Šta je novo?

Pešačke zone

Nasao sam i cuvene plakate koje su stanovnici postavili u zoni radova

file.php

20161105_205334.jpg
 
Prva fotografija
"Udruzenje gradjana Zeleni venac"
Bez potpisa i pecata...
Pitanje je dal to usruzenje uopste postoji.

Druga fotografija, potpisan akter peticije.
Ima gluposti ali ima i opravdanih bojazni, posebno po pitanju funkcionisanja garaze obilicev venac sa samo jednim ulazom iz male i slabo protocne ulice.

I ranije mi je padala na pamet sledeca ideja.
Od zgrade nekadasnjeg Tanjuga do garaze nije veliko rastojanje.
Garaza je zbog svoje visine pogodna iskljucivo za putnicka vozila.
Samim tim, bilo je relativno lako i jeftino odraditi plitki iskop i prilazni tunel ukupne visine samo 2,5m i sirine 6m, koji bi ulazio direktno u garazu na -1 nivou.
Time bi se funkcionalnost garaze duplirala, a pesacka zona bi ostala onakva kakva je i planirana i umanjena za samo 10-15m ulice Toplicin venac, tacnije polovina onog dela uz zgradu nekadasnjeg Tanjuga, gde bi bio ulaz u tunel (garazu).

Naravno da je sada kasno za ovo, ali, na prvu loptu mi deluje kao izvodljivo i relativno jeftino.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ovaj prvi proglas je bas histerican, ali su u pravu po stavki da njih niko nista ne pita.
Sta je sa gradjanima sa Obilicevog Venca koji podrzavaju rekostrukciju pesacke zone?

Nadam se da opet nece ispasti nesto pro- i protiv rezima, jer to sa ovim ne bi trebalo imati veze.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437312#p437312:payrxl0x je napisao(la):
laki72 » Pet Mar 03, 2017 1:47 am[/url]":payrxl0x]...bilo je relativno lako i jeftino odraditi plitki iskop i prilazni tunel ukupne visine samo 2,5m i sirine 6m, koji bi ulazio direktno u garazu na -1 nivou.
Time bi se funkcionalnost garaze duplirala, a pesacka zona bi ostala onakva kakva je i planirana i umanjena za samo 10-15m ulice Toplicin venac, tacnije polovina onog dela uz zgradu nekadasnjeg Tanjuga, gde bi bio ulaz u tunel (garazu).
Laki ovo je genijalno, šteta što se toga nije setio niko od odgovornih.
 
Uzdrma njih deset a ne deset hiljada na ulicama.mali i dalje gradonacelnik.drzava apsurda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437074#p437074:qw0xk4q5 je napisao(la):
stf » 02 Mar 2017 07:52 am[/url]":qw0xk4q5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437024#p437024:qw0xk4q5 je napisao(la):
roger » 01 Мар 2017 09:51 pm[/url]":qw0xk4q5]

Da imam novac da kupim stan u "ekstra zoni" PRVU stvar koju bih tražio je parking
Ово је само последица дислоциране свести и поремећеног система вредности наше средине.

Пробај у Лондону да купиш стан у екстра зони и тражиш паркинг место - а стан платиш пар милиона евра. Једноставно, паркинг места не постоје - крај приче.


@stf
Pričaš besmislice !

Sam si se namestio da ti dokumentujem da pričaš napamet. Naveo si primer Londona koji ima metro, a Beograd ga nema. London je prestonica jedne od najbogatijih evropskih država, a Beograd prestonica evropske države sa afričkim standardom. Stan u ekstra zoni u Londonu nije ispod 4 miliona funti !!! Ti zaista tvrdiš da u ekstra zoni u Londonu, nema dovoljno parking mesta ??? Za one koji tu žive, ima ih sasvim dovoljno, budi siguran.

Jedan od načina da se to omogući je baš primer Londona. Pre desetak godina uvedena je taksa za ulazak vozilima u centar Londona. Ta zona ce zove "Congestion Charging zone" i može se jasno videti na mapi koju prilažem. Ulazak kolima u tu zonu plaća se dnevno oko 10 funti, ali samo za one koji u toj zoni ne žive. Za stanovnike te zone cena je deset puta manja, odnosno oko 1 funte dnevno !!!

O tome ovde pričamo. Parking mesto u centru grada mora biti jeftinije za one koji žive u centru. Da bi imali veću pešačku zonu u centru Beograda, prvo se mora rešiti pitanje saobraćaja i parking mesta u neposrednoj blizini pešačke zone.

Navodim još jedan blistavi primer Londona, a to je dupla crvena linija (!!!)

