Šta je novo?

Pešačke zone

Pa nemora prking servis prihod sav da transverise gradu a onda da grad poslije satro gradi garaze ,moze da se uradi preraspodjelka sredstava
 
Vesić: Preuređenje Slavije od jeseni, šira pešačka zona u centru

Tanjug | 29. 01. 2015. - 20:55h | Foto: V. Lalić | Komentara: 0
Gradski menadžer Goran Vesić najavio je danas da će pešačka zona u Beogradu biti proširena i da će do 1. aprila biti raspisan tender za izvodjača radova za rekonstrukciju Bulevara oslobođenja i Trga Slavija.


Rekonstrukcija Slavije trebalo bi da počne do kraja 2015. godine
Vesić je gostujući u Beogradskoj hronici, naveo da bi onda u drugoj polovini godine mogli da počnu radovi na preuređenju Trga Slavija i Bulevara oslobođenja.

Projekat rekonstrukcije Trga Slavija će, rekao je on, biti izmenjen u odnosu na ono što je prikazano javnosti, jer su uvažene osnovane primedbe koje su se čule tokom javne rasprave, a koje su uputili stručna udruženja, građani...

On, međutim, nije mogao da precizira o kojim izmenama je reč, jer, kako je istakao, te primedbe prvo treba da usvoji planska komisija.

- Očekujemo da će rekonstrukcija Vojvode Stepe biti završena 11. jula, a da posle toga, tokom ove godine, počnemo rekonstrukciju Bulevara oslobođenja i Trga Slavija - rekao je Vesić.

Kako je najavio, očekuje se proširenje pešačke zone, pa će tako ceo potez između Zelenog venca, Pariske i Tadeuša Košćuškog, Trga Republika i Braće Jugovića u naredne četiri godine postati pešačka zona.

- Sa novim Trgom Republike, novim Terazijama i novim trgom koji će biti između Skupštine Srbije, Skupštine grada i Predsedništva, to će zaista biti pravi centar grada kakav Beograd treba da ima. Mi ćemo puno uložiti da taj centar zaista bude urađen kako treba - rekao je Vesić.

Najavljujući i rekonstrukciju Knez Mihailove ulice, gradski menadžer je izrazio uverenje da ćemo za nekoliko godina, sa ponosom moći da kažemo da Beograd ima centar kakav zaslužuje jedna od najlepših evropskih prestonica.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/530543 ... a-u-centru

o kakvoj rekonstrukcij kneza bulazni nedirajte nista da nepokvarite samo zamjenite ostecene ploce
 
Menađer za "Novosti"


Vesić: Pešačka zona od Kalemegdana do Zelenog venca
M. T. KOVAČEVIĆ | 30. januar 2015. 20:00 |
Prvi operativac prestonice kaže da je sličnu stvar uradila Barselona posle pada Franka. Centar grada oslobodili su od vozila, a turistima ponudili desetine muzeja
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0128-Pesacka-Zona_U.jpg

Foto P. Milošević

NAREDNE četiri godine planiramo da zatvorimo uži centar grada za saobraćaj i da ga pretvorimo u pešačku zonu. Time ćemo oživeti potez od Zelenog venca do Kalemegdana, jer su šetališta uvek atraktivna za otvaranje restorana, lokala i prodavnica. Umesto asfalta, te ulice imaće mermerne ploče i kaldrmu, za "Novosti" priča gradski menadžer Goran Vesić.

- Da bismo realizovali ovaj ambiciozni plan, i centar oslobodili od vozila, izgradićemo kroz javno partnerstvo četiri velike javne garaže. Time ćemo stvoriti uslove da zatvorimo kvart omeđen ulicama Zeleni venac, Brankovom, Braće Jugovića, Tadeuša Košćuškog i Pariskom.

Prvi operativac prestonice kaže da je sličnu stvar uradila Barselona posle pada Franka. Centar grada oslobodili su od vozila, a turistima ponudili desetine muzeja.

- I mi imamo sličnu strategiju. Pored pomenute pešačke zone, u centru grada, uredićemo i Terazijsku padinu. U planu je uređenje donjeg dela Cvetnog parka. U toku je konkurs za uređenje tri trga i to Trga između Skupštine Srbije i Skupštine grada Beograda, Terazija i Trga republike. Kada izaberemo najbolje projekte, svake godine realizovaćemo po jedan. Tako će Beograd sa novim trgovima, velikom pešačkom zonom i uređenim parkovima u centru grada dobiti izgled prave evropske prestonice.

U planu je standardizacija gradskog mobilijara. Kako?

- Prema idejama našeg gradskog urbaniste Folića Beograd treba da dobije knjigu standarda. Tačno će se znati kako može da izgleda klupa, kiosk, tenda, suncobran i letnja bašta, zavisno od gradske zone. Ne želimo da centar grada izgleda kao vašar i naš mladi urbanista Folić zaista ulaže velike napore da realizuje sve ove istorijske projekte.

