Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Igor je napisao
Mene zanima krajnji ishod a to je da li ce biti zadovoljena pre svega bezbednost ucesnika u saobracaju ispravljanjem one krivine i jos goreg spustanja sa ibarske na kruzni put koje se sada tu nalazi. To treba da je glavno pitanje u celoj prici.
A ja da dodam: "A bezbednost naselja Petlovo brdo i bezbednost i kvalitet života njegovih stanovnika predajemo Božjoj promisli. Amin!"
 
Zaista se nadam da ce krivina biti ispravljena i da se nece stati na put resavanju saobracajnog problema.
 
poponeb":4s9bi19b je napisao(la):
Možda niste primetili da smo se upustili u borbu sa državnim institucijama i ustanovama, koje krasi kodeks "milosrdnih sestara", pa primenjujemo humane i "prečiste" metode borbe, sa ovim bastionima altruizma i otmenog ponašanja.
A vi ste jedini mučenici koji se bore protiv mutiranih institucija ?!?!?! Mogu te samo obavestiti da imate bedan "staž" u tom poslu za razliku od velikog broja forumaša ali ste za raziku od ostalih baš osioni prema kolegama koji pokušavaju da daju konstruktivnu kritiku vašoj borbi. Ali ste taj bedan staž dobro začinili gomilom gluposti da se ljudi smeju i otežavate kako svoju borbu tako i sve buduće borbe građanskog aktivizma. Ali, šta vas briga za bilo koga sem za vas same, jeli tako?

A ta smejurija o pozivanju na urbanistički plan da bi se opravdao građevisnki tumor i potencionalni masovni ubica je za osudu. Jeste, zgrada je podignuta u "stambenoj zoni" i na "građevinskoj parceli"..... Ali je jedan pogled iz vazduha potpuno dovoljan da naglasi očitu korupciju u vidu prevelikog broja kvadrata na nestabilnom terenu. Evo i jedne fotke. Građevinski tumor se vrlo jasno vidi. Kako se samo finu uklapa u koncept naselja, što kvadraturom, što volumenom, što spratnošću..... ma da.... sve po zakonu. :roll:

2la7xus.jpg
 
Stf
Mogu te samo obavestiti da imate bedan "staž" u tom poslu za razliku od velikog broja forumaša

Verovatno nam je staž od godinu i tri meseca "bedan", ali nam je rezultat nesrazmeran. Jedan primer, pre godinu dana JP "Putevi Srbije" poslali su nam dopis pun omalažovanja, osionosti i prožet, po nekom, pretnjom, uz konstataciju da su nam svi rokovi prošli. Prošle nedelje, sa iste adrese stigao nam je dopis u kojem nas učtivo pozivaju na saradnju i dogovor.

otežavate kako svoju borbu tako i sve buduće borbe građanskog aktivizma. Ali, šta vas briga za bilo koga sem za vas same, jeli tako?
Isključivo nastupamo u ime svog Udruženja i sve posledice (i dobre i loše) mi snosimo. Svaka građanska inicijativa ima pred sobom različite probleme i protivnike. Mi pred sobom imamo državno preduzeće iza kojeg stoji državni aparat, te smo metode prilagodili "protivniku".

ali ste za raziku od ostalih baš osioni prema kolegama koji pokušavaju da daju konstruktivnu kritiku vašoj borbi

Da li ti pod konstruktivnom kritikom podrazumevaš i ovu svoju vanserijsku misao

Ali ste taj bedan staž dobro začinili gomilom gluposti da se ljudi smeju
Ja bio, do sada, ubeđen da ovo spada u uvrede.
 
Драги Игоре и форумаши са много стажа и идеја

Ако сте озбиљни колико сте речити изволите покажите се "уживо".
Обратите се Игору Радовићу из ЈП Путева Србије.
Његова адреса је: igor.radovic@putevi-srbije.rs
Они организују ЈАВНИ састанак у четвртак у 10:00 у Влајковићевој 19 у згради Планума да би се нашло најбоље решење за петљу "Петлово брдо".

Ако имате петљу да се појавите добићете прилику и да образложите оно за шта се на речима залажете на форуму.
Једини прави проблем је да ли се бојите појављивања у јавности.
Тамо ће бити озбиљни људи који се не боје да именом презименом стану иза своје речи.

Као што рече Езоп време је да са речи пређете на дела

"Hic Rhodus, hic salta"

Поздрављам вас срдачно
Влада Марковић
 
laki72":1zc342cl je napisao(la):
pored resenja koje sam vec pre nekoliko strana predlozio i obrazlozio
:grand:

petlja2.jpg



Pade mi na pamet i ovakva varijanta kompromisa:
Znaci kruzni tok na kruznom putu ispod Ibarske magistrale

petljakruznitok1.jpg


kruzni tok na kruznom putu ispod Ibarske magistrale
Nesto slicno kao kod arene, samo sto je sad kruzni tok ispod glavnog pravca

Mislim da bi neko ovakvo resenje bilo prihvatljivo svima. Cenim da bi ova petlja mozda eventualno mogla ici jos malo zapadnije. Centar ktuznog toka sam pomerio blago ka jugu, da bi se njegov sto manji deo nalazio ka P. brdu.
Fakticki, ukljucenje od Kruznog puta ka Zarkovu bi islo po sadasnjoj travnatoj povrsini izmedju `Borica` i sadasnje trase ibarske. Uz zahtev da se na toj deonici odmah postave bukobrani od drvenih panela i posumljavanje ivicnog dela, park ne bi izgubio nista, a saobracaj bi bio trajno regulisan na prihvatljiv nacin.


