Šta je novo?

Pošta Srbije

Otvara se novo pitanje, hoće li da se sele tamo i nastave da sortiraju ručno ili će da čekaju automatizaciju, pa onda da se sele? xD
 
Pa naravno da ce cekati automatizaciju koja bi bila svrha selenja ako ce idalje rucno da sortiraju postu :kafa:
 
Sasvim je moguće da nisam upoznat sa razmerama trenutnog poštanskog saobraćaja u Srbiji, ali mi se čini logično da u današnje vreme ekspanzije elektronskih komunikacija, zatim raznih DHL-ova, TNT-ova, FedEx-a i ostalih, ovaj način slanja pošte i paketa ne zavređuje ovako megalomansko zdanje, ako mu je to bila isključiva namena. Ne sećam se kada sam poslednji put poslao pismo ili paket poštom, a verujem da je to slučaj sa većinom ljudi. Ne bi me čudilo da su i kapaciteti trenutne pošte poluiskorišteni, a da ne pričam da će automatizacija smanjiti potrebu i za ljudstvom i za prostorom. Možda i grešim, pošto sam potpuni laik za ovu oblast i izvinjavam se ako se o ovome već vodila rasprava.
 
Ove usluge pre svega koriste firme, a ne privatna lica, pa je i razmena dosta velika.
Veličina paketa i količina pošiljki zavisi od klijenta, kapiram da su potrebne prostorije za skladišta, distribuciju, pa štamparija, pa pakovanje, verovatno garaža.... treba imati fizičkog prostora za sve to.
 
Ja sam automatizaciju shvatio u smislu "brže uđe - brže izađe". Nekakva logika mi govori - znači manje stoji. A kad manje stoji, onda je potrebno i manje mesta za skladištenje. Ali kao što sam i rekao, po ovom pitanju sam laik.
 
Nisam je video u ovoj temi, ali zaslužuje da se nađe:

bgd2.jpg

Izgled zgrade Pošte na železničkoj stanici od 1929. do 1944. godine​
 
@ Blagoje

Spomenuo si ovde razno razne svetske logisticke firme koje u Srbiji takdoje imaju ovakve manje ili vece logisticke centre.
Posta u Srbiji ima veliku prednost nad njima jer bez ikakvih vecih ulaganja vec ima mogucnost dopreme od vrata do vrata. Ne zaboravite da svako selo ima postu. Bas iz tog razloga, Posta Srbije ima veliku prednost prilikom preuzimanja i dostave raznih posiljaka, pocev od pisama pa do razno raznih koleta.
U logistici, kriterijum brze udje-brze izadje, uopste nije primaran nacin rada. Ako se posiljka kratko yadrzava na nekom mestu, u ovom slucaju u magacinu, to ne znaci da je to najoptimalniji i najjeftiniji nacin transport posiljaka . Veoma mali procenat posiljaka zahteva ovakvu uslugu. Ovakav tip usluge u Srbiji pruzaju: Post ekspres (danas - za - danas) i razno razne druge kurirske sluzbe. Svi ostali tipovi usluga zahtevaju prijem posiljaka, konsolidaciju posiljaka, sortiranje, otpremu posiljaka....za sve je ovo potreban prostor. Koliko god ovakav objekat deluje megalomanski i mozda skup, verujte da je jeftinije na jednom mestu skupiti sve posiljke, sortirati ih i poslati sa jednog mesta nego sa vise mesta u gradu. Jednostavan primer....zasto poslati 4 kamiona nosivosti 6 tona iz Beograda sa 4 mesta u Beograd u Nis kada mozete to uraditi sa jednim sleperom sa jednog mesta u Beogradu. I tako svaki dan u godini.....
Ovo je samo jedan od primera.....
Kao sto sam na samom pocetku rekao, nemojte se zavaravati da se Posta Srbije lose kotira na trzistu usluga koje pruzaju.
 
