Šta je novo?

Podvožnjak - veza dva bulevara

Како реде на пробијању насипа за 4 колосека ред је да прво направе насип за та 4 колосека који треба пробити. :sesir:

Уопште ми није јасан овај процес насипања шљунка. Пада ми на памет некакава стабилизација постојећег насипа пред његово пробијање али...Не знам, видећемо.
Управо то, а показало се да је стабилизација најефикаснија ако се започне пред градске изборе. :bubanj:
 
А и не кошта много. А овако је - има...
 
Пролазим пар пута недељно овуда и готово редовно виђам неколико радника на шљункобрду, али се не виде неке измене. Јутрос су поставили онај геометарски апарат на троношцу, или нешто што изгледа тако, и нешто мере, а и багер је био активан, нешто је чепркао на источном подножју шљункобрда.
 
Пролазим пар пута недељно овуда и готово редовно виђам неколико радника на шљункобрду, али се не виде неке измене. Јутрос су поставили онај геометарски апарат на троношцу, или нешто што изгледа тако, и нешто мере, а и багер је био активан, нешто је чепркао на источном подножју шљункобрда.
Da brdo su poravnali i gore je napravljen neki plato, verovatno za mašine za pobijanje cevi i šipova
 
WhatsApp Image 2024-11-08 at 14.28.04_f490b38f.jpg
 
Hvala za fotografiju.
Da li je to betonska ploča? A ako jeste - kada je izlivena?
 
Sad je jasno i šta će verovatno dalje da rade. Šipovi se utisnu odmah pored pruge. Zatim se prokopa veoma uzak poprečni kanal između dva naspramna šipa, onih na dve različite strane pruge, i tik ispod šina. Recimo širine samo 20 cm, ili koliko već bude širina masivne noseće grede. Onda se ona povuče popreko i tik ispod šina tako da na sebe preuzme njihovu težinu i pritisak kompozicija koje prolaze po šinama. Kad se to uradi na dovoljno mesta duž puge, recimo na svakih metar ili dva, sva težina će početi da leži na tim gredama koje su oslonjene na naspramne šipove. Onda može da se ukloni ostatak zemljanog nasipa između i ispod tih čeličnih greda, pošto su one na sebe postepeno preuzele svu težinu. Dalje je lako. Uradi se uobičajena betonska noseća konstrukcija podvožnjaka, a ta pomoćna konstrukcija se na kraju ukloni.
 
Sad je jasno i šta će verovatno dalje da rade. Šipovi se utisnu odmah pored pruge. Zatim se prokopa veoma uzak poprečni kanal između dva naspramna šipa, onih na dve različite strane pruge, i tik ispod šina. Recimo širine samo 20 cm, ili koliko već bude širina masivne noseće grede. Onda se ona povuče popreko i tik ispod šina tako da na sebe preuzme njihovu težinu i pritisak kompozicija koje prolaze po šinama. Kad se to uradi na dovoljno mesta duž puge, recimo na svakih metar ili dva, sva težina će početi da leži na tim gredama koje su oslonjene na naspramne šipove. Onda može da se ukloni ostatak zemljanog nasipa između i ispod tih čeličnih greda, pošto su one na sebe postepeno preuzele svu težinu. Dalje je lako. Uradi se uobičajena betonska noseća konstrukcija podvožnjaka, a ta pomoćna konstrukcija se na kraju ukloni.
Odavno znamo kako će da rade. Isto (ili slično) kao ovde:

Pitanje je samo bilo kada će početi konkretni radovi…
 
Odavno znamo kako će da rade. Isto (ili slično) kao ovde:

Pitanje je samo bilo kada će početi konkretni radovi…

Ova betonirana platforma ...

whatsapp-image-2024-11-08-at-14-28-04_f490b38f-jpg.219090


... već izgleda da je na višem nivou od nivoa koji je sa strane potrebno iskopati da bi tu mogla da stane mašina koja posle buši ove bočne rupe:

20160907_131317.jpg


Nivo gusenica ove mašine je oko tri metra niži od nivoa šina. Pa mi zato izgleda kao da neće koristiti baš isti metod kao na ovim slikama, pošto bi onda morali da razbijaju beton koji su tek postavili. Naravno, ako je on toliko visoko kao što mi sa slike izgleda. Mada sa onako relativno vertikalnog snimka iz drona nije lako odrediti koliko je beton stvarno niži od nivoa šina, pa je sasvim moguće da je i ovaj nivo dovoljan za bušenje sa strane.

