Šta je novo?

Petlja "Petlovo brdo" - Zaštitimo šumski pojas na Petlovom brdu

Карло, претпостављам да мислиш и на мене па чисто да образложим зашто се не бавим цртањем компликованих и скупих петљи на овом месту.

Ова локација је укрштање две јаке магистралне артерије које су ту још од Краљевине, и петља је једноставно одувек ту требала. Да је она планирана и пре него што је постојао идејни пројекат говори урбана матрица и растер стамбеног кварта који је косо засечен чиме је у старту припремљен за петљу.

Када је насеље формирано, није се знало какав тип петље ће једном бити изграђен и на целој површини су засађени борићи.

Постојећа зелена шумска зона није никакав парк већ заштитни шумски појас који и после изградње рампи не губи своју функцију.

Предложио сам петљу у огледалу у оси Кружног пута, и питао за мишљење да ли је такво решење лошије од планираног и зашто. Други предлог је био да се тражи пошумљавање целог појаса петље са минималним односом од 2 посађена за једно посечено. И да се траже већ оформљена стабла а не нејаке младице.
 
на овој локацији је петља планирана вероватно од памтивека

STF oprosti ali moram da ukažem na nešto što me je asociralo na reakcije JP "Puteva Srbije". Prilikom pomenute posete JP "Putevima Srbije", pre godinu dana, informisali su nas da je plan petlje "Petlovo brdo " nastao oko 1990. godine. Upoznali smo ih tada da su 1985/1986. godine bili održani protesti građana protiv izgradnje stambenog kompleksa u "Borićima". Građani su tada stigli do republičke skupštine. Pokazali smo im odluku iz 1987.godine, donetu na osnovu odluke tadašnje republičke skupštine, da prvobitna "zaštitna" namena šume mora biti u potpunosti ispoštovana. Posle uvida u ovaj dokument iz JP "Puteva Srbije", preko medija, plasirali su novo otkriće - da je plan petlje "Petlovo brdo" napravljen još ranih 70-ih godina prošlog veka.
S obzirom da sam istoričar po struci, predočio sam mogućnost da je još decembra 1806. godine, kada je ulazio s vojskom u beogradsku varoš -Karađorđe lično za pojasom, pored kubure, nosio i plan petlje "Petlovo brdo"
 
Ова локација је укрштање две јаке магистралне артерије које су ту још од Краљевине, и петља је једноставно одувек ту требала

STF Ibarska je izvesno jaka magistralna arterija. Kružni put je to bio, posebno u vreme rekonstrukcije Gazele i izgradnje Obilaznice, kada nam je ispod prozora "tutnjao" celokupan domaći i međunarodni teretni drumski saobraćaj. Danas Kružni put ima sve karakteristike periferne gradske ulice, a da nam pod prozorima nije "posađen" divlji autobuski depo "Transprodukt -busprevoza" na mestu poharane zaštitne šume, ovde bi bila "planinska idila"
 
Poštovani dobronamerni učesnici ovog foruma, ostao sam vam dužan za izveštaj sa jučerašnjeg trećeg, po redu, protesta u "Borićima" (bilo nas je oko 200). Izveštaj i tekst "Javnog obraćanja gradonačelniku" možete videti na našem blogu:

http://zelenonaselje-petlovobrdo.blogspot.com/

S obzirom da je naš kraj juče bio "natkriven" karnevalom na Vidikovcu, organizovanim od opštine Rakovica, zadovoljni smo što je makar "Blic", u štampanom izdanju dao izveštaj sa skupa i izvode iz "Javnog obraćanja Đilasu"
Uzgred, ni traga informaciji o otvaranju tendera za petlju, koje je prvobitno bili zakazano za 26. mart, pa odloženo za 5. april.
 
Проверио сам, и утврдио да су "Шикане" кривине полупречника 200 метара, али да на Ибарској магистрали у Липовачкој шуми има кривина полупречника 250 метара. За аутопутеве, минимални полупречник кривине је 300 метара, и то би се могло постићи са сечом можда 5% Борића. Али, има ли смисла имати аутопут? Концепт градских аутопутева свако паметан напушта, јер су се показали као сипање воде у море, а брзи превоз у граду се данас обезбеђује шинским превозом.