Dragi predstavnici udruzenja gradjana Petlovog brda!!!
Ukoliko vam ovim, gore navedenim predlozima nisam dovoljno dokazao da sam na strani ocuvanja sume i kvaliteta zivota u vasem naselju, predlazuci komporomisno i racionalno resenje, ja se na dalje povlacim iz diskutovanja na ovoj temi.
Ono oko cega smo se vi i ja dosli u spor je argumentacija koja je po meni netacna,
a koja sama po sebi nije ni bitna jer razlog za vasu inicijativu je legitimani i po meni opravdan.
Meni kao `matorom konju` koji lagano krcka petu deceniju zivota, je urezano da laz ne sme da bude argument, ma kako plemenit bio motiv.
Moguce je da sam ja u zabludi, jer mnogi se drze one `cilj opravdava sretstvo``.

Bez obzira na nase polemisanje u zadnje vreme, ja vam zelim uspeh i srecu u nalazenju kompromisnog resenja koje ce zadovoljiti i vasu zelju da vas kraj ostane human, ali i saobracajne potrebe grada i Republike Srbije.


p.s. prozivke tipa ``pokazite se uzivo``
i
`Ukoliko se ne osmeliš na podnošenje krivične prijave, rizikuješ da te neko tuži za klevetu``.
? ? ?

Zar to nije stvaranje neprijatelja od osobe koja vam je od prvog trenutka pruzila podrsku???
Ne necu se `pokazati uzivo` ne zato sto se bilo cega i ili koga plasim,
vec zato sto pored toga sto sam zeleo da pomognem resavanju vasih problema, imam i svoje probleme i obaveze.
Komentarima u zadnjih nekoliko dana me zaista niste stimulisali da svoje vreme potrosim na taj nacin,
ali na predstojecem sastanku moje predloge slobodno mozete da predstavite kao vas predlog za resenje problema, naravno ako su vam ovakva resenja prihvatljiva.
Jos jednom pored ovog verbalnog sukoba, ja vam zelim srecu u nalazenju prihvatljivog resenja.
 
Laki72

Blagodarim na ponuđenim rešenjima. Ona su svakako za nas prihvatljivija od plana protiv kojeg smo se okupili. Ukoliko saobraćajni stručnjaci potvrde izvodljivost i svrsishodnost ovakvih rešenja, eto dobre osnove za kompromisno rešenje.

Dalje,
`Ukoliko se ne osmeliš na podnošenje krivične prijave, rizikuješ da te neko tuži za klevetu``.

Ova moja poruka tebi, u vezi sa tvrdnjama da je investitor "debelo podmazao odgovorne u opštini", bila je krajnje dobronamerna. Ja ne sumnjam da je bilo "vanrednih tokova novca" od investitora ka odgovornima u opštini, ali za to nemam dokaze. U takvim situacijama mogu da iznesem svoju sumnju, ali ne i tvrdnju. Kako napisah, za depo smo prikupili dokumentaciju i iznosim tvrdnju da je vlasnik depoa bespravno i bez naknade posekao pola hektara šume, ali da je za tako nešto "posebno stimulisao" odgovorne u opštini, mogu samo da iskažem svoju sumnju.

Meni kao `matorom konju` koji lagano krcka petu deceniju zivota
Ja krckam šestu deceniju. Bavim se nekakvim naučno-istraživačkim radom i u osnovi mi je utvrđivanje činjenica ili "traganje za istinom". Veruj mi da sam se i u ovoj aktivnosti trudio da se držim ovih ciljeva. Ako ja tvrdim da ovde postoji problem klizišta, ja ne iznosim neistinu. Ono ovde postoji. O tome svedoče geološke karte i geolozi.Međutim, ako ja, po nečijem mišljenju, previše naglašavam značaj klizišta kao segment problema, ne znači da iznosim neistinu već iznosim svoj doživljaj stvari.

I još jedna dobronamerna poruka, kada budeš fotografisao "Boriće", radi to isključivo po danu, jer tokom noći "Borići" se pretvaraju, prema informacijama kojima raspolaže Udruženje, u "veletržnicu praškaste robe". Sevanje bliceva svakako ne bi naišlo na dobar prijem veletrgovaca.

Konačno, hvala na dobrim željama, a nadam se da ćemo sve nas obradovati nekakvim kompromisnim rešenjem.
 
