Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

ВладаМарковић":1bf1cwoe je napisao(la):
пријатељи и сви ви који то још нисте постали
(последње се односи на мислиоце под називима: СТФ, СИЗИФ, КАРТОГРАФ и све оне њима сличне)
То што ти (ви) не капирате да су вам на овом форуму сви пријатељи је твој (ваш) проблем који ме не занима.

Или је твоја (ваша) дефиниција пријатеља следећа: "Ако се беспоговорно не слаже са мном, он ми није пријатељ" Е, па, срећно са тим ставом!

Потпуно је невероватно да сте успели на једном у потпуности пријатељском форуму да браните једну хуману идеју и стекнете оштре противнике. То још нико до сада није успео. Ја бих се запитао зашто. Али ви се нећете запитати, јер ко не размишља на идентичан начин као ви, тај је злочинац.
 
sizif":1iv2yro9 je napisao(la):
а боли вас полни орган да ли ће нечије туђе дете (можда и моје) због црне тачке на том месту настрадати. Ви бисте да очувате стопостотни статус-кво, ма колико он био нелогичан, нерационалан и опасан. Е, то не може.
Au bre Sizife pa ti nisi nista razumeo! :bash:
Stalno vrtis istu pricu da ne kazem guras isti kamen. NIKO NORMALAN ne zeli da ocuva status-kvo i jezivu crnu tacku!
Ajd sad molim te procitaj jos koji put ovu recenicu al sa razumevanjem.
Pa skoro svi na forumu predlozise bolje resenje od Puteva Srbije (pogotovo Laki) i samo diskutujemo koje od njih bi moglo biti jos bolje a ti (ko da si se tek probudio) vrtis istu plocu. I da si bar rekao:" Ja mislim da to nece moci" ti:"Е, то не може....Cccc. I ko je ovde taliban? Pomislih u jednom trenutku (daleko bilo) da se mozda ne spremas za intervju u Putevima Srbije :)
Ajd sad da, ako je moguce, vratimo diskusiju u strucnije vode kao sto je bila s pocetka a ne da pisemo scenario za neki rialiti program. Ja cu sutra, ako stignem, poslati konkretan predlog-bez crne tacke i bez nepotrebnog prolaza prikljucnog puta kroz sumu i njenog nepotrebnog unistavanja. Molio bih sve da kazu sta misle o njemu a pogotovu Sizifa.
Inace mi Petlovcani (ne talibani) zahvalni smo svima koji nas podrzavaju u onome sto se zove
sizif":1iv2yro9 je napisao(la):
борба против овог зликовца што је посекао шуму да би направио гаражу и његових пајтоса из прошле, а можда и садашње општинске власти
ali pitamo: koja je razlika izmedju njih i ovih sto otimaju sumu s druge strane praveci nepotrebnu petlju. Mozda samo u izgovoru:"Е, то не може....drugacije"
 
Poštovani forumaši, večeras je (konačno) bio emitovan prilog na Beogradskoj hronici o problemu cisterne u depou na Petlovom brdu. Iako nisam znao da je emitovan, posredno sam ubrzo shvatio, jer su počele da mi stižu "uznemirujuće" SMS poruke. (Ja sam bio jedan od sagovornika u prilogu)
Zamislio sam se čime bi čoveku kome drže na 20 metara od stana cisternu od 20t nafte bez ispunjenih elementarnih sigurnosnih uslova, mogli još da priprete...Možda vlasnik depoa poseduje i termonuklearnu bombu? Cirkus!
 