Саме кривине, као кривине не би требале бити проблем, већ што су искључења у кривини. Кривине на прилазима градова су чак и мера повећања безбедности. Кружни ток је још бољи.
 
Da, ali kruzni tok je kod nas zabranjen (potajno).
 
poponeb

Не видим разлог да ме поредиш са јавним предузећем које функционише на избегавању одговорности (као и свако друго ЈП).

Већ сам два пута написао да се петља на овом месту намеће одувек, и уопште није битно када је испланирана и први пут скицирана, да ли 1903, 1945, 1970, 1990 или 2011.... Оба путна правца и њихово укрштање је старије и од борића и од Петловог брда и стога је конфигурација насеља и урбана матрица у старту испланирана и подређена евентуалној петљи, што се на сателитском снимку јасно види.

Заштиттни шумски појас и даље врши своју функцију еколошке, визуеле и звучне баријере у односу на насеље чак иако се рампе изграде. То је тако управо из разлога већ припремљеное урбане матрице. Тај шумски појас уосталом и штити насеље од пребрзог улажења колима у исто.

Инсистирање на тврдњи да кривинчине успоравају саобраћај се може у било које доба дана побити на Бубањ потоку, где на аутопуту и поред успона и оштрих кривина редовно тутње са преко 150 км/х целог дана. Али зато са обе стране не може да се споји 10 метара без изломљене банкине. Кривине не штите већ убијају. Једнако као и правац.

Karlo del Ponte

Тачно је да се аутомобилски концепти изградње градова напуштају и то велики део форумаша потпуно подржава, као и ја. Међутим, Београду недостаје чак и основна друмска инфраструктура која је потребна и коју већина градова одавно поседује и не може да се замисли њихово ннормално функционисање без њих. Ширити друмску инфраструктуру не води нигде, али се основна мрежа мора имати.
 
Не видим разлог да ме поредиш

Poštovani STF, namerno nisam koristio termin poređenja, već da me "asociralo" i to ona tvoja reč "od pamtiveka". Neko bi morao grdno da me naljuti da bi ga poredio sa JP "Putevi Srbije",a ja do sada sve primedbe i mišljenja na ovom forumu,(gde sam nov) doživljavam kao dobronamerne.
Stoga, smatram i za Tvoj previd da u svoje parametre "odlučivanja" uključiš i glavni razlog sadnje i postojanja "zaštitne" šume - KLIZIŠTE. Ovde gde ja stanujem, uz Kružni put, ono je vidljivo golim okom. Naime u dužini od oko 100m uz Kružni put (i površini od pola hektara) dvonožna individua je bespravno posekla "zaštitnu" šumu i napravila tu privatni depo za 30-ak autobusa. Parkinzi stambenih zgrada, koji se nalaze iznad ovog depoa (pokojnog dela "zaštitne šume") već su vidljivo "krenuli" ka depou.
http://www.youtube.com/watch?v=bR3iMUKa8Xk
Pogledaj bilo koju mapu klizišta i videćeš da ono ovde zahvata šire područje, u koje spada i mesto eksplozije gasovoda,a nju je prouzrokovalo "ljudskim faktorom" pokrenuto klizište. (Mape klizišta sigurno nećeš naći u opštini Rakovica, jer su iz nje "nestale" u prethodnim decenijama)
Konačno i područje na kojem se nalazi planirana petlja nalazi se na klizištu, a ispod mesta planiranih priključaka za petlju prolazi magistralni vodovod - po rečima upućenih prečnika 3 metra. (Možeš ga videti ucrtanog žutom bojom, na planu petlje na blogu našeg Udruženja). Nešto ne gorim od želje da prisustvujem susretu naših "putograditelja" sa klizištem i magistralnim vodovodom - onih istih "putograditelja" koji su nasipali hiljade kubika zemlje sa gradilišta Obilaznice po trasi magistralnog gasovoda. (Procitah da propisi kažu da je zabranjeno bilo kakvo nasipanje na udaljenosti manjoj od 30 metara od trase gasovoda)
 
Kartograf":x4qk5x8i je napisao(la):
Da, ali kruzni tok je kod nas zabranjen (potajno).
Pre bih ga opisao kao nikada zvanično dokazani mitski entitet koje egzistira na transcedentalnom nivou četvrtastih i semaforizovanih mozgova gradskih saobraćajnih otaca.
 
