Šta je novo?

Pešačke zone

Samo posle da niko ni reč nije prozborio što niko nije zalivao to zelenilo pa se ono osušilo i što (opet) ruži fasadu... :grand:
 
Renovira se zgrada RUDNAPa u Knez Mihailovoj. Kupio neki privatnik, pretvaraju u poslovni prostor i izdaju. Stolarija se isto menja a danas su postavljene skele i za fasadu (gornja slika).

IMG_20221110_005548039.jpg

_IMG_000000_000000.jpg
 
Ostaje jos da se nadje neka namena i neki zakupci kao i klijenti za ove dve zgrade pored, u Vuka Karadzica. One su na jako paradoksalnom mestu, izmedju prometnog Studentskog trga i Kneza ali nekako na usputnoj lokaciji, gde ljudi uglavnom prolete i ne zadrzavaju se.
_IMG_000000_000000.jpg

Mislim da kada se jednog dana ukloni ova drvena podloga za gradjevinske kamione, i zavrsi RUDNAP, ovde bi moglo da se stavi par zardinjera sa manjim drvecem/zbunjem. Izmedju kandelabra, tako da i dalje mogu vozila (sa dozvolom) i Vrabac da prodju. To bi onda primamilo i potencijalne zakupce tih lokala tu da otvore restoraneili butike i da taj kutak zivne malo.
 
Пешачке зоне

Поправка плоча у Кнез Михајловој:




Сремска







































Опет су поставили скеле на згради преко пута ТЦ.
Највише сметају два прва стуба за расвету када се изађе из пролаза у Сремску - в. на сликама доле:








 
Jel se to meni samo čini ili se zaista postavljaju svetlije ploče oko zgrade Albanije?
 
Zapravo, taj deo i nije pešačka zona, već kaldrmisan kolovoz sa popločanim kolovozom, a cela ulica se naslanja na pešačku zonu. A da lepo izgleda drvored i celokupna slika, izgleda, ali samo deo koji si fotografisao. Ovo je samo još jedan dokaz kako odabir adekvatnog drveća može u mnogome da oplemeni neki prostor. Pod adekvatnim mislim na to da se vodi računa da se izbor novih sadnica uklopi sa okolnim rastinjem i drvećem, ili da se odabere nešto što će se uklopiti sa lokacijom, ako se sadi na prostoru gde uopšte nema drveća, plus da se vodi računa o tome da drveće može da izdrži uslove u kojima raste, jer nije svako drveće pogodno za sadnju pored reke i pored ulica gde je veliki promet saobraćaja i sl.​
 
Jedina nova ulica u Beogradu koja bi zbog funkcionalnijeg saobraćaja morala biti pretvorena u pešačku zonu jeste deo Resavske od Manježa do Crkve Svetog Marka. Ta saobraćajnica treba da bude samo za tramvaje i pešake (kao Ilica u Zagrebu), jer se već decenijama tramvaji guraju sa automobilima u sokačetu bez baštica i sa alejom semafora, što dovodi do toga da sedmica praktično nema red vožnje. Mislim da su se čak i u titoističko doba početkom osamdesetih stanari Resavske bunili kada su kroz njihovu ulicu provlačili tramvajske šine.
 
Ako se to uradi, sav saobraćaj se seli u Beogradsku, što znači da bi 2, 10, 14 i jednog dana 3, praktično bili bez reda vožnje. To bi takođe značilo i da trolejbusi i sve ostalo što ide preko Slavije, bilo bez reda vožnje, jer ako u ovakvoj situaciji kakva je sada, imamo gužve i zastoje na Slaviji, nekada i sa kolonom vozila duž Nemanjine, od Kneza Miloša do Slavije, totalni zastoj bi nastao, pa bi putovao od Savskog trga do Slavije, pa Beogradskom do Bul. kralja Aleksandra, oko 1h, na svakodnevnom nivou.​
 
Ne bi bilo tako katastrofalno kao sto mislis, jer kada se zaglave 2 CAF-a u Resavskoj zato sto ih koce automobili, tu bas i nema mnogo automobila, a razbili bi se na Slaviju i ostale okolne ulice, tako da bi Resavska kao zuta traka bila veliko unapredjenje. Uostalom mi sada vecamo sta bi bilo kad bi bilo, a nista ne sprecava grad da proba to recimo 2 meseca i onda vidi kako ce da radi, pa ako valja neka ostane.
 
