Šta je novo?

Pitanja i odgovori u vezi sa gradom

RUŠE DA BI GRADILI!

Zbog izgradnje novih i širenja starih saobraćajnica u narednih nekoliko godina biće porušen veliki broj, mahom starijih kuća u Južnom bulevaru i u ulici Maksima Gorkog

Veliki broj objekata u Južnom bulevaru i u ulici Maksima Gorkog biće porušeno u narednih nekoliko godina zbog proširenja ovih saobraćajnica. Prema predlogu urbanista, koji još nije usvojen, ove ulice bi trebalo da budu duplo šire, odnosno, da dobiju još dve trake.

Ulica Maksima Gorkog biće proširena na delu od Kalenić pijace do Grčića Milenka tako što će u zoni pijace do Južnog bulevara biti srušena neparna strana kuća, a od Južnog bulevara do Todora Dukina parna strana. U zoni pijace ova ulica biće proširena tri do pet metara, na račun pijačnog prostora.

U skladu sa tim, i čitava pijaca biće rekonstruisana. U Urbanističkom zavodu kažu da su sve kuće koje su "precrtane" na planovima trošne i da su njihovi vlasnici obavešteni o rušenju. I ulica Todora Dukina biće proširena na štetu neparne strane, kao i Kruševačka, a u Strumičkoj će se kolovoz širiti na parnoj strani.

Ulica gospodara Vučića, od Grčića Milenka do Vojislava Ilića, biće proširena, takođe, na parnoj stranu. Južni bulevar dobiće još dve trake na delu od Grčića Milenka do Vojislava Ilića, a planirana je i izgradnja nove saobraćajnice koja će ovu ulicu povezivati sa ulicom Gospodara Vučića.

Direktne veze između unutrašnjeg magistralnog poluprstena i proširene saobraćajnice neće biti, ali će se one zato ukrštati u nekim delovima kao što je trasa sa Autokomandom i prema Šumicama. Gradski arhitekta Đorđe Bobić, ističe da su ponuđeni planovi od velikog značaja za saobraćaj u gradu, jer je ovaj deo grada sada zakrčen vozilima.

- Ulica Maksima Gorkog je preopterećena jer se nalazi u samom centru, a Južni bulevar jer se praktično prekida kod benzinske pumpe blizu "Obilićevog" stadiona, zbog čega vozila moraju da prolaze kroz okolne uske ulice. Proširenje ulica doneće značajno poboljšanje saobraćaja - objašnjava Bobić, i dodaje da bi detaljan plan za ove dve ulice trebalo da bude usvojen na gradskoj skupštini u martu ili aprilu, dok bi čitav posao trebalo da potraje najviše dve godine.

Kada je reč o kućama i zgradama na deonicama koje su planirane za rušenje, Bobić kaže da tu ima dosta dotrajalih građevina, a da su svi novi objekti koji se nalaze građeni u skladu sa novim detaljnim planom tako da oni neće biti porušeni.
http://www.pressonline.co.yu/vest.jsp?id=2030
 
Tjah... stalno povecanje saobracaja zahteva sirenje protoka saobracajnica koje su inace preuske. Dokle god se ne ruse stambene visespratnice (kakva bi to loodnica bila) i zgrade pod zastitom drzave, ja sam za.

Juzni Bulevar ima kapaciteta za prosirenje posto je dobar deo prostora oko same ulice potpuno neiskoriscen. Za Maksima Gorkog ce biti problem posto su u delu od Kalenca do coska sa Juznim Bulevarom pomesane udzerice i visespratnice. A za Gospodara Vucica mi prosto nije jasno kako ce to izvesti...

PS

Pre par godina je bila prica o izgradnji tzv. "Vracarske Magistrale". Mozda je ovo konacna implementacija te ideje ?!
 
Siniša":1d1z8t6e je napisao(la):
Ako se ne varam, taj put od Mirijeva do Smederevskog puta bi trebao da bude deo magistralnog puta-obilaznice oko Beograda koja bi se nadovezivala na novi most preko Ade Huje.
Zaokruženo
spobilet2.png
U pravu si, to je deo Spoljnog Magistralnog Poluprstena(-potvrdio Bobić na TV-St."B" :) )

@Vračar
Višespratnice su izgrađene,povučene; od regulacione linije...neće smetati izgradnji puta.

 
Dve godine za obnovu Gazele
19. januar 2007. | 13:45 | Izvor: FoNet
Rekonstrukcija mosta Gazela u Beogradu treba da počne u julu, a radovi će trajati dve godine, najavljeno iz Puteva Srbije.