@ Voz

Pre svega, dobrodošao na forum!
Nije mi bio cilj da omalovažim Poštu Srbije, niti da marginalizujem njenu ulogu, kao ni da favorizujem razne svetske logističke firme. Izneo sam samo svoju pretpostavku da u eri savremenih vidova komunikacija i pojačane konkurencije, obim poslovanja vezano za poštu i pošiljke (ili kako se to već zove) je manji nego ranije. Pretpostavljam da je cilj automatizacije da smanji potrebu za glomaznom administracijom i omogući brže dostavljanje pošiljke, što bi uz sigurnost trebao da bude primarni cilj Pošte.

Pitanje najoptimalnijeg i najjeftinijeg transporta pošiljki je stvar unutrašnje kalkulacije Pošte i to korisnika ne bi trebalo da se tiče. Njega pre svega zanima brza, sigurna i jeftina dostava pošiljke. Bude li to mogao da ostvari kod konkurencije, okrenuće se njima, ma koliko impresivan bio logistički centar Pošta Srbije. Pošta ne treba da koristi prednost što u svakom selu ima infrastrukturu da bi se monopolistički ponašala, već da bude bolja od konkurencije, inače će ih ovi pregaziti, ma koliko Pošte Srbije veliki sistem bio. Naravno, govorim o segmentu slanja i prijema pošiljki.

Sama činjenica da Pošte Srbije u svojoj ponudi, a posebno poslednjih godina, pružaju dosta usluga koje nisu direktno vezane za distribuciju pošiljaka i koje ruku na srce imaju malo dodirnih tačaka sa osnovnom delatnošću (Internet provajder, kablovski operater...), govori o tome da pokušavaju tržišno da se ponašaju i da u budućnosti ne mogu da se oslone isključivo na osnovnu delatnost.
 
Svako preduzeće treba da maksimalno koristi sve prednosti koje ima. Poština velika prednost u odnosu na bilo koje drugo preduzeće u ovoj zemlji je razgranata mreža po čitavoj Srbiji. Potom, pošta nema monopolistički položaj pošto је izdato 47 dozvola za rad poštanskim operaterima od kojih 6 više ne radi. Pošta je jedini javni operater što ima svoje prednosti, ali i mane o čemu je ovde već pisano.
Što se tiče stvari van osnovne delatnosti, a koje si naveo, mogu da ti kažem da ti poslovi donose jako malo para. Dovoljno je reći da će se ići na saradnju sa privatnim sektorom kako bi se posao dalje širio.

No, pošto je ovo prevashodno sajt i forum posvećen građevini, da pređemo na jedan od većih objekata koji se u ovom trenutku gradi u Beogradu.

Svi grubi građevinski radovi su na novom GPC-u završeni, što znači da su završene sve konstrukcije, pokrivanje objekata, fasade... Postavljene su sve podzemne instalacije za vodovod, kanalizaciju i elektro-instalacije, a u toku je trasiranje saobraćajnica. Elektrane su pri kraju posla priključivanja na toplovod. Drugim rečima, završen je spoljni posao i prešlo se na unutrašnji koji ne zavisi od vremenskih (ne)prilika pa je izvesno da će rok, mart ove godine, biti ispoštovan. Unutra se sada rade pregradni zidovi, postavljaju instalacije, obavljaju molersko-farbarski poslovi.

Malo sličica:

Izgled manje zgrade - nisam sigurna šta će ovde sve da bude, ali je moguće da će biti radionica, servis i slično:

2ezodxs.jpg


Pogled na veliki hangar i upravnu zgradu koja štrči:

10saqgw.jpg


Pogled izbliza na ulaze - mogu li kamioni da uđu kroz ove ulaze, nema sa čim da se uporedi:

11jcc9f.jpg


Postavljanje plafona - iskreno, ako ovako ostane, nisam sigurna kako će unutra da bude bez izolacije:

evb814.jpg


Pogled na otvore - nekako mi se čini da ih ima malo i da su mali:

