Šta je novo?

Pešačke zone

Da ste zivi i zdtavi to ima vec par godina i na drugim lokacijama ima ivicnjak na ivicnjak kacio u temi ogradice stubivi mobilijar
 
Негде близу Каленића има у једној улици ивичњак на ивичњаку између травњака и јако узаног тротоара, веома иритантно.
 
Први пут за викенд прошао новим делом пешачке зоне око Црвеног петла. Први утисак - као да је одувек изгледало овако. Баш ми је легло то парче пешачке зоне.
 
Sad ću izazvati salve nezadovoljstva i gađanje trulim paradjzom, ali ogromno drveće samo guši prostor. I ja sam prvi put od renoviranja prošao pored Pevca za vikend (sunačan dan) i prostor je napokon prodisao. Drveće treba održavati (orezivati) na nekoj normalnoj veličini, a bašte kafića i trafike proterati sa trotoara i pločnika, jer gde su bašte tu su i suncobrani i eto opet jedenja prostora. Eventualno samo jedan red stolova uz lokal mi je prihvatljivo.

Pretprošli vikend sam bio u Minhenu, a prošli u Beču i kada gradovi imaju lepe fasade (sređene) nedostatak zelenila se uopšte ne primećuje na velikim trgovima i pešačkim zonama.
 
Сађене су својевремено погрешне врсте дрвећа. На оваквим просторима се не саде шумовите врсте. Требали су да посеку сво старо дрвеће код Певца и посаде ново, одговарајуће.
 
Ја рецимо нисам за потпуно протеривање башти кафића и трафика са тротоара. То ми даје живост граду, не претвара га у музеј лепих фасада, кроз који само прођеш. Наравно, треба у свему наћи меру и укус, и када је величина простора који се заузима и када је у питању изглед.
 
У Булевару се рецимо масовно враћају киосци...мислим да је глупо..има толико празних локала...чему?
 
Prolazim svaki dan tuda i sve vise mislim da bi cesma (bez koke na vrhu, naravno) bolje legla kod Hrama, ispred levo/desno. A na njenom mestu kod Pevca drvo u onoj vecoj zardinjeri.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=382254#p382254:ktahxna5 je napisao(la):
astrodule » Wed Apr 20, 2016 10:28 am[/url]":ktahxna5]Sad ću izazvati salve nezadovoljstva i gađanje trulim paradjzom, ali ogromno drveće samo guši prostor. I ja sam prvi put od renoviranja prošao pored Pevca za vikend (sunačan dan) i prostor je napokon prodisao. Drveće treba održavati (orezivati) na nekoj normalnoj veličini, a bašte kafića i trafike proterati sa trotoara i pločnika, jer gde su bašte tu su i suncobrani i eto opet jedenja prostora. Eventualno samo jedan red stolova uz lokal mi je prihvatljivo.

Pretprošli vikend sam bio u Minhenu, a prošli u Beču i kada gradovi imaju lepe fasade (sređene) nedostatak zelenila se uopšte ne primećuje na velikim trgovima i pešačkim zonama.

od mene imas truli aradajz. Nikako se ne slazem sa tom izjavom, naravno da treba izabrati pravu vrstu za pojedini prostor, ali nikako se ne moze reci da drvece gusi prostor. Sto vece drvece, veca hladovina i lep izgled zelenila. Sa drugim delom tvog posta oko kafica se slazem
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=382271#p382271:w3152jmx je napisao(la):
Barkley » Today, 11:32[/url]":w3152jmx]Ја рецимо нисам за потпуно протеривање башти кафића и трафика са тротоара. То ми даје живост граду, не претвара га у музеј лепих фасада, кроз који само прођеш. Наравно, треба у свему наћи меру и укус, и када је величина простора који се заузима и када је у питању изглед.

Aj da se nađemo na tome da bašte ne smeju da zauzmu više od 1/4 širine pešačkog dela. Da li možda postoji tako neki propis?
 
Svima bastama je odredjeno koliko mogu da zauzmu i moraju da imaju papir i da plate to zauzece
Svi zauzimaju vise niko ne kontrolise ne kaznjava moze im se
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=382363#p382363:3ghnm1ts je napisao(la):
astrodule » 20 Apr 2016 07:19 pm[/url]":3ghnm1ts]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=382271#p382271:3ghnm1ts je napisao(la):
Barkley » Today, 11:32[/url]":3ghnm1ts]Ја рецимо нисам за потпуно протеривање башти кафића и трафика са тротоара. То ми даје живост граду, не претвара га у музеј лепих фасада, кроз који само прођеш. Наравно, треба у свему наћи меру и укус, и када је величина простора који се заузима и када је у питању изглед.

Aj da se nađemo na tome da bašte ne smeju da zauzmu više od 1/4 širine pešačkog dela. Da li možda postoji tako neki propis?


