Šta je novo?

Pešačke zone

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436508#p436508:ef3gcsch je napisao(la):
And7rey » Tue Feb 28, 2017 1:46 pm[/url]":ef3gcsch]Zašto treba prevozno sredstvo da udje u PEŠAČKU zonu? A sama zona nije toliko mega giga ogromna da traje satima stići od jednog kraja Kneza do drugog. Radi se o lenjim ljudima koji uopšte ne cene život u centru grada, ni u pešačkoj zoni, a ne cene ni zgrade u kojima žive.

Zasto je potreno da prevozno sredstvo udje u pjesacku zonu?

- Pjesacka zona koja postoji i treba da se dodatno prosiri, nalazi se u centru milionskog grada. U tom centru, zivi i radi mnogo ljudi. Pored njih, tu je i veliki broj turista. Dakle, radi se o velikom broju ljudi koji imaju potrebu svakodnevnog saobracajnog povezivanja sa tom zonom. Ako zelimo da podrzimo tu saobracajnu potrebu onda trebamo obezbjediti nacin da veliki broj ljudi u kratkom vremenskom roku moze da pristupi toj zoni.

Mozemo imati dva pristupa:

1. da izgradimo sistem javnih garaza po obodu centralne zone i da postavimo autobuske, trolejbuske i tramvajske stanice po tom istom obodu. Na taj nacin rizikujemo da potpuno zagusimo vec zasicene saobracajanice i napravimo jos veci haos u pojasu koji okruzuje pomenutu pjesacku zonu a da samu pjesacku zonu vremenom ucinimo toliko tesko dostpunom da ona izgubi i na atraktivnosti i na vrijednosti. (da napomenem da je u centralnim gradskim opstinama vec duze vremena trend opadanja broja stanovnika)

2. da izgradimo sistem javnog prevoza koji bi ulazio u pjesacku zonu i na taj nacin smanjio negativan uticaj porasta saobracaja na okolne ulice a istovremeno istakao znacaj javnog saobracaja i minimizirao upotrebu privatnog. Takav sistem ne mora nuzno biti metro, vec to moze biti i tramvaj, taxi, e-bus, cak i bicikl.
 
Zašto ste toliko ostrašćeni? Pa ljudi samo traže odgovore na pitanja koja su postavili gradskoj vlasti krajem decembra prošle godine. Pitanja su vrlo jednostavna i ima ih svega tri.
1. Ako ukinete sva parking mesta, gde ćemo moći da parkiramo svoja vozila jer je ceo centar grada zoniran?
2. U kojim garažama će moći da se parkira po povlašćenim cenama (6000 din mesečno) i koliki broj parking mesta je za tu svrhu na raspolaganju?
2, U kojim garažama će moći da se kupe parking mesta i koliki broj parking mesta je za to predviđen?
I na kraju saopštenja je data podrška sređivanju centra. Ne vidim šta je tu toliko skandalozno i sebično sa njihove strane. Ljudi se bore za svoja prava i šta to smeta nekome ko živi na Novom Beogradu, Žarkovu, Dedinju, Vračaru...Što se poreza tiče, pa najveći porez plaćaju upravo oni. Niko ne traži da se parkira ispred svog ulaza, ali nije mi jasno kako neki forumaši ne mogu da shvate da auto u 21. veku nije luksuz ili hir već potreba u gradu gde gradski prevoz nije baš na zavidnom nivou. Ne znam da li vi imate decu i da li ste probali sa malom decom, kolicima i hrpom stvari da uđete u autobus da bi dete odveli u vrtić, kod lekara, kod babe ili dede koji žive u drugom delu grada, da li ste sređivali stan pa je trebao kamion da dođe da istovari pločice, stolariju, kadu, šporet, veš mašinu, odveze šut...stari, bolesni ljudi prosto ne mogu da pešače po nekoliko stotina metara da bi došli do autobuske stanice ili taksija. To što neko živi u centru grada ne znači da tu i radi, da ne putuju nigde....U nekim drugim, starijim evropskim gradovima pešačke zone postoje decenijama, vekovima, tamo su centri velikih gradova pretvoreni u zone za turiste i ljudi unapred znaju da ako kupe stan u centru ne mogu da imaju kola. To u Beogradu nije slučaj. Kad su kupovali stanove, ljudi su imali mogućnost da žive u centru i da imaju kola. Neko ih sad lišava toga, prilično stihijski bez pružanja alternative. Ako je alternativa prodaj stan i odseli se onda taj princip je prilično sebičan i može da se primeni na svakoga. Živiš ispod Avale, nemaš vodu, prodaj stan i odseli se na Banjicu ili ako nemaš para idi u Mladenovac, Aranjđelovac...Takvo razmišljanje je potpuno bezveze i mislim da bi mi bili mnogo srećnije društvo ako bi postojala građanska solidarnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436592#p436592:f0gjj82w je napisao(la):
miki-nbgd » Uto Feb 28, 2017 8:55 pm[/url]":f0gjj82w]Ljudi se bore za svoja prava i šta to smeta nekome ko živi na Novom Beogradu, Žarkovu, Dedinju, Vračaru...Što se poreza tiče,


