Šta je novo?

Pitanja i odgovori u vezi sa gradom

Mogu li se negde videti slike kako ce izgledati taj 'europolis' kad prokop jednog dana konacno bude zavrsen i zelzeznicka/autobuska izmestene?
 
elliot":2d5lk50u je napisao(la):
Mogu li se negde videti slike kako ce izgledati taj 'europolis' kad prokop jednog dana konacno bude zavrsen i zelzeznicka/autobuska izmestene?
Ne, to je "mrtav" projekat/predizborni trik iz miloševićevog vremena. Sada se to zove savski amfiteatar i niko ne zna ni kako će se to precizno razvijati. Samo da dodam da ne treba zvati sav. amf. "europolisom" pošto je to direktno vezano sa ex-režimom. ;)
 
Steva":1697jk68 je napisao(la):
elliot":1697jk68 je napisao(la):
Mogu li se negde videti slike kako ce izgledati taj 'europolis' kad prokop jednog dana konacno bude zavrsen i zelzeznicka/autobuska izmestene?
Ne, to je "mrtav" projekat/predizborni trik iz miloševićevog vremena. Sada se to zove savski amfiteatar i niko ne zna ni kako će se to precizno razvijati. Samo da dodam da ne treba zvati sav. amf. "europolisom" pošto je to direktno vezano sa ex-režimom. ;)
Ma znam, zato sam i stavio 'europolis' pod navodnike, jer u sustini je projekat isti, ni jedni ni drugi se nisu pomerili od idejne zamisli, a razlika je jedino u imenima ljudi i partija koji su na vlasti :)

Hoce li se po novom projektu graditi i na drugoj obali Save (po starom je bilo predvidjeno)?
 
dušan wrote :

Kad? Gde? Sta? Kako?
Eto zanimaju me ova pitanja u vezi izgradnje opere u BG...
Pa ako neko ima informacije.........
Nova Opera će se graditi kog Muzeja savremene umetnosti na ušću.

ue2.jpg


Ђорђе Бобић сматра да вредност целе инвестиције не би требало да премаши 60.000.000 евра
Почетак изградње не би требало очекивати пре 2009. године, али је најпре неопходно прецизирати услове градње и начин финансирања. Први корак биће предузет већ почетком наредне године, а подразумева сачињавање плана детаљне регулације за простор од Ушћа до кинеске амбасаде у Булевару Николе Тесле и Булевара Михајла Пупина, са друге стране. Потом у априлу следи међународни конкурс за идејно решење, који ће определити сам изглед зграде

За сада је познато да ће се нови храм уметности простирати на око 27.000 квадрата, а чиниће га дворане за оперу, балет и концерте у које ће моћи да се смести 1.400 људи. Мања помоћна сала ће имати капацитет за 700 гледалаца.
Простор овог здања, најављује наш саговорник, највероватније ће бити употпуњен са 15.000 квадрата намењених за комерцијалне садржаје, будући да нигде у свету опере не могу саме себе да издржавају, јер не функционишу по комерцијалном принципу.
-ceo čl. na :
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=14083
 
И даље неизвесно ко ће купити зграду Савезног МУП-а
Тендер споран због банкарских гаранција
Републичка Дирекција за имовину затражила мишљење Народне банке Србије о ваљаности гаранције коју је доставила фирма „Соравиа инвест”

Републичка Дирекција за имовину још није донела одлуку ком купцу ће бити продат комплекс зграда Савезног министарства унутрашњих послова у Улици кнеза Милоша од броја 90 до 92 које су унишетене у време НАТО бомбардовања 1999. године.

Почетна цена комплекса Савезног МУП-а, површине веће од 20.000 квадрата, износила је око 28,8 милиона евра, а услов је био да понуђачи, уз осталу документацију, пруже и банкарске гаранције на први позив издате од првокласне банке „АА”, при чему је било потребно да саставни део гаранције буде и „одустаница” од пет одсто од понуђене купопродајне цене. Право учешћа имале су сва домаћа и страна правна и физичка лица, а резултати тендера требало је да буду објављени 28. децембра 2006. године.
--------------
Према подацима Агенције за привредне регистре, фирма „Соравиа инвест” регистрована је у фебруару прошле године као Друштво са ограниченом одговорношћу са седиштем у Београду. Делатност фирме је развој пројеката о некретнинама, а регистровано је за спољнотрговински промет и услуге у спољнотрговинском промету. Заступници „Соравиа инвест” су Чаудер Стефанов, директрор фирме и његов заменик Мирослав Стојанов Танчев. Према писању медија, иза фирме „Прајват проџект менаџмент” стоје швајцарски фонд „Свис капитал груп” и америчко предузеће „Нортамерикен сјуритис”, заправо, како се наводи, овај учесник на тендеру је фирма ћерка америчке компаније и оснавана је у Цириху с циљем да се, преко овог предузећа, инвестира у Србији око милијарду евра.
http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=16712
 