Додаш још један сто и имамо договор. :)

Нисам стручан за то, па да сад расправљам о детаљима, али мислим да би проценат заузећа тротоара требао да зависи од конкретне ситуације. Тамо где је неко проширење, вероватно моће и већи део да се заузме, а понегде је и 25% пуно. Ето, чини ми се да код певца има довољно простора иза фонтане, ко зна колико би то било када би се изразило у процентима. Свиђа ми се како сада изгледа Његошева, по мени права мера односа пролаза и башти. Опет, негативан пример је део Кнеза од ресторана Боград (ако не грешим) до ресторана Снежана, где ако идеш десном страном улице ка Калишу, једва можеш да заобиђеш неког, а од столова не можеш ни да пређеш на другу страну.
 
Ja jesam za slobodnije trgove i platoe u smislu previse zelenila.

Medjutim mi polako ulazimo u promenu klime koja sve vise ide ka mediteranskoj pa i tropskoj u periodu od bar 3 meseca godisnje. Tada je go beton nepodnosljiv, pa zelenilo pomaze da bude bolja mikroklima.
 
Слажем се да заузеће није нешто што је лако дефинисати у процентима. Можда би могло и у процентима али да се онда дефинишу и "пешачки коридори". Нпр немогуће је применити логику о процентуалном заузећу на Кнез Михајлову која је коридор и бочне улице у које обично скрећу потенцијални гости кафића и ту би се буквално могли провући између столова док је Кнез Михајлова и овако узана.
 
Што се тиче плана "велике пешачке зоне", хтео бих да напоменем.

Потпуно је погрешно са студентског трга одаљавати јавни превоз, а приближавати паркиралиште. Јавни превоз у Васиној је део најстаријег развојног правца Београда, уз прву трамвајску линију Калемегдан - Славија, "Опленачког радијалног правца развоја". Паралено са Кнез Михајловом мора постојати јавни превоз све до Калемегдана.

Осим Опленачког, постоје Цариградски (ка Гродској) и Посавски као најстарији развојни правци. Између два светска рата се развијали Земунски и Панчевачки, а захваљујући Ћири од 1928, Обреновачки је доживео велики развој. Савско блоковски и Бановобрдски правац су доживели већи развој тек доласком трамваја, али да не ширим, сматрам да је уместо пешачких пола километра квадратних, у којима се губи оријентација, требало пешачко-трамвајске, или макар пешачко-тролејбуске улице ширити на овим правцима,
1) до Храма Светог Саве,
2) Балканска + Сарајевска,
3) Светогорска+Илије Гарашанина
4) Нека улица ка Дорћолу

Јако важно, ако би појму Железничка станица Београд центар уопште хтели дати смисао, пешачка зона мора до Прокопа, без степеница, без горе-доле у клисуру, без рампи са успоном преко 6%.

Иако је био планиран трамвај, ипак сам више за тролејбус, због могућности да преко Париске и Поп Лукине изађе на Бранков мост. На теми о тролејбусима писао детаљније, жуто су предложене тролејбуске линије, подебљано у жутим тракама. Ако баш желе да се споји Студентски трг као пешачки, онда нека направе подземну тролејбуску станицу. Ово је јако важно, јер ће ширење пешачке зоне пореметити јавни саобраћај у улицама где аутобус и аутомобил деле исту траку, а аутомобил ће ионако заглавити, и не требаму повећавати простор. У тим случајевима, аутомобилирање постаје већи хорор, простор се више девастира, и нико није на добитку.
2l8g046.jpg


А гараже направити далеко, на ободу садашњих паркинг зона: Сајам, Аутокоманда, Прокоп, Сава центар, Панчевачки мост.
 
Iskreno sam ocekivao da ce natempirati zavrsetak pred izbore, ali demantovali su me. :)
Da li se neko seca, da li je pominjan neki rok?
 
Meni se čini da je neko po forumu spominjao avgust, ako nisam pomešao sa nekim drugim radovima.

Možemo da se ponadamo da će neke novine preneti ovo odavde, da su započeti radovi i potom svi radnici i mehanizacija nestali.
 
Besmisleno je da se radovi ovako razvlace u sred proleca i leta kada je najvise pesaka i turista. Jedino ako se ceka granit, ali u tom slucaju su mogli bolje da planiraju pocetak radova.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=382662#p382662:1hfhgi0d je napisao(la):
VeniVidiVici » 22 Apr 2016 05:06 pm[/url]":1hfhgi0d]Zmaj Jovina ulica danas.

Змај Јовина улица јуче, данас, сутра. :)
 
Danas sam video da se napokon radi trotoar kod trolejbuskog stajalista kod Londona u Kneza Milosa.
 
Vrh