Šta je novo?

Pešačke zone

Naravno, postoji i ta ideja.
Nego mi je to bio nekako preveliki zalogaj posto je ulica 2+2, lakse je zatvoriti za privatna vozila 1+1 ulice :)
 
Evo I plan koji je delimicno realizovan u bloku izmedju Slavije i Parka manjez, u resenju se takodje vidi pesacka zona od Slavije ka Kalemegdanu i od Slavije ka Hramu svetog Save .

b2e6f2c63028.png
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381146#p381146:j1w0e17w je napisao(la):
mekbejn » Čet Apr 14, 2016 1:46 pm[/url]":j1w0e17w]Naravno, postoji i ta ideja.
Nego mi je to bio nekako preveliki zalogaj posto je ulica 2+2, lakse je zatvoriti za privatna vozila 1+1 ulice :)
ma nije , mislim postoji sva neophodna infrastruktura za to, za razliku od vasine koja nema jos garazu ispod studentskog trga cije nepostojanje koci da se ova ulica zatvori za saobracaj po razmisljanju gradskih vlasti, Kralja Milana ima cak 4 Garaze Javne Garaze u neposrednoj blizini, Pionirski Park koji je polu prazan u vecini slucajeva, Zeleni venac, Masarikova i Slavija, lepo se zatvori ta ulica pa neka ljudi parkiraju pa tramvajem od Slavije do kalemegdana pa dalje neka skrene u Parisku ka Karadjordjevoj ulici i Sava Mali ili neka voze Bicikl , A pri tome ova ulica ima sve predispozicije spaja toliko parkova i trgova i znamenitosti da ce kad tad da to i postane :D
 
Mislim treba da bude skupo otici kolima u centar i da se vise isplati da presednu u uzem centru na Tramvaj, Bg Voz , Trolu ili u krajnjem Slucaju autobusom do centra, da se razumemo Kralja Milana I nije neka toliko vazna Saobracajnica kao Kneza Milosa pa da kad je zatvoris da je opsti kolaps u gradu kad se zatvori :) i onako ce Njegosevu da pretvore u pesacku zonu tako da zatvaranjem Kralja Milana dobijamo ogromnu pesacku zonu i nismo ograniceni na Knez Mihajlovu vec moze da se bira , takva pesacka zona je i u Nici isto napravljena a nista spektakularnu infrastrukturu nema naspram Beograda, cak i autput ide iznad grada i pesacke zone koliko je natrpana .
 
Najlogicnija ruta tramvaja je od Slavije preko Terazija. Potrebno je resiti Zeleni venac tako da se obezbedi skretanje u Kraljice Natalije iz Brankove da bi se zatvorila Prizrenska. Ili ostaviti jednu traku da spaja Prizrensku i Balkansku? Mada u oba slucaja treba resiti Zelenjak. Sve ostalo je boza, Kralja Milana moze koliko sad da se pretvori u pesacku, iskustvo sve cesceg zatvaranja te ulice je pokazalo da apsolutno nikakve zastoje i probleme ne izaziva, uz obezbedjivanje javnog prevoza, naravno.
 
Stabla fale ispred pokojnog bioskopa jadran ta bahatost je prijavljena
Inace gornji crtez je naravno radio brana jovin
 
Да би Краља Милана била претворена у пешачку зону, сматрам да је неопходно да метро линија бр. 2 у центру буде релизована као по студији "Ежиса", са станицама Славија, Лондон и Трг републике, а можда и Теразије уз то - нема везе што је мало растојање, у централним зонама је то оправдано. Пандан је главна бечка трговачка улица Маријахилфер штрасе, која је недавно постала пешачка зона, а испод ње иде метро линија У3, са станицама на изузетно малом растојању.

Друга варијанта је да се иде на "Јовинов" план и трасу М2 Славија - Скупштина - Трг републике - Калемегдан. И тада може пешачка Краља Милана. У сваком другом случају, неопходно је да Краља Милана буде трамвајско-пешачка улица, јер је незамисливо да се укине јавни превоз између Славије и Теразија/Трга републике.