Javite se slobodno kada budete imali i neke obaveze, ne mislim na porez, već na fasade, grafite, zagađene parkiće u centru
od strane nesavesnih vlasnika pasa ( ne dolaze sigurno sa Novog Beograda da šetaju kučiće tamo).

U stvari ovo je samo mali delić obaveza na koji u životu niste ni pomislili.

Da li je moguć život bez automobila, naravno da je moguć, bebci i kolica, pa i njih viđam u
autobusima gsp-a. Ako išta barem na tim linijama u centru ordiniraju niskopodni Solarisi.


Što se poreza tiče, uvek možete da se preselite tamo gde je jeftiniji.

Na sve ostale finese i probleme tipa sređivanje stana, dostava itd. to je žrtva koju svako mora da
plati ako želi da stanuje u krugu dvojke. Niko vas nije tuko po ušima da tu stanujete.

Ako išta, drago mi je da se sa proširivanjem pešačke zone krenulo i da nema te sile koje će je zaustaviti.
 
Problem prljavih parkića je prisutan svuda, ne samo u centru. Delimično su odgovorni vlasnici pasa a delimično i lutalice. Cela država nam se guši u smeću. Ceo grad je unakažen grafitima a ne samo centar grada. Ali ako mislite da stanari sami žvrljaju svoje zgrade onda ste u velikoj zabludi. Stanari sami ne mogu da se izbore sa tim, ni u centru, ni na Novom Beogradu ni u Žarkovu...zna se kako se bori protiv toga. Prevencija i sankcije. I zna se ko je za to zadužen. Nažalost svima nam fali kultura stanovanja, komunikacije...Primitivizam je svuda. Fasade treba svuda da se sređuju a ne samo u centru grada. Džabe nam ulickan centar a sve ostalo da se raspada. Po Novom Beogradu padaju terase, fasade unakažene neodržavanjem, yatvaranjem terasa kako se kome svidelo. Svako treba da održava svoju zgradu bilo ona u centru ili van, a centar grada je nešto što svi treba da čuvamo. i naravno najveći trošak treba da snose oni koji žive tu. i snose ga plaćanjem najvećeg poreza. Kod kupovine stana, plaćanjem godišnjeg poreza i to je sve ok i normalano. Niko se protiv toga ne buni. Ljudi su samo postavili tri jednostavna pitanja. Ne bune se protiv proširivanja pešačkih zona, naprotiv podržavaju ali zar je toliko strašno postaviti pitanje vlasti, Ili možda mislite da ljudi nemaju pravo ni to. Život je moguć i bez kola i bez centralnog grejanja i bez struje, kanalizacije. Ali ne vidim šta bi Vama smetalo da grad omogući ljudima koji žive u centru da po povlašćenim cenama parkiraju kola u javnim garažama, da li bi Vam život bio gori ako bi se na obodima pešačkih zona postavljali postavljali uranjajući stubići, a ne žardinjere kao sada, pa da kad se vrše adaptacije stanova, sređivanja fasada, da se omogući u nekom periodu dana i kombijima prilaz zgradama, da se organizuje neki vid javnog saobraćaja unutar zona...to je nešto što muči stanare a ne porezi. Ovako Vaš komentar je prilično zlurad. Što je tužno.
 
