Šta je novo?

Pešačke zone

Izgleda da ovaj forum ne posecuju stanovnici Starog grada, Vracara, jer svaki predlog na temu smanjenja saobracaja u tim gusto naseljenim i vrlo posecenim delovima Beograda ostaje skoro neprimecen, cak vece zanimanje pokazuju clanovi iz udaljenijih delova grada...

I mnogi drugi veliki gradovi imaju vozila na ulicama gradskog jezgra, ali stanovnici tih gradova cesto zive u porodicnim kucama i naseljima nize spratnosti i manje gustine, sa vise prirode. Do sredista grada dolaze prigradskom zeleznicom i metroom. A u tom sredistu su najcesce poslovne zgrade i sadrzaji, ako ima stanovanja, vise je privremeno nego dugotrajno.

Dok je kod nas sasvim drugacije, u samom istorijskom sredistu grada zive porodice i po pola veka, a neki i duze, do centra ne moze da se stigne metroom iz predgradja, pa je time jos vise vozila u njemu, posebno autobusa.

Zato je mozda za Beograd jos vaznije nego za neke druge evropske, velike gradove, da vise razmislja o ulicama bez vozila, jer to moze da donese dosta dobrog, a ne kosta skoro nista i ne nanosi nikom razumnom stetu.
 
Stvar, sa pesackim zonama je promenjena, uhvatio sam sebe kako i izbegavam da prosetam Knezom . . .
draze mi je da tu setnju obavim pored vode ili ako je potrosackog karaktera u nekim trgovackim centrima gde se bas mogu ,,natabanati,, sa mnogo atraktivnijim sadrzajem i ponudom nego sto je Knez. . .
Jednostavno propusteno je vreme kada je trebala ta zona da se prosiri i unesu novi sadrzaji
sada nista nije drugo, nego ometac saobracaj i o neki turisticki simbol . . .
zakasneli urbanizam. . . :(

Edit
Pod zakasnelim urbanizmom podrazumevam da Beograd odavno vapi za pešačkim kvartom po uzoru na mnoge dr. gradove
koj sa vecom površinom u sebi ima vecu raznovrsnost i ponudu
Ovako jedna Knez M. em kratka em nema raznovrsnost niti neku široku ponudu da zadovolji Bg potrebe
 
Stanje popločanja u Vase Čarapića, sređivali nekoliko puta i nikako da srede, izgleda da je podloga ukleta ili nešto...

1c6bbfc66a9eb648704922af5d6eb00c.jpg
cb36656e0d396015cade9b5512cb207a.jpg


Neko je izgleda uzeo stvari u svoje ruke, na dva mesta se beton ili cement koriste da se spoje kocke...

7cff282595b721a196887cbe8db37d12.jpg


Dalje...

c69ecccdca97188652b3fbdbc7e3b2a3.jpg
29f34a0a9ceed3d7375fedf48cd09225.jpg
6d3afab5c766e10782e3dbed0b129d6c.jpg
00060283dce2642fe906b2b663db9b35.jpg
7a0f8531ab9e8cec33f1f2c8953a3e49.jpg


Još uvek se sećam i ne mogu da im oprostim što su nekoliko puta već raskopavali potpuno zdrave kocke koje se nalaze uz zgrade, kada bih ih pitao zašto to rade oni bi rekli da se obnavlja podloga da ploče ne bi pucale, a na šta liči osovina ulice... Ove fotke su primer.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
MIslim da su u ovoj ulici tokom leta nešto radili, ja sam lično jednom video ogroman kiper kako manevriše iz Čika Ljubine nazad u Zmaj Jovinu, možda su tada uništili deo ploča.
 
Jeste, rekonstruiše se zgrada koja je bila neka ambasada ranije, ali nisu samo ta vozila odgovorna, jer je ovakvo stanje bilo i pre toga. Pritom, većina prikazanih fotki je sa drugih deonica kojima oni ne prilaze.

Sent from my HUAWEI P7-L10 using Tapatalk
 
Kamioni i grdjevinske masine , itovar robe iz kombija , koceke koje fale su pozjamili prodvci na tegama koje su se tu nalzile ,,Onda kafici su provlacili instalcije za svoje potrebe bez dozvole , i na sve to nezinteresovani radnic bg put kad dodju da to saniraju , podloga bi trebalo da je dobro uradjena , inace isto ima neki problem ispod sata na trgu
 
Folić o pešačkim zonama:

Ради се, како је истакао, и на студији за потенцијално проширење пешачке зоне у Кнез Михаиловој улици.

