Šta je novo?

Pešter i Golija i putevi na njima

Put Ivanjica Sjenica je koliko znam u dobrom delu rekonstruisan, čini mi se da su skoro asfaltirali deo oko Kladnice. Za dalje ka Tutinu nisam siguran.
Što se tiče puta Ivanjica Kumanica, asfaltiran je jedan deo oko 3 km u selu Kumanica koji je bio kritičan, trebalo bi da ima nešto malo lošeg puta pre Golijske reke. Takođe, od Prekog Brda ka Drugoj Poljani imaš dobar deo veoma lošeg puta ka Sušici. Taj deo je oko 8km, trebalo bi da je NP Put jedan deo od 3 km asfaltirao ali svakako je put za izbegavanje osim ako ne voziš terensko vozilo.
Svakako bih odabrao prvu opciju da sam na tvom mestu.
Ako bih birao put po lepoti, onda druga opcija preko Golijske Reke i Prekog Brda.

Prva opcija mi deluje onda dosta privlačnije, naročito jer putujem noću.
Hvala vam puno na vašem odgovoru.
 
Svakako, nema na čemu!
Ako možeš posle puta samo da nas informišeš kakav je put od Ivanjice do Sjenice, posebno posle Kušića i Javora. Ako ti nije problem
 
Svakako, nema na čemu!
Ako možeš posle puta samo da nas informišeš kakav je put od Ivanjice do Sjenice, posebno posle Kušića i Javora. Ako ti nije problem
Naravno. Smatram da ako pitam kakav je neki put da bih znao za sebe ako nisam siguran, i dobijem odgovor / preporuku prvo što uradim je da se zahvalim. A onda nakon što prođem tim putem, podelim na tom istom mestu sa drugima svoje iskustvo kojima bi to isto bilo od koristi. Smatram to osnovnom kulturom i vaspitanjem.

U zavisnosti od toga kada budem prolazio tim pravcem, napisaću najkasnije do 21.08, ali gotovo sigurno i dosta ranije ali ne mogu da garanjtunjem (kroz dan, dva, sedam, osam) .
 
Noćas u 12 sam krenuo iz Beograda ka Crnogorskom primorju sa tim da sam jutros oko pola 5 ujutru bio kod Požege jer sam svraćao na kratku pauzu do jednog sela. U nastavku pišem detaljan opis puta do Rožaja.

Požega - Arilje je širok i odlično rekonstruisan put u ravnim predelima.

Arilje - Ivanjica je širok put sa solidnim kvalitetom asfalta. Ima i dalje dosta ravnice ali ima deonica dužine 10ak kilometara sa pomalo krivina.

Ivanjica - Kušici - Kladnica je širok put sa solidnim asfaltom. Ponegde se može naći koja mala rupa. Odmah po izlasku iz Ivanjice kreće uspon ka Kušicima sa poprilično velikim brojem oštrih krivina. Priroda i pogledi su jako lepi. Treba paziti na stoku.

Kladnica - Sjenica je širok put sa krivinama koji je rekonstruisan u dužini od 21 kilometara. Odmah na početku ima semafor koji reguliše saobraćaj, iako deluje da nema radova i potrebe za tim. Nakon toga u sledećih nekoliko kilometara na još dva mesta imaju znakovi pored puta koji upućuju na radove i semafor iako nije bilo vidljivo ništa od toga. Prvih 10 kilometara fali središnja linija. Drugih 11 kilometara je put sređen kompletno sa svom vertikalnom i horizontalnom signalizacijom ali ono što mi se nije dopalo jeste to što na određenim mestima stoji znak za zabranu preticanja, a isprekidana linija se nastavlja još 100 - 200 metara. . Magla je jutros bila gusta i preticanje šlepera nije bilo moguće bezbedno na celoj toj deonici. Treba paziti na stoku.

Ulaz u Sjenicu - Širok put pun zakrpa u dužini od 2 kilometara

Sjenica - Karajukica Bunari - Borostica je širok put sa odličnim kvalitetom i prelepom priorodom. Ima dosta uzbrdica i nizbrdica kao i izuzetno puno stoke na putu.

Borostica - Tutin je širok put sa delovima dobrog kvaliteta kao i sa delovima lošeg kvaliteta sa mnogo zakrpa i malih rupa. Priroda je i dalje prelepa ali se mora paziti jer ima i dalje dosta stoke po putu.