25. 12. 2006.
Budući hotel na mestu nekadašnje "BIP" pivnice

Na mestu nekadašnjeg kompleksa "BIP" u Skadarliji sredinom 2007. godine počeće gradnja luksuznog poslovno-ugostiteljskog kompleksa.
Na prostoru između ove boemske i Cetinjske ulice pored čuvenih skadarlijskih restorana, koji će se čuvati i restaurirati, nalaziće se luksuzni hotel visoke kategorije.

Prema rečima Branke Tmušić Stojanović, člana autorskog tima koji radi idejni projekat uređenja ovog prostora, konačan izgled projekta još se ne zna, ali je poznato da se ni u kom slučaju neće narušiti starinski duh Skadarlije.
- Tim za izradu projekta, čiji je nosilac Arhitektonski fakultet iz Beograda, a osim mene ga čine i arhitekte Čepman Tejlor i profesor Branislav Stojanović, u stalnom je kontaktu sa Zavodom za zaštitu spomenika, Sekretarijatom za urbanizam i izgradnju Beograda i gradskim arhitektom tako da svi zajedno vodimo računa da se novi objekat uklopi u ambijent Skadarlije – rekla je Stojanovićeva
 
Зграда савезног МУП – а и даље чека новог власника
Народна банка још разматра гаранцију
Док надлежни вагају коме ће продати зграду уништену у НАТО бомбардовању такмичари на тендеру подједнако верују у победу и најављуjу милионске инвестиције у Србији

Зграда некадашњег савезног МУП-а, у Улици кнеза Милоша од 90 до 92, ни после три недеље од јавног отварања понуда учесника на тендеру још није добила новог власника. Коначна одлука републичке Дирекције за имовину и даље зависи од мишљења Народне банке Србије о ваљаности банковних гаранција које је приложила фирма „Соравија инвест”.

Иако нам је у Дирекцији потврђено да је од три понуђача ова компанија била једини учесник на тендеру који је на време доставио целокупну документацију, укључујући и банковне гаранције, званично још нема потврде да је „Соравија” победник у овом надметању.

Због реаговања понуђача „Прајват проџект менаџмента”, који је за овај комлекс понудио 32,1 милион евра, односно 800.000 више од „Соравија инвеста”, и за тај понуђени износ доставио корпоративне гаранције на целокупну суму, а са закашњењем од два дана доставио и банковну гаранцију од првокласне банке (УБС која има рејтинг АА+), Дирекција за имовину накнадно је започела проверу документације. Наиме, постављено је питање: да ли банка која је издала гаранције за „Соравија инвест” има, како је тражено, рејтинг првокласне банке АА?

– Још немамо новости из Народне банке Србије. Званично нам је потврђено да је „Соравија инвест” део аустријске групе „Соравија”. То, међутим, ништа не значи док нам не буде потврђено да ли рејтинг банке која је за ову компанију дала гараниције одговара рејтингу траженом у тендерском позиву – рекао је Милан Томић, директор републичке Дирекције за имовину.

– По мом мишљењу и А2 је висок рејтинг, али је питање да ли одговара условима које смо поставили. Али, нисам ја надлежан да одговорим на то питање, просудиће Народна банка – истакао је Томић.

Док надлежне институције вагају коме ће продати у НАТО бомбардовању уништен комплекс зграда површине око 20.000 квадрата, супротстављeни такмичари на тендеру подједнако верују у победу и најављуjу милионске инвестиције у Србији. Обе компаније истичу, да имају у плану да у Кнеза Милоша граде хотел високе категорије – могуће је и „Хилтон” – и уз њега луксузну пословну зграду.