16kbdwy.jpg


2eplzec.jpg


Inače, jesenas je propao jedan tender za nabavku opreme, ali sam najavila da će ubrzo nakon toga da ide drugi. Upravo se to i desilo pošto će otvaranje ponuda biti 13. januara. Sve firme koje su se pojavile prvi put, ponovo su otkupile dokumentaciju. Iskreno, mislim da će ovaj put tender proći. Ponovo je ponovljena priča da je planirano da se tehnologija tamo preseli do kraja ove godine. Drugim rečima, nema previše lufta za ponovno padanje tendera. Prošli put se videlo šta je to što nije dobro urađeno, i sa naše i od strane ponuđača, pa će to, verovatno, biti ispavljeno ovaj put.
 
jelenabg":1ahbngm1 je napisao(la):
10saqgw.jpg


Pogled izbliza na ulaze - mogu li kamioni da uđu kroz ove ulaze, nema sa čim da se uporedi:

11jcc9f.jpg

:laugh:

Ne verujem da je takav gradjevinski fijasko ikako moguc: "Le-leeeee, sta cemo sad???!!! Nijedan kamion ne moz' unidje na vrata!!!" :lool:

blagoje":1ahbngm1 je napisao(la):
Nisam je video u ovoj temi, ali zaslužuje da se nađe:

bgd2.jpg

Izgled zgrade Pošte na železničkoj stanici od 1929. do 1944. godine​

Kao sto neko jednom rece, svi se radujemo izradjni nove zgrade, ne bi li stara dozivela rekonstrukciju! :gobb:
 
Ma možda nije ni predviđeno da kamioni ulaze u prostor gde će se vršiti prerada pošiljaka, već da dolaze do samog ulaza odakle će se, pretpostavljam automatski, pošiljke preuzimati.
 
Mene ovo podseca na americke filmove gde posle drugog svetskog rata imaju te otvore ali ne ulaze u njih kamioni vec samo dolaze do otvora,i odatle sa platforme koja je visine koja je i kamionskog gepeka se preuzimaju ostave.Ti filmovi su bili o sindikatima,Dzimi Hofa i te fore :)

Mislim da je neprakticno da ulaze kamioni,ovo je definitivno najbolje resenje.
 
Jelena, rekla si da se trasiraju saobraćajnice, da li će postojati ulaz za kamione prema lakat krivini?
 
Nisam sigurna šta je planirano, ali će biti potpuno sumanuto ukoliko ulaz/izlaz za kamione ne bude postojao prema novosadskom putu. Mislim, neće valjda kamioni ići kroz Ugrinovačku i Zemun?
 
I to što kažeš, ali je opet je preblizu sadašnje lakat krivine, a za koju godinu i raskrsnice koja vodi ka mostu Zemun-Borča. Iskren da budem mogli su da nađu malo bolju lokaciju za Poštanski centar
 
Da, po meni je lokacija totalni promašaj i iz ugla korisnika lokacije tj. Pošte i iz ugla saobraćaja jer će dodatno opterećivati tu lokaciju kamionskim saobraćajem.

Takođe, šanse za pravu petlju (jednog dana) na mestu sadašnje lakat krivine su ovim Poštinim objektom značajno umanjene .

Mogli su da naprave Poštin DC pored samog autoputa sa jednom nezavisnom petljom za njihove potrebe... Ako Ikea može da traži i dobije svoju petlju na autoputu valjda može i Pošta.
 
Pa sad, ja ne mislim da je promašaj jer se u blizini GPC-a nalazi novosadski put, autoput i aerodrom - to je ono što je pošti bitno. Potom, to zemljište je već bilo u državnom vlasništvu (vojska) gde su vlasnički odnosi bili čisti i bilo ga je relativno lako dobiti (uopšte nisam sigurna da li je pošta zemljište išta platila ili je u pitanju bila kompenzacija - mislim da je ovo drugo). A uz sve to, prostor je morao da bude dovoljno veliki. U tome svemu je pomogao grad i država jer je u pitanju strateški projekat.
Veliko je pitanje da li bi do ovoga došlo da se uzimalo neko drugo zemljište koje je u privatnom vlasništvu ili gde odnosi nisu najčistiji.
Uostalom, neće tu biti ne znam ni ja koliko kamiona i kombija i sigurno neće poštanska vozila praviti ogromnu gužvu.
Potom, sigurna sam da će se smisliti adekvatan način ulaska u prostor centra, ima tu sasvim dovoljno prostora.
 