Često naglašavate da će grad biti neprepoznatljiv za četiri godine. Kako?

- Pored velikih projekata, uređujemo i male urbane džepove. Prošle godine sredili smo oko 40, a ove je u planu stotinak. Aktivirali smo se i oko uređenja fasada. Identifikovali smo 87 najoštećenijih, za deset imamo gotove projekte. Među prvima biće sređena Brankova ulica. Plan je da uredimo donji deo Cvetnog trga. Napravićemo aleju sa desetak spomenika poznatim glumcima, prema ideji Jasmine Mitrović Marić. Ideja je da budu izliveni, kao što su bili obučeni u nekoj od njihovih najpoznatijih predstava. I to će se uklopiti sa blizinom JDP.

Koji su važni projekti, koje planirate da započnete?

Obilaznica oko Beograda i Unutrašnji magistralni prsten su strateški najbitniji za funkcionisanje grada. Da bi se to realizovalo, moraće da se izgrade dva mosta preko Dunava. Jedan kod Ade huje, a drugi kod Vinče. Izuzetno je bitno da do kraja godine pronađemo partnera za deponiju. Taj projekat vredan između 250 i 300 miliona evra rešiće nagomilane ekološke probleme, proizvodiće se energija, a zaposliće se i nekoliko stotina građana. Jednako bitno pitanje je i izgradnja kanalizacione mreže za trećinu Beograda. Želimo da toplovodom spojimo TENT sa Novim Beogradom i Zemunom. Tako ćemo imati veoma jeftino grejanje.

PONOSAN NA MUZEJ GRADA

- POSEBNO sam ponosan na projekat uređenja Muzeja grada Beograda, koji sam pokrenuo još kao sekretar Privremenog organa. Ove godine, uradićemo projekat rekonstrukcije a sledeće pokrećemo veliku akciju sakupljanja donacija za izgradnju Muzeja u kom će biti čitava naša istorija.

SLAVIJA U NOVOM RUHU

- OČEKUJEMO da do 1. aprila bude raspisan konkurs za uređenje Trga Slavija i Bulevara oslobođenja. Slavija će biti drugačije uređena nego što je sadašnjim projektom predviđeno jer smo odlučili da prihvatimo određene primedbe građana. Ipak, prvo treba da ih prihvati Planska komisija.

PREMIJER NAS ISKRENO PODRŽAVA

PREMIJER Vučić pruža nam iskrenu podršku. Na svakom putovanju u inostranstvo, ali i kada u Srbiju dolaze visoke zvanice, on predstavlja gradske projekte, a sve u želji da privuče strane investitore. Najbolji primer su posete francuskog i kineskog premijera. Upravo iz tih razgovora realizoveće se nekoliko projekata - naglašava Vesić.

Izvor: Novosti

Obećanja samo pršte, a iskreno - na terenu se dešava vrlo malo stvari. I u ovom intervju nismo pročitali ni "m" o metrou :(
 
Po ovom planu mogu samo da sruše garažu na Obilićevom vencu, što je u suprotnosti sa najavama o nadogradnji obnovi garaže. Ludilo.
 
Ne moraju da je sruse, moze da se sacuva ulica koja vodi do nje da bude prohodna za automobile i to u posebnom koridoru da ne remeti ostatak pesacke zone i to je to.
 
Шта ће бити са тролејбусима? Хоће ли само њима бити дизвољен пролаз Узун Мирковом јер би ваљда туда требали до новом терминуса?
 
Somi303":1074hrm7 je napisao(la):
Шта ће бити са тролејбусима? Хоће ли само њима бити дизвољен пролаз Узун Мирковом јер би ваљда туда требали до новом терминуса?

Pa mislim da ce sve to resiti od jednom.
Ukidanje trolejbuske okretnice i njihovo preseljavanje na Dorcol, predpostavljam da ce samo tranzitirati tuda preko novog trga.
 
Cvetni park khm khm aleja glumaca 10 sve mi se cini da idemo ka skoplje stajl sad se plasim i standardizacije mobilijara Nerece nista konkretno u vezi muzeja nadam se da ce vecina price ostati samo to prica
 
Pa dobro ne verujem u scenario Sklopje 2014, u Centru Beograda bas i nema prostora da se tako nesto izvede sa kitchastim fasadama i neoklasikom. Verujem da cemo to izbeci.
A sto se tice nekih skulptura, sto da ne ako je dobro izvedeno.
 
Upravo to ako je dobro izvedeno ako i dako su najgori prijatelji
 
Pod dobro izvedenim sam mislio na moderno oblikovanim statuama.

Pa i ova statua ruskog tsara je totalno klasicna i na mermernom postolju sa ornamentima i niko nije rekao za nju da je kopija Skopja 2014.
 