ВладаМарковић":350ndpma je napisao(la):
Ако сте озбиљни колико сте речити изволите покажите се "уживо".
Већ сам се показивао уживо и критиковао градске челнике гледајући их у лице пред масом људи, тако да.... ове прозивке можете сада комотно да повучете као надобудни пуцањ у празно.

Не пада ми напамет да се поред десетине личних проблема активирам и "уживо" за активизам упрљан најјефтинијим популизмом, хвала лепо.

Као и колега Лаки, и ја вам желим успех у намери да се шума спасе без обзира на наше конфликте овде. Пријатно вече.
 
Kratka informacija.
Danas je održan najavljeni sastanak u prostorijama JP "Puteva Srbije". Prisustvovali su predstavnici ovog JP, gradjana i Udruženja sa Petlovog brda, predstavnici nekih nadležnih republickih i gradskih institucija i ustanova. Na sastanku je ucestvovala i predsednik Odbora za zaštitu životne sredine Skupštine Srbije gospođa Milica Vojić-Marković i sekretar ovog Odbora. S obzirom da je tok, gotovo tročasovnog, sastanka sniman biće izrađen zapisnik. Radi korektnosti više informacija daćemo po usaglašavanju zapisnika.
Do tada, ovde ću samo pomenuti da je ostavljena mogućnost da se izgradnja petlje (privremeno) obustavi, ali samo na osnovu odluke Ministarstva za saobraćaj, kojem bi trebalo uputiti zvaničan zahtev za tako nešto.
 
Sta je alternativa u saobracajnom resenju jel postojece nebezbedno resenje ne moze ostati
 
Odgovor Igoru
Sta je alternativa u saobracajnom resenju jel postojece nebezbedno resenje ne moze ostati

Obe strane gotovo da su ostale na početnim pozicijama. Predstavnici JP ukazali su da je zakonski put za (privremenu) obustavu izgradnje - rešenje Ministarstva za saobraćaj, i predložili su Udruženju da uputi inicijativu Ministarstvu sa obrazloženjem da je izgradnja petlje nepotrebna. Naravno, da se sa takvim obrazloženjem nismo složili, već ćemo inicijativu obrazložiti sa zahtevom za izmenu planske dokumentacije, tj. izradom novog saobraćajnog rešenja. Za ovo nas je "ohrabrila" i nezvanična izjava prisutnih projektanata da su na ovom prostoru moguća i druga saobraćajna rešenja, a da su oni kod izrade, za nas spornog, plana dobili "zadati prostor", tj. od četiri kvadrata ove raskrsnice (dva čine zaparložene livade, jedan čini divlja deponija) dobili kao zadat prostor - šumu.
Na sastanku nam je data informacija da je na tenderu izgradnju petlje dobio "Strabag".
Po završetku sastanka o postojanju ovog foruma obavestili smo prisutne predstavnike JP, koji su pogledali predloge sa foruma. Ja sam tada bio ispred prostorije za sastanak, ali bio je prisutan predsednik Udruženja, pa pošto je i on povremeni učesnik na ovom forumu, on će vas verodostojnije informisati o reakcijama prisutnih.
 
Odgovor Igoru
Sta je alternativa u saobracajnom resenju jel postojece nebezbedno resenje ne moze ostati

Obe strane gotovo da su ostale na početnim pozicijama. Predstavnici JP ukazali su da je zakonski put za (privremenu) obustavu izgradnje - rešenje Ministarstva za saobraćaj, i predložili su Udruženju da uputi inicijativu Ministarstvu sa obrazloženjem da je izgradnja petlje nepotrebna. Naravno, da se sa takvim obrazloženjem nismo složili, već ćemo inicijativu obrazložiti sa zahtevom za izmenu planske dokumentacije, tj. izradom novog saobraćajnog rešenja. Za ovo nas je "ohrabrila" i nezvanična izjava prisutnih projektanata da su na ovom prostoru moguća i druga saobraćajna rešenja, a da su oni kod izrade, za nas spornog, plana dobili "zadati prostor", tj. od četiri kvadrata ove raskrsnice (dva čine zaparložene livade, jedan čini divlja deponija) dobili kao zadat prostor - šumu.
Na sastanku nam je data informacija da je na tenderu izgradnju petlje dobio "Strabag".
Po završetku sastanka o postojanju ovog foruma obavestili smo prisutne predstavnike JP, koji su pogledali predloge sa foruma. Ja sam tada bio ispred prostorije za sastanak, ali bio je prisutan predsednik Udruženja, pa pošto je i on povremeni učesnik na ovom forumu, on će vas verodostojnije informisati o reakcijama prisutnih.
 
Ok korektno

Dakle treba insistirati na novom sveobuhvatnom prihvatljivom resenju koliko je to moguce.
 
Драги Игоре и форумаши

Небојша ме је п(р)озвао да кажем шта се одвијало после данашњег састанка када сам показао beobuild форум Игору Радовићу и тројици планера и пројектаната које су довели ЈП Путеви Србије.