"Most neće biti zatvoren jer je to neizvodljivo, ali najveći problem će biti regulisanje saobraćaja tokom radova. Pokušaćemo da tranzitni saobraćaj kroz Beograd preusmerimo na Kružni put, ali će u svakom slučaju biti gužve", rekao je pomoćnik direktora Puteva Srbije Slavoljub Tubić.

Vrednost radova je oko 32 miliona evra, Beograd snosi 25 odsto troškova, a ostatak će biti obezbeđen preko kredita Evropske investicione banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.

"Projekat rekonstrukcije Gazele biće gotov za mesec dana i onda će biti raspisan tender za izvođača radova", rekao je Tubić.

Direktor Puteva Srbije Branko Jocić potpisao je danas ugovor s kompanijom Fresine intermost, koja će graditi novi drumsko-železnički most kod Sremske Rače, na granici s Bosnom i Hercegovinom.

Most će biti dugačak 400 metara, imaće dve kolovozne i jednu pešačku traku, a rok za završetak je 330 dana od početka radova.

Vrednost radova na izgradnji tog mosta je veća od 615 miliona dinara. Većina novca obezbeđena je iz Nacionalnog investicionog plana, a radovi treba da počnu čim nadležne institucije dostave neophodne dozvole za gradnju.
 
Rekonstrukcija mosta Gazela u Beogradu treba da počne u julu, a radovi će trajati dve godine, najavljeno iz Puteva Srbije.
Da li se meni cini ili oni nameravaju da i Gazelu i Pancevac rekonstruisu (i zatvaraju, poluzatvaraju...) u, otprilike, isto vreme :lol: . Ludilo :). Zamislite nesrecnika koji iz Borce mora da dodje do Novog Beograda :lol: .
 
Nisam nesrecnik iz Borce mada idem tamo cesto ali njima problem samo predstavlja Pancevacki jer 95 koji vozi ka Novom Beogradu ide preko Brankovog.
Koliko sam ja razumeo napravice na Pancevackom jednu dopunsku traku po sredini mosta,ko zna kako izgleda Pancevacki zna da jedan deo mosta nije iskoriscen,pa ce tako pokusati rasteretiti most.Inace u suprotnom guzve na autoputu Beograd-Pancevo po 10 km u tri trake a prema Zrenjaninu oko 20 km.
 
Da, ali ti zaboravljas da ce rekonstrukcija Gazele naterati mnoge da krenu preko Brankovog (i starog Savskog), tj. svi mostovi ce postati optereceniji. Da je bilo pameti (mislim da novac nije bio toliki problem) mogli su odvojeno da se sredjuju. U stvari, odavno je trebalo da se rekonstruisu.
 
Tu jesi u pravu ali se nadam da ce nekako organizovati i prelazak preko Gazele ali ce se sigurno povecati guzva na Brankovom.
 
Kada (ako) jednog dana bude zavrsen prokop i izmestena zeleznicka stanica, da li se planira izmestanje i autobuske? One stotine autobusa koje se u svakom datom trenutku nalaze na tako malom prostoru, u toj rupi bez ventilacije stvaraju neopisiv smrad i zagadjenje u celom amfiteatru. Mislim da bi BAS i Lastu trebalo premestiti negde, bilo gde. Npr negde na nbgd, uz auto put.
 
Koliko ja znam planira se a i logicno je.Trebalo bi da se rastereti na vise stanica pri cemu bi stanica Zapad bila za medjunarodne polaske ta stanica je planirana na Novom Beogradu.Ali opet mozda neko vise i pouzdanije zna.
 
elliot":2odd7w30 je napisao(la):
Kada (ako) jednog dana bude zavrsen prokop i izmestena zeleznicka stanica, da li se planira izmestanje i autobuske? One stotine autobusa koje se u svakom datom trenutku nalaze na tako malom prostoru, u toj rupi bez ventilacije stvaraju neopisiv smrad i zagadjenje u celom amfiteatru. Mislim da bi BAS i Lastu trebalo premestiti negde, bilo gde. Npr negde na nbgd, uz auto put.
Da, buduća autobuska stanica treba da bude na Novom Beogradu, kod železničke stanice Novi Beograd. Ista železnička stanica, po zadnjim vestima, treba da postane glavna železnička stanica, umesto Prokopa.
Što se tiče sadašnje železničke stanice mislim da bi ostalo svega 2-4 (otpriike) koloseka i služila bi za gradsko-prigradski saobraćaj.
 
Zavrsetak izgradnje Holiday Inn'a ce biti gotov do jesen ove godine mada na gradilistu nema aktivnosti iako je u proseku 15 C poslednjih nedelja. Mislim da sam na tabli video da pise Oct 2007 nemojte me uzeti za rec.
 