Ne kažem ni da je ideja dobra ni da je loša jer ne mogu da znam, jedino da se napravi neka studija ili neka simulacija. Ali ja da sam na mestu Grada, ne bih smeo da se upustim u takav ekspriment, da Resavska bude samo za JGP.


Inače, što više posmatram Generalštab i njegovu okolinu, to više sam sigurniji da unutar bloka Kompleksa B (gde je kula) treba da se napravi ogromna garaža. Ostaje problematika dolaska i odlaska iz nje, pošto bi to svakako imalo uticaj na okolne ulice. Ali džaba stoji onolika kosturčina poluprazna i neupotrebljiva.
 
Ako idu ka sajmu imaju Kneza Milosa, Svetozara Markovica i Beogradsku, a uzbrdo imaju Kralja Milutina i Beogradsku, u zavisnosti od toga gde su se uputili imaju i Krunsku i Makenzijevu i poprecne im ulice. Sasvim dovoljno prostora. Jedini koji bi tu vise kruzili su ljudi koji bas eto moraju kolima da dodju do zgrade koja se nalazi na bulevaru izmedju 2 coska sa Resavskom i Desanke Maksimovic.
Takodje treba imati u vidu da bi vise ljudi koristilo tramvaj kada bi bio zapravo redovan. Jedan tramvaj kroz Resavsku preveze vise ljudi nego sto kroz ulicu prodje automobila za ceo spic.
 
@Bender Rodriguez @lukander01 @Пантограф

Kralja Milutina, na delu izmežu Nemanjine i Kralja Milana, sa jedne strane ima taksi stanicu, a sa druge strane ima okretnicu A1. Ako bi se ona ostavila kao alternativa Resavskoj (deo kuda idu tramvaji), onda bi morali i taxi i A1 da se sele odatle. Postavlja se pitanje, kuda sa njima?
Drugo, ako bi se to izvelo, onda ne bi mogla da se realizuje ideja koju je prvobitno predložio @Дошљак , da pomenuti deo Kralja Milutina bude iskorišćen za okretnicu (svih ili dela) linija koje trenutno koriste Katićevu ulicu, a oko čega se većina nas složila da je dobra ideja.
Ako se ne bi ništa menjalo u pomunutom delu Kralja Milutina, odnosno situacija ostala kakva jeste, onda bi bio problem da linija A1 koristi svoju traku za okretnicu, jer bi se obe trake u smeru ka Bulevaru kralja Aleksandra koriste od strane vozila, koja bi opet po prelasku raskrsnice sa Kralja Milana, ulivala u jednu traku, pa bi bilo sukoba ko ima pravo na prvenstvo ulaska u jednotračni deo Kralja Milutina.
Treće, kako bi se kontrolisalo ko je stanar Resavske, kako ne bi došlo do zloupotrebe od strane drugih, kao što na gomili mesta po gradu imamo da se trake za skretanja koriste za ubacivanje u traku za pravo (i obrnuti slučaj)? Isto tako, zašto da stanari Resavske ulice postanu povlašćeni, a nadrljaju, figurativno, stanari Kralja Milutina, povećanjem saobraćaja?