Dupla crvena označava liniju koja razdvaja kolovoz od trotoara ! Probaj u Londonu da kolima pređeš tu liniju, da se zaustaviš na "par minuta", pa ćeš da vidiš šta će da se desi. Znači sa malo farbe rešio si pitanje razdvajanja kolovoza od trotoara, bez stubića, bez visokih ivičnjaka, bez žardinjera !!!
I ti pričaš o poremećenom sistemu vrednosti !?!

Pogledajte prilog 1
 
Dupla crvena označava liniju koja razdvaja kolovoz od trotoara ! Probaj u Londonu da kolima pređeš tu liniju, da se zaustaviš na "par minuta", pa ćeš da vidiš šta će da se desi. Znači sa malo farbe rešio si pitanje razdvajanja kolovoza od trotoara, bez stubića, bez visokih ivičnjaka, bez žardinjera !!!
I ti pričaš o poremećenom sistemu vrednosti !?!

У Лондону је и пре постојала линија, жута или бела, која је попут саобраћајног знака јасно давала до знања возачима где и докле је њихово место, а штитила пешаке. Неки људи су ми рекли да нама то не треба и да су постојећи прописи довољни.

Код нас тако јасног раздвајања и обезбеђења пешака, никад није било, а узурпације тротоара, заузећа и чак вожња тротоарима и вртним стазама је постала нормална ствар.
 
Гаража на Обилићевом венцу би требало да има привремену употребу до подизања нових гаража на ободу градског језгра које су већ планиране, јер она је заиста велики загађивач и даље, оптеретиће Стару Космајску улицу и спречити претварање најлепшег дела улице Царице Милице у пешачку.Ипак она би пре свих требала док постоји да под најповољнијим условима служи најближим станарима, остали и не би требало да користе гараже у најужем језгру.

Да ли корисници моторних возила икада размишљају да постоје и људи који користе једино и искључиво јавни превоз и у каквим условима се превозе и шта све свакодневно трпе ? И никог не угрожавају нити загађују !И зашто би метро условљавао ширење пешачких улица. Да ли је он удобнији од трамваја и тролејбуса ? Метро је битан, али не као услов за стварање пешачких четврти.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437443#p437443:2kuqif4f je napisao(la):
roger » Fri Mar 03, 2017 9:20 pm[/url]":2kuqif4f] Ti zaista tvrdiš da u ekstra zoni u Londonu, nema dovoljno parking mesta ??? Za one koji tu žive, ima ih sasvim dovoljno, budi siguran.

U pravu si, u tzv ekstra zoni u Londonu ima sasvim dovoljno parking mijesta ALI samo zato sto stanovnici te zone ne pate za parking mjestima

Ranije sam navodio primjer najvece zgrade u centru Londona (Shard) u kojoj je 13 spratova sa stanovima i niko tu nema parking mjesto. Ali stanovnici ne pate zbog toga, jer cijene sve drugo sto su dobili kad su kupili svoj milionski stan.

London je davno donio strategiju da ne siri automobilsku infrastrukturu i da ulaze u javni gradski saobracaj. Zato danas ima velike pjesacke zone, veliki priliv turista, razvijen biciklizam, javni gradski saobracaj, svjetsko je sjediste kapitala i stanovi u centru vrijede pravo bogatstvo.

Beograd se krece upravo u suprotnom smjeru. Prosiruje ulice u gradskom sredistu, gradi garaze, stanovnici centra se iseljavaju a automobili naviru.
 
Kad vec pominjemo London Congestion Zone na ovoj temi, mozda nije lose da se uporedi ova zona sa Beogradom...

Pogledajte prilog 1

Crni krugovi su zeljeznicke stanice = 23 ukupno
Plavi krugovi su metro stanice = 64 ukupno

A kad se ova zona preslika na BG dobije se ovako...



U zoni te velicine, BG ima 6 zeljeznickih stanica od kojih su 2 predvidjene za zatvaranje.
 
Ide mi na .... ta sveprisutna zamena teza.
Niti je poseta turista, niti jak finansijski centar posledica pesacke zone.
Jer da je tako, London to ne bi bio pre 20-30godina, a neki drugi gradovi poput Njijorka, ni dan danas.
I uopste, mistifikacija price sa turistima je presmesna.
Kada napisem Las Vegas, trebali da dodam nesto?

Dakle, nije sporno da mi pravimo i treba da pravimo pesacku zoni u centru grada, kao sto nikome ne pada na pamet da bi i u drugim delovima grada bilo lepo da imamo neku pesacku zonu, naravno manje povrsine, ali to nikome ne pada na pamet (ili pada retkima).