Али, прво желим да Лакију искрено захвалим на времену и напору да графички образложи своје предлоге. Лаки, тек сам по повратку са састанка видео твоју поруку (од Уто Јул 16, 2013 5:02 pm). Али сигуран сам да ће бити примећена од званичника - јер мислим да заиста нико од њих до сада није видео beobuild. Ако су се много добро претварали - у шта сумњам - свака им част.

У току састанка Игор Радовић (домаћин из ЈП Путеви Србије) је рекао да се надао да ћемо на састанак доћи са предлозима јер је два сата отишло на питања и одговоре. У наступу виспрености, одмах сам рекао да су они већ постоје и да су јавни, мислећи на графичке предлоге наших форумаша...

У брзини - нашао сам страну 7 и Валтеров предлог (од петка Апр 26, 2013 11:53 am.) Валтере хвала ти - дошло је к'о мелем на рану. Ја сам им рекао да предлози долазе од независних и непристрасних људи. Такође сам нагласио да ми нисмо стручњаци пројектанти, као што нисмо ни полицајци да ислеђујемо ко је померао гробље Орловачу и гурао стару трасу пре 5 година према Петловом брду и шуми. Само смо тражили да се уважи статистичка могућност да 1400 потписника који траже пут ван шуме представљају "глас здравог разума".

Ово је и одговор Лакију на његово питање где смо били "кад је грмело" - тада пре 5 година.
Лаки, ово није оправдање, али тадашња странка на власти је држала све конце и њени "донови" су на подручју Раковице били власт и дању у општини, и ноћу на улици... Они који нисмо били чланови били смо потрошна ст*** и утолико заслужујемо ово што данас имамо... Међутим времена се мењају и ничија није сијала до века. Чињеница је да после само две недеље Веља окреће ћурак и изјављује да паре нису проблем, да сваки проблем има решење и да је пројекат новог измештеног моста око храста већ готов и то "за јуче"...

Тако је и у овом случају - Путеви Србије морају сутра да потврде да Strabag који је добио тендер, улази у посао колико сутра (у петак 19. јула 2013.) да не би плаћали казне. У оскудици пара и под притиском јавности за расипање, постали су врло прагматични. Пристаће на промену пројекта ако то потпише Министар(ство). И то је право стање наше државе - ми зависимо од потписа једног од ветропира на власти. Да ли је то Раја, Гаја, Веља или Мрка није битно - урадиће све за још један дан на власти... На нама је да им омогућимо да бар једном ураде нешто како треба - макар и оно што не воле. (али ако се већ мора, па онда није ни тешко)

Све више верујем у изреку за коју сам недавно чуо од пријатеља:
“Life is nothing but a competition to be the criminal rather than the victim.” Bertrand Russell
(Живот је такмичење да се буде криминалац радије него жртва.)

Ја сам још увек срећан што ово такмичење за неке од нас још увек траје...

Поздрав свима, хвала истакнутим појединцима са форума, и
хвала Beobuild-у што постоји - данас је стварно то био "кец из рукава"

Влада Марковић
 
Свака част, осветлали сте грађанске иницијативе :gobb: :vops:

Јесте да ово Удружење постоји релативно кратко, али у њему је обједињено искуство једно десетак удружења, са којима су се саветовали. Драго ми је да сам и ја, као спољна подршка учествовао у овоме!

Што се тиче коришћења "лажи" тиче, како би у једном великом граду и великом друштву скренуо пажњу, мораш бити упадљив и провокативан. У Истанбулу, граду много већем од Београда, ако не удараш у бубњеве приликом протеста, и не певаш гласно у глас ни не можеш скренути пажњу. И ја сам сам, једном приликом, на Саобраћајном факултету јавно провоцирао пред студентима једног од главних директора "Путева Србије": "Да ли у нашој струци постоји етика, јер у Србији имамо случајева градње путева преко лешева, као што је то случај са градњом петље на Петловом брду."
Модератор предавања је хтео да одложи то питање, на шта сам инсистирао да се одговори пред свим студентима. Одговор је био у стилу да постоје јавне дискусије, да је у овом случају све то прошло, и да је пројекат у предалеко отишао да би се сада било шта мењало. То је било 4.4.2013. Можда ће ме неки критиковати на тешким речима и претеривању, али када они који су ту да служе народу не слушају народ, не остаје ти ништа осим или да се помириш са судбином, или да изнудиш оно што ти припада, пре свега по здравој логици, а онда и по закону.

Овај редак позитиван случај, да зимзелени шумски појас ширине преко 50 метара штити насеље од главног пута треба сачувати и узимати као узор приликом градње нових насеља.
 
28.08.13. Čiji je interes sprečavanje izgradnje petlje “Petlovo brdo”?

Povodom neprimerenih, neosnovanih i veoma grubih optužbi koje se u poslednje vreme često iznose na račun našeg preduzeća od strane Udruženja građana naselja Petlovo brdo, a radi istinitog i objektivnog informisanja javnosti, saopštavamo sledeće:

Projekat rekonstrukcije postojeće petlje „Petlovo brdo“ se izvodi u potpunosti saglasno važećoj planskoj i projektnoj dokumentaciji, kao i uslovima dobijenim od strane nadležnih institucija.