Заступник „Прајват проџект менаџмента”, Жарко Павловић, објашњава да су ову фирму прошле године основали швајцарски фонд „Свис капитал” и америчка компанија „Нортамерикен сјуритис”, са циљем да до 2010. године уложе у Србију милијарду евра. Заинтересовани су да порушену зграду МУП-а обнове и по могућству дозидају и претворе је у пословни центар, а да на плацу поред зграде подигну првокласни хотел („Хилтон” или „Ројал Гарден”). Он сматра, да је ова фирма због тога „битан стратешки партнер за државу” и истиче, да не види „ниједан разлог да ППМ не победи на тендеру”.

– Тендер је био такав да је тешко било одговорити на услове. Доставили смо у понуди за куповину ове зграде корпоративну гаранцију на комплетан понуђени износ и одустаницу од пет одсто, а уз то смо нагласили да ћемо у најкраћем року доставити банковну гаранцију. Када смо сазнали да смо најбољи понуђачи, после два дана, приложили смо и гаранцију првокласне банке АА, како је тражено – каже Павловић, додајући да би банковне гаранције за комплетан понуђени износ коштале око пола милиона евра. Он је нагласио, да „Соравија” није пружила гаранцију одговарајуће банке рејтинга АА, као што је наглашено у условима конкурса. Такође, Павловић пита: шта је разлог чекању провере банковне гаранције у НБС, с обзиром на то да се рејтинг банака може проверити и на Интернету.

Фирма „Соравија инвест”, чија је гаранција на провери у НБС, регистрована је прошле године у Београду. Њихова канцеларија се налази у „Генекс апартманима”, али за сада осим најужег менаџмента немају запослених, јер како кажу, „пројекти за које су заинтересовани још нису реализовани”.

Редакцији „Политике” јуче се из Беча јавио Мирослав Танчев, заменик директора „Соравија инвеста” и члан тима за источну Европу. Он је истакао, да је ова домаћа фирма део аустријске „Соравија групе” која планира да, у периоду од наредних три до пет година, инвестира у региону око 500.000.000 евра.

„Соравија” је, како каже, једна од првих западних компанија која је почетком деведесетих година почела да улаже у државе источног региона. Групација која је, између осталог, власник бечког „Хилтона”, послује у Румунији, Пољској, Словачкој, Русији, Украјини, а ангажована је и у Црној Гори, где у Будви гради хотел високе категорије. Недавно су и у Македонији, на тендеру, купили зграду „Врлд трејд центар” у Скопљу. Посебно су заинтересовани за инвестиције у државама бивше Југославије.

– Мислили смо да смо победници на тендеру, а онда нам је речено да гаранција највеће аустријске банке „Бенк Аустрија кредитаншталт”, која има велики кредибилитет у Европи, мора да се провери. Не можемо то да разумемо. Желимо да улажемо у Србији. У Кнеза Милоша улици бисмо градили луксузни хотел, могуће је и „Хилтон”. У другом делу подигли бисмо комплекс комерцијалних зграда – објаснио је Танчев. Он је, овом приликом, најавио и долазак аустријске трговине „Била” на домаће тржиште.

– Тренутно „Соравија” и „Била” заједнички преговарају за локације у Србији. Планирамо да градимо хипермаркете у Београду, Новом Саду и Нишу – рекао је наш саговорник.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

НБС без одговора

Редакција „Политике” од понедељка 8. јануара покушава да сазна у Информативној служби Народне банке Србије резултате провере документације фирме „Соравија инвест” коју је проследила републичка Дирекција за имовину.

Међутим, јуче до закључења овог броја „Политике” нисмо добили одговор да ли аустријска банка, која је за „Соравија инвест” дала гаранције, одговара рејтингу који је тражен на тендеру за продају зграде бившег савезног МУП-а.
 
ROK OPET PROBIJEN!
Otvaranje pijace Zeleni venac odloženo za dve nedelje jer tezge, koje je dopremilo preduzeće "Goša", nisu dobro urađene. Posao je obavljen aljkavo! Ljudi iz fabrike su tek sada objasnili da ne umeju da naprave tezge kako je planirano, kaže Gordana Matijašević

Beograđani ipak neće moći da od danas pazare na potpuno obnovljenoj pijaci "Zeleni venac", kako su to ranije najavili nadležni iz Javnog komunalnog preduzeća "Gradske pijace".

