Šta je novo?

Pešačke zone

Primer kako bi mogle da se urade sporedne ulice oko pesacke zone ili sire,
samo sa sirim trotoarima, u zavisnosti od sirine ulice.
Ovo je, da tako kazem, najjednostavnija, ne preskupa i ne tako teska za izvodjenje - varijanta (guglao sam), koja ima odgovarajuci estetski efekat za stari grad.

IMG_4191.jpg
 
A sad zamisli ovu ulicu sa nizom automobila celom dužinom.

Moje mišljenje je da dok se ne nađu mesta za sve automobile u tom pojasu (u garažama), ne vredi trošiti novce na ovakve stvari.

Ceo stari deo Zemuna može da bude ovakav, ali džaba kada ima automobila previše. Pre se govorilo o garaži ispod onog parka gde je okretnica 88-ice, ali se ta garaža više ne spominje u Vesićevim najavama.
 
Pa sad, da ne izmisljamo toplu vodu sto se regulacija parkiranja tice. Jasno je da to nije tako jednostavno, jer je problem "civilizacijski".

Ultimativni nacin da se centar oslobodi gomile automobila je onaj dugorocni:

- vise garaza. ok
- odustajanje od automobila kao prevoznog sredstva
- manje stanova, objekata sa namenom stanovanja
- dvosmerne ulice koje postaju jednosmerne (druga linija za parkiranje)
- iznajmljivanje i kupovina stanova u centru da unapred podrazumeva losu ili nikakvu mogucnost za parkiranje na ulici.
- metro i drugi alternativni nacini prevoza (bicikli, mini busevi...)

Najvecu guzvu, pak, ne prave stanari, vec oni koji dolaze u centar sa strane, tako da bi izgradnja metroa bila pola resenog problema.
 
Po modernim propisima (dakle zakonski propisanim obavezama) sve nove stambene zgrade koje su počele da se grade posle ne znam tačno koje godine, ali negde oko sredine 2000ih, morale su da imaju po 2 parking mesta po stanu. E sad, fala bogu pa Srbi i tu nađu način da izvrdaju sistem tako što naprave garažu a u njoj montažne parkinge sa dovoljno mesta. I kad dođe inspektor, on ubeleži da je sve na broju, a kad on ode oni lepo demontiraju to i prepolove broj parking mesta. Drugi način je ucrtavanje parking mesta tako da ih sve skupa ima dovoljan broj al zato u njih ne može ni da se uđe. A tu je i treći način, dobro staro podmićivanje nadležnih da uopšte ni ne vrše kontrolu. Potvrđena priča od strane profesora koji predaje, između ostalog, i parkiranje na Saobraćajnom fakultetu.

Stoga nije ni čudo što mnogi stanari besne zbog parkinga. Pogotovu što plaćaju trista k palaca a ne dobijaju apsolutno ništa. Evo juče sam baš imao priliku da po drugi put gledam prijatelja kako mahnito stražari i trči oko jedne raskrsnice gledajući koje će mesto da se oslobodi u nekoj ulici pa da javi svojim rođacima (koji pristižu) da dođu tu da se parkiraju dok je slobodno. Sad, za mene je to malo previše cimanja i nerviranja, a i ne slažem se sa tom njegovom politikom zauzimanja parking mesta, jer nema zakonsko a ni moralno pravo da to radi. Ali razumem ga do neke mere. Ljudi polako postaju očajni. Plaćaš brojne otimačine da bi se svakog dana vrteo u krug pola sata tražeći mesto da ostaviš auto. Zato što nesposobne službe neće da rade svoj posao. Počev od inspektora koji kontrolišu novu gradnju pa sve do političara koji 50 faking godina ne mogu da naprave metro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491610#p491610:ocd1968q je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Nov 2017, 12:42[/url]":ocd1968q]Po modernim propisima (dakle zakonski propisanim obavezama) sve nove stambene zgrade koje su počele da se grade posle ne znam tačno koje godine, ali negde oko sredine 2000ih, morale su da imaju po 2 parking mesta po stanu. E sad, fala bogu pa Srbi i tu nađu način da izvrdaju sistem tako što naprave garažu a u njoj montažne parkinge sa dovoljno mesta. I kad dođe inspektor, on ubeleži da je sve na broju, a kad on ode oni lepo demontiraju to i prepolove broj parking mesta. Drugi način je ucrtavanje parking mesta tako da ih sve skupa ima dovoljan broj al zato u njih ne može ni da se uđe. A tu je i dobri stari treći način podmićivanja nadležnih da uopšte ni ne vrše kontrolu.

Nije 2, vec 1.1 pm. Nikad nije bilo 2.
 
Edit: u pravu si, jeste 1.1, sad sam se i ja setio.