Za sve one koji su tvrdili da Putevi Srbije svojim nenadmasnim projektom sasvim opravdano i legitimno pokusavaju da "isprave krivinu" saljem ovu sliku na kojoj se vidi da se pravac 1-ka gradu i pravac 2-iz grada ne poklapaju tj. nisu - kolinearni. (Seku se pod uglom od nekih 8º)

petlja-uglovi1.jpg


Dakle sve i da su PS hteli da produze pravac 1 (ne mareci za jedan ili dva reda kuca na Pevcu) nije moguce izbeci krivinu koja bi nastala na mestu preseka ova dva pravca.
Sta su dakle uradili strucnjaci SP?
Pa jedino moguce - da ne bi usli u naselje prevezali su ova dva pravca (ljubicasta linija) i tako napravili neizbeznu "S" krivinu!

petlja-uglovi2.jpg


Molim Sizifa, stf, Igora i ostale koji su tvrdili da nikakva "S" krivina ne dolazi u obzir i da se sve mora ispraviti da prate na casu i sad obrate paznju. :grand:

Ugao koji nastaje izmedju npr. pravca 1 i ljubicaste linije (sa greskom od ±0.5º) iznosi 7º. E sad ja vas pitam: Sta mislite; ako vec mora da postoji "S" krivina zasto ugao od 7º ne bi mogao da bude 11º ?

petlja-uglovi3.jpg


Povecanje ovog ugla za samo 4 stepena (po mom laickom misljenju) ne bi ugrozilo bezbednost saobracaja a najlepsi deo park sume bi ostao nedirnut. Radius ove dve krivine mogao bi da bude i veci od 300m (kako je neko ranije naveo kao min za magistralni put).
I evo kako bi onda petlja izgledala.

petlja-uglovi4.jpg


Ovo je u stvari modifikovana verzija Lakijevog prvog predloga o kome sam ranije pisao (Ver. Laki 1.01) :)

Uz sve receno samo bih dodao:
1. Ovaj predlog ni na koji nacin ne ugrozava park sumu Borici jer bi se izbeglo kako njeno presecanje tako i zalazenje u nju.
2. U potpunosti bi se resio SVIMA poznat i od strane SVIH nesporan problem tj. postojeca "crna tacka"! Molim sumnjicave i neverne da mi je (ako je i dalje vide u ovom predlogu) pokazu.
3. Ovakvo resenje bi: maximalno koristilo postojece pripreme na terenu, ne bi zalazilo u atar skupih komsija-tajkuna, bilo bi najbrze izvodljivo a samim tim i ekonomski najisplativije.

Eto toliko o mom "amandmanu" na Lakijev prvi predlog i koliko su "petlovacki talibani" NEspremni da uvaze druga misljenja i apriori ih (sa indignacijom) odbacuju.
Da cujem sad ostale. Samo ako moze bez "konstruktivne" kritike:"E, to ne moze!" :rant:

Pozdrav svima. :kk:
 
Сизифе, моји млади пријатељу у настајању!

Сетио сам се још једне максиме из исте познате радионице. Она говори о две будале и радо ћу је поделити са тобом: "Једина бу**** већа од онога који зна све, је она која се расправља са њим."

Прихватам твоју критику да сам преопширан, али опростићеш ми - сад сам упола краћи (~ 2500 карактера).
То је ваљда од старости и страха за бедни живот, или да употребим твоју семантику: кад "орган" од полног, постане само дренажни. "Умро је Хитлер, умро је Стаљин, а и ја се баш не осећам најбоље" - иако мојој сујети више одговара поређење са Гандијем.

Није ми била намера да провоцирам тебе интелектуалца, већ само твој интелект.
Разумем како је велики камен који те притиска: безбедност возача, тебе и твог детета на црној тачки код Петловог брда. Али, то ће се разрешити: сачувајбоже - по Мркином и Дробњаковом ћефу, или боље - по Карловом, Лакијевом и Валтеровом (про)светитељском делу (Браво момци, живела Идеја).

Већ видим тебе како са својом децом шеташ кроз наш парк нетактнуте природе уместо да кроз њега возиш.
Желим ти да живиш (још) сто година и помажеш екологију и на Петловом брду.

Хвала ти за саосећајност и савет да потражимо Белку, у намери да повратимо пола хектара посечене шуме која је претворена у сервис за аутобусе. Иако двапут месечно пролазиш туда, тај призор ти није запао за око. Е сад замисли да се то исто зло догодило 6, 8 или 16 километара даље - у Кошутњаку, на Ади или на Ташмајдану. Нема шансе зар не? Или да цитирам тебе: "Е то не може..."

