Šta je novo?

Pešačke zone

Kakve veze ima što je čovek rođen u Prištini ili bilo gde van Beograda?

Ljudi van Beograda nemaju mozak, za razliku od Beograđana?

Ove prepreke za pešake su očigledan primer sukoba na relaciji dizajner vs praktičnost i to je neko u gradu (gradski arhitekta, tj. Folić) morao da ispegla u hodu. (bukvalno da ispegla)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450692#p450692:2rrfxjet je napisao(la):
Дошљак » Čet Maj 11, 2017 4:58 pm[/url]":2rrfxjet]Упоредимо ново стање са претходним по питању простора за кретање пешака.
To stoji, ali ne treba zaboraviti da će sad nakon rekonstrukcije i sam obim pešačkog saobraćaja biti povećan.
Meni ne smetaju te zelene površine već uzurpacija trotoara od strane kafića. Ceo Beograd je postao njihov rob, može opušteno da se preimenuje u Kafegrad. Štancovanje kafića i kockarnica ispade naša glavna privredna grana, jer ih vlasti čak tako i tretiraju i promovišu.
 
Још кад би неко објаснио какве Фолић има везе са елементима пројекта пешачке зоне архитекте Јовина која постоји 40 година ... додао бих да је Јовин можда и најквалитетнији наш стручњак у обликовању јавних простора.
 
Посебно у области партерне архитектуре, Јовин је највећи ауторитет код нас.
 
Meni ima logike da izmedju pešačkog dela I garaže bude neko zelenilo upijač izduvnih gasova, kao svojevrsni zid koji filtrira vazduh iz garaže do pešaka.
 
Roger a da se malo informises prije osipanja rafalne paljbe pokledas katalog urbane opreme i uredjenja prostora pa vidis sta je total dizsj pa ko je projektovao pjesacku zonu itd pa onda krenes sa komentarima
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450727#p450727:3vr3yr0z je napisao(la):
Earthmoving » Čet Maj 11, 2017 6:53 pm[/url]":3vr3yr0z]Meni ima logike da izmedju pešačkog dela I garaže bude neko zelenilo upijač izduvnih gasova, kao svojevrsni zid koji filtrira vazduh iz garaže do pešaka.
Tacno tako ali je steta sto tu nije zasadjen drvored vec samo trava.
 
Ali garaža još nije gotova, možda će po završetku staviti neko zelenilo kao što mi je i ostalo u glavi sa ove slike. Možda je planirano neko žbunje ili neke biljke tipa puzavice niz zid garaže. Čak i da nema ničega, pešaci će biti udaljeniji od gasova garaže :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450718#p450718:31jvvy0j je napisao(la):
stf » Today, 17:20[/url]":31jvvy0j]Још кад би неко објаснио какве Фолић има везе са елементима пројекта пешачке зоне архитекте Јовина која постоји 40 година ... додао бих да је Јовин можда и најквалитетнији наш стручњак у обликовању јавних простора.

Pa koja je uloga gradskog arhitekte?

Evo, imamo primer ovih baštica za drveće, koje očigledno smetaju pešacima. OK, to je Jovin projektovao, pa i da je najbolji na svetu, za mene je to greška.

Gradski arhitekta bi po mojoj logici upravo takve stvari trebalo da izloži na nekoj javnoj raspravi.

Koliko znam retko koji projekat na kraju ostane netaknut, pa ne vidim problem da se i elementi Jovinovog projekta izmene.

Lupam, možda je pre 40 godina bilo mnogo manje pešaka i bašta kafića u toj zoni, pa su takve baštice bile OK.
 
Ocigledno da u gradu nemisle da bastice oko drveca smetaju na tom mjestu takve kakve su uradjene a ja nesto nisam primjetio da ima tu tolike guzve da nemoze da se prolazi Plan je bio na javnom uvidu gradjani su mogli da iznesu primjedbe najlakse je sad kad je sve gotovo pricati iako nije veliki posao da se ivicnjaci izvale i stave resetke .A moze i basta proljeca da se dislocira u bocnu ulici .I tako je ta basta bez dozvole cekaju rijesenje za istu .Uporedote stanje prije i poslije radova stabla su tu bila i ranije identican nacin obrade oko stabala je ispred ruskog cara
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450790#p450790:31bsssep je napisao(la):
astrodule » 11 Мај 2017 09:44 pm[/url]":31bsssep]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450718#p450718:31bsssep je napisao(la):
stf » Today, 17:20[/url]":31bsssep]Још кад би неко објаснио какве Фолић има везе са елементима пројекта пешачке зоне архитекте Јовина која постоји 40 година ... додао бих да је Јовин можда и најквалитетнији наш стручњак у обликовању јавних простора.

Pa koja je uloga gradskog arhitekte?
Да покреће јавне пројекте, да их гура код политичара, као и да у преговорима са великим приватним инвеститорима издејствује донације и улагање приватног капитала у јавно добро.

Није сигурно посао градског архитекте да трпа нос у детаље појединачних ауторских решења ...
 
