Šta je novo?

Poboljšanje infrastrukture za osobe sa invaliditetom

Fotografije slobodno koristite samo navedite da su sa beobilda
Ovo gore je prekrsajni sud u ustanickoj ulici nedavno renovirana zgrada
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=389001#p389001:2p9bg87r je napisao(la):
direktor » Uto Maj 31, 2016 2:44 pm[/url]":2p9bg87r]Fotografije slobodno koristite samo navedite da su sa beobilda
Ovo gore je prekrsajni sud u ustanickoj ulici nedavno renovirana zgrada
Hvala od srca!
 
20160603_161726.jpg


20160531_130048.jpg


20160531_130112.jpg
 
Zgrada tehnickih fakulteta m8slio sam da je objekat prepoznatljiv ubuduce cu da pisem lokaciju
 
За зграду архитектонског и грађевинског факултета су могли да смисле неко решење прикладније архитектури те зграде макар по питању спољашње рампе и гелендера.
 
sremska bivsa agro banka rampa

20160604_193425.jpg


Zvjezdara bka poletna ramap crvene zgrade nakon batutove

20160607_210239.jpg
 
20160617_091417.jpg


20160616_134213.jpg


prvni fakultet postoji i klasicni lift za kretanje izmedju sprtova kao i tolet za invalida tako da je zagrada prilagodjena u potpunosti
 
Пре неки дан сам гледао како једна особа са инвалидитетом у колицима са погоном вози улицом Антифашистичке борбе и преко кружног тока-петље на укрштању са аутопутем, што је слика и прилика прилагођености инфраструктуре овој групацији.
 
20160621_115021.jpg

bosko buha
20160622_201007.jpg

dimitrijala idea
20160622_203806.jpg

bka idea
20160623_212726.jpg

vuka karadzica
20160623_205121.jpg

cvjetni trg 5 stepenika
 

Dom zdravlja Novi Beograd (kod starog Merkatora).
Rampa je siroka 55cm, ako i toliko.
 
Овај вајс има убедљиво најглупље и најнемаштовитије наслове.

Што се тиче инфраструктуре за особе са инвалидитетом, тек пре неки дан сам приметио да су у Немањиној испред зграде НБС постављена стајалишта тачно преко рељефне стазе за слепе и слабовиде особе, без икаквог заобилажења стајалишта. Велики пропуст.
 
PARAOLIMPIJCI NI NA BALKON, NI U AUTOBUS Medalje neće rešiti muke ljudi sa invaliditetom
Dunja Tulimirović | 20. 09. 2016 - 07:00h

Taman kad smo poželeli da i njih 16 dočekamo na platou ispred Skupštine, da kako treba proslavimo devet paraolimpijskih medalja i trud naših sportista, ispostavilo se da je to nemoguće, jer liftovi i platforme kojim bi šampioni došli do svog mesta na balkonu - ne postoje.


ZEvktkqTURBXy9kZDEwNDBiNjk4MGIzZjZmN2U4NTYyNTUwMWQxOTZhMS5qcGVnk5UCzQMUAMLDlQLNAdYAwsOVB9kyL3B1bHNjbXMvTURBXy8xZDc0Y2I0MTcwNTk1MDQzNjYyOWNhYmQ2MDZmNTBmNi5wbmcHwgA


Šta da vam kažem kada većina domova zdravlja i bolnica nema prilaz za osobe u kolicima, kad ne možemo u bioskop, muzej, lokale i zgrade - pita Branko Jokić (49), predsednik udruženja osoba sa invaliditetom “Feniks”.

Po njegovom iskustvu, jedine platforme u Beogradu, nalaze se u užem centru grada i retko kad rade.

- Pre nekoliko godina sam okušao sreću sa platformom za kolica na Terazijama. Mogao sam da se spustim, ali ne i da se vratim nazad, a kasnije sam čuo da one više i ne funkcionišu – dodaje on.

h_iktkpTURBXy85NjllMmY1NzU5NmQzNTVmNDRmYjc4NTI4ODllM2I1Ni5wbmeTlQLNAxQAwsOVAs0B1gDCw5UH2TIvcHVsc2Ntcy9NREFfLzFkNzRjYjQxNzA1OTUwNDM2NjI5Y2FiZDYwNmY1MGY2LnBuZwfCAA


Poseban pakao predstavlja javni prevoz.

- Koliko znam u Beogradu ima oko 20-30 odsto niskopodnih autobusa sa rampama, ali u svima su platforme ručne. To znači da ili vozač mora da izađe iz autobusa i spusti platformu ili neko mora da nas unese u unutra. Novi tramvaji imaju hidraulične platforme, pa čak i prostor za kolica, no u neke opštine oni i ne zalaze – dodaje Branko.