20170310_150824.jpg
 
Poslednja izmena:
Ustvari to više liči na bar četri ili pet metara rupe koja je potrebna sa strane, ispod nivoa šina. A onda toliko visoko postavljeni beton smeta. Ali opet, možda će sa njega samo bušiti šipove, pa ga posle skidati? Ali bušiti kroz beton? Sa nivoa bar 4 metra višeg nešto što je potrebno za šipove? Nije mi baš jasno kako to nameravaju da izvedu ako se koristi metod na slikama.

20160914_084138.jpg
 
Videćemo kako će da utusnu ispod pruge cevi/šipove, jedan do drugog koji će da budu plafon podvožnjaka. Ploča je oko 2m ispod pragova pruge i to je dovoljno za prvu fazu.
 
Misliš da ovakav nivo betona određuje nivo po kome će, po nekim klizačima, da klize cevi dok se bočno utiskuju u nasip? Pa će posle da razbiju taj beton i počnu da kopaju bočne rupe? To je moguće.

Mada moram da kažem, meni, ovako laički, "čistije" izgleda prvi metod koji sam opisao. Gusti, ukršteni čelični I profili, direktno ispod samih šina (dakle iznad šljunka u podlozi pruge), oslonjeni na bočne šipove. Mogu da se polože sa obične dve dizalice pošto je rupa, rukama iskopana u šljunku ispod šina samo 20 cm širine, samo koliko treba za I profil. Šina takvu prazninu ispod sebe može da izdrži bez posebnih oslonaca. Jeftino i trivijalno. Tako se ispod šina odmah uklanje bukvalno sve, i stari šljunak i stara zemlja, pa onda mogu da rade temeljno i da sve staro zamene novim, dakle materjalima i konstrukcijama koji su najbolje prilagođeni jednom nadvožnjaku, skoro onako kako bi se radilo kad bi se nadvožnjak pravio ispočetka, bez pruge na njemu. Ovo sa "tunelom od cevi" ispod pruge izgleda malo ... pa kao neko "krpljenje". Mada pretpostavljam da tu ima još mnogo stvari koje treba uzeti u obzir, pa ne mogu sigurno da tvrdim da je metod sa I profilima uopšte moguć. U svakom slučaju videćemo kako će se raditi. Samo da su najzad počeli.
 
Poslednja izmena:
Pogledaj gornju sliku gde prolazi voz. Prvo idu šipovi ispod pruge, koje će držati čelična konstrukcija. Ovde će ona verovatno prvo biti sa druge strane gde nije bilo nasipanja.
"Tunel od cevi" će biti izbetoniran, a cevi su dobar nosač.
 
Poslednja izmena:
"Bočno" je levo i desno od koloseka. Dakle ne ispod njega.

PS. Naravno, ispod pruge nije šljunak nego lomljeni kamen.
 
Znam, jasno mi je zašto se koriste cevi kad se pravi poprečni "tunel" od cevi koji treba da zadrži zemlju i iznad i sa strane, AKO se ide na to da deo te zemlje i lomljenog kamena ispod pruge treba da ostane gde je bio. Ali zašto uopšte pokušavati da se tokom gradnje iznad prolaza zadrži bilo šta osim para železničkih šina za svaki kolosek? Zašto se železničke šine privremeno ne oslone direktno na neke metalne nosače, recimo kao što sam opisao, pa se onda ispod šina iskopa sve? Onda nije potrebna masivna, povezana i za zemlju potpuno nepropusna površina u obliku tunela, napravljena od zavarenih cevi? To je ogroman dodatni posao. Sečenja, zavarivanja, betonske ispune ... Mora da postoji neko tehničko objašnjenje zato je sve to potrebno umesto da se prosto iskopa sve ispod pruge pošto se SAMO železničke šine prethodno direktno oslone na privremene, klasične metalne grede. Ta greda se recimo može provući po sredini između dva železnička praga, i paralelno sa njima, pa će one vrlo postepeno na sebe preuzeti težinu (umesto pragova) tako da ni u jednom tenutku oslonac pruge na neku od dve podloge (staru i novu) ne bude slabiji nego što je bio.
 
