Šta je novo?

Pešačke zone

da, reseni su svi imovinski odnosi, zna se novi vlasnik, izabrani su izvodjaci i uskoro se krece. da bice odlicno kad se zavrsi. nazalost ne mogu o detaljima.
 
:vops: Aj u zdravlje.

Nego, još jedan mali offtopic: ima li neko neki nekakav inside info o "Delta Planet"-u?
Koliko ja vidim, ona paintball igraonica se samo proširila tamo pre koji dan, ne izgleda da im je rečeno da će uskoro morati da se sele.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436888#p436888:2pek950n je napisao(la):
roger » 01 Мар 2017 03:39 pm[/url]":2pek950n] Ja bih još naveo u ovom dopisu da rezidenti i inače plaćaju porez na nekretnine koji se na ovoj lokaciji tretira kao "ekstra zona", a da ti isti rezidenti nemaju osnovnu infrastrukturu, koja podrazumeva i parking mesta.
Екстра зона не значи да можеш имати све у животу. Значи да само имаш највише тога али свакако не све. немогуће је. Такође, паркинг места не спадају под основну инфраструктуру у центру града. Паркинг места су луксуз.
 
@miki
Nista zelim ti puno srece na sastanku, javi nam kako je bilo, za sta su se stanari izborili i koji je ishod. Nadam se da ce biti na obostrano zadovoljstvo.
 
@ stf
"Екстра зона не значи да можеш имати све у животу. Значи да само имаш највише тога али свакако не све. немогуће је. Такође, паркинг места не спадају под основну инфраструктуру у центру града. Паркинг места су луксуз".

Parking mesta su luksuz, a i ekstra zona je luksuz, zato se porez plaća više nego u nekoj trećoj zoni. Naveo sam primer Varoš kapije, što je u prevodu Kosančićev venac. Niko ne može da me ubedi da je Kosančićčev venac nešto više od nehigijenskog naselja. Urbanistički je upropašćen (primer betonsko merernog karcinoma u Pariskoj), sa direktnim pogledom na skalameriju od nehigijenskih i nelegalnih splavova, koji su stecište kriminala. Staro jezgro grada u Rajićevoj, nije samo karcinom, već urbanistička metastaza. Pešaci ne mogu da koriste trotoare, osobe sa invaliditetom, su prinuđene da koriste kolovoz, hroničan nedostatak mesta za parkiranje. Temelji srušene biblioteke su uzgajalište zmija i pacova...

Da imam novac da kupim stan u "ekstra zoni" PRVU stvar koju bih tražio je parking, druga stvar je INFRASTRUKTURA, treća stvar je MIRAN KRAJ (znači bez buke i kriminala), pa tek na kraju bih gledao STAN. Kao zaključak mogu da navedem da Kosančićev venac ne ispunjava ta tri osnovna kriterijuma, da bi mogli da govorimo o "ekstra zoni".
 
Ok, čitajući poslednje dve stranice kao i dopis kancelariji gradonačelnika, kapiram da je suština spora oko Obilićevog venca vrlo jednostavna.
Stanari su do sada plaćali mesečnu parking kartu za parkiranje na zoniranoj ulici. Od sada treba da plaćaju mesečnu kartu za garažu Obilićev venac.
Jedina tačka spoticanja je: po kojoj ceni.

Ja mislim da je pravičan odgovor vrlo jednostavan: koliki je odnos pojedinačne cene sata parkiranja u zoni u odnosu na cenu sata parkiranja u garaži, toliko puta mesečna karta za garažu treba da im bude skuplja od dosadašnje mesečne karte za zonu.

E sad, sa jedne strane to su verovatno značajno manje pare od cene mesečnog zakupa garažnog mesta, ali sa druge strane mesečne stanarske karte za garažu mogu se urediti tako da ne garantuju parking mesto, baš kao što ni parking mesto na ulici nikada nije bilo garantovano.

Naravno, tu bi verovatno glavni kamen spoticanja bio da je cena Obilićevog venca dobijena po ovoj metodologiji ekonomski neopravdana sa stanovišta investicije u javnu garažu. Jer do sada su stanarima ulicu "subvencionisali" daleko "velikodušnije" nego što je ekonomski moguće subvencionisati garažu.

Ali i tu se može napraviti razuman kompromis, da ove subvencionisano niske cene Obilićevog venca ne važe tokom osam sati radnog dana, tako da ova ekstra subvencija bude usmerena samo na one koji svaki dan odvoze auto iz garaže u doba dana kada je pritisak na garažu najveći.

A sve one koji auto koriste samo povremeno, njih i ne treba uvlačiti u kombinaciju sa garažom Obilićev venac, nego samo prekomponovati zone na ulicama Starog grada, tako da se ukrupni zonirani parking prostor, da povremeni vozači imaju nešto uvećano prostiranje zone po kojoj mogu tražiti parking mesto.