Miki potpuno si u pravu, kada kazes da nam fali kultura stanovanja. Deo kulture stanovanja je i da se naucis na zivot u centru grada, koji ima prednosti i mane. Prednost je sto je sve na par minuta hoda, mana je sto kolima ne mozes da dodjes do ulaza u zgradu. Stanari mozda nisu mogli da srede grafite, ali su mogli da srede fasade na visim spratovima.
Sto se adaptacije stana tice u Veneciji npr koriste kolica koja se guraju od najblize ulice, koja je nekad i par stotina metara daleko. Eto, time je problem resen, posto sigurno nece stan renovirati starci i starice vec radnici u punoj snazi, pa im nece biti tesko da guraju ta kolica. 20 puta tamo vamo, 20 puta, ako vec mora.
Sto se troska zivota tice, pa najveci trosak snose upravo oni koji ne zive tu. Pogledaj koliko se fasada renovira iz nasih dzepova, pa i sama pesacka zona se renovira iz nasih dzepova. Sramota je da pricas uopste o tome. Ja na Banjici na 49 parking mesta imam 413 stanova koji moraju da parkiraju svoja vozila i nemam garazu koja se gradi u neposrednoj blizini, nemam radnje koje rade 24 casa, nemam dezurne klinike i apoteke, nemam prevoz do svih tacaka u gradu, nemam opciju da se odreknem automobila.
Izvagaj pa vidi ko je sebican i zlurad ovde.
 
A ko traži da dođe do ulaza kolima? Ljudi traže da im se kaže da li će moći po povlašćenim cenama (6000 din mesečno) da parkiraju u javnim garažama. I da li će moći da kupe parking mesto u tim garažama. 1000 mesta to je 50 000e mesečno, 600 000e godišnje, Za par godina isplatila bi se cena izgradnje nove garaže. Iz čijih vaših džepova? Plaća se iz budžeta koji svi punimo plaćanjem poreza, i ja sa Novog Beograd i onaj sa Dorćola i ti sa Banjice. E sad, ako tako gledamo može, da se postavi pitanje ko koliko puni taj budžet. Sebično bi bilo da kažem, ja radim i živim na nbg, a nbg je uz Vračar i Stari grad najbogatija opština, Tu se nalaze najveće fime, procentulano to su opštine sa najobrazovanijim stanovništvom a ono u principu najviše zarađuje. Želim da se porez koji plaćam troši na mojoj opštini, u mom bloku a ne da se tim porezom plaća komunalna izgradnja prigradskih opština koje to same to ne bi mogle. To je suludo i to bi bilo katastrofa. Mora da postoji solidarnost. Beograd posećuje sve više turista. i najviše se zadržavaju u centru. i on treba da bude sređen jer se tu i najviše para zarađuje. Ali opet kažem da stanari trebaju da snose deo troškova sređivanja i održavanja zgrada. Ali hajde da bude tako u celom gradu. Da svi moramo da učestvujemo u održavanju svojih zgrada. Zašto je zapušten centar? Pa ljudi ceo grad nam je zapušten jer smo svi siromašni. Probaj kod sebe u zgradi da pokreneše neku akciju oko sređivanja zgrade i da zatražiš pare od stanara.
Naravno da u zavisnosti od kvaliteta života postoje bolje i manje dobre lokacije. Zato postoji i razlika u ceni u Knezu, kod mene u bloku i kod tebe na Banjici. Ta razlika u cena je plaćena kod kupovine stana i svake godine ja platim manji porez nego što plati onaj u Knezu a veći nego ti na Banjici. I ja imam isto problem sa parkiranjem jer se duž bivšeg Trećeg bulevara izgradilo mnogo poslovnog prostora. Ali ja neću izgubiti nijedno parking mesto više u bloku ako se nekom Peri sa Kosnačićevog venca omogući da po povlašćenoj ceni parkira na Oblićevom vencu. A ni ti nećeš dobiti ukoliko mu se ne dozvoli. To razmišljanje ko ih j... tako im i treba što žive u centru mene užasava. Sutra će tako neko tebi reći za neki tvoj problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436645#p436645:3qfppyc5 je napisao(la):
miki-nbgd » 28 Феб 2017 10:36 pm[/url]":3qfppyc5]Ali opet kažem da stanari trebaju da snose deo troškova sređivanja i održavanja zgrada.
А зашто само део? Твоја зграда није моја па да се кроз мој порез теби кречи твоја приватна имовина? Кад већ из буџета плаћам крећење твоје на НБГ, можеш и ти кроз порез да платиш кречење моје куће. Јебига, и ја живим у туристичкој зони, глупо је због туриста да имам прљаву фасаду ...

....
 