Uticaji projekta na prirodno i socijalno okruženje detaljno su sagledani u zakonom definisanom postupku procene uticaja projekta na životnu sredinu kao i tokom izrade idejnog i glavnog projekta petlje „Petlovo brdo“.

Zainteresovana javnost je u dva navrata tokom 2012. godine, javnim oglašavanjem bila pozvana da učestvuje u postupku procene uticaja, dostavi svoje predloge, sugestije i mišljenja u vezi sa projektom kao i da podnese žalbu u slučaju da nije zadovoljna donesenim rešenjem.

Niko od zainteresovane javnosti nije se uključio u postupak procene uticaja predmetnog projekta na životnu sredinu.

Postupak procene uticaja projekta na životnu sredinu sproveden je i okončan je pred nadležnim ministarstvom. Rešenjem ministarstva je utvrđeno da nije potrebno izraditi studiju o proceni uticaja na životnu sredinu i dat je nalog nosiocu projekta da se tokom izrade glavnog projekta petlje „Petlovo brdo“ ispoštuju sve mere zaštite definisane uslovima institucija nadležnih za zaštitu prirodnih i kulturnih dobara.

Svi uslovi nadležnih institucija su ispoštovani tokom izrade glavnog projekta petlje, uz uvažavanje činjenice da se postojeća park šuma „Borići“ nalazi u prostoru koji je važećom planskom dokumentacijom predviđen za izgradnju Ibarske magistrale u okviru petlje „Petlovo brdo“ i da nije od strane nadležnih institucija deklarisana kao zaštićeno prirodno dobro niti uživa bilo koji drugi oblik zaštite. Ipak, JP „Putevi Srbije“ je, uvažavajući načela održivog razvoja i u cilju očuvanja prirodnog potencijala, obezbedilo da se projektnim rešenjem minimizira broj stabala koja moraju biti posečena tokom realizacije projekta i da se najveći deo park šume u potpunosti očuva. Posebnom knjigom glavnog projekta rešen je problem dodatnog ozelenjavanja i zaštite naselja od uticaja buke i aerozagađenja koje u najvećoj meri izaziva saobraćaj na državnom putu IA reda broj 2 (Ibarskoj magistrali).

Osnove za izradu projektnog rešenja i komunikacija sa javnošću

Namena površine za petlju „Petlovo brdo“ određena je detaljnim urbanističkim planom i planom detaljne regulacije usvojenim tokom devedesetih godina, a u skladu sa time izvršena je i eksproprijacija u korist JP „Putevi Srbije“.

Deo park šume „Borići“ koji treba da se ukloni nalazi se upravo u eksproprisanoj zoni i trenutno je od strane građana Petlovog brda iskorišćen kao prostor za odmor i rekreaciju, u okviru koga se nalaze klupe, stolovi, staze za pešačenje, sprave za vežbanje i sl.

Sa željom da se umanji negativan uticaj puta i saobraćaja na stanovništvo, obuhvatajući pri tome ne samo zaštitu prirode već i socijalni aspekt života i rada u lokalu, imajući sluha za probleme koji proističu iz projektom predviđenih prostornih promena, JP„Putevi Srbije“ je, kao društveno odgovorno preduzeće, organizovalo sastanak sa Udruženjima građana „Petlovo brdo“ i „Zeleno naselje Petlovo brdo“, uz prisustvo i drugih nadležnih institucija. Na sastanku je, kao mera kompenzacije, predloženo da se celokupni zatečeni sadržaji park šume „Borići“ dislociraju na lokaciju park šume izvan zone na kojoj će biti rekonstruisana postojeća petlja, a u neposrednoj blizini naselja i postojećih sadržaja park šume. Površina na koju je predloženo izmeštanje sadržaja je deo park šume „Borići“, a prostor na kome se nalazi je takođe eksproprisan u korist JP „Putevi Srbije“.

Udruženja građana su ponuđeni predlog odbila bez konsultacija sa građanima čije su interese zastupali na sastanku.

Podsećamo javnost da su deo Ibarske magistrale kao i pripadajuća postojeća petlja „Petlovo brdo“ definisane kao opasna mesta u smislu bezbednosti saobraćaja. Broj žrtava u saobraćajnim nezgodama koje se dešavaju u zoni ove petlje raste iz dana u dan. Obaveza je JP „Putevi Srbije“ da obezbedi sve uslove za neometano i bezbedno odvijanje saobraćaja na celokupnoj putnoj mreži u nadležnosti javnog preduzeća, pa samim time i na ovoj saobraćajnici.

Iz tih razloga je neophodno u najkraćem mogućem roku izgraditi petlju „Petlovo brdo“ prema izrađenom projektu i time eliminisati bezbednosne rizike i omogućiti nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja u zoni petlje.

Projektna dokumentacija je izrađena, potpisan je ugovor sa izvođačem radova i radovi treba da otpočnu. Jedina prepreka je deo građana naselja Petlovo brdo koji nastoji da na svaki način spreči rekonstrukciju petlje „Petlovo brdo“.