Из овога потичу проблеми и редослед по којем их треба решавати . Уместо бла бла трућ и шмрц о нашем "ходу по мукама" (који ти нису пријали) обрати пажњу на задатке по важности:
1. Вишак криминала, страха и принуде
2. Мањак професионалности, етике и незавнисног мишљења
3. Очување, заштита и опоравак добара природе - (екологија)

Кад се бринеш само о екологији, лечиш последицу али занемарујеш узрок. То што 1. и 2. изгледају ван наше моћи није разлог за очај и одустајање.
Саветујем ти да избациш злурадост из размишљања, а нарочито из јавног обраћања.
Наша окупљања која називаш додолама су само део нашег скромног (легалног и легитимног) напора да пробијемо пут до савести надлежних.
Нема гаранције да ћемо успети - али: "Сви подухвати су тешки док не постану лаки."
Ако успемо, споменик који ћемо направити биће већи од свих путева које су правили Милошевићи, Драшковићи,Ђиласи, Дулићи, Мрке, Јоцићи и Дробњаци.
Биће то споменик заједничког здравог разума и скоро свака цена је ОК. Видео си како нас штеди распомамљени директор Дробњак - 36 евромилкица преко плана само за 2012.

Драго ми је да твој и наш однос напредује. Ако заиста хоћеш да допринесеш и с речи пређеш на дело, а не прија ти наш јавни скуп, изволи дођи на следећи састанак нашег Удружења.
Јави нам се на zelenonaselje@gmail.com па да ово међу нама постане прави дијалог равноправних.
За сада ти за себе задржаваш привилегију - својом анонимношћу.
Наша деца и ми смо изложени на живој позорници на којој пљуште погрде и претње, а ти из мрака галерије пљуцкаш и помало "прскаш" по нама. Ако ништа друго буди бар "уринокултуран" па мало "прошарај"...

Као и пре неки дан - за препород и јачање морала младима (као што сте ти и СТФ) увек саветујем поезију:

..."Бурне су страсти извор многих зала,
Несрећи људској почетак је страст.
Море живота оне страшно муте,
Над људском душом њихова је власт..."

Поздрав
Влада Марковић
 
Neumorni Sizife
И успут предложио да постојећу ситуацију искористите како бисте добили још три пута толико зеленила. Међутим, ви то упорно игноришете.

Poponeb, post od 16. aprila
Dalje, po stoti put, šuma je ovde posađena prvenstveno zbog klizišta. Dakle, objasni nam kakva je to kompenzacija, ako se ukloni tri hektara šume koja prevenira klizište uz samo naselje, a umesto toga zasadi trideset hektara na mestu koje nema nikakav uticaj na "kretanje" zemljišta u naselju. Po toj logici, kompenzacija bi bila da ti neko (nedaj Bože) amputira desnu nogu, a potom je prišije na levi kuk uz levu nogu.
 
Sta je sa resenjem poput kruznog toka? to nisam video da je iko podrzao ili predlozio. Mada mozda nisam pratio na casu.
Iste primere imamo kod Arene i kod petlje radnicka...
 
Па добро, петље код Арене су пример како не треба градити петљу. Што рече Зидар, те петље су тако урађене само да би из ваздуха изгледале кул. :)
 
Dobro, nisam mislio identicne, ali sigurno da neka varijanta kruzne petlje dolazi u obzir?
 
Sta nedostaje petljama kod Arene?Raskpetlja bi bila bolje resena da ima takvu petlju,a kako stoji autokomande ce biti pretvoren u takav elipsoidni kruzni tok.

Sve je bolje od raskrsnice u nivou.
 
ni meni nije jasno šta fali petlji kod arene. kamo sreće da je većina raskrsnica na nbg sa tim rešenjem.
 