Tutin - Godovo - Vuča - Rožaje je put koji vodi do Rožaja preko graničnog prelaza Godovo - Vuča.(alternativa graničnom prelazu Špiljani - Draćenovac). Inače dok granični prelaz Špiljani - Draćenovac nije napravljen i pušten u saobraćaj (1974 mislim),, to je bio jedini drumski prelaz u tom delu između Srbije i Crne Gore.

Od izlaza iz Tutina počinje poprilično loš makadam sa dosta kamenja i rupa ali širok. Put je inače u izgradnji i onda se često mimoilazi sa radnim mašinama ili čeka par minuta da radnici završe. Cela ova deonica traje nekih 4 kilometara ali treba 15 minuta da se pređe. Nakon toga kreće mnogo bolji makadam u trajanju od 3 kilometara do srpske granice. Po prelasku srpske granice sledi još 3 kilometara dobrog makadama do Crnogorske granice. Sve ukupno nekih 8 kilometara.

Od ulaska u Crnu Goru kreće dobar, često i nov asfalt sa srednjom širinom i nekoliko uskih delova od po 100-200 metara. Dužina do Rožaja je nekih 29 kilometara i ima dosta krivina ali priroda je prelepa tako da samo polako.

Granični prelaz Godovo - Vuča se trenutno isplati za ljude koji vole malo avanture i imaju auto sa povišenim klirensom a ne žele da izgube 2 sata na graničnom prelazu i da idu danju. Noću je za izbegavanje trenutno iako granični prelaz radi 24 sata. Kad se završe radovi biće odlična alternativa za sve. Ali trenutno ko ima nizak auto, rizikuje da odšteti auto jer stvarno ima mnogo mesta gde se može odštetiti auto tako da je mnogo bolje da se drži glavnog puta preko Ribarića i čeka na granici. U trenutku kada je jutros na graničnom prelazu Draćenovac bila 1 500 metara kolona na ulazu u Crnu Goru, mi smo bili jedini na obe granice i to u oba smera. Put od Tutina je duži za 5 kilometara i nekih 30ak minuta
 
Bravo @Stefan Mar. Ovo je reportaža!

Inače, kada taj makadam bude završen, sasvim izvesno da će moja omiljena "tajna" alternativa postati više opterećena, sa perspektivom da bude nešto poput nove Jabuke... Inače, mogao si od Ivanjice na Dugu Poljanu, direkt. Uštedeo bi još više. Možda je tu ostao još koji metar makadama, nisam bio jedno 2 god, a možda i nije, ali svakako i da jeste, širok je i ravan, a vidim da teže teraš...
 
Danas sam posle duže vremena prošao od Ivanjice do Jankovog kamena pa evo par utisaka. Od Ivanjice do Kumanice vodi širok asfaltni put, ispucao i iskrpljen ali relativno korektan. U Kumanici ranije je počinjala deonica koja nije bila asfaltirana i kad sam stigao do nje konstatovao sam da i dalje nije asfaltirana, tj. asfaltirano je samo nešto malo na početku pa sam radije nastavio alternativnim putem pored Rimskog mosta, i tu ima jedan deo makadama ali ipak kraći. Nakon spajanja puteva sledi uspon ka Goliji, dotrajao krivudav asfaltni put, u početku još i korektan ali što se dalje ide sve lošiji i lošiji, gore kod Dajićkog jezera baš raspad. Nakon skretanja za Dajiće počinje deonica dobrog širokog puta, to je rađeno mislim pre 10-15 godina i baš se fino drži. Nadao sam se da su u međuvremenu to spojili do Golijske Reke ali prevario sam se, i dalje je tu oko kilometar i po dosta lošeg makadama. Kroz Golijsku Reku kao i ranije vodi uzak i loš asfalt, a tek nakon toga se vide rezultati skorašnjih radova: tamo gde je ranije bio loš makadam sada je nov, odličan asfaltni put širok kao magistrala. Tako se stiže do kružnog toka na Prekom brdu, tu se odvaja makadamski put ka Dugoj Poljani a levo ka Odvraćenici nastavlja se odličan širok asfalt. Da rezimiram, svaka čast za ovo što su uradili gore ka Prekom brdu i Odvraćenici, ali prilično sam razočaran stanjem od Ivanjice do Golijske Reke jer tu ne da nema nekog napretka već je još gore nego što je bilo pre par godina. Inače zna li neko da li je put do Novog Pazara odatle u potpunosti asfaltiran i u kakvom je stanju? Isto me interesuje i za krak prema Raškoj ako neko zna.
 
