Šta je novo?

Pitanja i odgovori u vezi sa gradom

Vodotoranj, za stare parne lokomotive, odmah ispod je ložionica, onaj polukuržni objekat za smeštaj lokomotiva.
 
Zahvaljujem! Znaci sada nema nikakvu funkciju? Imas li ideju cemu sluzi ili cemo moze da sliuzi?
Znam za ono dole...tj video sam. Ali ovaj toranj mi nije bio jasan.
 
Pa u njemu se držala voda, koja je bila neophodna parnim lokomotivama, i sipala sa kroz cev i otvor na vrhu lokomotive:
stras-2002-04.jpg

Sada, pošto je to bila velika stanica pretpostavljam da je voda do koloseka na kojima su lokomotive bile dolazila sistemom cevi, i izlazila kroz ovakve konstrukcije:
99g10m056b.jpg

Mislim da sada nema nikakvu svrhu, osim da drži reklame. Bilo bi lepo ako bi se toranj i čitava ložionica zaštitili kao industrijski spomenik kulture (ako već nisu), pa da u njih pređe železnički muzej (to bi bilo odlično kad se Savski amfiteatar pretvori u grad).
 
Naleteh na plan u kome se kroz moju ulicu treba provuci gasovod,pa me zanima da li se moze ugradjivati gasno umesto centralnog grejanja ili ne?

I sta mislite,sta treba gasovod kasarni u volginoj koja ce izgleda biti pretvorena u stambeno naselje.Da li planiraju da prave neku kotlarinicu tamo ili sta?Gasovod je planiran da ide tamo kao krajnje odrediste negde iz dimitrija tucovica?
 
Pa verovatno možeš, ali onda bi morao radijatore da isključiš sa centralnog, i prebaciš na svoj kućni kotao ili onu peć na gas (koja troši straobalno mnogo), gde bi morao da proveriš da li je dimnjak dobar, ako nije da ga očištiš i središ, te održavaš. Naravno sve to pod uslovom da je takva procedura moguća - što bi mi bilo nelogično jer je tendencija da gde prođe toplovod se ukidaju kotlarnice. Opet, sa druge strane, verovatno bi mogao da ugradiš svoju peć koja bi ti služila za dogrevanje.

Mislim da nije toliko stvar da treba kasarni, ali biće koristan u tom novom sambenom naselju, zar ne? Još ako nemaju toplovod, definitivno.
 
Naravno da možeš! Ali, ako živiš u zgradi, onda je komplikovanije ali jeftinije jer treba da se stanari dogovore oko kotla i sl. i da delite troškove...
 
Jos uvek nemamo centralno a ovo ce izgleda u isto vreme biti,zbunjen sam...ko zna sta ce biti.Ne vredi to u mojoj zgradi jer ne mogu ni vrata id*** da zamene...
 
Pozdrav svima na ovom forumu, naleteo sam slučajno tražeći informacije o gradu Beogradu. Trenutno živim i radim u Francuskoj ali razmišljam da se doselim u Beograd u roku od cca 5 - 10 godina pa bih vas zamolio za malu pomoć, da mi savetujete koji deo grada je nekako najpovoljniji za život jedne prosečne porodice.

Hteo bih da gradim kuću tako da ću da tražim placeve negde na periferiji Beograda, ali bih isto tako želeo da imam brz pristup brzim putevima, autoputevima i bulevarima tj. ako budem trebao u centar ili na drugu stranu grada da se ne cimam po uskim putevima nego max 5min do AP/BUL.

Takodje me zanima koji delovi grada imaju probleme sa vodostajom reka da zaobidjem takve delove grada i da li je periferija relativno sigurna za život, kakve su tamo škole, supermarketi, brza hrana, restorani, bioskop... Pošto ne tražim zemljište sada, nego ću to da uradim tek za možda 5 godina Beogradu "dajem" vreme do 2020.godine da poradi na infrastrukturi, pa me zanima da li postoji neka mapa gde su ucrtani svi budući putevi, bulevari, AP, mostovi itd. koji će biti izgradjeni do 2020.godine?

Ne bih želeo da živim odmah pored aerodroma ili autoputa ali jedno 5min vožnje je optimalno za mene. Razmišljao sam o Zemunu, Surčinu i Borči, čak i o južnom Beogradu ali tamo je infrastruktura katastrofalna. Možda je banatska strana "bolja"?

Gde bi mi preporučili da se doselim? Znači, zamišljamo Beograd za jedno 5 do max 10 godina.
 
Uf, jako je teško u ovom trenutku pričati o Beogradu za 5 ili 10 godina. Jednostavno, Srbija nije dovoljno stabilna da bi moglo tako daleko da se planira.