Jednom rečju, sve može racionalno i pošteno da se uredi.
 
@stanislaw
i ja sam shvatio da je to sustina spora a ne kako neki tvrde bahatost nezahvalnih stanovnika koji bi da se parkiraju ispred ulaza u zgradu i nece ni da cuju o pesackim zonama. kad ima slobodno mesto u garazi parkira se, kad nema saceka se da se oslobodi. mislim da je cena od 14000 koliko je sad bila kako neki kazu previse. koliko ce se spustiti zavisi od stanara. ko ne koristi cesto auto, kaze mu gde moze da parkira i svi srecni i zadovoljni.
 
Dakle Parking Servis treba generalno u beogradskim garažama kao novu uslugu da ponudi jeftine mesečne povlastice za stanovnike zoniranog područja, sa tom "cakom" da svakog radnog dana u periodu od 6-22 časa vozilo mora da provede najmanje 8 sati van garaže.

Tačna satnica kao i cena treba da se odradi analizom prometa, tako da statistički pritisak na garažu ne raste u vreme vršnog opterećenja kada garaža ima tendenciju da se napuni. Tako ako se radi, investicija u garaže neće biti ugrožena i parking servis neće biti na šteti.

EDIT: Ili makar kaao prvi korak dok traju pregovori, da se crvena zona u Starom gradu uveća za onoliko parking mesta koliko je prebačeno u garažu Obilićev venac, spajanjem susednih zona. Moguće je i hibridno spajanje gde bi dve susedne zone važile kao jedna crvena zona za stanare vlasnike pretplatnih karata, a još uvek kao razdvojene žuta i crvena zona za one koji plaćaju pojedinačno parkiranje. To bi moglo biti vrlo jeftino, a pravedno rešenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=436853#p436853:33b743cc je napisao(la):
stf » Wed Mar 01, 2017 2:32 pm[/url]":33b743cc]
Уосталом, прича о метроу никако не стоји и не можете се позивати на њу јер по плану метроа Сектора за метро, на основу којег је рађен и пројекат ове пешачке зоне, најближа метро станица за целу пешачку зону је на ТРГУ РЕПУБЛИКЕ. Дакле, метро је једнако људима удаљен као и данашња станица јавног превоза.

Не бих се сложио.
Предвиђена метро станица није НА Тргу Републике већ ИСПОД а разлика је огромна.

Сва возила јавног превоза која сад користе станице на Тргу Републике учествују заједно са аутомобилима у заузећу саобраћајница које прилазе центру града и тиме доприносе гужвама, загађењу и свеопштем хаосу који би требало уклонити. Друго, капацитет тих линија више није могуће повећати а заједно са ширењем пјешачке зоне потребно је превозити и више људи по јединици времена. То су проблеми које метро ако не може ријешити оно бар може ублажити евентуалном изградњом метро станице ИСПОД Трга Републике.

Но, као што рекох раније, није метро једино рјешење...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437024#p437024:14j28v1r je napisao(la):
roger » 01 Мар 2017 09:51 pm[/url]":14j28v1r]

Da imam novac da kupim stan u "ekstra zoni" PRVU stvar koju bih tražio je parking
Ово је само последица дислоциране свести и поремећеног система вредности наше средине.

Пробај у Лондону да купиш стан у екстра зони и тражиш паркинг место - а стан платиш пар милиона евра. Једноставно, паркинг места не постоје - крај приче.
 
U svakom slučaju ne može Beograd da se poredi sa Njujorkom i Londonom, parking mesta u Beogradu još uvek u proseku ima u nekoj solidnoj meri. Zgrade propalih firmi se adaptiraju u privatna parkirališta u prizemlju i dvorištu. Nema baš na svakom koraku, recimo ako je neki novobeogradski blok bez garažnih mesta, onda ljudi iznajmljuju garaže u susednom bloku.
Svako kome je garaža bitna stavka, do nje će i doći ako je spreman da uloži tržišnu cenu. S tim što bi Parking servis definitivno trebao da povoljnijim cenama poveća broj noćenja garažama, tako što će praviti pakete za one koji bi noću ostavljali kola u garažama, a svakog dana izlazili na 8 i više sati.
 
stf,
ali Beograd nije London. Ovde simogao da kupis potpuno legalan stan u novoj zgradi sa parking mestom (recimo ona nova zgrada sa talasastom staklenom fasadom u Dobracnoj). onda se predstavi plan prosirivanja pesackih zona cime ti se onemoguci da koristis svoju imovinu bez pruzanja alternative. a da te podsetim, taj plan prosirivanja je predvidjao i izgradnju novih garaza na Studentskom trgu i na jos nekim mestima, tunela Kamenicka-Francuska...i ako postavis pitanje pa dobro ok pesacke zone a sta je sa ovim drugim stvarima sto ste predvideli ti si bahati nezahvalnik.
 