Шта недостаје?

Рецимо, прегледност.
Рецимо, потпуна бескорисност званично 3 траке а у пракси само једна,
Рецимо, пешачко-бициклистички пакао....

Рецимо, то је довољно.

Кружни ток је једно, али лоше ројектован кружни ток је нешто сасвим друго.
 
1, svaki dan prolazim kolima i preglednost je ok.
2. u praksi su 2 trake. ali u ovaj kružni tok se samo i ulivaju dve trake, tako da za trećom stvarno nema potrebe...
3. pešacima je stvarno katastrofa. mislim da bi trebalo napraviti posebnu pasarelu za pešačko biciklistički saobraćaj, nego terati ih da idu zamišljenim putevima.


moram da naglasim da na ovom kružnom toku stvarno mora da se smanji brzina, za razliku od onog kod novog beograda, kao i to da nikad nisam primetio neko čukanje na istom, što valjda treba da znači da je dobro projektovan.
 
Dragi prijatelji sa foruma,
Upravo danas, kada je "oživela" vaša diskusija na forumu, do Udruženja je stigla (neformalna) vest da je "Strabag" pobednik na tenderu i da radovi počinju za dve nedelje.

Iz istog izvora stigla je i vest koja će izuzetno obradovati Sizifa, da je obezbedjeno 50 sadnica, kao kompenzacija za masakar zaštitne šume.
528198459505684134233444.jpg
 
Galeks":rhz0jpl9 je napisao(la):
Sta je sa resenjem poput kruznog toka? to nisam video da je iko podrzao ili predlozio. Mada mozda nisam pratio na casu.
Iste primere imamo kod Arene i kod petlje radnicka...


Nisi dobro pratio :D

poponeb":rhz0jpl9 je napisao(la):
Dragi prijatelji sa foruma,
Upravo danas, kada je "oživela" vaša diskusija na forumu, do Udruženja je stigla (neformalna) vest da je "Strabag" pobednik na tenderu i da radovi počinju za dve nedelje. Iz istog izvora stigla je i vest koja će izuzetno obradovati Sizifa, da je obezbedjeno 50 sadnica, kao kompenzacija za masakar zaštitne šume.

Da, to je ono sto sam i ocekivao i cega sam se plasio...
Bojim se da ste jednostavno receno kasno odreagovali. :|
2008. godine je bilo vreme za odlucnu akciju.
 
Laki72
Bojim se da ste jednostavno receno kasno odreagovali.
2008. godine je bilo vreme za odlucnu akciju.

Te, sada daleke 2008. godine, Udruženje nije moglo da preduzme odlučnu akciju zbog jednostavnog razloga što je Udruženje osnovano aprila 2012. godine. I da podsetim da je predsednik opštine Rakovica, aprila 2012. godine zvanicno u pisanoj formi Udruženje obavestio da se od izgradnje petlje odustalo.
Da ponovim da je ova vest neformalna, odnosno nepotvrdjena. Ukoliko neko od vas sa foruma ima "prolaz" do nekog zvanicnog izvora, bili bi vam zahvalni na potvrdi ili demantiju.
 
Novi google prikaz dela kod petlje orlovaca.

Jasno se vidi kako je trasirana buduca saobracajnica i vidi se dosada uradjen deo.

map.jpg
 
Igor
Jasno se vidi kako je trasirana buduca saobracajnica i vidi se dosada uradjen deo.
Taj deo uradjen je krajem prošle godine, nakon što nas je država "uspavljivala" porukama preko predsednika opštine da se odustalo od petlje, a inženjer Glišović iz JP "Puteva Srbije" nikako nije uspevao da nam pronađe plan petlje u dokumentaciji, jer je, navodno, stavljen "ad acta". Gos-n inženjer Glišović bio je u aprilu ove godine, jedan od dvojice inženjera zaduženih za otvaranje ponuda na tenderu.
Ukratko, sjajni primeri šibicarskog funkcionisanja sistema na ovom prostoru, koji neki pogrešno nazivaju državom.
S obzirom ko vodi ministarstvo za saobraćaj -
ana-bekuta-milutin-mrkon.jpg

"eskort-džentlmen" estradnih "umetnica", nimalo iznenađujuće.
 