Ne pomaže ni to što postoji 20 kombi vozila za osobe sa hendikepom, jer su i na njima platforme ručne.

- Na voz možemo da uđemo samo na Prokopu, jer tu je uređen prilaz za nas. No, sve i da uđemo, nemamo gde da siđemo, osim ako nas neko ne nosi.

I to nije sve...

- Ispred Ministarstva za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja, u parku Manjež, stoji jedan jedini javni toalet za nepokretne osobe u celom Beogradu. Za nas je Beograd nedostupan grad – očajan je Jokić koji je najavio da će “Feniks“ 3. oktobra ispred pomenutog minsitarstva organizovati protest.

PROBLEMI NA SVE STRANE

“Feniks” je, inače, član Svetske unije osoba sa invaliditetom.

- Godinama nas zovu da pošaljemo svog člana kao predstavnika pri UN. Tražili smo od Ministarstva spoljnih poslova da nam pruže pomoć, uvek smo odbijeni. A, Kosovo pet godina šalje predstavnike – dodaje Branko.

NOVA KOLICA 2.500 EVRA

- Za nova kolica država daje 250.000 dinara, ali ona najjeftinija, koja mogu da se kreću po vlažnom putu, snegu i pesku, koštaju 300.000. Razliku doplaćujemo iz svog džepa, a meni tuđa nega iznosi 15.000 dinara - objašnjava Jokić.

http://www.blic.rs/vesti/beograd/paraol ... sa/wnmldjx
 


Nova rampa ispred tehnickih fakulteta, zamenila je dotrajalu koja se vidi na slici par postova iznad. Mada i ta dotrajala je bila u boljem stanju od nekoliko rampi koje se ovde mogu videti na temi.
 
Скоро је постављена ова нова вертикална рампа за особе са инвалидитетом код Рајфајзен банке и Уника осигурања у Булевару Милутина Миланковића, иако већ поодавно постоји ова спорална платформа.

 
Kako je moguće da državna ustanova (u Valjevu) nema pristup za invalide?

http://www.politika.rs/scc/clanak/40201 ... ima-sudova

У Основ­ном су­ду, до­ду­ше, на ула­зу су­прот­ном од ули­це по­сто­ји „ко­са ра­ван”, али је, пре­ма Ри­сти­ће­вим ре­чи­ма, то­ли­ко стр­ма да је ње­му фи­зич­ки не­мо­гу­ће да је са­вла­да.

У Ви­шем су­ду не по­сто­ји ни та­ква.

Ovo je samo mali primer koliko smo mi daleko od nečega ka čemu (na papiru) težimo.
 
Тужна реалност је да је кретање особа у инвалидским колицима веома ограничено, пре свега због уских тротоара који су углавном заузети или паркираним колима или рекламама, баштама, којекаквим сандучићима са електро инсталацијама, лоше постављеним разним стубовима и стубићима и осталим мобилијаром, а онда и због степеника којих има свуда.
 
Pohvale svima koji su pomogli osobama sa invaliditetom da ucestvuju u trci :pob:

Pogledajte sjajan snimak ekipe Marka Zvaka
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=mEHmWloilWk[/youtube]
 
Ne razumem se baš dobro , al dugo se pitam
zašto gde god ima dovoljno prostora se ne prave stepenice sa manjim nagibom ,u koima sa strane uz gelender ima usečen ,,kolotrag,, za invalidska kolica

To bi bilo korisno i invalidima i biciklistima , a izbegle bi se i posebne rampe
:roll:
Tamo gde ima mesta za rampe, ima mesta i za takve stepenice , izgleda mi da samo u toku projektovanja, treba misliti i na njih :)
:sesir:
 
Spolja gladac, unutra jadac. Ulaz na Bežanijskoj kosi koji ima rampu ispred, ali nema unutra gde ima više stepenica. Spoljna rampa je urađena pre oko 2 nedelje.
739ee5c3ac66421af0021ce24040918c.jpg

9fa010d5ff3a24567f81ef5cb73a6e74.jpg


Ne bih baš da zakeram, ali zar nije logičnije da je rampa sa leve strane zbog otvaranja ulaznih vrata?
 
Eto sa ulice
da su dva spuštena ivičnjaka , na ulazu sleve inval. betonsku rampu,
a u hodnikukoj vodi do lifta umesto 4 da su napravili 5 samim tim nižih stepenika sa usečenim kolotragom za inval. kolica
ne samo da bi bilo lepše , praktičnije nego jeftinije i dugotrajnije
a porede invalida, korist bi imala i deca za bicikl

Za veliki deo pravih inval. prepreka u Bgdu a projektom mogli su biti izbegnuti, su krivci isključivo arhiteTke
 
Boco postoje propisi i nagib koji je dozvolje za rampu takodje propisana je visina i sirins gazista zavisno od namjene objekta
 
Vrh