Kad sam pomenuo skoplje mislio sam na kolicinu tj prenatrpavanje 10 kom ba relativno malom prostoru
 
Diša je verovatno mislio na ovaj most u Skoplju:

kandelabri1-e1361194165630.jpg
 
Jasmina je predložila!!! pazite kako ova gradska vlast funkcioniše! Ko je ta jasmina da ima preče pravo od arhitekata i konkursa???
 
Homer Jay":3jpnut0c je napisao(la):
Menađer za "Novosti"


Vesić: Pešačka zona od Kalemegdana do Zelenog venca
M. T. KOVAČEVIĆ | 30. januar 2015. 20:00 |
Prvi operativac prestonice kaže da je sličnu stvar uradila Barselona posle pada Franka. Centar grada oslobodili su od vozila, a turistima ponudili desetine muzeja
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0128-Pesacka-Zona_U.jpg

Foto P. Milošević

Pesacka zona zona bi mogla biti jos veca od ovog. Sve do Pop Lukine ulice (Kneza Sime Markovica) sa jedne strane, a sa druge sve do ul. Cara Dusana, dakle citav gornji Dorcol.
Dorcol bi u nekom idealnom smislu bio logican kao pesacka zona.

Bio sam pre neku godinu u Barseloni, tamo je citava zona starog grada samo za pesake, a ona nije mala, imaju neuporedivo vise ljudi na ulicama, turista, prodavnica, lokala itd, kao u kosnici je dan i noc, pa opet im koncept pesacke zone za stari grad ocito dobro funkcionise.
 
astrodule":uwbtdo9d je napisao(la):
direktor":uwbtdo9d je napisao(la):
Stvarno ko je jasmina

Jasmina Mitrovic Maric je bila na BK, pa u Karićevoj stranci, pa savetnik predsednika, a sada je predsednik komisije za spomenike i promene imena ulica (tako nekako)

hqdefault.jpg

jasmina-mitrovic-maric-foto-kurir-1364148939-287575.jpg
 
Blago nama snjom i predlozima za duplog cara dusana
 
Drakche":34v20fae je napisao(la):
Homer Jay":34v20fae je napisao(la):
Menađer za "Novosti"


Vesić: Pešačka zona od Kalemegdana do Zelenog venca
M. T. KOVAČEVIĆ | 30. januar 2015. 20:00 |
Prvi operativac prestonice kaže da je sličnu stvar uradila Barselona posle pada Franka. Centar grada oslobodili su od vozila, a turistima ponudili desetine muzeja
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
0128-Pesacka-Zona_U.jpg

Foto P. Milošević

Pesacka zona zona bi mogla biti jos veca od ovog. Sve do Pop Lukine ulice (Kneza Sime Markovica) sa jedne strane, a sa druge sve do ul. Cara Dusana, dakle citav gornji Dorcol.
Dorcol bi u nekom idealnom smislu bio logican kao pesacka zona.

Bio sam pre neku godinu u Barseloni, tamo je citava zona starog grada samo za pesake, a ona nije mala, imaju neuporedivo vise ljudi na ulicama, turista, prodavnica, lokala itd, kao u kosnici je dan i noc, pa opet im koncept pesacke zone za stari grad ocito dobro funkcionise.

Свакако, моја пуна подршка проширењу пешачке зоне,
али да би било какво веће проширење уопште имало смисла, морају се задовољити одређени предуслови. На првом месту дугорочна стратегија развоја града, у чијем доношењу би требале учествовати домаће и стране институције и појединци. Мање проширење које је најављено (Цара Лазара), па ни Косанчићев венац, мислим да не представља нарочити проблем, али за планирану пешачку зону између Васине и савског шеталишта, неопходно је имати на првом месту метро линије, које би осигуравале брз транспорт посетилаца централне пешачке зоне из свих делова града, односно главних праваца, овако када се из неких мање удаљених делова путује по сат времена кроз градске гужве, не можемо рећи да је централна зона лако доступна свима. Додаћу и слабо економско стање већине становника, којима луксуз представља и карта за превоз до центра, а камоли излазак у ресторан или шопинг, што узрокује да већина и не учествује у животу града, већ слободно време проводе у простору у коме живе. Дакле потребан је константан економски раст у периоду од најмање десет година, да би у тој великој зони имао ко да троши и да је учини атрактивном за трговину и услуге. Поменуо бих и да је потребна озбиљна организација и од стране града да би таква зона функционисала, на пример устројити службу за транспорт слабо покретних и непокретних лица, коју би чинили обучени запослени опремљени специјализованим возилима. Што се тиче проширења пешачке зоне са савске падине на цео круг двојке, свакако сам за, али то је већ огроман подухват за који су потребне деценије и велика средства, но уз вољу и памет све се може.. :)
 
"Prvi operativac prestonice kaže da je sličnu stvar uradila Barselona posle pada Franka. Centar grada oslobodili su od vozila, a turistima ponudili desetine muzeja."

Prvi operativac prestonice... OMG...
 
Vrh