Nadamo se da su predstavnici udruženja informisali građane naselja „Petlovo brdo“ o tome koji stepen odgovornosti građani preuzimaju na sebe eventualnim blokiranjem izgradnje petlje „Petlovo Brdo“.

Primedbe predstavnika Udruženja „Petlovo brdo“, ne odnose se direktno na nedostatke projekta petlje „Petlovo brdo“, već na njen projektom definisani položaj koji uslovljava dalja projektna rešenja u vezi sa planovima za buduće proširenje Ibarske magistrale u zoni naselja „Petlovo brdo“.

Suštinski, predstavnici Udruženja „Petlovo brdo“ su kao glavni problem definisali zaštitu nelegalnih objekata i individualnih priključaka na državni puti IA reda broj 2 (Ibarsku magistralu) o čemu su, u više navrata, informisali javnost putem sredstava javnog informisanja.



Zašto izmena projektnog rešenja nije realna opcija?

• Preprojektovanje zahteva dve godine, čime se gubi mogućnost realizacije projekta kroz već dobijeni kredit Evropske Investicione Banke (EIB).

• Prostorno planski uslovi su takvi da ne daju prostor za izmenu trase, a samim time ne može se postići dislociranje same petlje na drugu lokaciju. U suprotnom morala bi se na zahtev Udruženja izmeniti postojeća planska dokumentacija što predstavlja proces koji bi trajao godinama sa veoma malim izgledima za udovoljenje zahtevima predstavnika građana.

• Troškovi sa kojima bi se država Srbija suočila u pokušaju da se izmeni postojeće projektno rešenje bili bi nesagledivo veći od troškova ovog projekta a uticaji novog projektnog rešenja na lokalno stanovništvo bili bi skoro identični uticajima koje će izazvati ponuđeno rešenje.



Posledice odlaganja rekonstrukcije petlje „Petlovo brdo“

Ugovor o izgradnji petlje „Petlovo brdo“ i petlje „Orlovača" je potpisan sa izvođačem izabranim kroz otvoreni međunarodni postupak nabavke radova u skladu sa procedurom koju propisuje Evropska Investiciona Banka (EIB).

Realizacija navedenog projekta predstavlja obavezu države koju sprovodi JP „Putevi Srbije“. U slučaju neispunjenja ugovornih obaveza posledice su sledeće:

• ugrožavanje zdravlja i bezbednosti učesnika u saobraćaju

• direktne finansijske posledice - odštetni zahtevi izvođača zbog promene ugovornih uslova,

• plaćanje troškova rezervisanih i neiskorišćenih sredstava zajma,

• moguće otkazivanje finansiranja uz neizvesnost novog ugovaranja.

Pomenute troškove moraće da plaćaju svi građani Republike Srbije.



Zaključak

Sprečavanje izgradnje petlje ,,Petlovo brdo“ prouzrokovaće direktnu i indirektnu štetu državi Srbiji i svim njenim građanima, a samim tim i Gradu Beogradu.

JP „Putevi Srbije“ imaju puno razumevanje za brigu građana o uticajima projekata na njihovo prirodno i socijalno okruženje i pozdravljaju svaku dobronamernu inicijativu zainteresovane javnosti koja može doprineti poboljšanju naših projekata u smislu navedenih uticaja.

Ovim putem, još jednom, apelujemo da zainteresovana javnost i građani uzmu aktivnije učešće u našim projektima, ali na zakonom propisan način i uz uvažavanje opšteg interesa pre svega države Srbije, gradova, lokalnih samouprava, ali i učesnika u saobraćaju i drugih korisnika infrastrukturnih projekata za čiju implementaciju je nadležno JP „Putevi Srbije“.

Takođe, molimo javnost da se u vezi svih uočenih problema koji se odnose na državne puteve čiji je upravljač JP „Putevi Srbije“ prvo obrate nadležnim institucijama Republike Srbije poštujući zakonom definisane procedure.

Svako obraćanje međunarodnim finansijskim i drugim Evropskim institucijama sa ciljem kompromitacije aktuelnih i budućih projekata u Republici Srbiji, a pod plaštom brige za zaštitu životne sredine, uz iznošenje netačnih podataka, konstrukcija, proizvoljnih činjenica i tumačenja predstavlja nanošenje nesagledive štete pre svega državi Srbiji, njenim građanima i institucijama, a time i Javnom preduzeću „Putevi Srbije“.

Želimo da skrenemo pažnju zainteresovanoj javnosti da JP „Putevi Srbije“ neće tolerisati narušavanje ugleda preduzeća od strane bilo kog pojedinca, udruženja ili institucija i u skladu sa time spremno je da reaguje na zakonom propisan način.

http://www.putevi-srbije.rs/index.php?lang=sr&Itemid=2964
 
KARTOGRAF
citirao
Projekat rekonstrukcije postojeće petlje „Petlovo brdo“ se izvodi u potpunosti saglasno važećoj planskoj i projektnoj dokumentaciji, kao i uslovima dobijenim od strane nadležnih institucija.
iz saopštenja JP "Putevi Srbije" od 28. avgusta o.g.