Ono što je sigurno je da će nakon izgradnje mosta preko Dunava kod Borče porasti zanimanje za taj deo Beograda (već sa samom najavom su skočile cene stanova). Tu je caka naći zemljište koje je "kultivisano" odnosno gde je tretirano na određen način. Ovih dana kada je bilo puno snega, pojavila se voda u tim krajevima među divljim naseljima baš zato što zemljište nije bilo pripremljeno. Mislim da je deo oko same Borče sasvim ok, ali ne znam ništa detaljnije.

E sad, pošto želite da kupite zemljište tek za 5 godina, pitanje je šta će od svega toga ostati. A pogotovo šta će ostati od zemlje relativno blizu autoputeva.

Mislim da je periferija sigurna za život koliko i ostatak Beograda, ali njegova infrastruktura koja nije putna nije baš za pohvalu. Bioskope smo praktično izgubili i u centru, a kamoli van njega (ostaju nam tržni centri), a za restorane sve zavisi gde i šta. Pošto ne živim u tim delovima grada ne bih mogla ništa konkretnije da kažem osim da ne verujem kako tamo ima nekih fensi restorana.

Što se škola tiče, tu sve zavisi od primera do primera i kakvi su nastavnici jer je to najvažnije.

Što se tiče GUP-a kojim se planira razvoj, ovde ima dosta toga da se čita:

http://www.beoland.com/zemljiste/gup2021.asp

Caka je što ovo sve može da se menja (a mislim da se već nešto i menjalo).
 
Hvala vam puno na odgovorima i na pomoći. Preučio sam ovu detaljnu mapu.

Borča izgled nekako najoptimalnija jer ima (ili će imati) brze putne veze sa NBG, starim BGD i Pančevom. Ja sam nekada živeo u Novom Sadu i hteo bih da se vratim u Srbiju ali ovoga puta u Beograd. Najbitnija mi je infrastruktura, sve ostalo i nije bitno jer uvek mogu kolima da se odvučem u bioskop, restoran, školu... Bitno je samo da mi kuća bude u mirnom kraju sa pristupom ka dobroj infrastrukturi a pošto mi se ne žuri, ja se nadam da će se za cca 5 - 10godina mnogo toga izgraditi. Teško je razabrati sa mape koliko traka će imati magistralni putevi ucrtani. Jedino šta mi mnogo smeta što sam video na toj mapi GUP-a jeste privredna zona u gradu, kako mogu da budu njive za obradjivanje na Novom Beogradu, Zemunu i na samoj obali Dunava?

Imam još jedno pitanje, zašto se AP (obilaznica) planira samo do Belog Potoka i ne ide dalje do Pančeva?

Ja se izvinjavam što smetam na ovom forumu, ako može neko da me uputi na pravu adresu neka mi pošalje privatnu poruku. Hvala puno još jednom.
 
Nisam baš najupućenija, ali koliko znam obilaznica se i planira preko Dunava. I tek tada će to biti prava obilaznica. Da bi se tako nešto uradilo potrebno je izgraditi most kod Vinče koji bi bio i železnički i koji bi omogućio da železnički saobraćaj ne mora da ide kroz Beograd (pogotovo teretni). E sad, kada će to biti izgrađeno, veliko je pitanje. Mada, kada se završi most kod Ade i Borče, renovira Pančevac i Gazela, kada se završi obilaznica do Bubanj potoka, moguće je da oko 2020 počne da se razmišlja i o tom. Takođe, spominje se i pravljenje mosta kod Ade Huje, ali mislim da je onaj kod Vinče ipak potrebniji. U suštini, sve zavisi od novca.

Kada je reč o trakama magistralnih puteva ne treba oko toga lupati glavu. Dovoljno je reći da obilaznica koja se trenutno gradi i koja će, praktično, biti autoput nema šest traka, već je kao neki poluautoput. Uostalom, tako je i do Novog Sada. Verujem da je to izmišljotina srpskih političara jer je nemoguće da ima i drugih toliko glupih i bezobraznih.

Kada je reč o privrednim zonama, verujem da je to sve promenljivo. Recimo, predviđa se da bi se Luka mogla izmestiti na levu obalu Dunava, ali je za to potrebno mnogo para i pitanje je da li će se uopšte i sprovesti u delo.

Mislim da je ovaj forum pravo mesto gde se mogu dobiti odgovori. Jedino je problem što vi tražite da vam predvidimo šta će se dešavati kroz 5 ili 10 godina, a mi ne znamo ni šta će biti sledeće :).

U suštini, preporučila bih vam da pratite diskusije na ovom forumu, a naročito podforum "Autoputevi, magistrale, železnički, rečni i vazdušni saobraćaj" pošto se tu najviše priča o putnoj infrastrukturi, kao i podforum "Projekti u izgradnji".
 
