Sanduče je verovatno bilo pokvareno (da, mogu da se pokvare :mrgreen
pa je poslato na popravku. Nisam baš obratila pažnju da li je i vraćeno.
Inače, ja sam pre izvesnog vremena (godinu-dve) najavila da će Pošta ozbiljnije da krene na finansijske usluge što je i učinila nakon donošenja novog zakona jer su menjačnice već počele da rade, a već se traže, preko internog konkursa, ljudi koji bi na šalterima radili poslove osiguranja (to valjda još nije počelo). Znam da naši imaju želju da sa bankama sklope dogovor kao i sa Bankom poštanska štedionica kako bismo im, praktično, bili ispostave za uplate-isplate za fizička lica. Nisam sigurna da je to baš zaživelo.
Ono o čemu nisam pričala, jer nije bilo na meni da krenem priču da širim, jeste sledeće:
Dobra vest za građane Srbije je naša spremnost da napravimo novi iskorak u pravcu formiranja poslovne banke. Poštanska banka bi imala sve preduslove da funkcioniše na najbolji mogući način i bila bi namenjena isključivo stanovništvu.
by Krkobabić II
Elem, neki koraci ka formiranju banke su već poduzeti sklapanjem ugovora za uvođenje odgovarajućeg softvera, (mislim da je ugovor sklopljen još 2014. godine), ali ne znam da li se i krenulo u realizaciju. Mada, čim je Krkobabić ovo danas najavio, verujem da je softver već spreman ili je u završnom testiranju.
Malo da pojasnim situaciju oko Pošte i Banke poštanska štedionica jer već mogu da vidim kakva će zabuna da nastane ko je tu šta (a glavu dajem da ovi naši to neće lepo ispratiti i propratiti, kao što nisu ni mnogo toga drugog - uvođenje PAK-a, rada sa stanovništvom na korišćenju standardizovanih koverata zbog uvođenja automatske obrade pošiljaka itd).
Pošta i Banka poštanska štedionica su dva pravna lica, međusobno čvrsto povezana, ali sa dve odvojene kese. Naime, mi smo šalterska ispostava za fizička lica, klijente BPŠ, koji čine i gro njihovih korisnika. Za te usluge dobijamo određenu količinu novca (verujem da je izraćeno u postocima). Pravna lica, klijenti BPŠ moraju da idu baš u njihove filijale (mislim da kod nas čak ni pazar ne mogu da predaju).
Od kada su BPŠ pouvaljivali razne druge domaće banka, sa naglaskom na Agrobanku, ona je krenula da nam pomalo uleće sa klizećim startovima otvarajući filijale blizu naših pošta (na šta, naravno, imaju potpuno pravo). Sa druge strane, ona i Komercijalna su još jedine dve banke koje su u domaćim rukama, s tim što potonju imaju nameru da prodaju. Imam osećaj, da je stigao mig od strane vlasti (bivše, sadašnje) da će se nešto slično desiti i sa Poštanskom štedionicom (ovo je samo predosećaj, nemam nikakve informacije). Drugim rečima, Pošta mora da se pobrine da zadrži izvor prihoda i posao za poprilično veliki broj šalterskih radnika (njih imamo verovatno i više od poštara i sigurno su preko 90% žene) pošto je pitanje kako bi se onda saradnja odvijala i pod kakvim finansijskim uslovima. Takođe, zašto bismo delili prihode sa nekim drugim, je li :mrgreen: ?
Treba imati u vidu da veliki broj penzionera upravo preko BPŠ, odnosno u Pošti kao vršiocu konkretne usluge, prima penzije. Sigurna sam da su oni prva meta za naše i da će pokušati da ih pridobiju. Ali, kao što rekoh, biće zanimljivo jednom 75-ogodišnjaku objasniti razliku između Banke poštanska štedionica i Poštanske banke i zašto on sada mora da potpisuje neki novi ugovor
. Naši, naravno, imaju ideju da se šire i u druge bankarske poslove (takav je bio zahtev prilikom tenedera za softver), ali će to ići postepeno. Doduše, malo me čudi ova najava da ćemo se orijentisati samo na fizička lica, pošto je u tenderskoj dokumantaciji pisalo da se obezbedi podrška za obe vrste klijenata, i pravna i fizička lica.