Razor":2aw8a3f9 je napisao(la):
b-obilaznica620x0.jpg


Obilaznica na tenderu

Početak radova na pojedinim deonicama na obilaznici čekaju izvođača. Petlje "Orlovača" i "Petlovo brdo" za 270 dana

NOVCA nikada dosta, ali putari na obilaznici oko Beograda, ipak nekako napreduju. Iako je početak radova na pojedinim deonicama uslovljen novim zaduživanjima i za sada neizvestan, za izgradnju dve nove petlje na Ibarskoj magistrali upravo se "veća" kome će biti poverena. Tender je u toku i uskoro bi trebalo da bude poznato kada će radovi početi. Ono što je izvesno je da bi neimari posao trebalo da završe za devet meseci.

U preduzeću "Putevi Srbije", koje je investitor, kažu da su javni poziv za izbor najboljeg ponuđača objavili u januaru.

- Procedura za izbor najboljeg ponuđača za izgradnju petlji "Petlovo brdo" i "Orlovača" je u toku - rekli su u "Putevima Srbije". - Radovi bi trebalo bi da budu završeni za 270 dana. U planu je da za to vreme bude izgrađena denivelisana raskrsnica tipa "poludetelina" na ukrštaju Ibarske magistrale i Kružnog puta, kod naselja Petlovo brdo, u neposrednoj blizini petlje "Orlovača".


I PUT DO AVALE ĆE POPLOČATI KREDIT

PUTARI će rukave tek da zasuku na delu od Avalskog puta do Bubanj potoka, kao i na deonici od Bubanj potoka do Pančeva (E-70). U "Putevima Srbije" objašnjavaju da se nastavak radova na ovim delovima obilaznice mogu očekivati kada sredstva budu obezbeđena.

http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:436212-Obilaznica-na-tenderu

iz teme OBILAZNICA OKO BEOGRADA - [ AUTOPUT ]

Izdvojio bih jednu recenicu:

U planu je da za to vreme bude izgrađena denivelisana raskrsnica tipa "poludetelina" na ukrštaju Ibarske magistrale i Kružnog puta, kod naselja Petlovo brdo, u neposrednoj blizini petlje "Orlovača".
 
Денивелисана раскрсница или по нашки „петља“ типа полудетелина је садашња петља „Змај“, што би по овоме значило да ће и будућа петља „Петлово брдо“ бити као та петља.
 
Danasnji clanak u "Telegrafu"
Obilaznica ide preko zaštitne šume?
Grupa građana "Zeleno naselje - Petlovo brdo", poslala je zahtev Skupštini Srbije da se spreči uništavanje zaštićene šume, zbog planirane izgradnje obilaznice oko Beograda


Foto: http://zelenonaselje-petlovobrdo.blogspot.com
Fama koja već mesecima traje oko šume između naselja i Kružnog puta u naselju Petlovo brdo u Beogradu i dalje je aktuelna. Grupa građana “Zeleno naselje – Petlovo brdo” podnela je zahtev Skupštini Srbije da se spreči uništavanje zaštitne šume, zbog planirane izgradnje putne petlje u izvođenju JP “Putevi Srbije“. U ovom preduzeću, pak, kažu da je gradnja regularna i da imaju sve dozvole nadležnog Ministarstva.


Naime, obilaznica oko Beograda trebalo bi da ide baš preko sadašnje park šume “Borići”, ali udrženje građana mesecima pokušava da sačuva ovu oazu beogradskog zelenila.

