, a sa tim karakteristikama. Kako sluzi?
 
verujem da su ga kupili novog, što je odlična odluka za svakog ko može. Bolje nov Pežo sad već 208 nego pet fodina stara Insignija ili 10 godina star RAV 4. U svakom pogledu osim prostranosti naravno, ali u 90% situacija B segment završava stvar.
 
:D
;)

:)

Ali ljudi moji...

Pa to sta je od modela bolje ili losije zavisi od licnih afiniteta, potreba, sklonosti...

Kako tako komentarisete koji segnment kome treba?
Ako neko ima troje dece tinejdzerskog uzrasta i suprugu, nisu mu iste potrebe, kao nekom ko je solo ili ima devojku ili zenu.
Ako nekome automobil sluzi samo za odlazak do posla (nekoliko km po gradu) nike isto kao i onaj ko iz nekog razloga mora na put od par stotina km.

To su dakle totalno individualne potrebe, te je (po meni) glupo pricati sta i koja klasa je bolja.
Svako ima svoje.

Ono sto je generalno cinjenica da je odrzavanje jako bitno, a da se kod nas odrzavanje NE podrazumeva.
Eno vam clanak o MB 124 sa predjenih 1.000.000km i njegovom prvom vlasniku u nemackoj, koji navodi da je na odrzavanje za 25 godina potrosio oko 50k€.
E onda se u komentarima prodaju balkanske mudrosti kako je to najobicnija krntija kada je odrzavanje svake godine kostalo oko 2000€
Covek je samo postovao kompletan raspored odrzavanja, uz naravno evropske cene usluga servisiranja. Po nama bu****, jer mi smo u fazonu "moze to jos"...
To smo mi.

Evo ako nekoga zanima clanak i komentari:
B92: Mercedes sa milion km u točkovima http://www.b92.net/automobili/aktuelno. ... id=1225464

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[YouTube]https://youtu.be/bPEER7tyvUk[/YouTube]

I novo nekad nije dobro.
 
Bez komentara... i za Anku i za Verano i njegove partnere.

Za suplje zakone i propise, kao i uvek proizvoljna tumacenja 'sudskih vestaka' (ja bih se sramio da nosim ovo zvanje a dam ovakvo obrazlozenje) ukljucujucu i to da "uvoznik mora da uvozi vozila u skladu sa gorivom" (ne, nego mora da uvozi u skladu sa uredbom vlade koja je u tom slucaju propisivala EURO4 za nova vozila i EURO3 za polovna).

I sam zakljicak u ovom prilogu je dovoljno jasan.
Zakoni moraju biti jasni i precizni, te se moraju primenjivati neselktivno!

Inace, nadam se da je trosak obestecenja pao na racun Verana i njegovog gazde. Sta je ta firma radila u tzv 'blue box'-u na Vozdovcu, dobro da neko od musterija nije preuzeo stvar u svoje ruke i ...


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Postoje ljudi koji sa autom nemaju problem, jer ga ne odrzavaju. Oko polovnog auta uvek ima neka sitnica, sto se kaze. Ali oni ne da ne popravljaju sitnice, nego ne popravljaju mnoge krupnije stvari, dok auto ide. A kada stane, opet nesto improvizuju da sto jeftinije prođu i taj auto opet nastavi da ide i tako u krug. A da stvarno poprave kvar, to samo kada je nuzno.
 
Sve je relativno.
Evo moj polovnjak (tada sa šest godina sad već dvanaest) turbo dizel sve sa plivajućim, el. diznama , gomilom elektronike, katalizatorom i godišnje u proseku me košta 30 evra van redovnog održavanja. Tako se zalomilo i ne potvrđuje pravilo.
Dobija najkvalitetnije filtere, ulje i to što se potroši gledam da bude iz originala (često i jeftinije nego zamenski) ili što je fabrika prvo urađivala. I stvarno nikakvih problema.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=431434#p431434:87weyzok je napisao(la):
Blade » 01 Feb 2017 10:01 pm[/url]":87weyzok]To je jedan od najboljih izbora koji si mogao da napravis u tom cenovnom rangu, a sa tim karakteristikama. Kako sluzi?

Za tročlanu porodicu sa malim detetom sasvim zadovoljavajući izbor, npr potrošnjana na putu za GR ispod 5 litara, jedno bi bilo bolje da je broj vrata 4/5 umesto 2/3 vrata i što kolica zauzimaju otprilike 80% prtljažnog prostora!
Inače Pežo nije nov kupljen, 2009. godište je, uzet 2013. sa navodno pređenihn 126.000km!
 
Sa vremenom smo postali razmaženiji. Nekad je Renault 4 bio porodični miniven kao što je danas Scenic ili Toyota Verso.
 
Pre 30 godina, Yugo je zadovoljavao potrebe cetvoroclane porodice sa dvoje male dece (koja nisu bebe, ali jos ne idu u sloku, eventualno jedno krenulo u prvi razred).

A sada za pojam vecine ni auto C segmenta se ne naziva porodicnim, vec momackim.
 
Vrh