@lukander01
Kada bi bilo manje kola na ulici, gradski prevoz bi bio redovniji, pa bi moglo da ga koristi više ljudi. Ali s obzirom na celokupnu situaciju sa gradskim prevozom, teško da će se desiti tako nešto, barem ne u skorije vreme, tako da se eto opet nekako vrtimo u krug, pošto mnogi rezonuju da prvo treba da se gradski prevoz poboljša, pa će onda oni da se odreknu kola (jedan deo) i da počnu da plaćaju kartu (jedan deo)...

@Bender Rodriguez
Jel misliš na onaj ulaz u produžetku ulice koja povezuje Resavsku i Svetozara Markovića, a nalazi se izmežu Manježa i FMU - a?​
 
Drago mi je što se uređuje Sremska mada bi voleo da je više isti kamen i dezen kao u Knezu. Nadam se da će uskoro biti pretvorena i Nušićeva do Dečanske u pešačku jer je to dugo najavljivano.
 
Nušićevoj najpre treba malo drveća i zelenila. Postoje vrste (i drveća i žbunja) koje bi mogle da rastu i opstaju i sa tom ograničenom količnom svetlosti. Kao što neke kućne biljke mogu da opstanu na mestu koje nije direktno na suncu, jer upijaju ono nešto svetlosti odnosno zraka koji se odbijaju o zidove i fasade.

A tu budževinu iz 90ih sumnjam da će ikad ukloniti. Pošto su tu ipak komercijalni objekti, i to zauzeti, popunjeni objekti. A Grad već ima sijaset lokala po centru koji stoje prazni jer ih niko neće (jer su nerealni u zakupninama) i nije mu u interesu da kvari i remeti nešto što radi, privređuje i plaća poreze i račune.
 
I treba postaviti pokretne stubiće da se onemogući ulaženje i parkiranje automobila u njoj već samo dostavnim vozilima i hitnim službama. Da bude isto kao sa Knezom i okolinom. Stubiće postaviti na ovom mestu:
Nušićeva.jpg

desetak metara od početka ulice, kako bi kombiji mogli da uđu u samu ulicu i sklone se sa prometnog toka Dečanske da ne bi smetali dok čekaju spuštanje stubića ili mimoilaženje drugih dostavnih vozila ispred. A i u samoj ulici bi kombijima postalo mnogo lakše i brže da manvrišu jer bi isterivanje automobilčina odande oslobodilo solidnu količinu prostora. I bilo bi mesta i za par parkiranih kombija, i za onaj koji upravo ulazi/izlazi i za žardinjere ili drvored sa strane. Staviti znakove obaveštenja da je Nušićeva zabranjena za saobraćaj i u okolnim saobraćajnicama, da bi vozači na vreme znali da ni ne pokušavaju da uđu i parkiraju u Nušićevoj. Prvih dva meseca posaditi saobraćajne bumbare tu da rasture od kazni svaki privatni auomobil koji izignoriše obaveštenja i signalizaciju, ili pokuša da izvali stubić ili uđe na divljaka. Ili prosto naložiti onim bumbarima koji već stoje u toku dana na uglu Dečanske i Terazijskog tunela i regulišu saobraćaj, da svakih pola sata provere stanje tu na 10 metara od njih i razvale kaznama svakoga ko ne poštuje propise.

Štaviše, sad kad sam guglao sliku Nušićeve naiđoh na ovu najavu njene rekonstrukcije i reorganizacije iz jula 2020 u kojoj je najavljeno isto ovo što sam sad predložio:

Ovaj ulaz u "Čumić" će, posle obnove, dobiti drvored i dekorativno osvetljenje, biće postavljen i parking za bicikliste, a parkiranja u okviru tržnog centra "Čumićevo sokače" neće biti. Ulaz će biti omogućen samo interventnim i dostavnim vozilima iz Dečanske ulice u servisnu traku Nušićeve. Između sadnica lišćara biće moguće postavljanje letnjih bašta. Ulica će biti popločana granitnim pločama. Svetlima će biti naglašen i ulaz u podzemni prolaz, ali i znak Robna kuća "Beograd".
 
Poslednja izmena:
Vrh