Ovo saopštenje "Puteva Srbije" je verovatno reakcija na tekst glavnog projektanta projekta Obilaznica oko Beograda dipl.ing. Velibora Gordića koji je objavila "Politika" dan ranije (27. avgusta)


2013_08_27
„Политика“
писмо читаоца објављено у рубрици Међу нама,
под насловом

Петља „Петлово брдо” није на правој позицији

Јављам се као руководилац пројекта и главни одговорни пројектант обилазног аутопута око Београда на деоници Добановци - Бубањ поток од првог до последњег рада на пројекту, а на деоници Батајница - Добановици од почетка до завршеног идејног пројекта и регулационог плана (када сам отишао у пензију). Јављам се зато што више не могу да трпим, а уздржао сам се више пута, да проф. др Милан Вујанић већ не знам који пут пред милионским аудиторијумом изјављује да је пројекат петље „Орловача” лош и да је, на првом месту, узрочник велике небезбедности на овој деоници Ибарске магистрале. Имам утисак да професор мисли на чвор „Орловача”, који се састоји од три петље и од деонице Ибарске магистрале дужине два и по километра, пројектом предвиђене за измештање на источну страну. Постављам професору питање да ли је уопште видео овај пројекат у Техничкој архиви (бивше) Дирекције за путеве Србије, у Институту за путеве и у ГП „Планум”.
Пројекат чвора „Орловача” итрадили су најбољи стручњаци Института за путеве и Београд-пута, као што су, уопште, све делове техничке документације за обилазни аутопут израдили најквалитетнији стручњаци Института за путеве и сарадничких организација. Конкретно, одговорни пројектант за чвор „Орловача” је Дарко Лазић, дипломирани грађевински инжењер. Израду пројекта пратила је стручна комисија састављена од професора Грађевинског факултета и професоровог Саобраћајног факултета (као и других стручњака), која је пројекат прихватила и препоручила га инвеститору. Пројекат су прихватили и стручњаци Европске инвестиционе банке као кредитора извршења радова. Пројекат је, по закону, прописно ревидиран. Извршене су три јавне стручне презентације пројекта: у Друштву за путеве Србије, у Друштву инжењера/техничара Србије и у Друштву урбаниста Београда. Пројкат је разматрала и прихватила по закону именована државна стручна комисија у којој су, пред других, радили з а ову проблематику најкомпетентнији професори Грађевинског факултета у Београду. На пројекат су прибављене све по закону прописане сагласности, њих нешто више од 20. На крају, у попуности завршен пројекат достављен је инвеститору на реализацију. Толико о пројекту.
Кад сам први пут на лицу места видео оно што је изграђено, мислио сам да је у питању несрећно и нестручно постављена некаква фаза у реализацији пројекта (мада ми је било чудно да се гради тако скупо привремено решење). Наиме, Ибарска магистрала је по пројекту благим закривљавањем виђена из правца града на пројектом предвиђени (измештени) положај, а у изведеном „решењу” се својим првобитним правцем води све до Кружног пута, а онда невероватним насиљем над трасом „угурава” у по пројекту измештену трасу у подручју других двеју петљи. Дакле, петља „Петлово брдо” није изграђена на пројектованој позицији, већ се укрштање Ибарске магистрале и Кружног пута врши на месту првобитног пресецања ових саобраћајница; резултат ове интервенције је погибељна деформација трасе. Али, како ово стање дуго опстојава, помишљам да је, ипак, можда неко (неки „неко”) сматрајући да је позван, компетентан и овлашћен некаквим самоизмишљеним и самодозвољеним „преправљањем” унаказио један добар и у свему регуларан пројекат.
Апелујем и на неке своје колега да не прихватају некритички „налоге” „надлежних људи”, да не раде против струке (а понекад и против здраве памети) и да мисле на то чему су учени.

Велибор Гордић
дипломирани грађевински инжењер, Београд
 
Боље да сада ништа не напишем о овом саопштењу "Путева Србије". То су псовке и омаловажавање грађана и стручне јавности увијене у процедуру.

Као разлоге наводе финансијске и безбедносне штете. Па по питању безбедности, увек се могу предузети мере смањивања брзине. Па цела железница нам се спустила на просечно 40-50км/с због безбедности, зашто би се одржавала висока брзина на небезбедном путу. Има страшно пуно места у Србији где је дозвољена брзина прецењена, а уз смањење брзине, повећава се проточност моторног друмског саобраћаја. Ако ћемо говорити о материјалним штетама, највећа материјална штета је да неки пројекат гази преко лешева. Тако да Петловобрђани, ако багери крену на Бориће, долазим!
 