I sve je to sjajno, lepo i krasno...
Samo drugari kao sto se kuca pravi od temelja ka krovu, kao sto drvo raste od korena kakrosnji, tako se i za pesacku zonu moraju pripremiti neki preduslovi.

Necemo saobracaj. Ok, logicno. Ajmo onda garaze za korisnike i stanovnike pesacke zone.
Ne neeee !!!
"Nikako, kolima definitivno nije mesto u centru"
Dobro, nije, ajd onda visokokapacitetni sistemi da se urade, nesto tramvaj, nesto LRT i naravno metro?
"Jesi ti normalan, pa znas koliko to kosta, a mi nemamo tih para.
Uostalom to se dugo gradi, a ovako brzo dobijemo uredjenu pesacku zonu"

Eto, tako izgleda ovaj dijalog, a takvo je i razmisljanje gradskih celnika.
Samo, nek je brzo i da se vidi.
To sto umesto resenja, pravim nove probleme?
Ma koga briga, ispravljace to oni posle nas.
(A oni posle nas, nisu neke druge stranke, vec nasa deca i nasa unucad..)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Људи, колико пута само треба поновити да метро неће смањити број аутомобила на улицама јер онај ко се размазио вожњом колима, никада неће прећи ни на какав метро па да га пушком тераш. Метро ће помоћи људима који користе градски превоз да им се убрза време путовања.

Возачи аутомобила ће остати возачи аутомобила. Они само смишљају изговор за изговором да користе кола. Метро им је тренутно изговор у фулу, али кад се једног дана изгради, брзо ће смислити нови изговор, без бриге.

Е зато треба до те мере отежати коришћење аутомобила јер је то, нарочито у искомпексираној Србији једини начин да одређени број људи промени размишљање. На свест људи у овој средини не вреди рачунати.
 
Изгледа потпуно невероватно, али граница те зоне ограниченог уласка возила у Лондону се готово у потпуности поклапа са зоном у којој би требало да буде ограничен улаз, а касније дозвољен само становницима тих делова Београда. То су углавном најстарији делови Београда у којима има и највише улица са разноврсним и вредним делима архитектуре, вртова, тргова итд. али и најгушће изграђен и највише загађен део града.
 
Čujem da je plan da Carice Milice ostaje otvorena za saobraćaj, od M. Birjuzova će biti jednosmerna. Gračanička takodje ostaje otvorena kao i Ivan begova do Pop Lukine
 
stf":1epptb7v je napisao(la):
Људи, колико пута само треба поновити да метро неће смањити број аутомобила на улицама јер онај ко се размазио вожњом колима, никада неће прећи ни на какав метро па да га пушком тераш. Метро ће помоћи људима који користе градски превоз да им се убрза време путовања.

Возачи аутомобила ће остати возачи аутомобила. Они само смишљају изговор за изговором да користе кола. Метро им је тренутно изговор у фулу, али кад се једног дана изгради, брзо ће смислити нови изговор, без бриге.

Е зато треба до те мере отежати коришћење аутомобила јер је то, нарочито у искомпексираној Србији једини начин да одређени број људи промени размишљање. На свест људи у овој средини не вреди рачунати.
Ili nisi razumeo, ili ne zelis da razumes.
Jasno je da metro nece znacajnije smanjiti ukupan broj vozila na ulici i to amo apsolvirali mnogo puta, uz primere iz sveta, uz realnu pricu da eventualno povecanje standarda gradjana neminovno dovodi i do povecanja broja automobila i njihovog intezivnijeg koriscenja.

Ali metro i drugi visokokapacitetni sistemi javnog prevoza su preduslovi za uvodjenje RESTRIKTIVNIH MERA prema korisnicima automobila.
A zabrana za automobile u centru i sirenje pesacke zone jeste RESTRIKTIVNA MERA.

Dakle, ja pricam samo o redosledu pozeza, kakav je trebao da bude da bi sve 'leglo' kako treba i da kontrasima mogu da se 'zatvore usta'

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Laki, razumem tvoj stav, ali ne verujem da ce se bilo sta promeniti kada se uradi metro. Kad urade, prvu liniju, bice gde je druga, kad urade drugu, bice gde je treca i tako dalje. Na kraju ce se opet doci do iste diskusije, samo ce biti nesto drugo u pitanju. Voleo bih da nije tako...
 
Po prirodi sam optimista ali ne verujem da ćemo ovu sliku u skorije vreme snimiti u zoni grada Beograda. Metro je za sada naučna fantastika za nas Beograđane.