Puno vam hvala, Jelena! Već sam čitao nešto a i dalje ću da pratim ovaj forum. :kk:
 
@Stranac

Samo imajte strpljenja,kad se zavrsi obilaznica i koridor 10, 2012te godine ce se znati koji su prioriteti,ako se pocne graditi metro i unapredi beovoz imacete mnoge mogucnosti.Kao i vecini stvari u zivotu,imajte strpljenja a do tada ako vas nesto zanima slobodno pitajte :)
 
@ stranac

Ako nesto obecavaju da ce biti i ti na osnovu toga kupujes plac mozes debelo da se prevaris, jer se olako obecava. Znaci kupuj tamo gde je sasvim izvesno da ce se nesto od infrastrukture na koju racunas graditi ili da je vec izgradjena.

Sto se tice Borce, pre nekoliko meseci sam prvi put prosao kroz taj deo grada i nimalo me nije odusevio. Sve mi je nekako klaustrofobicno, a i prilaz naselju mi se nikako ne svidja. Pomenuo si vodostaj, cini mi da je ceo taj kraj podlozan poplavama.

U prvom postu si pomenuo Surcin.
Cini mi se da je opstina Surcin najbolje resenje, ali ne sam Surcin vec Dobanovci.
Sto se inrastrukture tice, gas se vec uveliko uvodi(ako vec nije pri kraju), a prikupljaju se vec neko vreme sredstva za kanalizaciju(cini mi se da su oba prikljucka oko 1K evra) za koju mislim da jos nije krenula, a trebala bi da bude resena preko nekih pumpi(tj. nece biti u potpunosti kanalizacija zasnovana na padu). Dobanovci mi se cine kao bolje resenje jer su placevi jeftiniji, mogu se naci u nekoj normalnoj ulici koja nije skoro probijena i ima sirinu od 3m sto je sad cest slucaj u samom Surcinu. Takodje do Dobanovaca jeste nesto malo duzi put ali se ide auto putem sa kojim ces i pre doci do grada, a u blizini je i obilaznica (za koju je realno da se zavrsi pa si dobro povezan i sa ostalim delovima grada). U poslednje vreme tamo se dosta gradi, pa ima dosta novih kuca. To su uglavnom pare lokalaca koji su dobili lovu za zemlju pored autoputa. Sto se tice vodostaja biraj deo koji je sa leve strane glavne ulice kad ides od autoputa. Tu ti je sigurno, mada ni ostali delovi nisu toliko problematicni ali ipak treba voditi racuna.
 
Kako stici od Fakulteta politickih nauka do centra grada ili do NBG, konkretnije, kojim autobusom,tramvajem itd?
 
Možeš da biraš, a mogućnosti su neograničene (sarkazam).

Za NBG imaš direktnu tamvajsku liniju 9 (ulica Vojvode Stepe, FPN je u Jove Ilica), većina govori kako se tako duže putuje nego kada bi presedao na Slaviji, ali meni iskustvo govori da sam uvek stizao brže tramvajem na NBG, nego autobusom. U zavisnosti gde na NBG ideš možda ćeš morati da presedaš kod Ušća.. Što se tiče odlaska u grad tu već moraš da presedaš, ali sve tramvajske linije (9, 10, 14) i autobuske (33 - Vojvode Stepe, 47, 48 Bulevar oslobođenja) saobraćaju do Slavije, a odatle sedneš na bilo koju trolu ili autobus do grada.

Nadam se da je pomoglo.
 
Zna li iko čemu služi ova konstrukcija koja prelazi preko ulice?


(klik za veću sliku)

Primetio sam 3 ovakve u Novom Beogradu, napravili u poslednja 2-3 dana. Ova sa slike je u Omladinskih brigada na raskrsnici sa Jurija Gagarina, druga je u Jurija Gagarina kod buvljaka i treća na početku Brankovog.

Da li će tu stajati putokazi, kamere, ili samo reklame..?
 
^^ mislim da su za putokaze ili kamere ili možda obe. Da su za reklame bilo bi skandal.
 
Ima i nekoliko komada u Bul. Mihajla Pupina. Ne znam kakva signalizacija može da bude (i ovako samo ubacuju semafore), a sigurno nije kao u Kneza Miloša...
 
Pa, to je ono - jedna kamera na toj raskrsnici snima saobraćaj u Jurija Gagarina iz pravca Delta sitija.
Ta kamera je postavljena na običan stub bandere. Jaaaako je mala (kao što te kamere obično i jesu).
Ne razumem zašto bi neko stavljao putokaze na takvom mestu (mestima).

A možda treba da bude

<-- DELTA CITY MAXI 650, 1800, 2000 i 2600m -->

:p
 
Ima li neko slike urbanistickog zavoda i botanicke baste?
 
evo je botanicka ;)

2yy47lv.jpg


34t3gr6.jpg


1pdtvq.jpg


Fotke iz perioda kada me nije mrzelo da se cimam sa filmskim aparatom :)
 
Vrh