Mada mislim da je i to premalo. Pogotovu imajući u vidu koliki je odnos tih novih zgrada i starih koje nemaju nikakav prostor za parking.
 
Milance je upravu to znaci da svaki stan ima parking mjesto i da na recimo 14 p mjesta stanara imas 2 mjesta za goste recimo investitor koji pravi zgradu kod mene u kraju ima 13 stanova 8 je rijesio klackalicom a ostalih 5 klasicno plus u okviru parcele ce imati 3 parking mjesta
Stan prodaje zajedno sa mjestom nemoze odvojeno
Sto se tice problema sa parkingom krivi su svi pomalo naravno nadleezni po najvise
U dobrom djelu dvorista blokova koja cesto izgledaju kao da je atomska bomba pala mogle bi da se urade spratne garaze lako montazne .Ima masa ne dovrsenih garaza po bg takodje i garaza koje se koriste kao prodavnice tepiha saloni namjestaja itd
 
Jeste, ima 2 mesta za goste. I to ako je investitor ispoštovao propise. Al šta ćemo sa preostalih (u proseku) 10-15 starijih zgrada u ulici koje nemaju svoja mesta? Da je pameti, u delovima grada gde su većinski starije zgrade koje nikad neće moći da dobiju dodatna parking mesta, kad god se pravi nova zgrada u blizini, trebalo bi lepo u njenoj garaži da se naprave dodatna mesta koja će onda biti dodeljena stanarima ovih okolnih. Pa makar to bilo i 10 novih mesta. Opet i to dosta znači.
Mic po mic, za 10 godina, broj tih PM bi se povećao dovoljno da se problem s parkiranjem, makar u tim nekim zonama, osetno smanji.

Sve to može da se uredi, dogovori i sprovede tako da niko ne bude na gubitku i da se sve odradi korektno. Sve je stvar dogovora. Postoji mnogo modela javno-privatnog partnerstva po kojima se rešavaju upravo ovakvi problemi. Ali nadležne prosto mrzi da se cimaju s tako nečim.


Mada slažem se za dvorišta unutar blokova. Ajd kad su unutra igrališta ili male oaze, svakako da je bolje to nego parking. Ail što jes jes, ima ih mnogo zapuštenih koja ne služe ničemu osim što zauzimaju dragoceni prostor, umesto da se iskoriste za nešto pametno. To stoji.
 
Garazna mjesta se ne dodjeljuju vec se kupuju znam samo za 2 slucaja gdje su stanari starih zgrada kupili p mjesta u novoj zgradi koja se gradika pored njihove.Meni je cudno da neko ko kupi stan u novom bloku ne uzme p mjesto tipa a blok savaada znam za par slucajeva u westu 65 da nisu uzeli mjesta
 
Ok, loš izbor reči. Znaš na šta mislim. Poenta je da ako već imamo ulicu sa 15ak starih zgrada (ispod kojih bi uguravanje garaže koštalo boga oca) i jednu novu koja se gradi, i ako se već rovari ispod zemlje za izgradnju njenih npr 18 parking mesta, nek se (prethodno, naravno) napravi dogovor da se na tih 16 doda još ___ parking mesta koje će onda neko od okolnih stanara moći da kupi i koristi. Naravno, broj tih dodatnih PM određivali bi građevinci i inspektori, u skladu sa relevantnim propisima. Dakle ne 100, ne 200, nego od 10 do 20. Taj neki opseg.

Ima tu peripetija, ima pravnih zavrzlama, ima potreba za novim regulativama i službama... sve to stoji. Al ono, ljudi smo svi pa se napravi dogovor. I bude svima bolje. Ako ništa drugo, bar se proba na par primera pa se vidi dal radi i kako radi. A ovako ni za 30 godina nećemo biti blizu rešenja problema parkiranja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491610#p491610:3q3354wx je napisao(la):
Bender Rodriguez » 12 Nov 2017 12:42 pm[/url]":3q3354wx]E sad, fala bogu pa Srbi i tu nađu način da izvrdaju sistem tako što naprave garažu a u njoj montažne parkinge sa dovoljno mesta. I kad dođe inspektor, on ubeleži da je sve na broju, a kad on ode oni lepo demontiraju to i prepolove broj parking mesta. Drugi način je ucrtavanje parking mesta tako da ih sve skupa ima dovoljan broj al zato u njih ne može ni da se uđe. A tu je i treći način, dobro staro podmićivanje nadležnih da uopšte ni ne vrše kontrolu. Potvrđena priča od strane profesora koji predaje, između ostalog, i parkiranje na Saobraćajnom fakultetu.

