Šta je novo?

Pošta br 6, Savska ulica

Tipujem da će biti spektakl. Takoreći Grand spektakl. Ili više iz Šimanovaca.

A kako li će da očuva "identičnost" sa funkcijom pozorišta za decu u zgradi pošte...
Pa po mom mišljenju ispašće nešto u rangu replike Terazija na NBGDu...možda uz malo kvalitetnije materijale. Opet kažem mnogo je bolja opcija rekonstrukcija Kratove fasade nego pravljenje nove starije zgrade ispočetka... i Kratova fasada je deo istorije i nasleđa ovog grada ma koliko se to nekome sviđalo ili ne.
 
Pa po mom mišljenju ispašće nešto u rangu replike Terazija na NBGDu...možda uz malo kvalitetnije materijale. Opet kažem mnogo je bolja opcija rekonstrukcija Kratove fasade nego pravljenje nove starije zgrade ispočetka... i Kratova fasada je deo istorije i nasleđa ovog grada ma koliko se to nekome sviđalo ili ne.

Ниједна земља нема Коруновићев стил архитектуре. Никада поново неће бити зграде попут његове поште нити ће игде настати стил којим је грађена. Представља јединствени бисер наше архитектуре који може да се назире у можда 2,3 зграде у граду целом свету и то је то. Кратова фасада би могла да се уклопи у било који град, било где на свету. Није никаква посебна замисао нити има икакву посебну вредност, најобичније упрошћавање оштећене фасаде у духу тадашњег времена. Нигде на свету се скидање орнаментике и упрошћавање фасаде не сматра посебним наслеђем. Свиђало се то људима или не, једини разлог што уопште причамо о реконструкцији ове зграде јесте због Коруновићевог стила. Без њега би имала архитектонски значај колико и било која модернистичка зграда грађена у периоду 1940-1960.

Постаје стварно заморно бранити основни однос према сопственој култури који се свуда у Европи подразумева и узима здраво за готово. Немци би пре цркли него се одрекли једне једине фасаде у неокласицизму који чак ни није њихов оригинални стил. Сви бране свој језик и писмо као очи у глави. Сви бране и чувају оно што им је јединствено и њихово као највеће благо (што и јесте). Овде се вечито гази по сопственом и унижава сопствена култура. И онда се људи ишчуђавају због еколошких катастрофа или криминала или простаклука.

Уништавање сопственог језика, писма, архитектуре, мелоса, уметности, природе, обичаја и идентитета је једно те исто; само се манифестује у различитим модалитетима.
 
Je l postoje neke slike kako su izgledale u medjuratnom periodu?
1592235_orig.jpg
 
Pa po mom mišljenju ispašće nešto u rangu replike Terazija na NBGDu...možda uz malo kvalitetnije materijale. Opet kažem mnogo je bolja opcija rekonstrukcija Kratove fasade nego pravljenje nove starije zgrade ispočetka... i Kratova fasada je deo istorije i nasleđa ovog grada ma koliko se to nekome sviđalo ili ne.
I staklenac je isto deo toga, pa je ipak dobar samo za rusenje.
 
Ниједна земља нема Коруновићев стил архитектуре. Никада поново неће бити зграде попут његове поште нити ће игде настати стил којим је грађена. Представља јединствени бисер наше архитектуре који може да се назире у можда 2,3 зграде у граду целом свету и то је то. Кратова фасада би могла да се уклопи у било који град, било где на свету. Није никаква посебна замисао нити има икакву посебну вредност, најобичније упрошћавање оштећене фасаде у духу тадашњег времена. Нигде на свету се скидање орнаментике и упрошћавање фасаде не сматра посебним наслеђем. Свиђало се то људима или не, једини разлог што уопште причамо о реконструкцији ове зграде јесте због Коруновићевог стила. Без њега би имала архитектонски значај колико и било која модернистичка зграда грађена у периоду 1940-1960.

Постаје стварно заморно бранити основни однос према сопственој култури који се свуда у Европи подразумева и узима здраво за готово. Немци би пре цркли него се одрекли једне једине фасаде у неокласицизму који чак ни није њихов оригинални стил. Сви бране свој језик и писмо као очи у глави. Сви бране и чувају оно што им је јединствено и њихово као највеће благо (што и јесте). Овде се вечито гази по сопственом и унижава сопствена култура. И онда се људи ишчуђавају због еколошких катастрофа или криминала или простаклука.

Уништавање сопственог језика, писма, архитектуре, мелоса, уметности, природе, обичаја и идентитета је једно те исто; само се манифестује у различитим модалитетима.
Sve to stoji što si napisao, ali rekonstrukcija je faktički nemoguća pogotovo sa ovom ekipom a opcija da se gradi ispočetka sa dodatnim aneksima je samo falsifikovanje istorije i promena jelte jednog umetničkog dela.