 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437563#p437563:1dzu8jff je napisao(la):
laki72 » 04 Мар 2017 07:35 pm[/url]":1dzu8jff]
stf":1dzu8jff je napisao(la):
Ili nisi razumeo, ili ne zelis da razumes.
Jasno je da metro nece znacajnije smanjiti ukupan broj vozila na ulici i to amo apsolvirali mnogo puta, uz primere iz sveta, uz realnu pricu da eventualno povecanje standarda gradjana neminovno dovodi i do povecanja broja automobila i njihovog intezivnijeg koriscenja.

Ali metro i drugi visokokapacitetni sistemi javnog prevoza su preduslovi za uvodjenje RESTRIKTIVNIH MERA prema korisnicima automobila.
A zabrana za automobile u centru i sirenje pesacke zone jeste RESTRIKTIVNA MERA.

Dakle, ja pricam samo o redosledu pozeza, kakav je trebao da bude da bi sve 'leglo' kako treba i da kontrasima mogu da se 'zatvore usta'

Нема Лаки ту шта да се разуме, а објаснио сам и зашто, али да поновим:

1. Људи и центру града немају ама баш никакве потребе за колима. Најчешћи разлог, "одвожење мале деце у обданиште или школу", бебе у амбуланту" и слично не стоје јер су све потребне институције за те изговоре на пар минута хода.
2. Други разлог је одлазак на посао у други део града. Е па за то постоји јавни превоз, неће им длака са главе пасти да уђу у аутобус. Е, за тако нешто треба метро, АЛИ ... као што понових, планиране метро станице и данашње станице јавног превоза су на идентичним местима, даклем метро не залазу у саму пешачку зону па да је предуслов да се она прави. Метро је и планиран на ободу те зоне, као што је данас аутобуски и тролејбуски превоз.
3. За повремени одлазак на викенд у други град, Златибор, Коп или слично постоје рента кар агенције.

Живети у центру града има много предности, али има и своје мане. АКо живиш у центру града у екстра зони где имаш апсолутно све на пар минута хода и само немаш паркинг место ... ако тако нешто некоме не одговара, он једноставно није за центар града и треба да потражи стан на месту које му више одговара. Просто је.
 
Ni "institut za majku i dete" ni "decja klinika tirsova" nisu na par minuta hoda, a u periodu od 20h do 07h to su jedinne ustanove gde mozete eventualno odvesti bebu, dete ako ima zdravstvenih problema.
Takodje, mnoge druge destinacije NISU na par minuta hoda, ali Ok i ne moraju biti.
Mora postojati alternativa.

Ja tvrdim da se potpuno pogresno realizuje ideja o sirenju pesacke zone, a ne da je sama ideja pogresna.

Svako ko misli da su Bakocevic, Covic, Djindjic, Djilas ili bilo koji drugi gradonacelnik i ekipa iz grada bili glupi ili da nisu imali love za granitne ploce je u velikoj zabludi.
Oni nisu sirili zonu zato sto nije bilo uslova za to, a nazalost nema ih ni danas.
Samosto su oni za razliku od ovih danas tezili rasterecenju te centralne zone, gradeci na primer garazu u pionirskom parku.

A koliko je naopako i povrsno razmisljanje danas dokaz je i to da upravo povecavamo kapacitet garaze koja je u pesackoj zoni, pri tom joj smanjujuci ulazne i izlazne kapacitete.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=437573#p437573:hmlobt08 je napisao(la):
roger » 04 Mar 2017, 21:06[/url]":hmlobt08]Po prirodi sam optimista ali ne verujem da ćemo ovu sliku u skorije vreme snimiti u zoni grada Beograda. Metro je za sada naučna fantastika za nas Beograđane.


file.php

Eh, ova slika je bila vidjana u BG osamdesetih kada se gradio vracarski tunel krticom, sa tehnologijom kojom su madjari radili tunele za metro u Budimpesti.

Nego sada kad spominjete pesacku zonu u gradi i sl. sve vise mi ima smisla ona linija metroa pored brankovog mosta, pa preko trga na dalje. Tako se zaista pokriva najgusci deo pesackog saobracaja: Kosancicev venac, crveni petao i ceo kraj oko Tanjuga, kao i naravno sama knez Mihajlova, Trg i trg Nikole Pasica. Varijantom preko SA i Terazija se poktiva samo Terazije i trg Nikole Pasica dok prakticno ceo pesacki centar ostaje nepokriven tako bitnim javnim prevozom. Naravno to je u varijanti samo sa jednom linijom.
 
Vrh