Ček, samo jedan momenat. Niti sam čuo da se pešačka zona širi na Dobračinu, a i u ulicama gde se pešačka zona sada uvodi nisam čuo da bilo ko zabranjuje korišćenje garažnih mesta u ulazima koja su do sada postojala.
Prema, tome ko onemogućava korišćenje privatne imovine? Zonirana parking mesta na ulici nisu privatna imovina.
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1022929
Koliko vidim sve poprecne ulice ispod Vasine i Uzun Mirkove se pretvaraju u pesacku zonu. Ja nisam spomenuo parking mesta na ulici nego privatno parking mesto u zgradi koja je izgradjena sa svim dozvolama. ako ti stave zardinjeru na pocetku ulice ili visoki ivicnjak kako ces da pridjes svojoj garazi?
 
Polako, ovi planovi za sada su još uvek futurizam kompletnih idiota.
U ovim ulicama koje se SADA rade definitivno nigde nema nikakvih visokih ivičnjaka koji bi nekome odsekli prilaz garaži.
Inače, slučajno znam da ukoliko Skupština grada, Direkcija za izgradnju Beograda, Beograd put - bilo ko ako ti postavi žardinjeru ili visoki ivičnjak kojim ti zagrađuje ulaz u garažu - komotno možeš sve da ih istog momenta tužiš sudu za povredu poseda.
Zaista nema razloga za nervozu. Čak i u ovoj zemlji zakon garantuje nepovredivost svojine.
 
Možda je daleki futur, možda nije ali činjenica je da postoje i privatni parkinzi u okviru zgrada dvorišta u celom tom delu koji se trenutno radi ili je predviđen za sledeću fazu. Možda parkiranje u dvorištima nije po zakonu, ne znam stvarno ali ima i potpuno legalnih mesta. Ne moraju da se postavljaju žardinjere, dovoljan je znak zabrane saobraćaja i vi to više ne možete da koristite bez kršenja zakona a niko vam nije ponudio alternativu. Prodaj stan i odseli se ne rečunam kao alternativu.
 
242iw4w.jpg


9ictxu.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437105#p437105:1qk6xa4f je napisao(la):
miki-nbgd » 02 Mar 2017 10:23 am[/url]":1qk6xa4f]Možda parkiranje u dvorištima nije po zakonu, ne znam stvarno ali ima i potpuno legalnih mesta.

U pravu si, parking mesta u dvorištu mogu biti i legalna, ako su predviđena projektom zgrade, a mogu biti i nelegalna, ukoliko je parkiranje u dvorištu stare zgrade improvizovano, a taj prostor ni u kakvim papirima ne postoji kao parking.

U tom drugom slučaju ne postoji zaštita prava na parkiranje i može se desiti da se pred dvorištem stare zgrade sa improvizovanim parkingom jednom ispreči neki visoki ivičnjak. Uostalom, legalna i nelegalna parking mesta se razlikuju i po tome da li su ušla u računicu po kojoj su obračunate naknade za gradsko građevinsko zemljište, prilikom podizanja zgrade.

U svakom slučaju, po pitanju te nove zgrade u Dobračinoj verujem da su parking mesta po projektu zgrade, tako da ne vidim da bi bilo kome bilo povređeno imovinsko pravo širenjem pešačke zone. Svuda po gradu gde viđam znakove za zabranu prolaza, uglavnom postoji i dopunska tabla "Osim za stanare", uvek kada u ulici postoji makar neko ko nad parking mestom ima legalno imovinsko pravo.
Prema tome, definitivno ne vidim đe je problem.

Da bi država ukinula saobraćaj javnim putem do nečijeg privatnog parking mesta, ona bi prvo morala da sva takva parking mesta ekspropriše. Naravno, ne divlja, samo legalna.
 
@Mikinbgd

Ako je tako kao što kažeš, da samo želite da vam bude pružena mogućnost za zakupom parking mesta, imate moju
podršku.

Samo, kao što su neki istakli ovde (i mene mrzi ono pismo da tražim) sadržina pisma, obaveštenja kako god od pre nekoliko
meseci koji smo imali na uvid ovde govori nešto sasvim drugo.

Iz istog se dalo zaključiti da ste kao stanari protiv proširenja pešačke zone i protiv bilo kakvog zatvaranja ulica i omogućavanja
popločavanja istih.

Ako to nije stvarno istina, onda mi je veoma drago i imate podršku većine ovde siguran sam za parking mesta.
 