Pa i garaže u zgradama se naknadno pretvaraju u podzemne nivoe lokala i teretane... makar je tako u Vojvode Stepe...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488042#p488042:x6fe6syl je napisao(la):
Nurko7000 » 30 Oct 2017 11:22 am[/url]":x6fe6syl]
[окт17]

_DSC5058 by Polexia Nurkin, on Flickr
...
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=488959#p488959:x6fe6syl je napisao(la):
Biciklistkinja » 02 Nov 2017 08:53 pm[/url]":x6fe6syl]
...
Inače one one odvratne obloge baštica drveća ispred Ruskog Cara bi trebalo skloniti, odavno nema više retorana koji ih je na svoju volju postavio i ne znam šta traže tu.

[нов17]

Kod ruskog cara by Polexia Nurkin, on Flickr
 
Jedinu svrhu ovih uzdignutih baštica vidim ako između stave stolove. Inače im ne vidim svrhu u prometnim ulicama, gde mislim da praktičnost treba da ide pre ideje nekog dizanjera, a to znači oni baštice (rešetke) u nivou sa trotoarom.
 
Meni su ove metalne nadogradnje bile bas lepe i davale su ovom delu uilce drugaciji smek...trebalo je samo posaditi sezonske cvetnice i sve bi bilo ok.

Ovako sada izgleda ponovo vrlo prosecno i uniformisano, pritom vire ona creva za navodnjvanje stabala.Takodje skinut je deo zemlje oko stabala sto u ovom vremenskom periodu nije trebalo da se radi.

Primer :

 
[нов17]

Vuka Karadžića by Polexia Nurkin, on Flickr

Мени се допада разноликост висине жардињере од целине до целине, некако свака целина у пешачкој зони има своју особеност у истом стилу.
 
Celoj pešačkoj zoni ne dostaje više klupa, osim onih par u Knezu i novih na O. Vencu nigde ih više nema i postojeće su uvek zauzete. Dobar primer da je potrebno više klupa su one na O. Vencu koje su uvek zauzete iako ih ima mnogo. Toliko ima ćoškova i uglova u pešačkoj zoni koje bi mogle da popune klupe.
 
Vise klupa, a i prizemlja zgrada bi mogla da budu nekako otvorenija prema ulici. Malo vise sadrzaja koji nisu samo stolovi kafica i standovi.
Dizajn izloga, osvetljenje, nadstresnice, dodatni ulazi u prostore, manje zabarakadiranosti.. uopste, vise dizajna prostora.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=491832#p491832:3lipd2rc je napisao(la):
Drakche » 13 Нов 2017 08:23 am[/url]":3lipd2rc]Vise klupa, a i prizemlja zgrada bi mogla da budu nekako otvorenija prema ulici. Malo vise sadrzaja koji nisu samo stolovi kafica i standovi.
Србин сем отварања кафића и кладионице није способан да смисли било шта друго.
 
Ljudi otvaraju ono sto u datim vremenima moze doneti neki profit, a novaca za iznajmljivanje prostora nemaju obrazovani ljudi sa prefinjenim ukusom.
Zato je grad/drzava tu da regulise sadrzaje.
Butici i knjizare - ok, ali i neki dizajnerski lokali, nesto sto je lepo i neobicno, ukljucijuci high tech prodavnice kao sto je apple ili sl. sto da ne.
U knezu su np. najlepsi i najelegantniji oni delovi koji imaju galerijske prostore.

Posto se prodavnice polako sele u trzne centre, mozda je to sansa da u otvorenim prostorima bude vise umetosti i kreativnosti generalno.
 
Ovo mi deluje kao da mi još uvek sanjamo plansku ekonomiju :).

Lokali se ne otvaraju centralizovano i planski, nego zakupci otvaraju ono na čemu mogu da zarade. Možeš da zaradiš od klijentele koja prolazi pored lokala i/ili dolazi tu ciljano. Hight-tech radnje, butici, pa i dizajnerski lokali sele se u tržne centre, jer je malobrojna preostala viša srednja klasa tu, a i ciljano se zbog parkinga tu lakše dolazi. Da bi shvatili budućnost BG pešačke zone dovoljno je par popodneva osmotriti ko se tu muva, tj. koga je sve više i više, a koga sve manje i manje.

Drugim rečima, budućnost BG pešačke zone je pre Oxford street (treš suveniri, fast food mali lokali i globalni igrači, maksimum masovna moda), nego prefinjene radnje i flagship stores. Živi bili, pa videli...
 
Za one koji govore o autenticnosti Skadarlije "jos od Turaka". Turizam i business as usual.

DOgm_Muo_W0_AA8g_ZP.jpg
 
Imas temu o skadarliji tamo je to odavno okaceno mogao bi staviti link na tekst i ostatak teksta kad vec nesto prenosis
 
Vrh