Ok, u pravu si. Ali isto tako može tebi neko da kaže, zašto da ja kroz moj porez dotiram recimo GSP koji ne koristim, jbg živim na 5minuta od svega (kako ti kažeš) i ne treba mi prevoz a ti plaćaj punu ekonomsku cenu, niko te ne tera da ne živiš na 5 minuta od svega. GSP je jedna od najvećih stavki u budžetu grada. Ili ako neko nema dece da se buni što se u vrtićima ne plaća puna ekonomska cena nego se isto iz budžeta dotira. Jbg ko te terao da imaš decu. Ili da neko stanovnicima leve obale Dunava da kaže imaćete kanalizaciju kad je platite. Jbg ko te terao da kupiš tu stan. Meni je takvo razmišljanje suludo. Budžet pune svi a najviše oni koji najviše zarađuju a to su NBG, Stari grad, Vračar, Savski venac. i mislim da nam se svima taj novac vraća na ovaj ili onaj način, subvencionisanjem prevoza, vrtića, izgradnjom infrastrukture, komunalnim pitanjima i slično....Ali to nije problem ovde. Uključio sam se u raspravu, iako forum pratim godinama (naročito cenim tvoje postove kao umerene i razumne btw) prosto šokiran činjenicom da je jedna građanska inicijativa, potpuno nestranačka, da se kroz dogovor i PLAĆANJE reši problem parkiranja, ovde dočekana na takav način. Kao da neko drugima brani da na isti taj način se obrate vlastima zbog njihovih problema, tipa nedostak parkinga na Banjici...
 
To i jeste bio cilj ove inicijative a ne sprečavanje širenja pešačkih zona.
 
@miki
To sto neko zaradjuje na Novom Beogradu, to ne znaci da zivi tamo. A to sto radi na Novom Beogradu, je posledica pola veka ogromnog ulaganja u Novi Beograd. Toliko je veliko ulaganje tamo bilo, da sledecih pola veka ne moze da se nadoknadi drugim opstinama.
Sto se GSP-a tice, ko se vozi placa kartu i tako finansira. Subvencionisanje treba da se ukine, makar propao GSP.

A ta prica da oni jadni samo hoce da pitaju za parking, ne stoji jer samo obavestenje kaze da je povod sastanka kvalitet zivota stanara. Ako imaju dobre namere, onda ce rezultat sastanka biti zajednicko saopstenje na kome ce zdusno svi zahvaliti Beogradu i Beogradjanima sto im je podignut kvalitet zivota!

U pravu si i za fasade, moraju svi da ih odrzavaju, ali godinama unazad Stari grad radi, mimo zakona sredjiuje fasade ljudima u centru i to je cista diskriminacija nad ostalim opstinama, odnosno naseljima, a pritom se debelo krsi zakon.

Da su oni prvo pitali za parking, pa da im nije stiao odgovor, a kao sto direktor rece, najavljeno je bilo da ce dobiti mogucnost zakupa parking mesta, onda da kazes ok, protestvuju sto im niko ne odgovara, ovako se prvo dize buka, a sustinski nisu u pravu.
 
@Galeks
Da li su ulaganja u NBG u proteklih pola veka veća nego što su ulaganja u Mirjevo, Cerak, Jerković, Banjicu...sve su to bile livade ili bare i sva ta naselja su nastala praktično od nule. Da li je skuplje napraviti blok zgrada na NBG ili Petlovom brdu, nisam baš siguran. U tom periodu najmanje se ulagalo u centar grada koji je počeo da se malo sređuje krajem osamdesetih. Možda nisi pročitao ali napisao sam da su se stanari skupili jer im od decembra prošle godine nije odgovoreno na pitanja koje su u pisanoj formi poslali gradskoj vlasti...Dakle jesu prvo pitali za parking, niko im nije odgovorio, osim neobavezujućih najava i ljudi su se organizovali i ponovili pitanja koja su opet u pisanoj formi poslata gradonačelniku, gradskom arhitekti...i šta je tu sporno?
 
Da, ulaganja na Novi Beograd su veca. Mnogo veca. U centru, isto tako. Besmisleno je siriti raspravu na nesto sto je ocigledno. Zna se tacno koja je najkriticnija saobracjana ulica u gradu vec nekoliko godina unazad i da to treba da bude na listi prioriteta, a nemamo nikakve naznake sta se sa tim desava. Govorim naravno o Ulici Save Maskovica, pa dalje Kruznom putu na potezu Banjica - Brace Jerkovic.