Otvaranje pijace, prema rečima direktorke ovog preduzeća Gordane Matijašević, odloženo je za dve nedelje, jer tezge nisu dobro urađene.

- Pre četiri dana iz fabrike "Goša" počeli su da dovoze tezge, međutim, dobar deo je aljkavo urađen. Tezge su vraćene u pogon ove smederevske fabrike da se srede - priča Gordana Matijašević.

- Ljudi iz fabrike su objasnili da oni ne umeju da urade tezge kako je planirano. Pored tezgi bez krova, veći problem predstavljaju one sa krovom. U stvari, reč je o tome da su oni tek sada shvatili da ne mogu da naprave savijen krov tezge po nacrtu, odnosno, problem im predstavlja poseban stub koji drži taj krov.

Prema njenim rečima, fabrika "Goša" iz Smedereva angažovana je za ovaj posao jer je imala najbolju ponudu na tenderu.

- Fabrika je dala ponudu za jednu trećinu jeftiniju od svih ostalih. U prijavi su naveli da će posao završiti za 20 dana, iako je naš rok bio mesec dana. Uz sve to, rekli su da mi ne moramo odmah da im platimo, već da to možemo da učinimo u dve rate. Čak ni avans nisu tražili. Naravno, od samog početka je trebalo pretpostaviti da tu nešto nije u redu - tvrdi Matijašević.

Ona pretpostavlja da će fabrika "Goša" morati da angažuje nove ljude kako bi završili ovaj posao kako valja i nada se da će za dve nedelje pijaca biti otvorena.

- "Zelenjak" mora da bude otvoren za 14 dana. Inače, proteklih dana pijacu su obilazile inspekcije, na osnovu čijih izveštaja bi gradski sekretarijat trebalo da dozvoli početak rada. Zato će radnici "Goše" morati tezge da naprave po projektu koji je pobedio na našem konkursu - odlučna je Matijašević.

I tokom prve dve faze radova ovo gradilište nailazilo je na mnoge probleme, jer je cela lokacija na kojoj su se izvodili radovi, padina od Terazijskog platoa ka Savi, bila poznata kao umireno klizište. Tada su se na gradilištu pojavile deformacije i pukotine na kolovozima u ulicama Jug Bogdanovoj i Kraljice Natalije.

Jedina mogućnost da teren pijace bude ugrožen u toku izgradnje bile su obilne i dugotrajne padavine. Da bi se takva mogućnost izbegla, radilo se na kontrolisanju stabilnosti terena, vodovodne i kanalizacione instalacije, funkcionisanja drenaže i sprečavanju slivanja veće količine vode sa trotoara u tlo gradilišta.

--------------------------------------------

Replika iz 1924. godine

Da bi izgledala kao replika iz 1924. godine, nova pijaca "Zeleni venac" koštala je 600 miliona dinara. Ovo je prvi projekat koji su zajedničkim snagama investirali JKP "Gradske pijace" i Skupština grada Beograda. Nova pijaca biće opremljena sa 440 tezgi, a prodavaće se samo poljoprivredno-prehrambeni proizvodi. Pijačni plato imaće ukupno 6.600 kvadratnih metara, dok će ukupna površina pod objektima biti 3.900 kvadratnih metara. U podzemnoj etaži predviđeno je 700 kvadratnih metara magacinskog prostora.
Takođe, pijaca će raspolagati sa 125 parking mesta. U okviru pijace, predviđena je i izgradnja manipulativnog prostora za istovar robe za snabdevanje pijačnih tezgi i lokala, dva teretna lifta, dva javna toaleta, trafo-stanice, toplotne podstanice, prostorije za dizel agregat, smećare i garderobera za radnike.
Press
 
No1":1dkdmduz je napisao(la):
ROK OPET PROBIJEN!
Otvaranje pijace Zeleni venac odloženo za dve nedelje jer tezge, koje je dopremilo preduzeće "Goša", nisu dobro urađene. Posao je obavljen aljkavo! Ljudi iz fabrike su tek sada objasnili da ne umeju da naprave tezge kako je planirano, kaže Gordana Matijašević
:lol: МИСЛИМ СТВАААААРНООООО!!!
 
Ima li neko nove informacije o zabavnom parku u Bloku 44? Po zadnjem, privremeno obustavljena gradnja zbog nedostatka para.
 
