Бурна расправа због новина у булевару
Свака нова зграда, осим места за паркирање, обавезно мора да има локале у приземљу, али је остављена могућност да прва два спрата такође буду намењена пословању
Житеље Звездаре, осим хроничног недостатка простора за паркирање, мучи и питање да ли нове куће у блоку између Булевара краља Александра, Захумске, Улице војводе Саватија, Челопечке и Тршћанске могу да буду повучене у унутрашњост парцела због протока ваздуха и евентуалног проширења коловоза и тротоара. Представљајући јуче у згради Општине Звездара нацрт плана детаљне регулације за ово подручје, урбанисти су нагласили да се саобраћајно решење разматра посебним документом, а оно што је било у њиховој моћи јесте условљавање инвеститора да нове зграде повуку од регулационе линије и да на својим парцелама обавезно направе гаражна места.
Дуж самог булевара, како је истакла Љубина Стефановић-Тасић, директор Центра за урбано планирање Београда, свака нова зграда, осим места за паркирање, обавезно мора да има локале у приземљу, али је остављена могућност да прва два спрата такође буду намењена пословању, будући да ова улица има обележје трговинске зоне. У његовом залеђу планирано је становање, а сваки инвеститор, такође, мора да реши проблем паркирања у оквиру парцеле.
Урбанисти су закључили да простор од Челопечке до Улице Луке Вукаловића не захтева веће промене, јер су постојеће куће задовољавајућег квалитета. Највише промена, па самим тим и могућности за проширење улица може се очекивати од Улице Луке Вукаловића до Тршћанске.
Проблем паркирања, напоменула је она, делимично ће бити решен изградњом подземне јавне гараже испод пијаце Ђерам. То паркиралиште ће користити снабдевачи пијаце, управа, али и станари околних зграда.
– При обнови овог простора управна зграда градских пијаца биће померена ка булевару. Одмах поред биће формиран трг, а у његовом залеђу нашла би се пијаца која се састоји од затвореног дела за продају млечних производа и централног платоа на коме ће се продавати воће и поврће – објаснила је Љубина Стефановић-Тасић.
Звездарце је занимало због чега се напрасно одустало од изградње гараже испод општинског платоа и на који начин може да буде отклоњено загушење на раскрсници Улице краљице Марије и булевара, непосредно поред платоа.
– Садашња раскрсница је непогодна због честих застоја који отежавају кретање булеваром. Зато смо предложили да Трнска улица буде проширена и новом раскрсницом буде повезана са булеваром, односно Улицом краљице Марије. Испод платоа замислили смо јавну гаражу. Будући да генерални план ту промену „не познаје”, градски челници су се сложили да најпре захтевају измену ГУП-а, а потом посебним планом урбанисти разматрају овај проблем – објаснила је директорка Центра за урбано планирање.
Израђивачи плана су упозорени да се појединим улицама, као на пример Тршћанском, пешаци крећу средином коловоза и да нема довољно простора за инвалиде.
Један од грађана је приметио да већина улица не задовољава минималне стандарде, према којима ширина коловоза износи шест метара, а ширина тротоара 1,5 метара.
Михаило Малетин, професор Грађевинског факултета у пензији, подсетио је да су улице овакве какве јесу предвиђене у време када су зидане приземне куће и када није било много аутомобила.
– На булевару према немачким прописима тротоар не може да буде ужи од 4,5 метара. Градити шестоспратнице на местима где се поклапају грађевинске и регулационе линије је бесмислено. Сваки инвеститор ће да направи балкон. Нико неће моћи да живи у улици у којој нема струјања ваздуха. Тротоар у споредним улицама не сме да буде ужи од 2,25 метара. Дакле, требало је прво разрадити план саобраћајне мреже, па тек онда би требало да уследи овај план. Овако, услови живота ће бити само погоршани – казао је Малетин.
Љубина Сефановић-Тасић им је узвратила следећим речима:
– Улице су задржане какве јесу зато што смо свесни да нико неће проширивати коловоз тако што ће некоме узети кућу или срушити кухињу да би проширио улицу. Како се који стари објекат буде замењивао новим улице ће се ширити, јер се будуће грађевине повлаче у унутрашњост парцеле.
Politika