To da su pitali a nisu dobili odgovor si nam ti rekao, a iz novinskog clanka i samog obavestenja se to ne vidi. OK, sacekacemo da vidimo sta ce da se desi nakon tog sastanka u ciju produktivnost i plemenit cilj apsolutno sumnjam.

Postoje primeri gradova gde u strogom centru uopste nema povlascenih, pa ni stanara. Evo jedno pitanje, sta ce se desiti ako ne dobiju parking mesta po povlascenim cenama?
 
RioBL":biemyyy9 je napisao(la):
Zaboravili smo izgleda suštinu problema.
Da bi se izgradila velika pješačka zona u centru velikog grada, potrebno nam je prevozno sredstvo koje može ući u tu zonu.

Ako mislimo da možemo graditi pješačku zonu računajući da je dovoljno postojanje velikih garaža po obodima te zone, onda se grdno varamo.

vucko":biemyyy9 je napisao(la):
Podržavam borbu ljudi jer je suština da nema metroa, na parking neka zaborave jer žive u centru, jedino mogu dobiti u Obilićevom vencu parking mesta


mekbejn":biemyyy9 je napisao(la):
Ne shvatam ovakvu zavist, ljudi legitimno traze bolje uslove za sebe.
Koliko sam video u tekstu, najvise ih boli parking. Ne vidim sto im grad ne bi ponudio neka jeftinija mesta u garazi.

arapski investitor":biemyyy9 je napisao(la):
ovaj "protest" je opravdan jedino sa aspekta drasticnog povecanja prosecne starosti stanovnika starog grada. u pomenutom "kvartu" postoje dve osnovne skole od kojih se ne zna koja ima manje djaka, suska se da ce ih cak i spajati. na svaku starogradsku bebu dodju po tri babe, a tim ljudima nije sve na 5 min hodom. alternativa makar u vidu tramvaja po sredini pesacke zone mora postojati, izmedju ostalog i iz ovog razloga.

istina je, doduse, da to nisu ljudi koji se zale na nedostatak parking mesta.

miki-nbgd":biemyyy9 je napisao(la):
Zašto ste toliko ostrašćeni? Pa ljudi samo traže odgovore na pitanja koja su postavili gradskoj vlasti krajem decembra prošle godine. Pitanja su vrlo jednostavna i ima ih svega tri.
1. Ako ukinete sva parking mesta, gde ćemo moći da parkiramo svoja vozila jer je ceo centar grada zoniran?
2. U kojim garažama će moći da se parkira po povlašćenim cenama (6000 din mesečno) i koliki broj parking mesta je za tu svrhu na raspolaganju?
2, U kojim garažama će moći da se kupe parking mesta i koliki broj parking mesta je za to predviđen?
I na kraju saopštenja je data podrška sređivanju centra. Ne vidim šta je tu toliko skandalozno i sebično sa njihove strane. Ljudi se bore za svoja prava i šta to smeta nekome ko živi na Novom Beogradu, Žarkovu, Dedinju, Vračaru...Što se poreza tiče, pa najveći porez plaćaju upravo oni. Niko ne traži da se parkira ispred svog ulaza, ali nije mi jasno kako neki forumaši ne mogu da shvate da auto u 21. veku nije luksuz ili hir već potreba u gradu gde gradski prevoz nije baš na zavidnom nivou. Ne znam da li vi imate decu i da li ste probali sa malom decom, kolicima i hrpom stvari da uđete u autobus da bi dete odveli u vrtić, kod lekara, kod babe ili dede koji žive u drugom delu grada, da li ste sređivali stan pa je trebao kamion da dođe da istovari pločice, stolariju, kadu, šporet, veš mašinu, odveze šut...stari, bolesni ljudi prosto ne mogu da pešače po nekoliko stotina metara da bi došli do autobuske stanice ili taksija. To što neko živi u centru grada ne znači da tu i radi, da ne putuju nigde....U nekim drugim, starijim evropskim gradovima pešačke zone postoje decenijama, vekovima, tamo su centri velikih gradova pretvoreni u zone za turiste i ljudi unapred znaju da ako kupe stan u centru ne mogu da imaju kola. To u Beogradu nije slučaj. Kad su kupovali stanove, ljudi su imali mogućnost da žive u centru i da imaju kola. Neko ih sad lišava toga, prilično stihijski bez pružanja alternative. Ako je alternativa prodaj stan i odseli se onda taj princip je prilično sebičan i može da se primeni na svakoga. Živiš ispod Avale, nemaš vodu, prodaj stan i odseli se na Banjicu ili ako nemaš para idi u Mladenovac, Aranjđelovac...Takvo razmišljanje je potpuno bezveze i mislim da bi mi bili mnogo srećnije društvo ako bi postojala građanska solidarnost.

