Šta je novo?

Pešačke zone

Rekonstrukcija ulice Kralja Petra

o5njug.jpg


24vityg.jpg


fnssy0.jpg


2zxqxkz.jpg


f06nfs.jpg


jzdk5.jpg


2ir9rn6.jpg


2myu8eg.jpg


153wdcm.jpg
 
ne razumem šta to rade, kakav je to otvor na gornjim slikama? zar neće sve ići pod ploče a la knez?
 
To ce biti dvije zelene povrsine sa stablima kako u ulici prije kralja petra
 
Nedavno je jedna mala ulicica, Reljina, i zvanicno postala pesacka, jos jedan mali korak na dugom putu oslobodjenja ulica od automobila i slicnih naprava.

Pre neki dan je i glavna beogradska ulica postala pesacka, samo do 18, i to povodom jedne inostrane kampanje, a nekada je jedna subota mesecno bila u to ulici bez automobila, nekada...

Bilo bi dobro da neko odgovori zasto je toliko tesko da deo ulice Kralja Milana od Kneza Milosa i Terazije i Trg Republike ostanu bez vozila ?

Ima i puno malih ulica i delova ulica koji bi vec sutra postavljanjem nekoliko saobracajnih znakova mogle da postanu pesacke, npr deo Zetske do Skadarske, gde su one prizemne kuce i druge ulice izmedju Skadarske i Francuske, pa Sremska i M. Birjuzova do garaze. pa Cara Lazara, cime bi povezali i park na Toplocinom vencu sa pesackom oblascu oko Knez Mihajlove.
 
Sto ne bi pustali saobracaj u odredjenim intervalima, u spicu?
 
Zato sto se takve ulice koje imaju graditeljsko istorijske vrednosti, kao sto je ulica Kralja Milana, ne pretvaraju u ulice bez vozila samo zbog cistijeg vazduha, nego dobijaju poseban izgled poplocavanjem, kandelabrima, vodoskocima, cesmama.

Od sadasnjeg poplocavanja je proslo vise od 10 godina, kakvo je, zna svako, ali sledece poplocavanje mora da zameni i asfalt na kolovozu. Sto znaci da novo uredjenje treba da se dogodi posle odluke o zabrani motornog saobracaja, bar od Kneza Milosa do Trga Republike.
 
Нажалост, изградњом подземне гараже испод Пионирског парка са само једним улазом, и то управо из улице Краља Милана практично су онемогућили остварење те замисли.

Што не значи да се саме Теразије до Старог двора и цела Коларчева не затворе. Али, до Славије тешко.....
 
Да, али не из правца Булевара Краља Александра, као ни из Дечанске, већ само из правца Теразија, које би требало да затворимо за саобраћај?
 
Sasvim je ocenivano da se potegne pitanje garaze. svojevremeno, kada je odluceno da se gradi, poznati urbanisti i drugi ljudi iz struke, su upozoravali na to.

Ipak resenja nisu nemoguca, sta vise garaza za pesacke delove grada ima veliki znacaj, jer onda stanari mogu u njoj da ostave kola umesto po ulicama u kojima stanuju.

Ako su Terazije zatvorene i mala Pasiceva ul. tada bi moglo da se nesmetano skrene iz Decanske u Jovanovicevu do ulaza garaze.
 
My bad :)

Svejedno sam protiv popešačivanja Terazija / Kralja Milana, ali to ne bih komentarisao jer se jednostavno ne slažemo oko toga.
 
Spajaj te dvije iste teme vucko ocu pjesacku do slavije jednog dana
 
Кад већ имамо две теме испоштоваћу старију.

Радује ме затварање Рељине за моторни саобраћај :kk: Мени је ипак највећа жеља проширење постојеће централне пешачке зоне на Студентски трг, Узун Миркову и макар на део Васине до угла са Добрачином. Недавно оживљавање приче о премештању окретнице на Дорћол, уз остале пројекте који би требали да ослободе центар аутомобилског саобраћаја, ме охрабрује да би то могло једног дана да се оствари. Студентски трг заслужује да стварно буде трг а не бучна и смрдљива окретница. Црвеним од свих оних странаца који углавном баш ту стају аутобусима када видим како пролазе поред оних мобилних тоалета за возаче. Лепа добродошлица за сва чула, поготово чуло мириса :violina:

Нек се не увреде власници аутомобила, али било би лепо размотрити могућност отварања малих пешачких зона, тргова и платоа и изван строгог градског језгра - на Вождовцу, Звездари, Чукарици...Волео бих да и то једном буде могуће, без велике штете по аутомобилски саобраћај.
 
