Šta je novo?

Pijace

Prolazim svaki dan pored Bajlonija i ono je stvarno ruglo. Počev od ilegalnih prodavaca oko same pijace, do taksi stanice i okupljanja taksista koji su tu zauzeli prilično veliki deo prostora dok ispijaju kafe i puše, kineske robne kuće i raznih lokala od kojih su svi uređeni (ili nisu) na svoj način.

Baš je zrelo za renoviranje. I da, može kao Kalenić, da se urede lokali i da se uredi okolina, zašto da ne.
 
Prolazim svaki dan pored Bajlonija i ono je stvarno ruglo. Počev od ilegalnih prodavaca oko same pijace, do taksi stanice i okupljanja taksista koji su tu zauzeli prilično veliki deo prostora dok ispijaju kafe i puše, kineske robne kuće i raznih lokala od kojih su svi uređeni (ili nisu) na svoj način.

Baš je zrelo za renoviranje. I da, može kao Kalenić, da se urede lokali i da se uredi okolina, zašto da ne.
Bajloni nije ruglo.

Da. Ali na Kalenicu nisu smanjili broj tezgi.
A ovde od 300, ostace 100.
I ne kopaju proklete rupe.

Zasto vam smetaju ilegalni prodavci. Sta treba da rade? Da se ubiju?

Za vasu informaciju, sanitarni uslovi na Kalenicu nisu ni malo popravljeni "rekonstrukcijom".
 
Sreća pa svako može da prođe i vidi svojim očima na šta to liči - prljavština, prodaja po podu, toliko zauzeće trotoara ispred što taksistima što prodavcima da jedva može da se prolazi.
 
Zemunska pijaca - još malo pa gotovo.
yemun pijaca 1.jpg
yemun pijaca 2.jpg
yemun pijaca 3.jpg
 
Sreća pa svako može da prođe i vidi svojim očima na šta to liči - prljavština, prodaja po podu, toliko zauzeće trotoara ispred što taksistima što prodavcima da jedva može da se prolazi.
proverio sam juce, kada su prodavci otisli, sve je bilo pocisceno

Meni se svidja taj prizor, odaje da nisu bas svi mrtvi u gradu.
Zivopisno je i lepo.
Mesto gde i najsiromasniji imaju svoj trg.
Mesto gde nema burzoaske estetike.
 
То стоји, али задње стране оних локала који су на пијаци су проблематичне.
 
Njima treba parking. Da se rusi dalje, da se prisustvom parkinga podigne cene kvadrata.
Ne nego cemo da se parkiramo po trotoarima. Garaza sa par stotina mesta ispod trga i pijace, pa da se trotoari vrate pesacima i biciklistima.

Ko hoce da zivi u centru i da vozi auto neka plati garazu ako nema svoju. Kao u svim normalnim gradovima.
 
Da se to sve ne slijeva sa platoa pijace
Da ali postoje divlji bljuvaci i divlje tezge i na mestima po gradu gde nema pijaca.

Zato sam i pisao da je to problem koji - ovde u Srbiji, ovakvoj kakva je - mora da se reši nekakvim, makar do pola efikasnim i do pola ispoštovanim dogovorom tih prodavaca i nadležnih. Ne zato što vežbam neku empatiju prema divljim prodavcima nego zato što decenijama gledam taj problem i nemogućnost da se on reši. Sad će neko reći "ma nema šta dogovor, samo se pusti još 2.000 komunalaca i inspektora i počisti se sve za mesec dana". Da, to bi bilo idealno, ali svi znamo da se to neće desiti. A problem u međuvremenu svake godine sve više raste.
 
Ја сам за изглед пијаце из 30их. Овакви објекти за печењара, пекаре, рибарнице, роштиљ, цвећаре и сл.
1691157528720.png

@MC_ ваља ли овако да се уради?
 
Ne nego cemo da se parkiramo po trotoarima. Garaza sa par stotina mesta ispod trga i pijace, pa da se trotoari vrate pesacima i biciklistima.

Ko hoce da zivi u centru i da vozi auto neka plati garazu ako nema svoju. Kao u svim normalnim gradovima.
Nemoj da vozis kola. Prodaj ih. Ne trebaju nam ljudi sa automobilima, prave nam guzvu.
Zelim da svi iz centra prodaju kola i idu peske ili biciklima.
 
Ја сам за изглед пијаце из 30их. Овакви објекти за печењара, пекаре, рибарнице, роштиљ, цвећаре и сл.
Pogledajte prilog 169090
@MC_ ваља ли овако да се уради?
Moze. Ali zasto je deo prazan?

Kazem vam,. jedino sto je potrebno jeste vise javnih WC-a.
Ilegalni prodavci ce se tu vratiti, sta god da s enapravi.
Pa metro je u mnogim zemljama steciste ilegalne trgovine.

Vi kao da ne razumete da ce bilo koja akcija gradskih vlasti d apogorsa sanje. Bilo kakva rekonstrukcija, bilo sta da urade.
Ako imate nestrucnog hirurga, bilo kakva operacija koju izvede bice losa.
Zar ne shvatate to?
Bolje da se stvari ostave kakve jesu.
 
Garaze smanjuju broj automobila i vracaju prostor pesacima. Kola ne mogu da se u potpunosti izbace.
Zamisli guzvu ispred garaze.
Zagadjenje. Uzas.
Zasto ne bi ljudi iz centra vozili smao el. bicikle?
Znam coveka koji iz Zarkova dolazi svaki dan na taj nacin u grad.
Kad moze on, mozete i vi.
 
Opet si otišao u ekstrem. Nikad ne umeš da se zaustaviš gde treba, nego sve moraš da oteraš u ekstrem...

Ja na primer mogu da živim bez kola i tako i živim preko tri decenije (a moja porodica preko 4) i slažem se da u Beogradu nema potrebe za ovolikim brojem automobila na dnevnoj bazi. Ali znaš kada bih, umesto javnim prevozom, išao električnim bajsem od Žarkova od Dorćola a da nije radi rekreacije? Pa nikad. A pogotovu ne bih na posao ili tako neke aktivnosti gde se očekuje da ličim na nešto posle, a ne da budem umazan uljem i prekriven prljavštinom i čađi od saobraćaja + znojem od pedaliranja.
 
Poslednja izmena:
Baj;lonova pijaca se temeljno cisti i pere svaki dan.
Prljavstina potice od sveta van Pijace.
Pijaca je u odnosu na ostatak grada cisto i sveto mesto.

20230705_200332.jpg
 
Ulica iza pijace (Djordja Jovanovica) sadrzi nekoliko lokala koji su iz cudnih razloga medjunarodno popularni, a to je "Mali Saran" ili "Saran".
Sreo sam neke Holandjane koji su mi to rekli.
Naravno i oni su zapisavali onaj zid.

Nasuprot tome, dirljivo je gladati, oko pet sati kada prodavci polovnih stavri sami ciste skver.
Ko ne veruje, neka pogleda. Taj siromasan sloj ljudi ponasa se onako kako bi trebalo.
Dok gradjani u svoj slepoj mrznji zele da ih sklone.

Zasto ih mrze? Mrze taj boemski nacin zivota.
 
Boem je ljubitelj kafane i kafanskog života a ne čišćenja pijace i okoline. :grand:
 
Nadam se da ce ekonomska kriza od radikalskih trznih centara i pokrivenih pijaca napraviti buvljake.
 
Vrh