Ja iz ugla vozaca mogu samo da kazem da je sadasnje poluresenje neogrzivo, i da nikakvo dodatno smanjenje maksimalne dozvoljene brzine to nece popraviti.
Ova polupetlja je cist primer stanja u nasoj zemlji. Kombinacija, Bahatosti, neznanja, samovolje sa jedne strane i neobavestenosti i nezainteresovanosti sa druge. Krivi smo svi zajedno kao zajednica i zato nam i jeste ovakva drzava.

Кад сам први пут на лицу места видео оно што је изграђено, мислио сам да је у питању несрећно и нестручно постављена некаква фаза у реализацији пројекта (мада ми је било чудно да се гради тако скупо привремено решење). Наиме, Ибарска магистрала је по пројекту благим закривљавањем виђена из правца града на пројектом предвиђени (измештени) положај, а у изведеном „решењу” се својим првобитним правцем води све до Кружног пута, а онда невероватним насиљем над трасом „угурава” у по пројекту измештену трасу у подручју других двеју петљи. Дакле, петља „Петлово брдо” није изграђена на пројектованој позицији, већ се укрштање Ибарске магистрале и Кружног пута врши на месту првобитног пресецања ових саобраћајница; резултат ове интервенције је погибељна деформација трасе. Али, како ово стање дуго опстојава, помишљам да је, ипак, можда неко (неки „неко”) сматрајући да је позван, компетентан и овлашћен некаквим самоизмишљеним и самодозвољеним „преправљањем” унаказио један добар и у свему регуларан пројекат.

Ovaj citat je misli sasvim dovoljan da svima sve bude jasno...
 
Upravo su postavljeni crveni stubici markeri da se nastave radovi??!!
Inace po istom projektu su predvideli da se celom duzinom uniste svi parkinzi pored Idee stambenih zgrada Zo mont itd...
Novi put bi bukvalno prolazio na 2 metra pored tih zgrada ako je to uopste po zakonu moguce??? Dok sa druge strane postoji livada gde se moze izgraditi 8 traka ....
na stranu sto bi sve te firme mogle momentalo da se zatvore i svi radnici dobiju otkaz jer vise ni jedan kamion nebi mogao sa robom da udje ni u jedno dvoriste poslovnih objekata posto dvorista vise nebi ni bilo
 
Ако ћемо да будемо доследни, цео тај потез уз саму Ибарску/Радничку је нелегалан и изграђен на заштитном зеленом појасу и да смо озбиљна држава, то би се рушило без пардона.

Заправо, преко 70% заштитног појаса је уништено дивљом градњом због личног приватног профита а диже се буна због 2% који треба да се уништи зарад јавног добра свих грађана.

То помало смета.
 
Да не би фрљали с`бројеви, конкретно, сивом градњом је уништено 3 од 8 хектара шумског заштиног појаса, да кажемо, 35%. Ако би се задржао већ започети правац без силазне рампе кроз шуму, то би било одузимање око пола хектара (10% неуништеног дела заштитног појаса), на шта мислим да би у Зеленом насељу пристали (не тврдим, нисам њихов члан већ само подржавалац).

Највећи проблем је рампа са источне стране, која одузима цео један хектар, и долази људима под прозоре. Дакле, укупно 30% преостале зелене целине у оквиру насеља.
 
ovi placevi su namenski dobijeni od opstine Rakovica za izgradnju objekata male privrede tako da se ne radi o divljoj gradnji vec objektima sa dozvolom!!
Tako da se unistavanjem placeva odnosno secom na pola stavlja instant katanac na mnoge firme koje tu rade i zaposaljavaju!!
 
srdjan1":1ligotvt je napisao(la):
ovi placevi su namenski dobijeni od opstine Rakovica za izgradnju objekata male privrede tako da se ne radi o divljoj gradnji vec objektima sa dozvolom!!
Tako da se unistavanjem placeva odnosno secom na pola stavlja instant katanac na mnoge firme koje tu rade i zaposaljavaju!!


Ma nemoj???
Pa kako onda nikose stambene zgrade bas pored Ideje???
Sve je tu planski i regularno do mojega.
primer:
Porosle jeseni A.C. Markovic (malo ka gradu) cija je ograda bila korektno uvucena od magistrale, za petak popodne i subotu izmesti ogradu 10 metara blize magistrali? Video od komsija...
Nema tu nicega namenskog i regularnog u drzavi Srbiji. Sve se svodi na mito, korupciju i ja tebi ti meni. Zato i jesmo tu gde jesmo u zoni sumraka civilizacije.
Da citiram Nikolu KOjo iz filma Lepa sela lepo gore: Pun mi je k... postenih , jer cim mi neko kod nas pocne pricu o velikom postenju i regularnosti, odmah znam da su sanse da je lopina i prevarant vece od 99%. Cast i izvinjenje izuzetcima...
 
To što je opština dala namenski placeve u zelenom pojasu za malu privredu je kriminal na visokom nivou, a prenamena prostora u stambeni je samo još jedan korak ka katastrofi.

U svakom slučaju, ako su u zelenom pojasu mogle da se grade stambene zgrade i proizvodni pogoni preko mita i korupcije, valjda može da se izgradi i regularna petlja od značaja za sve Beograđane...
 
Vrh