Šuma, koja se nalazi, između Naselja i Kružnog puta, zasađena je planski između 1967. i 1968. godine. Jedna od najvažnijih zaštitinih uloga ove šume je prevencija klizišta i odrona zemlje, jer je ona zasađena na širokom području glinovitog zemljišta. Istovremeno, šuma predstavlja prirodni pojas od aerozagađivanja i buke od saobraćaja sa Kružnog puta i Ibarske magistrale. Šumu čini probližno 4600 stabala bora, kedra, breze, lipe i bagrema, ukazuju građani.

Oni su se prošle godine kada su saznali da bi na ovom mestu trebalo da bude izgrađena obilaznica obraćali na mnoge adrese. Od GO Rakovica, do gradonačelnika Beograda. U jednom trenutku dobili su usmeno obaveštenje da će “Regulacioni plan biti stavljen van snage”. Od gradskog arhitetkte su krajem prošle godine, preko medija, dobili odgovor da se ova površina i dalje tretitra kao “zaštićeno zelenilo u novom generalnom urbanističkom planu”.

Tek što su pomislili da su sačuvali svoj park, JP “Putevi Srbije” su krajem januara 2013. godine objavili preko medija konkurs za izvođenje radova na izgradnji petlje “Petlovo brdo”.

Foto: facebookreportermonitor.wordpress.com
Ono za šta su se građani “uhvatili” bila je činjenica da su JP “Putevi Srbije” pred Evropskom investicionom bankom predstavili ovu petlju kao deo projekta “Obilaznica” čija ukupna dužina iznosi 47 km, čime su građani dobili još jedan materijalni argument u borbi za svoj park.

Naime, prema pozitivnim zakonskim i podzakonskim propisima izgradnja saobraćajnica duža od 10 km pripada “listi br. 1″, za koju postoji zakonska obaveza izrade “Studije o uticaju na životnu sredinu”.

Ovo udruženje ukazuje i na član. 10 Zakona o šumama po kome promena namena šuma i šumskog zemljišta može da se vrši ako “to zahteva opšti interes utvrđen posebnim zakonom ili aktom Vlade“. Taj poseban zakon, ili akt, nije donet do danas, tvdri ovo udruženje građana. S druge strane meštani Petlovog brda ukazuju i na rešenje Uprava za šume po kojem se konstatuje da Park šuma “Petlovo Brdo” ima estetsku i zaštitnu ulogu i služi za odmor i rekreaciju građana.

“Putevi Srbije” s druge strane ukazuju na to da je gradnja obilaznice oko Beograda počela još devedesetih godina, a da su od Ministarstva saobraćaja dobili rešenje da nema potrebe za izradom Studije o proceni uticaja predmetnog projekta na životnu sredinu. Protiv ovog Rešenja nije izjavljena žalba u zakonom predviđenom roku te je Rešenje postalo pravosnažno.

- Saglasno Zakonu o proceni uticaja na životnu sredinu, zainteresovani organi, organizacije i javnost su od strane Ministarstva obavešteni o donetom Rešenju, pri čemu niko od navedenih nije u zakonskom roku dostavio bilo kakve primedbe – saopšteno je iz ovog preduzeća.

(Telegraf.rs)

Dakle, JP "Putevi Srbije" ne popuštaju u prikazivanju petlje "Petlovo brdo" kao deo Obilaznice, iako je ona udaljena od trase Obilaznice nekoliko stotina metara. Po njihovoj logici može se i petlja u Gornjem Milanovcu tretirati kao deo Obilaznice oko Beograda.
 
Pa u neku ruku i jeste deo obilaznice, naslanja se na nju i zajedno sa petljom Orlovaca cini celinu. Ne formalno, naravno, ali fakticki jeste.

Poredjenje sa Gornjim Milanovcem je neumesno.
 
Kartograf
Pa u neku ruku i jeste deo obilaznice, naslanja se na nju i zajedno sa petljom Orlovaca cini celinu.Ne formalno, naravno, ali fakticki jeste.
Da formalno, naravno, ali fakticki nije.
 
Zadnji pasus sve govori,obavestise javnost putem nekog oglasa na strani pre umrlica u novostima ili politici.
 
Vrh