Ovo sam upravo video na web sajtu MPC Holding! Jel ce se to graditi umesto Buvljaka ili? Zna li neko?

"BLOK 43

U neposrednoj blizini Sava Centra i hotela Hyatt regency započećemo izgradnju poslovno–komercijalnog prostora nadzemne površine 25.000m2.
Na ukupno sedam parcela biće izgrađen poslovni prostor „B“ klase, koji trenutno nedostaje poslovnoj ponudi Beograda. U samoj strukturi objekta, osim celina namenjenih biznis korisnicima, predviđena je i izgradnja prostora za uslužne delatnosti.
U skladu sa svetskim standardima ispod objekata će se nalaziti podzemne garaže sa ukupno 300 parking mesta. Ceo blok biće povezan pešačkom pasarelom koja povezuje dva trga u sklopu celog kompleksa."
 
Siniša":13snjh0h je napisao(la):
Ima li neko nove informacije o zabavnom parku u Bloku 44? Po zadnjem, privremeno obustavljena gradnja zbog nedostatka para.
E to je tek ludost,zapoceti gradnju i onda obustaviti.Mozda pocnu ove godine ponovo da grade,mozda sa limesom koji tezi da nece.
 
Taj prostor je već ograđen (parcela skroz desno na ovom crtežu iznad) i koliko sam video (iz autobusa u pokretu, doduše) pravi se uličica koja ide celom dužinom iza tog bloka, odmah do pruge.
Treći bulevar postaje simbol tog novog Novog Beograda - nema objekta starijeg od 4 godine (sa strane do pruge)
 
Da li se zna šta će biti sa zgradom (bivšeg) SIV-a?
Negde sam čuo predlog da se adaptira u hotel, negde da se pretvori u bolnicu ili poslovnu zgradu, a neko je hteo da ga pretvori u novi Generalštab!
E sad, ako bude nešto od toga, koliki će se toga morati renovirati i da li možemo očekivati neke nadgradnje?
 
a znali neko sta se desava sa energoprojektovim gradilistem iza arene,sta tu treba da nikne
 
Dragana Ćirović, potpredsednik MPC Holdinga za finansije i investicije
"U naredne 3 godine investiraćemo još oko 500 mil EUR"

"Pošto je 13. januara ove godine, MPC Holding navršio punih 18 godina postojanja, kako vidite aktuelnu poslovnu aktivnost, posebno u poređenju sa 1989. godinom, kada ste počeli sa radom?
- Nakon 2000. godine smo delatnost proširili na investicione aktivnosti, a početak je obeležen 1999. godine, izgradnjom višestruko nagrađivanog projekta poslovnog centra MPC Plaza na Novom Beogradu.
Nakon toga, proširili smo investicionu aktivnost na stanogradnju A klase, gradnju poslovnih i tržnih centara, tako da smo danas među vodećim kompanijama u Srbiji, a godišnji prihod u 2006. godini premašio je 100 miliona evra, uz obim investicija koji je bio vredan dodatnih 100 miliona evra.
U toku 2007. godine, biće započete ili nastavljene investicije u nekoliko strateških oblasti - gradnja Regionalnog šoping centra Ušće i druge poslovne zgrade kule bliznakinje, Immocentra na Ceraku, poslovnog centra u Nišu, stambenog kompleksa u Bloku 11 i poslovnog centra u Bloku 43 na Novom Beogradu, i više manjih projekata, a ukupna površina ovih objekata je oko 400.000 metara kvadratnih. Ukupna vrednost ovih investicija koje će biti potpuno realizovane u naredne tri godine kreće se oko 500 miliona evra."
citat iz "Danas"-a 13.jan 2007g.
 
Успорена поставка нових шина на Аутокоманди
Неочекивани технички проблеми
Надлежни верују да ће посао бити завршен почетком фебруара

Поставка нових шина и завршница радова на Аутокоманди потрајаће, по свој прилици, до првих дана фебруара. Подсетимо, последња у низу најава о коначном завршетку обимног посла на овој петљи, од прошле недеље, гласила је да ће све бити готово око 20. јануара.

Према речима Бојана Станојевића, градског менаџера, извођачи радова наишли су на озбиљне техничке проблеме када су уклонили старе шине.