Mali update, radi se na putu Devici - Brusnik, posle duzeg cekanja. U planu je da se put koji je totalno devastiran i ostecen i koji je bio u losem stanju dovede do asfalta i da predstavlja (kada se izgradi) jednu od najboljih opcija za povezivanje ovog kraja sa Golijom (Odvracenicom).

 
Da da, do skoro nisam ni znao da postoji i Brusnik kod Zajecara :cool:
 
Putevi po i oko Golije - Oktobar 2024.

"Malo" kasnim ali nadam se da nikad nije kasno za korisne informacije.
Prethodnih para dana sam se muvao po tom kraju.

Duga Poljana - Preko Brdo.
Odličan asfalt, nov, do skretanja za Lijevu Reku. Zatim deo pod radovima.
Nasuta rizla 1-1.5km, spremno za asfalt. Zatim intezivni radovi.
Poslednja oko 2km put nikad video asfalt - dakle džomba do džombe, nezahvalno za vožnju posle kiše.

Preko Brdo - Ivanjica
Od kružnog toka prema Ivanjici standardno odličan golijski put.
A onda, posle jedno 2km, apsolutno iznenađenje - oko 1.5km puta koji nikad asfalt video nije.
Dakle i ovde džomba do džombe.
Posle toga ispucali asfalt skoro do kraja, Kumanica.
Pred kraj opet sekcija bez asfalta. Pre te sekcije radovi na novom asfaltu.

Prilike - Jasenovo- Kokin Brod
Dobar put, krivudav ali bez zamerke.
Od Jasenova jedna deonica ispucala ali sasvim podnošljivo, bez rupa.
U donjem delu nov - široki asfalt, još bez horizontalne signalizacije.
Vidi se da će još da se radi.

Preko Brdo - Odvraćenica
Fantastično. Široko, novo, prelepi vidici.

Odvraćenica - Raška
Nastavlja se odličan golijski put. Posle kružnog toka za N.Pazar
par kilometara dalje, kada krene spuštanje put nešto uži u jednom delu.
Zatim se od vidikovca Golija, obeležen na Google Earthu, put opet širi
u dužini 2-3km, pa se sužava i takav ostaje do Raške. Kvalitet puta bez zamerke.

Raška - Kopaonik
Od kružnog toka do Kopa se stiže za 35 minuta !
Kvalitet puta bez zamerke.
 
Duga Poljana - Preko Brdo.
Odličan asfalt, nov, do skretanja za Lijevu Reku. Zatim deo pod radovima.
Nasuta rizla 1-1.5km, spremno za asfalt. Zatim intezivni radovi.
Poslednja oko 2km put nikad video asfalt - dakle džomba do džombe, nezahvalno za vožnju posle kiše.
Prošao sam ovim putem prošle godine, tačnije iz pravca Sjenice. Popeo se od one raskrsnice (Sušice) naviše ka Prekom brdu. Tada nije bilo asfalta, zatekao sam radove na jednom malom delu i zemljane radove. Ostatak puta je bio katastrofalan, više za terensko vozilo. Koliko sam ispratio, taj deo od Sušice do Prekog Brda je oko 8 km.
Zanima me da li je barem pola deonice asfaltirano?
 
Prošao sam ovim putem prošle godine, tačnije iz pravca Sjenice. Popeo se od one raskrsnice (Sušice) naviše ka Prekom brdu. Tada nije bilo asfalta, zatekao sam radove na jednom malom delu i zemljane radove. Ostatak puta je bio katastrofalan, više za terensko vozilo. Koliko sam ispratio, taj deo od Sušice do Prekog Brda je oko 8 km.
Zanima me da li je barem pola deonice asfaltirano?

Asfaltirano je do jedno 200-300m iznad skretanja za Lijevu Reku.
Evo slike:

za bockija.jpg


Kako mi reče jedan radnik - od mesta kraja rizle do kružnog toka ima oko 2km.
Mada sada premerih, ima oko 4km.
 