По мени, аутомобилски саобраћај у тој улици треба да се укине - одмах.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381150#p381150:4ug8ifks je napisao(la):
KartmenBG » 14 Apr 2016 01:05 pm[/url]":4ug8ifks]Mislim treba da bude skupo otici kolima u centar i da se vise isplati da presednu u uzem centru na Tramvaj, Bg Voz , Trolu ili u krajnjem Slucaju autobusom do centra, da se razumemo Kralja Milana I nije neka toliko vazna Saobracajnica kao Kneza Milosa pa da kad je zatvoris da je opsti kolaps u gradu kad se zatvori :) i onako ce Njegosevu da pretvore u pesacku zonu tako da zatvaranjem Kralja Milana dobijamo ogromnu pesacku zonu i nismo ograniceni na Knez Mihajlovu vec moze da se bira , takva pesacka zona je i u Nici isto napravljena a nista spektakularnu infrastrukturu nema naspram Beograda, cak i autput ide iznad grada i pesacke zone koliko je natrpana .

Da li vozis kola da bi zeleo da se prilaz centru Beograda naplacuje?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381228#p381228:1fshj0st je napisao(la):
spatiotecte » Čet Apr 14, 2016 10:26 pm[/url]":1fshj0st]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381150#p381150:1fshj0st je napisao(la):
KartmenBG » 14 Apr 2016 01:05 pm[/url]":1fshj0st]Mislim treba da bude skupo otici kolima u centar i da se vise isplati da presednu u uzem centru na Tramvaj, Bg Voz , Trolu ili u krajnjem Slucaju autobusom do centra, da se razumemo Kralja Milana I nije neka toliko vazna Saobracajnica kao Kneza Milosa pa da kad je zatvoris da je opsti kolaps u gradu kad se zatvori :) i onako ce Njegosevu da pretvore u pesacku zonu tako da zatvaranjem Kralja Milana dobijamo ogromnu pesacku zonu i nismo ograniceni na Knez Mihajlovu vec moze da se bira , takva pesacka zona je i u Nici isto napravljena a nista spektakularnu infrastrukturu nema naspram Beograda, cak i autput ide iznad grada i pesacke zone koliko je natrpana .

Da li vozis kola da bi zeleo da se prilaz centru Beograda naplacuje?

ko je uopste pomenuo placanje prilaza centru , sve jedno je da li ces platiti gorivo kolima ili platiti kartu do centra, poenta je da bi na prvom mestu u saobracajnoj hijerarhiji gde je na vrhu Pesak pa biciklista pa javni prevoz a na zadnjem mestu automobil :) centar grada mora biti pesacki ipak je to humanije po grad i po gradjane :)
 
Ma slazem se ja sa tim da bude centar grada pesacki ali da bas imamo 3 kilometra dugacku pesacku zonu ne znam da li mnogo veci i bogatiji gradovi od Beograda imaju tako nesto, i da li je to uopste potrebno.
 
Vozd da nije cesama trebala u drugu temu gdje je nestalo kamenje od cesme sta kazu u zavodu za zastitu spomenika
 
Moжда не Краља Милана, али могли би Теразије од Кнеза Милоша да претворимо у пешачку зону.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381267#p381267:225c55qk je napisao(la):
Дошљак » Thu Apr 14, 2016 11:35 pm[/url]":225c55qk]Теразије од Кнеза Милоша
?
 
Моја грешка, мислио сам на Краља Милана од раскрснице са Кнеза Милоша, па даље преко Теразија све до Трга републике и Трга Николе Пашића да буде Пешачка зона. Мада се мени највише свиђа она идеја о пешачком кругу двојке, са добром мрежом метроа.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381239#p381239:2two779i je napisao(la):
spatiotecte » Čet Apr 14, 2016 11:17 pm[/url]":2two779i]Ma slazem se ja sa tim da bude centar grada pesacki ali da bas imamo 3 kilometra dugacku pesacku zonu ne znam da li mnogo veci i bogatiji gradovi od Beograda imaju tako nesto, i da li je to uopste potrebno.