Jel ovo taj predlog cisto da se ne ogresim o struku? :)

http://4.bp.blogspot.com/-0Xp-yPvEOgU/U ... edlog1.jpg


Ovo je predlog o kome sam pricao kao takodje losem resenju koje ne resava glavni problem a to je krivina izmedju dve petlje a pritom zalazi u privatno zemljiste i stvara jos jednu losu krivinu i ukljucenje. Mogu zamisliti kako bi reagovali kada bi znali da treba nekom "tajkunu" i sl platiti veliki iznos za zemljiste a pritom dobiti takodje lose resenje . U ovom resenju je jos tragicnije ukljucenje posle gornje petlje na postojeci deo ibarske. Stvarno se nadam da ovo nema veze sa saobracajnim inzenjerom :bash:

Pritom u tekstu na blogu se kaze kako nije jasno zasto je ibarska uopste povucena u odnosu na groblje. Procitajte moj post sa pocetka predhodne strane pa ce biti jasnije.
 
Jeste, to je taj predlog. Svakako nije savršen, ali jeste predlog saobraćajnog inženjera, koji je pokušao da da prednost još uvek živim stanovnovnicima Petlovog brda pred mrtvim sa Orlovače i koji daje prednost "zaštitnoj šumi" nad problemima odnosa "putograditelji"-"biznismeni"(Kakva dileja, jel‚da?).
Ukoliko sam dobro shvatio da si imao prilikom vožnje probleme sa skretanjem iz pravca Orlovače na Kružni put - smer Straževica, ostaje mi da se nadam da nećemo biti učesnici u saobraćaju na istom mestu i u isto vreme. Na tom mestu daleko veći idiotluk predstavlja nastavljanje pravo ka Vidikovcu.
Moraću i da te obradujem, da nam pristižu u sve većem broju informacije da se postepeno odustaje od namere da se devastira "zaštitna" šuma. Na taj način ova tema će otići na duži odmor. Veruj mi da te informacije dobijamo sa relevantnih mesta i njihova osnova nije "Što je babi milo, to joj se i snilo".
 
Ok super obradovacete tajkune iste ono na koje si se pozivao u kojem postu iznad sa sve predstavljanjem projekta valjda kao negativnu stvar. Nemam ja nista protiv sumice ali sam pre svega za bezbednu saobracajnicu sto nijedan od predloga koje smo videli pa i od saobracajnog inzenjera nije. Kao sto si sam rekao i ja sam za zive ljude i da nam sto duze ostanu zivi a ne da stradaju na sikanama na sred magistrale izmedju dve petlje na malom rastojanju sa formula cart (indy car) krivinama pod nagibom kao sto je postojeca krivina desno na kruzni put sa ibarske tamo gde bi da preslikavate u ogledalu petlju
 
Igore,
U konkretnom slučaju ukazao sam na negativnu pojavu da se plan petlje ne može naći u dokumentima državne provenijencije, već u privatnim prezentacijama, a o "tajkunim " tu nisam mislio ništa negativno.
(Kad ih već pominješ - tajkuni, biznismeni i slični u našem društvu su tek eufemizmi za spoljne saradnike službi bezbednosti, dakle ljudi čije je bogaćenje dozvoljeno, dirigovano i kontrolisano. Uveren sam da kada bi ih stavio da posluju u uslovima slobodnog i uređenog tržišta, a bez zaštite službi, da bi za nekoliko dana završili na ulici sa kartonskim kutijama ispred sebe.)
I, tek, još jednom da podsetim, mesto petlje je tačka gde se iz vangradske prelazi u gradsku vožnju. Od te tačke, tj. od Petlovog brda, naseljeno područje ka centru je u kontinuitetu, dakle dozvoljena max. brzina 50 kmh. Pešački prelazi se nalaze na svakih 200-300 metara. Nazalost, vidim da je tebi cilj da vozila uteraš u naselja što većom brzinom. Željno iščekujem tvoj predlog da se podigne nivo Ibarske kod Orlovače, ne bi li se nizbrdicom i besprekornim pravcem omogućilo i onima sa slabijim vozilima da uleću u naselje što većom brzinom.
 