Objavljen poziv ponuđačima za obnovu autoputa kroz Beograd

Source: Beta 23.01.2007
 
Nenad":2pfd8civ je napisao(la):
Objavljen poziv ponuđačima za obnovu autoputa kroz Beograd

Source: Beta 23.01.2007
Objavljen poziv za obnovu autoputa kroz Beograd

BEOGRAD, 23. januara 2007. (Beta)

Javno preduzeće Putevi Srbije objavilo je u utorak poziv za učešće u pretkvalifikacionom delu tendera za obnovu dela autoputa kroz Beograd i kružnog puta od Vinče do Makiša.

Kako se navodi u oglasu objavljenom u listu "Politika", planirana je obnova oko 26 kilometara autoputa od Aerodroma "Nikola Tesla" do Bubanj Potoka i oko 26 kilometara kružnog puta, uz obnovu tunela "Stara Straževica" i proširenje regionalnog puta R251.

Deo troškova biće finansiran iz kredita Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD), a zainteresovani ponuđači mogu da dostave pretkvalifikacionu dokumentaciju do 13. marta 2007. godine.

Obnove kružnog puta i autoputa kroz Beograd je zajedno sa izgradnjom oko 11 kilometara autoputa od Batajnice do Dobanovaca deo projekta čija je vrednost procenjena na 80 miliona evra.

Tender za izgradnju deonice Batajnica-Dobanovci biće objavljen kada bude završena projektna dokumentacija, rečeno je agenciji Beta u Putevima Srbije.

Radovi na autoputu kroz Beograd deo su projekta izgradnje obilaznice oko grada i obnove mosta "Gazela", koji je procenjen na oko 290 miliona evra, navodi se na sajtu EBRD-a.

Projekta bi trebalo da se finasira iz kredita EBRD-a i Evropske banke za obnovu i razvoj od po 80 miliona evra, oko 112 milinoa evra obezbediće Putevi Srbije, grad Beograd 7,5 miliona evra, a predviđene su i donacije za nadzor radova Evropske agencije za rekonstrukciju.
 
Imam jedno pitanje!

Sta se desava sa Starim Sajmistem i onim blokom do njega (tu je valjda Parking Servis ili neka fabrika)??
To zemljiste je 1000 puta interesantnije, sto za investitore, sto za kupce i stanare od recimo depoa u bloku 67, kod Belville, o kome se vodi tolika polemika!

Kada bi se to zemljiste oslobodilo, a ulica Vladimira Popovica spojila sa bulevarom Nikole Tesle, stvorio bi se saobracajni prsten oko Novog Beograda, a zemljiste koje bi se oslobodilo je vrlo atraktivno! Tu bi moglo da se krene sa gradnjom City of Belgrade!!
 
Колико ја знам, Старо сајмиште треба да се обнови и претвори у Музеј геноцида, из истог разлога је и забрањена градња између Бранковог и Трамвајског моста
 
Staro Beogradsko Sajmište

Na levoj obali Save, između Brankovog i starog savskog ( tramvajskog ) mosta, iznikao je 1938. godine kompleks Beogradskog sajmišta. Njegovi graditelji, tada mladi opštinski arhitekti Milivoje Tričković, Rajko Tatić i Đorđe Lukić, osmislili su ga, još u idejnim projektima kao monumentalan i moderan ansambl radijalnog karaktera, sa centralnim paviljonom - kulom, kao dominantnim motivom...
...Beogradski prolećni sajam, održan prvih meseci 1938. godine, označio je početak procvata Sajmišta...
...Beogradsko sajmište je početkom decembra 1941. godine postalo nemački logor smrti za Jevreje iz Srbije...
...U poratnim godinama "Staro sajmište" naseljavaju likovni umetnici i ono je, s pravom, bilo prozvano " Beogradski Monmartr "...

sajam8re.png


Staro "Beogradsko sajmište" predstavlja spomenik visokog arhitektonsko - urbanističkog, memorijalnog i kulturnog značaja.
Godine 1987. proglašeno je za kulturno dobro, a pet godina kasnije je Skupština grada Beograda usvojila Detaljni urbanistički plan spomeničkog kompleksa
Međutim, rekonstrukciji se do danas nije pristupilo.


http://www.nadlanu.com/Dynamic/ListItems,intCategoryID,131,intItemID,9090.html
 
Nije samo Jevreja vec svih ljudi iz Beograda a da tragedija bude veca nalazio se na teritoriji ndh.I stvarno ne razumem zasto se ceka sa tim i ko uopste to koci.
 