jelenabg":1ietiuzs je napisao(la):
Svako preduzeće treba da maksimalno koristi sve prednosti koje ima. Poština velika prednost u odnosu na bilo koje drugo preduzeće u ovoj zemlji je razgranata mreža po čitavoj Srbiji...

Pre svega, hvala na reportaži.

E sad, vezano za boldovano - jeste potencijalna prednost, ali i balast. Poštar koji u selu tokom mesec dana (karikiram, ali verujem da nisam daleko od istine) dostavi račune za struju i telefon, podeli 10 zemljoradničkih i 2 obične penzije, distribuira nekoliko pisama i paketa (nema više vojnika) i dostavi nekoliko novčanih pošiljki i telegrama saučešća, sigurno ne zaradi svoju platu. A kao što znamo, svako selo ima poštu i poštara. A selo nam, na žalost, umire. Dakle, paradoksalno ali razgranatost vam donosi gubitke, a profit vam donosi distribucija pošiljaka između većih mesta. Iz tog razloga konkurencija nema pretenziju razgranatosti, već otkidanja kolača u većim mestima. Ne bi džabe 41 preduzeće, od kojih većina sa mnogo manjim potencijalom i infrastrukturom radilo isti posao. E sada ko će opstati, glomazni ili mali sistemi, zavisi od sposobnosti za prilagođavanjem novonastalim okolnostima, a nažalost tu su veliki sistemi hendikepirani zbog poslovične tromosti. Ispravi me ako grešim, voleo bih da nisam u pravu, ali tako ja vidim trenutno stanje.
 
Импонује ми да изгледа светски, само да лепо уреде травњаке и да не буде паркирања кола на њима...
 
@blagoje

Pošta je jedini javni poštanski operater. To ima svoje mane, ali i prednosti. Potpuno si u pravu kada kažeš da razgranata mreža donosi gubitke, ali mi tu mrežu moramo da imamo jer je to naša obaveza kao javnog operatera. Sa druge strane, pošti se to nadoknađuje kroz prizmu rezervisanih usluga. Naime, svaka pošiljka težine do, čini mi se, 80g, a koja se šalje običnom poštom, ne ekspres, mora da ide preko Pošte. To su, naravno, uglavnom računi i slično. Na taj nači se pošti nadoknađuju gubici koje ima držeći potpuno neisplative pošte. Upravo je zbog toga i izbila ona frka sa beogradskim Infostanom jer je grad prekršio zakon zato što je većinska stranaka jednoj manjinskoj na taj način platila lojalnost i podršku, dosadašnju i buduću. I zato je taj predmet sada na sudu.

To je način na koji država nadoknađuje stavljanje pošte u podređeni položaj u odnosu na druge operatere. Takođe, pošta pronalazi svoje način da takve gubitke smanji. To se radi preko ugovornih pošta. Opšte je poznato da pošta, kao najstarije još uvek živo javno preduzeće, ima odlične lokacije u svakom mestu. Otprilike, u centru svakog sela postoji crkva, kafana i pošta :D. I upravo tu prednost naši koriste tako što zaposleni u pošti sklapaju ugovor sa nama pri čemu se obavezuju da i dalje obavljaju poštansku delatnost, ali prostoriju koriste i za neki svoj posao. Oni, naravno, više nisu zaposleni u preduzeću. To je neki sličan princip koji može da se vidi u američkim filmovima kada baja drži neku prodavnicu, a usput i deli poštu. Kod nas je to standardizovano, odnosno svaka ugovorna pošta posluje na isti način kao i obična pošta. Na taj način mi ispunjavamo obavezu da imamo prijem i dostavu u svakom mestu, a nemamo gubitke u vidu zarada i dažbina vezanih za njih, održavanja, komunalija i slično. Čak i u Beogradu postoje ugovorne pošte, a jedna od njih je na vrhu Beogradske u menjačnici. Kada su ugovorne pošte u pitanju prednjači RJ Kragujevac.