Beograd ima mogucnosti, srecom, da dobije ulice bez vozila u delovima grada koje su glavni pravci, jer postoje alternative u neposrednoj blizini.

Tako je alternativa ul. V. Stepe - Bul. oslobodjenja, Pozeskoj - Lazarevacki drum, Radnicka i Savska magistrala, Ustanickoj - Auto put i tako dalje...

Ali Beograd nema srece da ima dovoljno ljudi koji mogu da shvate zasto je to bitno.

Studentski trg treba jednostavno pretvoriti u deo Studentskog parka, asfalt, treba da zamene travnjaci i rastinje !
 
stf":10qds9pb je napisao(la):
Нажалост, изградњом подземне гараже испод Пионирског парка са само једним улазом, и то управо из улице Краља Милана практично су онемогућили остварење те замисли.

Што не значи да се саме Теразије до Старог двора и цела Коларчева не затворе. Али, до Славије тешко.....
Zanimljivo je da se planira dogradnja bas te garaze,samo ne znam u kom delu,moguce je da ce praviti novi ulaz,recimo neki ka tom delu Bulevara ka Trgu Marksa i Eng,pardon trgu Nikole Pasica bi sredio taj problem :D

Mozda je preambiciozno imati pesacku zonu do Slavije skoro i nema metro i.t.d.Ali recimo od Trga do prizrenske bi mogli imati pesacku zonu sa samo mogucnoscu prolaza trolejbusa ka centru u jednoj traci.
 
Vučko, mogu li da te zamolim da istoimenu temu koju sam pre neki dan otvorio u "Bulevari, ulice i ostala gradska infrastruktura" spojiš sa ovom. Jbg, ja sam se zeznuo, temu o pešačkim zonama sa tražio samo na tom podforumu, pa mi je promakla ova tema, a glupo je da na dva mesta vodimo diskusiju o istoj stvari.

Što se tiče pešačke zone od Slavije do Kališa, ja sam pre za dalje širenje pešačkih zona oko Knez Mihailove (i ka Dorćolu i ka Kosančićevom vencu), nego za jednu dugaaaačkuuu pešačku ulicu. Mnogo mi je nekako lepše kada ima jedan pešački kvart :)
 
У неком утопистичком Београду улаз у центар града колима би требао да буде морално дозвољен само станарима, а подземне гараже треба да служе да се њихова кола склоне са улица а не да гости центра имају где да паркирају кола.

Рецимо, код затварања великих улица треба направити баланс. Не можемо затворити и Теразије и Краља Милана и Васе Чарапића и Студентски трг....

Јавни превоз не можемо укинути, он мора да саобраћа.

Рецимо, крајње је изводљиво да се Коларчева и Теразије поплочају а да троле и даље могу да саобраћају преко поплочаног трга. Краља Милана већ не би требала, барем због гараже.

Васе чарапића исто тешко. Њу треба смањити на 1+1 и проширити тротоаре и засадити дрворед. Тај 1+1 би био дозвољен само јавном превозу. Студентски трг може да се поплоча.

Ко жели колима у центар, нека дође Карађорђевом до гараже на БХ, или Дунавском/Цара Душана па Тадеуша до рецимо гараже испод Студентског парка.
 
Za pocetak sve autobuse izmestiti iz strogog centra grada. Kasnije lagano ukidati i ostalo. Prvo trg pretvoriti u pesacku zonu, pa studentski trg, pa spojiti sa kalemegdanom.
 
stf":2v9fy488 je napisao(la):
У неком утопистичком Београду улаз у центар града колима би требао да буде морално дозвољен само станарима, а подземне гараже треба да служе да се њихова кола склоне са улица а не да гости центра имају где да паркирају кола.

Ne bi bilo moralno, bilo bi samo licemjerno.

Ne vidim zašto bi jedna grupa ljudi imala tu privilegiju da vozi centrom dok je svima ostalim to zabranjeno. Ljubiteljima pješačenja ne bi trebala da smeta šetnja do garaža koje bi se nalazile na obodu pješačke zone.
 