Posle okupcije, ubrzo 1941, Gestapo ograđuje sajamski prostor sa nekoliko redi bodljikave žice i pretvara ga u zatvor, a kasnije Konclogor.

Gestapo ovde prvo zatvara i do maja 1942. godine likvidira Jevreje iz Beograda i Srbije, a kasnije i drugih krajeva Jugoslavije. Od aprila 1942. godine u logor se dopremaju prvi transporti zatočenika iz Jasenovca, Stare Gradiške, zarobljeni partizani iz Srbije, a kasnije iz svih krajeva zemlje, naročito posle svake nemačke ofanzive na oslobođenu teritoriju i partizanske jedinice. Obračun i likvidiranje dopremljenih zatočenika traju sve vreme postojanja logora.

Pored ostalih, u logor su dovođene žene, deca i starci sa Kozare i Podkozorja; čitave jevrejske porodice iz Beograda i drugih gradova, romske porodice i živalj čitavih sela iz Srema. Državna komisija za utvrđivanje zločina okupatora i njegovih pomagača u saopštenju br. 87. od 11.1946. godine pod naslovom SAJMIŠTE MUČILIŠTE NARODA JUGOSLAVIJE.

U saopštenju se navodi da je kroz logor Sajmište u navedenom periodu, prošlo oko 100.000 zatočenika, a da je na zvrski način u samom logoru i stratištima u okolini Beograda pobijeno i streljano oko 17.000 Srbijanaca, preko 10.000 Ličana, Banijaca, Kordunaša i Bosanaca, bez sumnje isto toliko Sremaca, 7.000 Jevreja (kasnije utvrđeno od 10.000 do 11.000), što je oko 48.000 žrtava ovog zaločinačkog bezumlja.
http://www.novibeograd.org.yu/default.asp?jez=l&str=1
 
Nisam baš najsigurnija, ali mislim da se upravo na Sajmištu prvi put upotrebio gas kao sredstvo za ubijanje logoraša. Čini mi se da sam tako nešto negde pročitala.
Inače, volela bih da Sajmište ima dvostruku ulogu. Sa jedne strane bi bio spomenik posvećen stradalima, a istovremeno da bude i prostor gde bi se održavale kulturne manifestacije. Kontrast - smrt i život i na, neki način, pobeda života nad smrću. Pod kulturnim manifestacijama ne podrazumevam održavanje koncerta Cece ili pankera (dati samo kao primer), naravno. Možda bi prvi koncert mogli zajedno da održe izraelska (ne znam kako se tačno zove) i beogradska filharmonija, a da tu budu prisutni i ciganski svirači koji bi odsvirali prigodne kompozicije ili tako nešto. Ipak, Sajmište je mesto stradanja Srba, Jevreja i Cigana.
 
Mislim da bi relativno jednostavno bilo to sve lepo srediti! Pa samo je potrebno da kontaktiraju Israel i kazu kako ce dici spomenik stradanja i odmah mogu da se prikupe sredstva za to! Ne znam zasto se neko u gradskoj vladi toga ne seti...
 
Влада":28ujtlcc je napisao(la):
Колико ја знам, Старо сајмиште треба да се обнови и претвори у Музеј геноцида, из истог разлога је и забрањена градња између Бранковог и Трамвајског моста
ali zato nista ne sprecava da se u pravougaoniku izmedju tramvajskog mosta, ul. vladimira popovica, gazele i save izgadi blok zgrada koji bi sa istim takvim blokom sa suprotne strane na mestu zel. stanice cinio novi centar grada, beogradski menhetn.
 
Mislim da bi to ruglo trebalo srusiti. Mozda je Staro Sajmiste bilo vrhunac moderrnosti pre rata, ali ono danas izgleda jadno i turobno. Takva lokacija je isuvise atraktivna da bi se ostavila cergama i zubu vremena. A sto se tice muzeja genocida, on moze biti postavljen bilo gde.
 
Ne moze bilo gde,na tom mestu su muceni i masovno ubijani ljudi.Jel` onda to znaci i da se Ausvic sme premestiti?A to za cerge necu komentarisati.
 
No1":1ea0papw je napisao(la):
Ne moze bilo gde,na tom mestu su muceni i masovno ubijani ljudi.Jel` onda to znaci i da se Ausvic sme premestiti?A to za cerge necu komentarisati.
Ausvic nije u centru grada. Memorijalna ploca ili spomenik se trebaju postaviti dok bi muzej mogao da se najde bilo gde.

A "karton city" je problem za sebe.
 
Vrh