Pogodili ste poentu.
Ostali ostrasceno gledate samo svoju guzicu i svoj interes.

A poenta svega je (citaj pazljivo):
Radi se naopako, pogresnim redosledom.
"Opet se baba sminka, umesto da joj se zameni kuk i ugradi bajpas"

Niko normalan nije protiv sirenja pesackih zona.
Ali to, kao sto vec napisase neki forumasi podrazumeva odredjene skupe ifrastrukturne projekte koji se MORAJU odraditi PRE POPLOCAVANJA!!!

Kod nas je glavni hit 'zamazati'.
Tako je od kako pamtim. Pa i zgradu Zadruge, umise, nasminkase, ali ostavise da temelji i podrumi plivaju u vodi.

Ako se pesacka zona planira siriti po centru, mora se praviti:
1. Metro
2. Tramvajske pruge
3. Garaze, po obodu pesacke zone
4. Drumski tunel, koji ce rasteretiti Brankovu, Zeleni Venac, Terazije...

Cega se gradjani plase?
Plase se da ce biti zaje*******ani (da izvinete na izrazu, ali moram biti plastican). Jer to je ono sto su gradjani Beograda bezbroj puta osetili na svojoj kozi.

U koje pare da ce garaza 'Obilicev venac' biti prebukirana?
U koje pare da ce biti prilicno nefunkcionalna zbog samo jednog ulaza i izlaza i to iz male uzane ulice, koja je fakticki 'slepa' , tj, njen nastavak Sremska se zavrsava slepo?

I sad ovde vecina smatra da stanovnici ovog kraja nemaju pravo da kazu svoj glas i iznesu svoje bojazni, svoja zapazanja, pa i svoje potrebe?

Ne kazem da su apsolutno u pravu po svemu, ali zaista ne shvatam toliku sebicnost koja je iskazana na ovoj temi, koja se iskazuje kao totalno ignorisanje interesa dela nasih sugradjana i prezir prema njima i njihovim pitanjima.

Mnogo smo postali losi :(

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Аутомобилу у центру града није место. Ко то не може да прихвати, нек се лепо сели где има места за ауто, ако је ауто очигледно једино што позитивно утиче на квалитет живота.

Поготово што пасионирани корисници аутомобила не би сели ни за живу главу ни у какав метро, да се не лажемо.
 
Sad ce jos da ispadne da se radi o kilometrima nove pesacke zone, a ne svega par stotina metara sirenja vec postojece u delu grada koji je pokriven svim mogucim linijama prevoza.
Jos veca ironija je da planovi o pesackim zonama postoje vec nekoliko decenija pa cak ni stanari nemaju izgovor da nisu znali da ce ostati bez prilaza kolima svojim ulazima.
Podseticu Lakija, da u novinskom clanku, a to je za sada jedina informacija o ovom nazovi "skupu", nema reci o metrou, vec njih iskljucivo zanima gde ce da se parkiraju i da li ce imati prilaz kolima ulazu. Toliko o licemerju.
 
