Šta je novo?

Podvožnjak - veza dva bulevara

Ovo je samo pola ulice, šta je sa drugom polovinom?
Verovatno će raditi prvo jednu pa drugu "polovinu", tj. neće sve odjednom.

1000003889.jpg
 
Druga polovina se može raditi na uobičajeni način, odozdo nagore, a ne odozgo nadole, kao na prvoj zbog već postoćećih šina. Pa pošto su to dva sasvim različte vrste konstrukcija, tj klasični armirano betonski zidovi podvožnjaka građeni od zemlje naviše, naspram početnog kaveza od cevi koji se tek posle betonira, nema razloga da se rade istovremeno.
 
Pitanje se odnosilo na "pola ulice", tj. na samo jedan smer. Zato sam napisao da se neće raditi oba smera istovremeno, već prvo jedan pa onda drugi.
 
Ok, nismo govorili o istoj stvari. Ja sam mislio na onu polovinu podvožnjaka ispod buduća dva koloseka koje će tek biti položena, pošto podvučene cevi ne pokrivaju i taj deo.
 
Plan je da se dogradi sa obe strane po jedan kolosek, pa će nadvožnjak biti produžen van sadašnjeg nasipa i tu će biti "normalna" gradnja, a ne kao ispod pruge.
 
Plan za još jedan kolosek u budućnosti pruža određene mogućnosti za "potkopavanje" podvožnjaka u sadašnjem nasipu.
Ne znam koji je plan predviđen projektom, ali iz ovoga može da se naslutiti jedna od mogućnosti: da "proguraju" ove "cevaste talpe", onda izgrade betonsku konstrukciju podvožnjaka na delu gde ne postoji nasip i kuda će se u budućnosti graditi još jedan kolose, zatim se mogu konzolno povezati "cevaste talpe" sa tom betonskom konstrukcijom, i onda kopati ispod talpi, ubacivati podupirače, praviti noseće stubove itd itd... na primer, samo kao ideja....
 
Морам признати, свиђа ми се што користе ове инвентивне методе. Живо ме занима како ће и у којој фази радити вертикалне елементе (стубове/зидове).
 
"Pneumatski čekić" pravi baš veliku buku i mora da se čuje po komšiluku. Inače autor je potvrdio ono o čemu sam ovde već pisao. Možda je mogao da porazgovara sa nekim šefom u vezi napretka radova i rokova.
 
Zanimljiv detalj iz videa. Pošto se cev zabije ispod pruge ova velika spiralna burgija vadi zemlju iz cevi. Posle u nju može da se ubaci nešto što će sprečiti da se cevi pod pritiskom "spljošte", tj pretvore u horizontalne elipse gledano sa bočne strane. Nisam siguran šta će na kraju da na sebe prezume svu težinu i vibracije. Verovatno neke dodatne čelične grede, unutar ili ispod cevi.

Vadjenje zemlje iz cevi ispod pruge u NBG.png
 
Neće da se "spljošte" cevi su dobar nosač, a i biće sve to izbetonirano.

To je bio kraći, jednostavniji i svima pristupačan način da se opiše kako se bi prenosile sile u jednoj ovakvoj strukturi kad bi cevi ostale prazne (ili tek delimično ispunjene zemljom čiji je deo iscureo na bočnim otvorima cevi). Cev ovako velikog prečnika je veoma elastična, pa bi dobar deo težine voza prenele na svoju bočnu stranu. Dakle cevi bi vertikalnu silu delom pretvorile u horizontalnu. Onda bi svaka cev svoj bočni pritisak prenela na susednu, pa bi sile po horizontalnom pravcu počele da se sabiraju, da bi se na kraju veliki deo tih sabranih horizontalnih sila preneo na bočne oslonce dve poslednje cevi. To nikako ne bi valjalo jer bi raspodela sila postala veoma nepravilna, što ne želimo. Zbog toga nekom ispunom mora da se poništi "poprečna" (ne podužna) elastičnost cevi.

Mnogo je lakše, i za forum dovoljno tačno, reći samo da bi se cevi spljoštile. Jer bi se to i sasvim bukvalno desilo. U izrazito maloj meri, naravno, ali sve je bar donekle elastično, uključujući i bočne oslonce cevi, pa nema nikakve greške ako se baš tako opiše ono što bi se desilo.
 
Koliko se sećam u SM nije bilo nikakve ispune cevi, a tamo je gradjeno ispod trokolosečne pruge.
 
Mislim da sam video da su baš tamo posle pumpali beton negde u taj slog cevi. Sada se više ne sećam da li ispod i između, ili unutar cevi, ili obe te stvari. Mrzi me sad da to tražim, pa nisam sasvim siguran.
 
Da, pumpali su beton i sve okolo izbetonirali, pa sada podvožnjak ovako izgleda. Da su betonirali "unutar cevi' to bi mnogo povećalo njihovu težinu i morala bi da se gradi velika konstrukcija koja bi sve to držala + težinu vozova.
1000003904.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh