A šta mislite, drugari, o sledećoj varijanti: da se tramvajske šine ponovo ’’provuku’’ kroz ono parče Bulevara Kralja Aleksandra, od Crkve Sv. Marka pa pored Narodne skupštine, gde su već bile pre WW2?
Sa tom razlikom što bi dalje nastavila singl pruga kroz Dečansku, pravo pored Doma omladine i bioskopa ’’Balkan’’, pa pored Doma Vojske skretala levo na Trg Republike i Kolarčevom izbijala na Terazije. Od Igumanove palate opet bi bila dupla, jer bi dotle dolazila pruga iz pravca Slavije i odatle skretala desno, prema zgradi Narodne skupštine (od koje bi opet bila dupla, u Bulevaru Kralja Aleksandra). Dupla pruga bi od Igumanove palate vodila pravo, kroz Kralja Aleksandra, sve do Slavije. Ovakvom prugom bi se omogućilo da tramvaj prođe svojim istorijskim trasama, kroz centar BG-a, a uz put bi omogućio i nekoliko izmena:
1. Ukudanje trase kroz Beogradsku ulicu (uz eventualno ostavljanje pruge, kao nekakve rezervne trase, ako nastane kvar kroz Kralja Milana ili ako se tu budu izvodili nekakvi radovi), tako što bi se trase postojećih tramvajskih linija prerasporedile na skretanje u Resavsku (pravac kroz Nemanjinu) i trasu pored Narodne skupštine (pravac kroz Kralja Milana);
2. Uvođenje novih tramvajskih linija, npr. ekspresne linije, koje bi vodile iz Ustaničke, Ruzveltove ili od Beka i preko kraljice Marije (koja bi se mogla nazvati linijom br. 1) do Slavije, odakle bi se kružno vraćale istom trasom; tako bi mogla da se tom trasom otvori i neka ’’turistička’’ linija, sa starim tramvajskim vozilima (’’Čičicom’’ i slično);
3. Skraćivanje trolejbuskog saobraćaja do Slavije, odakle bi se linije vraćale na Crveni krst i gde već idu, zbog čega ne bi morala dodatno da se saobraćajem opterećuje Francuska ulica, niti da se pravi nova okretnica u Dunavskoj ulici.
Naravno, kroz Terazije i Kralja Milana išli bi samo tramvaji i pešaci, zbog čega bi moglo da se razmisli da se na Terazijama vrati i replika stare, prelepe fontane, jer bi bilo dovoljno mesta.
U temi o tramvajima izneću i moje mišljenje da je neophodno da se uvede još jedna tramvajska linija: ona za Bežanijsku Kosu.
Sa tom razlikom što bi dalje nastavila singl pruga kroz Dečansku, pravo pored Doma omladine i bioskopa ’’Balkan’’, pa pored Doma Vojske skretala levo na Trg Republike i Kolarčevom izbijala na Terazije. Od Igumanove palate opet bi bila dupla, jer bi dotle dolazila pruga iz pravca Slavije i odatle skretala desno, prema zgradi Narodne skupštine (od koje bi opet bila dupla, u Bulevaru Kralja Aleksandra). Dupla pruga bi od Igumanove palate vodila pravo, kroz Kralja Aleksandra, sve do Slavije. Ovakvom prugom bi se omogućilo da tramvaj prođe svojim istorijskim trasama, kroz centar BG-a, a uz put bi omogućio i nekoliko izmena:
1. Ukudanje trase kroz Beogradsku ulicu (uz eventualno ostavljanje pruge, kao nekakve rezervne trase, ako nastane kvar kroz Kralja Milana ili ako se tu budu izvodili nekakvi radovi), tako što bi se trase postojećih tramvajskih linija prerasporedile na skretanje u Resavsku (pravac kroz Nemanjinu) i trasu pored Narodne skupštine (pravac kroz Kralja Milana);
2. Uvođenje novih tramvajskih linija, npr. ekspresne linije, koje bi vodile iz Ustaničke, Ruzveltove ili od Beka i preko kraljice Marije (koja bi se mogla nazvati linijom br. 1) do Slavije, odakle bi se kružno vraćale istom trasom; tako bi mogla da se tom trasom otvori i neka ’’turistička’’ linija, sa starim tramvajskim vozilima (’’Čičicom’’ i slično);
3. Skraćivanje trolejbuskog saobraćaja do Slavije, odakle bi se linije vraćale na Crveni krst i gde već idu, zbog čega ne bi morala dodatno da se saobraćajem opterećuje Francuska ulica, niti da se pravi nova okretnica u Dunavskoj ulici.
Naravno, kroz Terazije i Kralja Milana išli bi samo tramvaji i pešaci, zbog čega bi moglo da se razmisli da se na Terazijama vrati i replika stare, prelepe fontane, jer bi bilo dovoljno mesta.
U temi o tramvajima izneću i moje mišljenje da je neophodno da se uvede još jedna tramvajska linija: ona za Bežanijsku Kosu.