Hajde da sejemo onda svuda i Ministarstvo Pošte, stari DIF ili seizmološki zavod...

Poređenje staklenca i Kratove adaptacije nameni pošte jedne srušene zgrade neću ni da komentarišem.
 
Дословно бих радије да ту стоји билборд са сликом Коруновићеве поште него одржава актуелно забашурење

Био би честитији споменик оштећеном наслеђу
 
Ja mislim da postojeća zgrada može itekako dobro da se sredi i ulepša, samo da se da nekom arhitekti ili nekome ko je vičan u grafičkom dizajnu, ko će umeti da istakne njene karakteristike. A iako nije kao Korunovićeva, ima ih. Veliki višespratni prozori, ''špic'' na strani ka Železničkoj stanici (ne znam kako se to stručno zove) i kaskade na poslednjim spratovima fasade.

Lično podržavam i opciju da se izgradi replika Korunovićeve i opciju da ostane ova ali da se sredi i daju joj se nove boje, i izvuče kontrast između stakala i bež fasade.
Samo da ne ostane ovako kako je, zapušteno, natrpano klimama i bledoliko.
 
Meni je pomalo komično da se toliko leleče nad fasadom koja je praktično "ubila" dalji razvoj tog stila, pre svega zbog neumerenosti i preterivanja u izrazu ... pobogu, pa on je zgradu jedne višespratne POŠTE napravio tako što je nanizao sve delove koje je takođe stavljao na - CRKVE... a istovremeno imamo danas jednu prelepu sačuvanu zgradu istog ovog stila, sačuvanu i spolja i iznutra, samo za razliku od ove - apsolutno uspele, koja vapi za čišćenjem i restauracijom...samo drugog autora koji se nije bio začaurio u jednom stilu.... i ta zgrada skoro da se i ne pominje...
Toliko o "odnosu prema nasleđu"...
Valjda sam dovoljno rekao, trebalo bi da bude očigledno o kojoj zgradi se radi.
 
ARHITEKTURA MULTIKULTURALNE SINTEZE

Od brojnih pokušaja stvaranja nacionalnog stila u arhitekturi Srbije ističe se arhitektura multikulturalne sinteze, specifična stilska formacija nastala u vreme kada su granice između srpskog, južnoslovenskog i jugoslovenskog identiteta bile izrazito porozne i kada je sažimanje različitosti bilo ključ oficijelnog koncepta kulture. U okviru ove tradicije najznačajniji je bio Momir Korunović koji je podigao Kontrolno odeljenje Ministarstva pošta, telegrafa i telefona u Palmotićevoj ulici u Beogradu (1925-1930) i Poštu br. 2 na Železničkoj stanici u Beogradu (1927-1929). Reinterpretacijom i slobodnim kombinovanjem elemenata srednjovekovne i folklorne arhitekture, ova dela predstavljaju ključne spomenike vešto konstruisane autentičnosti, koja izvire iz istorijskih zlatnih doba i pesničkih prostora vernakularne kulture.

-mr Aleksandar Ignjatović, Dodatak - Umetnost XX veka u Srbiji, Istorija umetnosti H. V. Janson
 
Meni je pomalo komično da se toliko leleče nad fasadom koja je praktično "ubila" dalji razvoj tog stila, pre svega zbog neumerenosti i preterivanja u izrazu ... pobogu, pa on je zgradu jedne višespratne POŠTE napravio tako što je nanizao sve delove koje je takođe stavljao na - CRKVE... a istovremeno imamo danas jednu prelepu sačuvanu zgradu istog ovog stila, sačuvanu i spolja i iznutra, samo za razliku od ove - apsolutno uspele, koja vapi za čišćenjem i restauracijom...samo drugog autora koji se nije bio začaurio u jednom stilu.... i ta zgrada skoro da se i ne pominje...
Toliko o "odnosu prema nasleđu"...
Valjda sam dovoljno rekao, trebalo bi da bude očigledno o kojoj zgradi se radi.
Pa leleče se i za ovi Dobrovićevim rugobama na Nemanjinoj, a zgrade ne mogu biti ružnije nego to jesu.
 
И то је тачно.

Ал мене код враћања "оригиналног изгледа" овог пошто-риштанца занима неколико аспеката: однос према ентеријеру, однос према стражњој фасади, однос према употребљеним материјалима...

И све уз стих "Пошта има микроклима..."
 
Poslednja izmena:
Има по граду доста кандидата за овакве реконструкције. Мени је овде спорна само пренамена зграде и још више њена околина, тј. позадина.
 