Видим да сте на блогу у текстовима понављате неке ставове и питања која су крајње неозбиљна.

- Пре свега, не видим разлог зашто се питате: "зашто је Ибарска померана?". То је и објашњено, а и сасвим очито. Да би се уопште могла изградити безбедна аутопутска петља, морали су, или да померају трасу аутопута ближе Петловом брду, или да помере Ибарску. Аутопут је било немогуће померити јер би поклопио Кружни пут и био преблизу вашем насељу. Решење је било у померању трасе Ибарске, која је померена на минимум минимума онолико колико су морали и ни педаљ више.
Померање је узроковано положајем гробља, те је одговорна особа за јако лоше проширење гробља у зону петље кривац за целу папазијанију. Да ли неко зна када је Орловача проширена овако неодговорно.

- Тезе да се петља не жели померити на запад на плац YU капитала да се инвеститор не би оштетио није тачна јер управо на тај начин је добар део одабраних инвеститора и зарадио огромне паре на њивама. Рецимо око трасе аутопута према Обреновцу се води велика полемика јер је после 40 година неко умислио да помери трасу преко Срема уместо преко Умке, због ко зна чијих њива тамо. YU капиталу се више исплати да им град и држава откупе земаљу за петљу него да граде на том месту, јер ко зна када би тај пројекат био реализован и да ли се више и исплати.

Лично ми је предложено померање трасе на запад ок, али то поскупљује петљу поприлично због велике експропријације. И опет би поновио да кривине неће успорити возаче.
 
stf":3k269pbz je napisao(la):
Померање је узроковано положајем гробља, те је одговорна особа за јако лоше проширење гробља у зону петље кривац за целу папазијанију. Да ли неко зна када је Орловача проширена овако неодговорно.

Ne znam za datum širenja groblja, ali znam da su radovi na drugoj traci ibarske kod Petlovog Brda, kao i petlje sa budućom obilaznicom počeli krajem '80-ih godina, što znači da je već tada postojao neki projekat obilaznice, petlje i trase ibarske. Groblje sigurno nije bilo ni blizu (ako je uopšte postojalo tada).
 
@ "poponeb"

Aко имате информације са релевантних места, ваша борба је успела, свака част. Тема неће изгубити на значају ни тад јер ће наступити праћење дешавања. Ако ствари крену низбрдо, требали би имати неко компромисно решење, које би сигурно прошло. Као што је неко написао, за стабло посечено, 2-3 нова, или неки други садржај користан насељу.

Подршку морам да дам због чињенице да сте се организовали и имате циљ да се борите за нешто, то је јако ретко, самим тим вредно. Желим вам да постигнете што повољније решење, не улазећи у питање колико сте у праву. Волео би да, када ваш проблем више не буде горући, наставите учешће на форуму. Историчар би, и ако не везан за струку, повремено успешно отклањао заблуде које се јављају у односу на прошло време. И за будуће би вредело, ипак је то учитељица живота...
 
"Borčanac",
Hvala na podršci. Mislim da nam u prilog ide i današnja informacija objavljena u "Politici" da su JP "Putevi Srbije" konačno, posle dva odlaganja otvorili ponude sedam potencijalnih izvođača. Kažu da će o izboru izvođača odlučivati nekakva komisija u roku od 90 dana, ali da će konačnu odluku doneti Evropska investiciona banka. Ovoj banci Udruženje je, kako je poznato, uputilo žalbu u vezi sa ovim konkursom, a EIB nas je obavestio da će nam odluku po ovoj žalbi dostaviti najkasnije do 11.juna.
Naravno, ukoliko stvari krenu nizbrdo po nas, već imamo "rezervni plan", koji uključuje i kompromisna rešenja. Ja sam u ovom delu grada "novosedeoc" (od 2010. godine), ali nakon što sam se upoznao sa kvalitetom većine ljudi iz ovog naselja, odavde me niko ne bi "ni puškom iselio".
 