Poslednja izmena:
Znam, jasno mi je zašto se koriste cevi kad se pravi poprečni "tunel" od cevi koji treba da zadrži zemlju i iznad i sa strane, AKO se ide na to da deo te zemlje i lomljenog kamena ispod pruge treba da ostane gde je bio. Ali zašto uopšte pokušavati da se tokom gradnje iznad prolaza zadrži bilo šta osim para železničkih šina za svaki kolosek? Zašto se železničke šine privremeno ne oslone direktno na neke metalne nosače, recimo kao što sam opisao, pa se onda ispod šina iskopa sve? Onda nije potrebna masivna, povezana i za zemlju potpuno nepropusna površina u obliku tunela, napravljena od zavarenih cevi? To je ogroman dodatni posao. Sečenja, zavarivanja, betonske ispune ... Mora da postoji neko tehničko objašnjenje zato je sve to potrebno umesto da se prosto iskopa sve ispod pruge pošto se SAMO železničke šine prethodno direktno oslone na privremene, klasične metalne grede.
Razumem šta hoćeš da kažeš ali mislim da u slučaju da oataju samo šine onda treba posle i betonirati direktno ispod njih a to znači vrteti se previše oko šina i potencijalno remetiti železnički saobraćaj.

Mislim da će ovde pokušati samo da naprave plafon od cevi niže od šina i kad prebace teret na njih da mogu da kopaju podvožnjak, a o šinama, šljunku i lomljenom kamenu više ne razmišljaju i to sve ostaje kako jeste. Dakle minimalno čačkanje šina…samo kolko mora da bi se probio podvožnjak
 
Podvožnjak mora da se uradi bez prekida saobraćaja. Znači šine, betonski pragovi, nasuti tucanik i minimum metar zemlje ispod neće se dirati i "čačkati".
 
Razumem šta hoćeš da kažeš ali mislim da u slučaju da oataju samo šine onda treba posle i betonirati direktno ispod njih a to znači vrteti se previše oko šina i potencijalno remetiti železnički saobraćaj.

Mislim da će ovde pokušati samo da naprave plafon od cevi niže od šina i kad prebace teret na njih da mogu da kopaju podvožnjak, a o šinama, šljunku i lomljenom kamenu više ne razmišljaju i to sve ostaje kako jeste. Dakle minimalno čačkanje šina…samo kolko mora da bi se probio podvožnjak

Verovatno je to. Neće da imaju nikakvog posla sa samom prugom i njenom osnovom. Mada bi lako mogli, jer tamo ima dva koloseka, a neposredno pored gradilišta je njihova ukrštena veza. Mogli bi da u retkim trenucima kad treba zatvoriti saobraćaj to urade samo na jednom koloseku, jer sav saobraćaj mogu trenutno i daljinski, iz kontrolne sobe, da prebace sa jednog koloseka na dugi. I samo na ovom kratkom segmentu pruge. Pa nikakvog zastoja ne bilo jer učestanost vozova nije baš tako velika da bi vrlo retka potreba za rad samo jednog od dva koloseka, na svega 1 km pruge, mogla da se oseti kao zagušenje.

Veza dva koloseka kod zeleznicke stanice Novi Beograd.png
 
Moram da peokentarišem sad kad Zuma pomenu betoniranje odmah ispod pruge na podvožnjaku.

Kad su rekonstruisali prugu i sam taj nasip šljunka, ako već nisu mogli/hteli da probiju podvožnjak, kud bar nisu odmah uradili taj beton tu pa nove šine na njega. To bar nije bilo teško a svakako je rađenp sve nanovo.

Da je sada tu beton ispod šina, bilo bi ga lakše podupreti cevima o uraditi podvožnjak a krajnji tezultat bi bio baš ovo što Zuma kaže (beton ispod šina direknto…debeo koliko treba).
 
Vrh