Šta je novo?

Poređenje Beograda - nekad i sad

Meni izgleda da su originalno bila II sprata, pa su pre II sv rata dozidana jos 2.
 
Призренска

zeleni-venac-5.jpg

Screenshot (1767).png
 
Аутомобилски урбанизам је дехуманизовао тај потез. Али то је последица изградње моста.
 
Beograd je prevelik. Trebalo je decentralizovati Srbiju. Sada treba zestoko naplatiti ulazak kolima u centar, kao u Londonu. Ili par nepar.
 
Требало је да се изгради друмски прстен око центра а не да се протера 80% саобраћаја кроз Бранкову и Кнеза Милоша.
Кнеза Милоша - Таковска ти је баш то, саобраћајни прстен око (ужег) центра, оно што се у Пешти нпр. зове Велики булевар, у Бечу Ринг (није потпун, наравно, јер је центар Београда заправо полуострво). Такође, имамо и аутопут, који је повезан са тим прстеном. Дакле, треба нам још понешто. Углавном се и зна шта, и одавно је уцртано у планове... али, прво Експо.
 
U Beogradu pored kruga dvojke imaš 2 prstena u vidu dijamanta, mali dijamant i veliki dijamant.
 
То је вештачки, као и круг двојке, а ово је функционално. Нико не вози кругом двојке; а много их вози Таковском/Милоша Великог (идеално би било да се у продужетку тог булевара налази још један мост преко Дунава). Али мора да се ојача то "обилажење центра" и измести на један полупрстен још даље од центра (мада се сад форсира решење са тунелом чији је улаз - у центру), да бисмо прочистили улице. Пре рата су хтели булеварски прстен Франше Депереа - Јужни булевар - Северни булевар; камо среће да макар то данас имамо.
 
Прилика је пропуштена са одбацивањем Светосавског булевара који би са аутопута водио до Вука и даље на Панчевац. Друга прилика је упропаштена са усвињацањем Чубуре око тужног булевара.
 
Gospodar Jevremova 48, arhitekta Vladeta Maksimović (1910-1994).
Pošto je završena fasada možemo da je uporedimo...
"Kada je podignuta 1936. godine svojim čistim linijama i blistavo svetlom fasadom odavala je utisak jednog od najprestižnijih zdanja u celom kraju. Svoj izgled dugovala je srećnom susretu bogatog i slobodoumnog investitora, višeg savetnika ministarstva finansija Dušana Đorđevića, i mladog, talentovanog arhitekte Vladete Maksimovića. Ovo je jedno od njegovih prvih dela..."
iz knjige Arhitektura za komšije, autora Vladimira Dulovića i Milana Milovanovića, 2017.g.

Gospodar Jevremova 48.jpg
 
meni bi se to svidjalo
Pa uzmi konja i zapregu, i vozi se tako ako ti se to sviđa, ko ti brani. Ali nemoj nama koji volimo kola i uživamo u vožnji da braniš da slobodno raspolažemo svojim četvorotočkašima i da nam uvodiš pravila par nepar što je relikt titove jugoslavije i ne postoji više ni u jednoj zemlji na svetu.
 
Poslednja izmena:
Čuvene tri beogradske faze

1) napravi se lep i vredan objekat
2) dopusti se da dodje do ivice propasti i ne lici vise ni na sta
3) srusi se i napravi nabudzeni monstrum sa nadogradnjom uz opravdanje - ,,samo nek se gradi, bolje nego zmije, narkomani i pacovi i ruglo sto je bilo"
 
27. marta broj 21
Nakon Prvog svetskog rata, 1919.g. ovde je Vlastimir Petrović (industrijalac) otvorio garažu. Parcela sa garažom nacionalizovani su nakon Drugog svetskog rata. Do rušenja 2007.g. bio je Parking servis.
2014 i 2023.g.

27 mar.jpg
27marta.21.2023.jpg
 
Vrh