Za one koji se tek ukljucuju u temu evo priloga Studia B od pre neki dan gde se ukratko vidi koji je problem.Ne kaze se dzabe da je slika vrednija od 1000 reci.

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... xjHfn2AjQw

Zanimljivo je da u GUP-u iz 2005te godine stoji ovo ucrtano

http://www.urbel.com/cms_images/gup_3_2.gif


gup-2005.jpg


Dok je 2006te godine uneta izmena da se tu napravi petlja koja je sada aktuelna.

http://www.beoland.com/zemljiste/karte/ ... ljista.jpg

Dakle,pre 2006. godine uopste nije bila ucrtana petlja na toj lokaciji na GUP-u.

P.S.Pozdravi iz Zvezdarske sume :kk:
 
@vucko

pa sta ako petlja nije bila ucrtana u planu ako je davno planirana?

Koliko stvari u vezi mosta na adi nije bilo ucrtano u detaljnim planovima pa je most bio izgradjen i petlje pri kraju.
 
Igor
pa sta ako petlja nije bila ucrtana u planu ako je davno planirana?

Koliko stvari u vezi mosta na adi nije bilo ucrtano u detaljnim planovima pa je most bio izgradjen i petlje pri kraju.
Sjajno! Pa ovo je najjači dokaz da si ti za očuvanje šuma, preciznije rečeno džungle.
Dakle, ko mari za planove, propise i ostale trice. Mi koji živimo uz Kružni put, imamo blizak primer, šta dobijamo u praksi kad se primene ovakvi modeli ponašanja. GUP predviđa zelenu površinu, a zvanična dokumenta još kažu da je to "zaštitna" šuma. Umesto toga na pola hektara šume dobijamo autobuski depo, sa svim pripadajućim "mobilijarom" među kojim se ističe cisterna smeštena u plehanoj šupi u koju se pretače dizel iz cisterni "Knez petrola", a vozači na desetak metara od mesta pretakanja, povremeno raspale i roštilj i sve to na 20 metara od stambene zgrade sa spoljnim gasnim instalacijama.
"Transprodukt - busprevoz" prikazuje film građevinska mag(f)ija
https://www.youtube.com/watch?v=bR3iMUKa8Xk

Igore, pretpostavljam da si iz saobraćajne struke. Ovakva tvoja reakcija navodi me da parafraziram jednu misao:
"Planiranje i izgradnja saobraćajnica su suviše ozbiljna stvar da bi se prepustila isključivo saobraćajnim inženjerima"
 
Ova moja konstatacija i nije imala toliko veze sa ovom problematikom vec sa time da istaknem kako ovde mnogi raniji i planovi koji se realizuju nisu kroz pratecu urbanisticku dokumentaciju ispraceni. Most na adi i pristupne petlje sam pomenuo samo kao primer. Inace ja sam uvek za ocuvanje zelenila gde je moguce i gde je su skladu sa nekom bezbednosnom i saobracajnom logikom. Inace nisam iz saobracajne struke vec relativno dobro informisan stanovnik i lokacijski tvoj komsija u nasem gradu.

Uvek cu se sloziti sa kompromosnim bezbednosno prihvatljivim resenjem koje stiti i borice.
 
samo bih da dodam kao česti korisnik sadašnje petlje, da je situacija što se bezbednosti tiče katastrofalna, i da je ova sadašnja petlja već odnela živote, a sudara je bilo mnogo....
 
samo bih da dodam kao česti korisnik sadašnje petlje, da je situacija što se bezbednosti tiče katastrofalna, i da je ova sadašnja petlja već odnela živote, a sudara je bilo mnogo....

Milisave, oko toga da je ovo sadasnje stanje katastrofalno nebezbedno nema spora. (Tu je poginuo i moj drug iz detinjstva pre dve-tri godine). Problem je u tome sto zivimo u zemlji gde najduze traju upravo "privremena resenja".
Secam se vijadukta kod Sajma (preko puta Gospodarske mehane). Napravljen je negde pocetkom 70-ih kao privremeno resenje na, cini mi se, 5 godina. Konacno je nestao tek nedavno.
 
Vrh