Koliko mogu da se setim podatka, u ovom trenutku polovina radnih jedinica je profitabilna. Mnogi će reći da je to malo, ali do pre par godina to je bila možda trećina. Uostalom, ovo je prva godina bez Telekoma, a mi poslujemo pozitivno. Naravno, sledeće godine kada dođe novi talas krize, videćemo kako i šta će biti jer ćemo deliti sudbinu privrede.
 
Jelenabg, hvala na informacijama. :kk:

Ostalima izvinjenje za off topic.
 
jelenabg":16pubg87 je napisao(la):
Ma možda nije ni predviđeno da kamioni ulaze u prostor gde će se vršiti prerada pošiljaka, već da dolaze do samog ulaza odakle će se, pretpostavljam automatski, pošiljke preuzimati.
Samo da pojasnim logistički deo ove priče:

Čitav prostor unutra, trebalo bi da je koncipiran na automatskoj tehnologiji, gde će se sve pošiljke kretati na automatizovanim trakama i sortirati pomoću skenera i sistema konvejera (pokretnih traka). Samim tim prisustvo ljudi (zbog klimatizacije) i vozila (zbog ulaznih rampi) nisu uopšte bitni. Vozila se istovaraju i utovaraju na pristupnim rampama, a ljudi eventualno imaju par kontrolnih radnih mesta u samom manipulativnom prostoru, a mnogo više u kancelarijskim prostorima. Takođe velika većina vozila biće tipa post express malih i velikih kombija, a mnogo manje kamiona i velikih šlepera, a trebalo bi i da dobar deo saobraćaja (naročito najtežeg) bude obavljan noću ili rano ujutru, svakako van špiceva.
 
blagoje":3axeqm9u je napisao(la):
Nisam je video u ovoj temi, ali zaslužuje da se nađe:

bgd2.jpg

Izgled zgrade Pošte na železničkoj stanici od 1929. do 1944. godine​

Joj, kad obnove ovu zgradu pa joj stave disko dekorativno osvetljenje
disco%20stu.jpg
 
Baš kao na Glavnoj pošti. Nego, evo šta kažu na sajtu Pošta Srbije:

[box]Dekorativno osvetljenje na Glavnoj pošti

Deo dekorativnog osvetljenja na Glavnoj pošti u Takovskoj 2, koje je u izradi, pušteno je 19. decembra u probni rad, kako bi i Pošta Srbije doprinela novogodišnjoj dekoraciji prestonice. Osvetljenje je u skladu sa postojećim svetlosnim ukrasima u Beogradu, što bi trebalo da doprinese opšteprazničnom raspoloženju i svečarskoj atmosferi. Kompletni radovi na dekorativnom osvetljenju biće završeni početkom februara 2012. godine, nakon čega će zgrada Glavne pošte biti svakodnevno osvetljena u odgovarajućem režimu. Pošta Srbije planira da tokom naredne godine uradi posebne vrste animacija (poštar, Deda Mraz) i posebne boje osvetljenja za prigodne prilike – slavu preduzeća, 1. maj, Dan Pošte 7. juni, Novu godinu.

19. decembar 2011. godine[/box]

Živi bili, pa videli. Ovo trenutno što svetli ne obećava.
 
Homer Jay":398qp8ku je napisao(la):
blagoje":398qp8ku je napisao(la):
Nisam je video u ovoj temi, ali zaslužuje da se nađe:

bgd2.jpg

Izgled zgrade Pošte na železničkoj stanici od 1929. do 1944. godine​

Joj, kad obnove ovu zgradu pa joj stave disko dekorativno osvetljenje
disco%20stu.jpg

Sad si me totalno ubedacio druze. :(
 
Vrh