Zato sto po bilo kom moralu nije dobro ciniti stetu zdravlju ljudi, a ogranicavanje ulaska vozila u delove grada u kojima stanuje i dolazi veliki broj ljudi, stiti se upravo to sto je svakome najznacajnije i najvrednije sto ima - zdravlje.

Na drugom mestu je zastita fasada od prljanja i uredjenje tih ulica i trgova uvodjenjem zelenila, vodoskoka, cesmi i kamena/ poplocavanjem/.

Ukidanje voznje u ulicama i delovima grada mora da se radi etapno i u skladu sa resenjima javnog prevoza.

Tako da ulaz stanarima u centar moze da bude samo privremena privilegija, u sledecoj etapi bi oni ostavljali vozila u garazama na obodu centra, a vozaci iz ostalih delova grada bi ostavljali kola na parkinzima na obodu sireg centra i u centar dolazili peske, biciklom ili javnim prevozom, posebno bi zbog toga bilo dobro najzad izgraditi metro tunel koji bi se nadovezao na postojece zeleznicke trase u gradu, ali o tome je pisano na temi metro.

Najzad gde ostavljaju vozila sada stanari ulica Kralja Milana, Knez Mihajlove i okolnih ulica, Brankove...pa i dalje tu stanuju !

U Vasinoj nije neophodan bilo kakav javni prevoz, od Trga Republike nije daleko do Studentskog trga, a kome je daleko da ide posle prema Kalimegdanu, moze da dodje tamo tramvajem, polako.

Ako vec hocete da usestvujete u raspravi, zasto ne citate misljenja drugih, tako ste mogli da procitate da nije neophodno da cela K. MILANA BUDE PESACKA, BAR ZA POCETAK, ALI BI BEOGRAD MNOGO DOBIO AKO BI TO POSTAO DEO OD KNEZA MILOSA DO TRGA REPUBLIKE, kao i pretvaranje tri trga u parkove

I drugo ULAZ U GARAZU JE MOGUC IZ DECANSKE U JOVANOVICEVU, je bi Pasiceva ul. bila takodje zatvorena, sve zajedno sa Terazijama .

I sada od Kalimegdana do stanice 28 npr. je toliko, da je potrebno preci jos vrlo malo do Trga Republike, cemu onda zaposedanje i Stud. trga i Vasine ?
 
Homer Jay":2wwll3gc je napisao(la):
Što se tiče pešačke zone od Slavije do Kališa, ja sam pre za dalje širenje pešačkih zona oko Knez Mihailove (i ka Dorćolu i ka Kosančićevom vencu), nego za jednu dugaaaačkuuu pešačku ulicu. Mnogo mi je nekako lepše kada ima jedan pešački kvart :)

Centar Beograda zaista ima potencijal za siru pesacku zonu i to bez pretvaranja svake ulice u pesacku.

Prvenstveno treba vezati postojecu pesacku zonu Knez Mihajlove sa Kosancicevim vencem i rekom, pretvoriti danasnji pravac Terazije-Kalemegdan u trougao Terazije-Kosancicev/Reka-Kalemegdan.

Obilicev/Toplicin venac i Kralja Petra postaju pesacke.

74_centar-beograda-2.png
 
Pa to smo imali pre cetvrt vek jos, od tada do danas se mnogo toga dogodilo izmedju ostalog imali nekog ko nije cuo za globalno pregrevanje i posledice zagadjenja atmosfere.

Zato je vreme da se ozbiljno razmislja o mogucnostima stvaranja, ne samo sokaka, nego i velikih ulica bez motornog saobracaja, jer je i dobro za njihove stanovnike i druge prolaznike veliko.

Da bi se osetila neka dobrobit od smanjenja zagadjenja, najmanje tri vece ulice na starom gradu bi trebalo da stave znak zabrane za motorni saobracaj, Kralja Milana,od Kneza Milosa do Terazija, Despota Stefana do Vojvode Dobrnjca i cela Vasingtonova.

Izgleda nemoguce, ali alternativni pravci postoje, a njihovo opterecenje bi se smanjilo posebno ako bi se u Stari grad ogranicio ulaz svih vozila.
 
Pa da, upravo tako - ekipa je sada u fazonu - džipom do ulaza u kafić...
 
Vrh