@astrodule
Naravno da ima, većina novih zgrada na Dorćolu ima podzemne garaže i jedan broj starijih zgarada. Ljudi su to pošteno platili i sad im neko kaže tako ti i treba kad hoćeš da živiš u centru. Još ne smeš ni da pitaš gde ću moći da parkiram ako već ne mogu u svojoj garaži.
@Galeks
ti kažeš da je skuplje napraviti naselje na Petlovom brdu nego blok na Novom Beogradu, dovesti svu infrastrukturu do njega, opremiti ga vrtićima, ambulantama, domovima zdravlja, školama, prevozom...nego isto to uraditi na NBG. Izvini ali ja ne vidim po čemu. Neki radovi su možda skuplji, tipa nasipanje, šipovi...a neki su jeftiniji, nema eksproprijacije, zaštita temeljnih jama kod iskopa, saniranja klizišta... a beton i armatura su isto koštaju i na jednom i na drugom mestu. Što se tiče ulaganja u centar, tu tek nisi u pravu. U infrastruktura centra nije dugo ulagano jer je strategija bila da se prave nova naselja kako bi se obezbedili stanovi ogromnom broju ljudi koji su pristizali u Beograd. Zato veliki deo centra nema centralno grejanje, vodovodne cevi i kanalizacija su još iz predratnog perioda...
Zaista ne znam za problem ulice Save Maškovića. Živim na NBG i radim tu i nisam vezan za taj deo grada, ali ako ti koji živiš tu kažeš da je to veliki problem onda ti verujem. I ako stanari tog kraja pokrenu inicijativu da se ulica proširi ja ću to podržati. Sigurno neću reći ko vas j... što ste kupovali stanove tu. Ali ako vlast koja god da je u pitanju ne radi ništa po tom pitanju što je ne podsetite...šta vas sprečava da se organizujete i pokrenete inicijativu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436837#p436837:3ccqrtm3 je napisao(la):
miki-nbgd » 01 Мар 2017 01:44 pm[/url]":3ccqrtm3]@astrodule
Naravno da ima, većina novih zgrada na Dorćolu ima podzemne garaže i jedan broj starijih zgarada. Ljudi su to pošteno platili i sad im neko kaže tako ti i treba kad hoćeš da živiš u centru. Još ne smeš ni da pitaš gde ću moći da parkiram ako već ne mogu u svojoj garaži.
Какве Дорћол има везе са пешачком зоном? Она тамо није планирана.
 
@stf
To je jedan od pristupa. Sasvim legitiman. Drugi je da im se omogući ono što traže, parkiranje u javnim garažama po povlašćenim cenama ili otkup parking mesta. Da li će to uticati na kvalitet tvog života? Sumnjam. Ali i Galeksov pristup je isto tako legitiman, plaća se puna cena karte za GSP. Da li se slažeš i s a tim? Ja ne.
 
Ja ne pricam o zgradama, pricam o saobracajnoj infrastrukturi i o javnom ulaganju u centru, odnosno Novom Beogradu u odnosu na naselja u starom delu grada. Tu mislim na domove zdravlja, ustanove kulture, skole, vrtice, itd. itd. Ali to je besmislena rasprava ovde i na ovu temu.
Taj problem je problem grada, jer je ta ulica deo SMT-a, a ako vec ne znas, predlazem da svakako ne pricamo o tome jer opet to ovde nije tema.
Tema je pesacka zona i to pesacka zona ciji su planovi jednaki planovima od pre par decenija. To nisu ljudi sa Dorcola niti se ovde radi o Dorcolu, niti tim garazama koje si pomenuo.
Radi se o samo par stotina metara logicnog nastavka projekta od pre par decenija.

@Astrodule,
To nije tako jednostavno, zato sto se prvo treba postaviti pitanje, odakle te garaze, iz kog perioda i da li je to njihova izvorna namena. Mnoge dvorisne zgrade su prenamenjene u parking, iako su izvorno bile samo dvorista.

Centar grada nije za automobile. Grad treba da se pravi prema pesacima. Kome se ne svidja taj koncept, ima izbor koji je vrlo logican. nacin zivota se prilagodjava prema mestu stanovanja, a ne mesto stanovanja prema nacinu zivota pojedinaca.

@Miki
Ta prica za GSP uopste nije ono sto bih ja hteo. Ja se zalazem za potpuno besplatan GSP koji bi se finansirao po totalno drugom modelu. Ali to ovde nije tema.
 
Ljudi, ja zaista ne razumem koja je poenta kukumavke na temu garažnih mesta u pešačkoj zoni.

Ova faza širenja pešačke zone NE SMANJUJE količinu parking mesta u centralnoj zoni, jer se doziđivanjem garaže Obilićev venac nadoknađuje onaj broj parking mesta koji je ukinut na kolovozu. Jedino mi je žao što je propuštena prilika da se tokom rekonstrukcije iste takve garaže Zeleni venac takođe uradi nadziđivanje na isti način.

Dakle ja ne razumem čime su stanovnici pešačke zone direktno oštećeni. Ko je pre rekonstrukcije parkirao u dvorištima, koliko sam ja razumeo moći će i dalje (mada mene strahovito nerviraju lokaliteti tipa parking SANU u Đure Jakšića, za koji mi se čini da pre služi da raznoraznim odvratnim njuškama omogući legalan ulaz kolima u pešaku zonu, nego da olakša život lokalnim stanarima).