pa pazi nije upitanju bogatstvo grada vec primena pozitivnih navika kod njegovih gradjana i da li su spremni na to ili ne , vlazni snovi o metrou ce jos duze vreme ostati samo to , velika neiskoriscenost kapaciteta gradske zeleznice jos neko vreme moze da bude veliki resurs u domenu javnog gradskog saobracaja s obzirom kad bi bilo bolje povezano sa stanicama i sminkanje stanica sa dodatnim sadrzajima tipa (park and ride) razvijanje zona oko gradskih zeleznickih stanica i stajalista redovno odrzavanje garnitura i naravno dobar marketing cele te price kako bi se gradjani upoznali sa tim kako funkcionise. povezivanjem tramvaja koji bi isli kroz Kralja Milana sa glavnom Zeleznickom (kroz koju se moze sprovesti neka nova BG voz linija) sa Vukovim spomenikom i Karadjordjevim parkom vec povenzana , ideja koja moze da uspe :) a realnija je od gradnje metroa i cekanja da tek nasi unuci vide kako bi to moglo sve da izgleda.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=381267#p381267:361wco8k je napisao(la):
Дошљак » Pet Apr 15, 2016 12:35 am[/url]":361wco8k]Moжда не Краља Милана, али могли би Теразије од Кнеза Милоша да претворимо у пешачку зону.

da i koja je poenta da ostavis parce izmedju Resavske i Kneza Milosa? kad je zabranjeno skretanje iz Kralja Milana u Kneza Milosa a isto tako koja je poenta drzati deo izmedju Resavske u i Svetozara Markovica kad je zabranjeno Ulaziti iz Kralja Milana i u Resavsku ? nije to dzabe napravljeno praviti slepu Ulicu od Kralja Milana je glupost .ili sve ili nista :)
 
Укинути забрану у одобрити скретање из Краља Милана у Кнеза Милоша када је семафор зелен за Краља Милана, пошто имамо нову ситуацију, тј. Т раскрсницу. За Ресавску оставити забрану скретања. И дозволити скретање из Кнеза Милоша у булевар Краља Александра.
 
Saobracaj u ulici ne vidim uvek kao nekakavo nuzno zlo, jer unosi odredjenu "urbanu" dinamiku, koja nije ista kao kada je pesacka zona, ni u kom dobu noci i dana nije prazno, recimo. Kolovoz, ivicnjaci, trotoari sadrze u sebi odredjenu estetiku, pa i simboliku, duz Kralja Milana je to najbolje ukopljeno, jedno od mesta gde imas osecaj da si u pravoj evropskoj metropoli.
 
Слаже се у потпуности са Драгчетом.
 
Краља Милана је улица у којој је урбана симбиоза свих видова саобраћаја најсавршеније постигнута.
 
Dragce u epizodi Smrt pesackim zonama - sloboda automobilima! Iskreno, tesko mi je da shvatim da se neko u danasnje vreme frapantnog broja automobila i njihovog agresivnog zauzimanja svakog iole slobodnog prostora (npr. pretvaranje travnjaka u parkinge - pogledajte samo na NBG koliko je tih slucajeva u svega nekoliko godina, u centru su sve ulice zatrpane parkiranim autima), protivi formiranju pesackih zona i to u najstrozem centru prestonice. Barem centar sa svojim monumentalim zgradama i institucijama zasluzuje pesacke zone, a ne tutanjavu, sirene i alarme non stop.
 
Može sve da se pretvori u pešačke zone, ali pre toga treba praviti podzemne parkinge u centru i šire, kao i ukopavanje saobraćaja. Ne treba mnogo pameti, samo treba obići veće evropske gradove. Skoro svaki grad ima dosta ukopanih saobraćajnica, dok Beograd ima samo Terazijski tunel koji i nije mnogo doprineo širenju pešačkih zona.

Na žalost, većina Srba je od inostranstva videla samo Grčku, pa se zato ne buni mnogo kada gradski oci nešto najave.
 
@Sreda Pa malo je preterano reci da je to moj stav, govorim konkretno o ulici Kralja Milana. Slazem se da treba biti sto manje automobila, a ne da zauzimaju sto vise prostora bilo gde u gradu, no pre svega toga treba uvesti red sto se saobracaja i prakiranja tice generalno. Eto, bas kao na primeru ul. Kralja Milana ako treba. To sto ne zelimo automobile i haos nije tako uzajamno povezano sa odlukom da jedna ulica postane pesacka zona, da tako kazem, treba da postoji vise razloga za tu veliku transformaciju, pogotovu ako pricamo o Terazijama.

Od Trga Republike do Kalemegdana mi je logicno da sve bude pesacka zona, za Terazije nisam siguran. Moze smanjiti sirinu i broj traka na kolovozu np, mada ni to nije preko potrebno posto pesaci vec imaju dosta prostora za kretanje.
 
Vrh