Poslednja izmena:
Bio sam na Uvcu pa sam razmisljao da se vratim ovim putem od Sjenice ka Dugoj Poljani i od Susice ka Prekom brdu i da nastavim dalje ka Ivanjici... Ali iskreno, prijatno me iznenadio put od Sjenice ka Javoru pa nisam mogao da mu odolim :)
 
Da li je u planu da se stavi asfalt na celoj deonici od Duge Poljane do kružnog toka na Prekom Brdu?
 
Mislim da da, prosle godine nije bilo ni metra asfalta, ove godine nisam prosao ali me zanimalo kakvo je stanje. Pa je @vlasta gore ostavio veoma koristan info (hvala mu jos jednom na tome).
Cela deonica je oko 8 km ako se ne varam, p;rema najnovijim podacima, uradjeno je vvise od pola, mozda 60 %. Ne znam da li ce stici da zavrse sve do kraja ove godine, cisto sumnjam. Verovatnije da ce ostatak sacekati prolece/leto 2025.
Evo ga i danasnji satelitski snimak, vidi se lepo dokle se stiglo sa radovima. Preostalo je oko 2km, mozda malo manje:
1729007525704.png
 
Poslednja izmena:
....
Cela deonica je oko 8 km ako se ne varam, p;rema najnovijim podacima, uradjeno je vise od pola, mozda 60 %. Ne znam da li ce stici da zavrse sve do kraja ove godine, cisto sumnjam. Verovatnije da ce ostatak sacekati prolece/leto 2025.
Evo ga i danasnji satelitski snimak, vidi se lepo dokle se stiglo sa radovima. Preostalo je oko 2km, mozda malo manje:

Znači ipak je u pravu majstor koji mi je pominjao 2km.

Biće to sjajna, i najkraća, veza preko Pešterske visoravni i Golije za Rašku, Kraljevo, sve do Moravskog koridora.
Ako kažeš da prošle godine nije bilo nikakvog asfalta deluje da će sledeće biti gotovo :)
E sada - gornji deo, tj. pred kraj puta, pripada opštini Ivanjica, a u njih su putevi uglavnom ... katastrofa.
Nadamo se najboljem.

:vops:
 
Da ne zaboravim napomenem da ce u buducnosti postojati jos jedan put koji ce voditi do Odvracenice iz pravca Ivanjice a zaobilazice Preko Brdo (koji je inace zimi vecim delom neprohodan zbog cestih smetova).
U pitanju je put preko Devica i Brusnika, trenutno se radi put do Brusnika (malo selo na oko 8-9 km od Devica). Poceli su asfalterski radovi i prvi kilometri su asfaltirani. Iduce godine, s proleca ocekujem da ovaj deo do Brusnika bude gotov. Zatim ostaje deo do Odvracenice.
 
To je inače jedan od lepših makadama na Goliji. Razumem progres i narod treba da ima puteve, ali je ujedno i velika šteta. Kada tu dođe asfalt, sa prirodom smo završili.
 
Pa vidi, makadama ne manjka na Goliji, ti ljudi gore nisu decenijama imali put (bilo kakav). Deo do Devica je bio totalno devastiran i unisten (vecinom kamionima koji su pretovarani gradjom, trupcima itd). Od Devica do Brusnika se putovalo po pola sata (a put je oko 8-9 km).
Tako da je tim ljudima gore ovaj put kao autoput ali bukvalno...
Nadam se samo da Golija nece doziveti sudbinu Zlatibora jer bi stvarno bila steta.
 
Pa sad... Ne znam koliko tačno poznaješ taj kraj van puteva, ali i nema previše makadama. Svakako manje neko na nekim drugim mestima. I nije problem taj makadam kao makadam, nego njegova lokacija, naročito iza Brusnika.

Što se puta tiče, naravno slažem se da narodu treba put, to sam i napisao, zar ne? To jeste prioritet i tu nema priče.

Ali, imajući u vidu mentalitet, snagu iluzija (o tur. potencijalu Golije) i slabost države da se odupre divljoj gradnji, poštuje ekološke std itd (jer upravo cinovnicka elita jeste najveći nosilac zloupotreba tog tipa), dobar ti stojim za procenu oko bocnog efekta tog progresa. Na žalost.
 
Poslednja izmena:
Vrh