– Радници су морали да мењају комплетну бетонску плочу испод пруге, што није било планирано у почетку. Дакле, дошло је до озбиљног неслагања између пројекта поправке и стања на терену. Шине које прелазе преко моста су у много лошијем стању него што је било предвиђено – каже Станојевић.

Он није желео да прецизира тачан датум завршетка овог посла, јер, како истиче, не треба лицитирати са тиме.

– Важно је да се тај веома озбиљан посао уради како треба – истиче Станојевић.

Ненад Стефановић, заменик директора „Беокома”, каже да би сутра и прекосутра требало да почне постављање нових шина.

– Тренутно радници наливају бетон. Ти послови би требало да буду готови у следећих недељу дана, а затим следи заливање шина штампаним бетоном, исто као у Немањиној улици. Међутим, има ту још услова да би се посао завршио како треба. Када шине буду постављене, преко њих ће бити постављени шатори у целој дужини, а затим следи и загревање пруге на температуру од 15 степени, што је оптимално да би била уграђена како треба – објашњава Ненад Стефановић.

Тек после свих ових послова следи и технички преглед шина. Ни Стефановић није могао са сигурношћу да тврди колико ће то потрајати, али претпоставља да би све могло да буде готово почетком фебруара.

Подсетимо, све до новембра прошле године надлежни су се надали да ће свих 13 мостова на Аутокоманди бити обновљено до 31. децембра. Топло и лепо време извођачима радова је ишло наруку. Захваљујући томе, већина радова урађена је и пре рока, као што је чишћење подножја мостова и поправка прилазних рампи. Путари су успут, мимо главног пројекта, стигли да прошире раскрсницу ка Устаничкој улици и Јужном булевару.

Данило Драгојевић, саветник у фирми „Мостпројект”, која је, поред Саобраћајног института ЦИП и ИМС-а, учествовала у изради пројекта поправке Аутокоманде, каже да је сасвим нормално да у току радова дође до промене режима рада.

– Када се израђује пројекат, стручњаци не могу да претпоставе шта се налази испод асфалта и затечено стање се често разликује од очекиваног. Иначе, ово је практично пионирски пројекат за Београд, јер се први пут веома прецизно примењују светски стандарди у поправци мостова. Веома сам задовољан током посла, јер то су деликатни и скупи радови и захтевају време – објашњава Драгојевић.

И поред тога што је време било веома топло за ово доба године, наш саговорник наглашава да је сада ипак зима, а температура је кључни фактор при поправци мостова.

– Примера ради, комплетни мост би требало да буде загрејан на најмање десет степени како би постављање хидроизолације, бетонских превлака и шина било у реду. Када би температура пала испод нуле, бетон би почео да пуца. Сада постоје спремност и озбиљност да се и у зимским условима обави добар посао, како се радови, као у случају Немањине, не би продужавали до априла – говори Драгојевић.

Ипак, рок за завршетак радова био је 31. децембар прошле године.

– Тај датум је одређен за рок завршетка при потписивању уговора са главним извођачем радова. Проблем је у томе што се озбиљне поправке на мосту не раде усред новогодишњих празника и могло се претпоставити да ће трајати дуже. Ипак, као што рекох, то су деликатни послови и мало продужење рока није страшно – истиче Данило Драгојевић.

Радове вредне 430 милиона динара као главни извођач радова обавља аустријска фирма „Свителски”, а поправка Аутокоманде почела је крајем септембра прошле године.
Politika
 
Izgleda da predstoji rušenje većeg broja kuća zbog izgradnje saobraćajnica.
Nadam se da Vaša kuća nije na trasi ovih pravaca ;)

Izgradnja je lakši deo posla

Zbog nerealnih i previsokih zahteva Beograđana koji poseduju parcele i objekte na trasama, na kojima se planira izgradnja saobraćajnica i infrastrukture, neretko se dešava da planovi ostanu u fiokama i godinama. Direkcija za izgradnju ovim vlasnicima nudi nadoknadu ili stan u vrednosti onoga što im se oduzima, ali mnogi, kad daju jednosoban stan žele da im se reši stambeno pitanje svih članova porodice.