Увек може неки ресторан да се углави :D
 
Pa leleče se i za ovi Dobrovićevim rugobama na Nemanjinoj, a zgrade ne mogu biti ružnije nego to jesu.
Moja poenta nije bila da li to zovemo lelekanjem, kuknjavom, nezadovoljstvom, nije bila ni u poredjenju sa drugim stilovima, već u tome da u Beogradu imamo sačuvan mnogo bolji, uspešniji (i meni barem - mnogo, mnogo lepši) primer tog stila, i spolja i iznutra, koji vapi za rekosntrukcijom, a tu zgradu niko i ne spominje.
 
У сваком случају, примерци тог у свету јединственог стила има јако мало и све их треба чувати, без обзира да ли су и колико успешни. И то је једини разлог зашто је треба вратити.

На страну то што представља симбол безразложног и неоправданог идеолошког затирања ионако ретког стила због наказне идеологије једног времена.
 
Постоји ипак солидан број објеката изграђених у том стилу.

А овај нео-нео-ромејац имаће, верујем, и подземну гаражу, кад се обнови "у оригиналу".
 
Pa dobro, ne znam da li i Mađari misle da su njihove rekonstrukcije jeftin populizam.. oni su još i za vreme komunizma rekonstruisali teško oštećene zgrade.. pa Lančani most je bio potpuno srušen, dvorac na Budimu isto, pa su sve to još onda obnovili.
 
Постоји ипак солидан број објеката изграђених у том стилу.


Naravno da postoje, ali je dominantna vizura gledanja ZGRADA (ej?) kroz politiku i ideologiju.... stalno neko okrivljavanje, traženje neprijatelja, paranoja...

Zbog idelogije su navodno srušena stajališta na Brankovom mostu (a ne zato što su arhaična i što se druge arhitekte bunile i 1930-tih zbog tog ruskog "postarivanja" gde mu nije mesto), fontana i bandere na Terazijama izgleda nisu skonjene zbog dotadašnjeg lošeg saobraćanog rešenja i što je tramvajska stanica bila postavljena kontra od vrata na novijim tramvajskim kolima, pa su ljudi ulazili sa kolovoza, opservatorija od samo 30-tak godina, napravljena liči na neku kulu ali postavljena mimo svih pravila fortifikacija, i privremena vojna zgrada na tvrđavi su bili srušeni zbog "refanšizma crvene buržoazije" an ne zato što se vadio teleskop i što je ona zgrada bila predviđena za rušenje još krajem 1920-tih....
 
Poslednja izmena:
Pa dobro, ne znam da li i Mađari misle da su njihove rekonstrukcije jeftin populizam.. oni su još i za vreme komunizma rekonstruisali teško oštećene zgrade.. pa Lančani most je bio potpuno srušen, dvorac na Budimu isto, pa su sve to još onda obnovili.
Jesu posle rata iz ruševina a ne kao mi ala Skopje 2014 da bez pravog povoda osim BNV-a odlučimo iz čista mira da srušimo ružnu zgradu.

Za to vreme Generalštab zvrji razrušem, hteli su da ga uvaljaju nekome za hotel pa nisu uspeli u tome. Sve u svemu čupamo pa sadimo a narod oduševljeno tapše. Očekujem ovom logikom i trijumfalnu kapiju recimo na Terazijama. Totalno nepovezano sa Makedoncima.
 
Pa dobro, ne znam da li i Mađari misle da su njihove rekonstrukcije jeftin populizam.. oni su još i za vreme komunizma rekonstruisali teško oštećene zgrade.. pa Lančani most je bio potpuno srušen, dvorac na Budimu isto, pa su sve to još onda obnovili.
Још кад би ово била рестаурација.

У нашем случају, "креативни" процес је прошао кроз следеће фазе:

1) Новинари почели да објављују како је некад изгледала "сада соцреалистичка (погрешно - прим. аут. - рекао им неки медиокритет са дипломом, какви ће утицати на следеће фазе) зграда поред Железничке станице";
2) Подигао се хајп архитеката на тему Добровића и његовог Ђенералштаба и како је то, наводно, светско ремек-дело;
3) Неки Весић прочитао Н-ти новинарски урадак на тему "лепотице и звери" из Савске;
4) Неки Весић рекао: "Ајде да обновимо фасаду!" - уз прикривену паралелу са глупим Кањоном Сутјеске ("И ми ћемо нашу, предратнистичку да обновимо")
5) Неком Весићу рекли: "Е, па не може то баш тако, није више иста зграда".
6) Конкретни Весић (са Стојчићем) рекао: "Е, па онда, рушимо постојећу зграду и градимо нову-стару из темеља".

Што рекли комунисти - све се може, кад се хоће.

Заебава се сиротиња са оноликом - здравом и правом зградом, уместо да је, ако јој није потребна, Пошта једноставно прода (што је најгоре, с обзиром на актуелне хајп(ове), могуће је да би јој нови власник налепио некакво стакло са "реинтерпретираним" изгледом "лепотице").

Све у свему, достојно - толико призиване говњиве мотке.
 
Poslednja izmena:
Vrh