– Ове године ћемо почети са раније планираним проширењем пешачке зоне у Кнез Михаиловој – део улице Вука Караџића до „Црвеног петла” и део Змај Јовине улице, испред Поште. Надамо се да ћемо кроз неколико година имати лепу велику пешачку зону. Размишљамо да управо у тој зони и око ње урадимо прву фазу реконструкције фасада – рекао је Фолић и додао да ће се паралелно радити на неколико фронтова, решавати комплексан проблем уређења града.

Izvor: Grad Beograd
 
To prosirenje oko kneza sto pominje predhodni nisu uradili jer su se stanari bunili u vuka karadzica gdje ce da parkiraju a vamo se posta bunila ili tako nesto nesjecam se vise
 
Podržavam proširenje pešačke zone.
Međutim, imamo dva problema:

- gubitak cca 50ak parking mesta
- nedovoljno razvijen JGP u okolini
 
Пошта се са разлогом буни јер би транспорт новца поста јако небезбедан.
 
Stave se potapajući stubići na početak ulice, koji bi se spuštali samo kada vozila Pošte dolaze i odlaze. Živimo u XXI veku, nije to neki S/F, majka mu stara!
 
Ево Фолићеве изјаве у којој говори о плановима за проширење пешачке зоне..
http://www.tanjug.rs/videodet1.aspx?gal ... oID=876416

"..Такође радимо на студији за потенцијално проширење пешачке зоне Кнез Михаилове, неким анализама и на основу свих светских трендова који иду у прилог томе да се да приоритет пешацима. Радимо дакле на томе да се прошири та пешачка зона према Сави и да спојимо Савско шеталиште са центром града. Надамо се да ће те анализе показати да тиме треба да се обухвати и Косанчићев венац и цео део дакле између Поп Лукине и Кнез Михаилове."
 
Само кажем зашто су се бунили јер стварно није угодно шетати се са врећом пара по центру, а стубићи би били одлично решење.
 
У сваком случају, моја пуна подршка проширењу пешачке зоне.
 
Ako gleda te analize i prati svetske trendove, neka objasni opravdanost guranja pešaka pod zemlju prilikom rekonstrukcije Slavije.
 
astrodule":27sf8pt7 je napisao(la):
Ako gleda te analize i prati svetske trendove, neka objasni opravdanost guranja pešaka pod zemlju prilikom rekonstrukcije Slavije.

Славија је рођена за кружни пешачки трг попут Трга Српских ратника у Краљеву. Таман имамо и оригинални споменик да га пребацимо на одговарајуће место.
 
Ево Фолићеве изјаве у којој говори о плановима за проширење пешачке зоне..
Izgleda da je Folić čitao topik BBa ,, Kosančićev venac,, :lool:
Izgleda da smo sve bliži njegovom oživljavanju
kao originalnom i prirodnom stanju BG-biser Kosančićevom Vencu - pešački kvart :D
 
Поред гараже на Обилићевом венцу чист је безобразлук паркинг по уличицама које секу Кнез Михајлову наводити као разлог за непостојање пешечке зоне.
 
Na žalost, taj parking nije dovoljan. Naime, par puta sam se mogao parkirati samo na poslednjem (otvorenom) spratu :(

Da se skroz proteraju vozila iz poprečnih ulica, potrebna je još jedna garaža (Studentski trg)
 
Dodace jos 2 sprata na obilicu tako kaze direktor parking servisa , samo meni nije jasno kako to preduzece nema para da iz prihoda kroz par godina izfinansira bar jednu garazu
 
Па живот у таквом крају подразумева да неко може да себи приушти стално место у гаражи. Једноставно таква је локација да је битнији јавни интерес од права власника стана за паркинг местом ближим од 50 метара.
 
Slažem se, no teško je menjati ustaljene navike. Ja sam za to da se omogući parkiranje (koje se plaća) za trenutni broj vozila, pa onda da se sklanjanju parking mesta iz centra.

@direktor Verujem da Parking servisu ostaje samo mali deo prihoda. Da nije tako, napravili bi još odavno sve planirane garaže i ukinuli parkiranje na ulici u okolini isith.
 
Vrh