Problema će verovatno tek biti sa izgradnjom moderne saobraćajnice od Čukaričke padine do Sremčice, za koju je već usvojen detaljni regulacioni plan.
Nova deonoica prolaziće kroz naselja Čukarička padina, Bele vode, Rupčine, Železnik i Sremčicu, a povezivaće ulice Radničku, Lazarevački drum, Milorada Jovanovića, Vodovodsku, Ivo Lole Ribara, pa sve do Ibarske magistrale. Prema nezvaničnim informacijama, za ovaj poduhvat trebalo bi srušiti preko 400 objekata, među kojima najviše nelegalnih.

- Samo oni vlasnici nekretnina na ovoj trasi koji mogu da dokažu svoj pravni status, biće obeštećeni. Oni će moći da izaberu novac ili stan - kratko odgovara Ranković.

Direkcija je u prošloj godini za raseljavanje u ovakvim slučajevima izgradila preko 200 stanova, dok je za 2007. planirano još 608.
ceo čl. http://www.beoland.com/aktuelnosti/a...i.asp?a=070115

Нацрти планова у општини Вождовац
Неминовна рушења појединих кућа

Убудуће четири коловозне траке и широки тротоари у Максима Горког
Проширење улица Максима Горког и Јужног булевара изискује неминовно рушење кућа на појединим деоницама, речено је јуче у Општини Вождовац при представљању нацрта планова саобраћајне регулације.

Посматрано од Каленић пијаце, Улица Максима Горког биће проширена на уштрб врачарске отворене тржнице будући да ће она после обнове бити мало повучена у унутрашњост према Његошевој улици. На потесу од Улице Цара Николаја до Јужног булевара коловоз ће бити проширен на рачун непарне стране, где се очекује рушење неколико кућа (преко пута Чубурског парка).

Ima još na http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=17284
 
Завршени радови на обилазници од Миријева до Смедеревског пута

Код окретнице аутобуса 27 у Миријеву – улица Михајла Бугалкова, сутра у 13 часова, биће обележен завршетак радова на обилазном путу који спаја Миријево са Смедеревским путем.

Пројекат завршетка обилазнице, дуге око два километра финансирао је Град Београд, док су радови били поверени Холдинг компанији „Ратко Митровић”.

Обилазница која спаја Миријево са Смедеревским путем од великог је значаја за растерећење саобраћаја у централној звездарској саобраћајници – Булевару краља Александра, као и улазa у Београд из правца Калуђерице, Болеча и Гроцке.
http://www.beograd.org.yu/cms/view.php?id=1261944
 
Ako se ne varam, taj put od Mirijeva do Smederevskog puta bi trebao da bude deo magistralnog puta-obilaznice oko Beograda koja bi se nadovezivala na novi most preko Ade Huje.
 
PARKING MESTA ISPOD TRGOVA I PIJACA

Problem parkiranja u Beogradu nije zanemarljiv, pa je zbog toga u Skupštini grada formiran tim za uvođenje "privatne inicijative za gradnju garaža", a JKP "Parking servis" će garaže praviti ispod javnih trgova i kružnih tokova!

Ove godine biće napravljeno novih 3.358 parking mesta, a garažnih mesta će uskoro biti i ispod Kalenić i Đeram pijace.

- Podzemne garaže vidimo kao stabilan izlaz iz problema i stimulisaćemo i privatne investitore da ih grade - kaže Bojan Bovan, direktor u JKP "Parking servis".

- Takve garaže puno koštaju i privatnicima bi se uložena sredstva vratila za pet do sedam godina. JKP "Parking servis" je generalni zastupnik montažnog sistema "Fast park" za Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovine i Ujedinjenih Arapskih Emirata.

- "Fast Parkovi" će i dalje biti favorizovani i građeni. Pokazali su se, pored kvaliteta, kao i veoma korisni. Ovo parkiralište omogućava da se podizanjem još jednog nivoa na asvaltiranoj površini udvostruči broj parking mesta.

Ukupno vreme od sklapanja ugovora o gradnji do realizacije montaže ne prelazi 60 dana - objašnjava Bovan

- Zahvaljujući tehničko-konstruktivnim rešenjima i korišćenim elementima strukture, "Fast Park" zadržava mogućnost da bude demontiran i ponovo montiran na nekom drugom mestu. Sledeći "Fast Park" gradićemo na parkiralištu Ade Ciganlije. Kada radovi budu završeni, ovo parkiralište imaće ukupno 1.700 mesta za automobile.
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=2031
 
Vrh