Što se tiče kukumavke da je slabo pokretnim ljudima neophodan auto za vožnje od cirka 150 metara kroz pešačku zonu, to je tek budalaština. U današnje vreme to se i kod nas masovno rešava ličnim kolicima na električni pogon. E sad, ako nečija stara zgrada nema lift adekvatan da se u njega uđe takvim električnim kolicima, mislim da je to već dovoljan razlog da se razmišlja o selidbi nemoćne osobe na neku humaniju lokaciju, potpuno nezavisno od širenja pešačke zone.

Uostalom, i na Dedinju ima starih ljudi koje niko ne pita imaju li za plaćanje poreza u ekstra zoni, pa je jedna opcija selidba. I sad treba da suze ronimo ako kod nekoga u pešačkoj zoni nije više zgodno da se taksi karavan nabije pod prozor. A u Rodi kod Zmaja gomila nepokretnih ljudi ide električnim kolicima u šoping, atmosfera je kao na autodromu. Sve se može racionalno rešiti, ako se hoće.

Ono što se kod rekonstrukcije meni ne dopada je rekonstrukcija Maršala Birjuzova, ulice gde će ostati jak automobilski saobraćaj, sav saobraćaj do parking garaže za centar grada. Ne shvatam koja je poenta da se takva ulica pretvara u zonu usporenog/deljenog saobraćaja ili ko zna kakve eksperimente i kome će to da pomogne.

Najvažnije je da projekat za Maršala Birjuzova da bude takav da onemogući divlje parkiranje i zaustavljanje vozila sa jedne i druge strane ulice. Ako se o tome ne bude vodilo računa, stvoriće se urbanistički haos koji će da negira ceo efekat širenja pešačke zone.
 
Изврћете људи причу. Ја се сећам прогласа тог "удружења грађана" који смо исчитали Диша и ја на Обилићевом венцу још јесенас. Уопште се не ради о жељи грађана за повлашћеним местом у гаражи већ се та група грађана апсолутно противи успостављању пешачке зоне јер она нарушава квалитет њиховог живота. Мислим да Диша има фоткан тај проглас негде па може да га стави. Уопште људе не занима нити потежу причу о метроу или паркинг местима у гаражама већ се радило искључиво о томе да не желе пешачку зону јер не могу колима да уђу у улаз својих зграда. Причате напамет и напамет подржавате грађанску иницијативу само зато што је грађанска, без обзира на то о каквим захтевима се заправо ради.

Уосталом, прича о метроу никако не стоји и не можете се позивати на њу јер по плану метроа Сектора за метро, на основу којег је рађен и пројекат ове пешачке зоне, најближа метро станица за целу пешачку зону је на ТРГУ РЕПУБЛИКЕ. Дакле, метро је једнако људима удаљен као и данашња станица јавног превоза. Друга најближа станица метроа је КАЛЕМЕГДАН а данашњи еквивалент је једнако удаљено стајалиште СТУДЕНТСКИ ТРГ. Дакле, приступачност јавног превоза као предуслов за ширење пешачке зоне као аргумент не стоји у овом случају. Да подсетим још нешто - тадашњим планом никакве додатне гараже нису ни планиране, јер једноставно - КОЛИМА НИЈЕ МСТО У ЦЕНТРУ.
 
Pratim već dugo forum i sada sam osetio potrebu da se registrujem jer me se tema direktno tiče zato što živim u Maršala Birjuzova kod osnovne škole.

Kao svaki građanin iz ovog dela grada, vrlo sam razmažen i hoću da se parkiram ispred ulaza u zgradu :lol:

Šalu na stranu, veoma podržavam novu pešačku zonu i svestan sam da život u svakom delu grada ima svoje prednosti i mane. Bio sam na pomenutom sastanku i jedini motiv, po rečima organizatora, bili su problemi koji će nastati oko parkinga. Nemam nikakav problem da se parkiram u garaži, samo je pitanje bilo pod kojim uslovima i po kojoj ceni, a najveći je problem što to niko ne zna.

Ukoliko nam se ne omogući parking po obodnim garažama po pristupačnim cenama, jedina alternativa za posedovanje automobila koji su nekima od nas neophodni (putovanja sa koferima i malom decom, prevoz pojačala na probe i svirke i sl., znači ne svakodnevna upotreba po gradu) bila bi parkiranje ... ne znam gde? U onome što ostaje od naše bivše zone, a što je dosta daleko? U tome je problem - niko ne zna.
 
Vrh