Naravno da treba da imaju rezervisana parking mesta to je nesto sto se po meni podrazumeva ali oni plakati gde ce se poziva na skup Milos Obilic licno sa sve protivljenjem sirenjem zone je besmisleno.
 
Ljudi ja sam samo prokomentarisao reakciju forumaša na skup od pre par dana. Nikakve veze sa centrom grada nemam osim što mi kum tamo živi sa dvoje male dece i znam koliko su mu neophodna kola i kakav je to logistički poduhvat kad god mora da krene negde. Uhvatili ste se novinskog članka, kao da novine ne preteruju, izvrću činjenice, lažu...Zakačio sam dopis koji je sa tog skupa poslat gradonačelniku, gradskom arhitekti i na još par adresa gde se eksplicitno kaže da niko nije protiv proširenja pešačkih zona, niko ne traži REZERVISANA mesta u garažama već samo povlašćenu KARTU ili mogućnost da KUPE parking mesto ili ako ništa od toga nije moguće da im se kaže gde će moći da parkiraju jer kao što svi valjda znate ceo grad je zoniran sa nekoliko podzona u okviru iste boje tako da neko sa povlašćenom kartom u zoni 2.0. ne može da parkira u zoni 2.1. I to je jedina poenta tog skupa bila. A onda je krenula salva napada, šta će tim ljudima kola, sve na 5 minuta, odlično povezan sa svim delovima grada, mogu i bebe i kolica u autobus bez problema i slične besmislice. Kao da je centar grada rezervat pa ljudi nemaju potrebe da ga napuštaju. A par stranica pre toga forumaš Galeks sa Banjice, jedan od glasnijih se žali kako je zbog poslića od pola sata krenuo kolima ka baš toj pešačkoj zoni koje je super povezana sa svim delovima grada. I čak ni u garažu nego pravo do Tanjuga, nepropisno stao, pravi gužvu, kruži... Pa prijatelju što nisi iskoristio blagodeti javnog prevoza a ne kad tebi nešto treba u kola pa do centra pravo. Forumašu kkorisnikku smetaju prljavi parkovi, grafiti i nesređene fasade u centru grada i pita se što se ljudi ne organizuju po tim pitanjima. Ja koji živim na NBG kažem da je ista situcija i kod mene u bloku, grafiti, prljavi parkovi sa svim i svačim, u proleće zelene površine podsećaju na savane dok neko iz zelenila ne dođe da nam to podšiša a leti kad se trava osuši prava pustinja. Ima par ulaza koji održavaju baštice ispred ali to je retkost. Centar bloka? Razvalina, odvaljena stepiništa, ispucale plocice, kad padne kiša bare na sve strane jer su odvodi zapušeni smećem. Kad predložiš vlasnicima garaža da se uradi nešto po tom pitanju, jer nam garaže cure nema te sile da im izvučeš novac. Pa lift nam nije radio mesec dana jer stanari nisu mogli da se dogovore oko popravke. Tako je manje više u svakom bloku (ne računam West, Belvil i A blok). i umesto da kkorisnikku to smeta, tamo gde živi, njemu smeta to u centru. Besmisleno. STF me napade da hoću da od poreza koji on plaća finasiram sređivanje fasade moje privatne imovine na NBG. Pa koliko je do sada fasada privatnih zgrada na NBG sređeno iz budžeta grada. Nula, ili vrlo blizu nule. i nema u planu koliko ja znam. A živi u kako on to kaže u vukoje*******ini, koristi prevoz koji se debelo dotira iz budžeta grada (koji i ja punim iako ne koristim uslug GSP), to su desetine miliona evra godišnje a meni prebacuje da ja hoću da od njegovih para sređujem svoju fasadu. Besmislica. Svaka vama čast koji aktvino ovde učestvujete, ali ja se odjavljujem. Suviše je ovde negativne energije za mene. Vraćam se svom pasivnom praćenju foruma. Sve najbolje.
 
miki-nbg nisi ti video kako su se komsije oglasavale na plakatu, onda bi ti bila jasnija reakcija
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437086#p437086:3bo344xu je napisao(la):
miki-nbgd » 02 Мар 2017 08:54 am[/url]":3bo344xu]stf,
ali Beograd nije London.
Tačno. Beograd je palanka koju je stvorilo palanačko shvatanje života u gradu. Kola u centru su samo jedan od pokazatelja tog palanačkog načina razmišljanja. I zato BG nikada neće ni zaličiti, ne na London, nego na bilo koju uređenu i kulturnu prestonicu Evrope.
 
Zašto mislite da su ti sa Obilićem i ovi isti ljudi, pošto mi se čini da nisu? U budućoj pešačkoj zoni živi na hiljade ljudi, ne znam, možda i 10000. Ima svakakvih :)
 
Vrh