Kako nije? Zato smo i dobili Cvetni trg bez rampe za invalide ka toaletu koji je napravljen za invalide.
 
A teta sto je to projektovala pa revizija projekta pa izdavac dozvole je ovjerio projekat bez rampe itd .
Svi su propustili da skrenu paznju na to
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450790#p450790:30et4szn je napisao(la):
astrodule » 11 May 2017 09:44 pm[/url]":30et4szn]
Evo, imamo primer ovih baštica za drveće, koje očigledno smetaju pešacima. OK, to je Jovin projektovao, pa i da je najbolji na svetu, za mene je to greška.
...
Lupam, možda je pre 40 godina bilo mnogo manje pešaka i bašta kafića u toj zoni, pa su takve baštice bile OK.

A да можда не би било боље уклонити баште кафића уместо баштица за дрвеће... Горњи део улице Обилићев венац према Мажестику је ругло баш због тих кафића.
 
Kao što je @stf rekao, bašte kafića su neophodne i daju živost pešačkoj zoni.

Ima kafića, tj. bašti i u velikim evropskim gradovima i to nije naš izum.

Ja bih recimo zabranio bašte ako je trotoar uži od 6-7 metara, znači u Kralja Milana kod Solunca i Zvezde, kao i u Bulevaru, tj. na svim uskim delovima (onaj u Sremskoj kod Kneza i l slična suženja).

Nekad su čak i frižideri za sladoled, kao i trafike postavljeni na suženjima, a par metara dalje ima mesta za njih bez da ometaju (mnogo) pešake.
 
Predlažem zakon po kom bašta kafića može da bude najviše iste površine kao i sam kafić.
 
Uh, pa onda bi Ruski car zauzeo pola Kneza.

Ja bih to ogranicio nekim procentima. Tipa, 2/3 sirine ulice mora da bude slobodno (u presotalu trecinu neka stanu i zardinjere i baste i klupe)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450747#p450747:38urzk6x je napisao(la):
Igor » Чет Мај 11, 2017 8:14 pm[/url]":38urzk6x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450727#p450727:38urzk6x je napisao(la):
Earthmoving » Čet Maj 11, 2017 6:53 pm[/url]":38urzk6x]Meni ima logike da izmedju pešačkog dela I garaže bude neko zelenilo upijač izduvnih gasova, kao svojevrsni zid koji filtrira vazduh iz garaže do pešaka.
Tacno tako ali je steta sto tu nije zasadjen drvored vec samo trava.

Добро је што је решење баштица за растиње на Обилићевом венцу створило више места за природне садржаје него у осталим улицама које су уређене као пешачке.

Било би још боље ако се уместо једноличних дрвореда у тим баштицама засади разноврсно растиње и по врстама и по спратности и по распореду, спорадично, у групама, помешано дрвеће, жбунасте врсте и цвеће.
 
Sve je to propisano nego bi kafedzije da svima udovolje da sjednu i to bas kod njih na trotaru da malo strpnu od prolaza malo od zelenila tu su krivi i gradjani
 
Rekao je Folić pre neki dan da će na jesen na Obilićevom vencu biti zasađeno 50 odraslih stabala. Tako da te baštice jesu predviđene za drvorede, možda čak i duple.

Послато са SM-G900F уз помоћ Тапатока
 
Neka postoje bašte. Ali da se ima mera. Jedno je kad je 20 centralnih pešačkih ulica prekriveno njima a drugo je kad je ceo grad njihov rob. I taj problem stalno raste. Em kafedžije stalno pomeraju inventar dublje u trotoare, em time inspirišu i druge lokale da rade isto. Koliko samo puta moram da pravim slalome po trotoaru da bih zaobišao izbačene : stolove (za mušterije pekare), table, stolice koje gazda izbaci da može da ''snima okolinu''... Razni zvučnici, baloni, štandovi i slične gluposti. Naravno, 90% njih nema nikakvu dozvolu. Ali teraju po svome u fazonu ''epa ako može onaj tamo, mogu i ja''. I činjenicom da ih niko neće ukoriti dokle god plaćaju mito.
Taj problem uzurpacije trotoara i javnih površina, ma koliko banalno izgledao, je postao velika sramota, pa i trošak Beograda. Par puta sam poželeo da platim grupu navijača da proleti kroz neke od njih i samo ih raskomada onako u prolazu. Jer je na nekim deonicama postalo nemoguće proći od njih. A zakonski im često ne možeš ništa. Jer bože moj, to su ''aduti grada''. ''Ponos ekonomije'' bogte.

Mislim ja na to gledam ovako - pelješiš ljude sa trista k palaca, koristiš njihove pare da bi napravio i (ne)održavao javne površine i onda te površine pokloniš bahatim svinjama koje ne mogu da izdrže a da ne naprave vašar od svog lokala i svoje okoline. I to predstavljaš kao bog zna kakvu privrednu granu. Ko da smo Las Vegas i ko da 80% klijentele čine strani bogataši koji svakog dana uliju milione dolara u kasu. A ono uglavnom ružne montažne sklepotine pune domaćih gostiju koji ostave u proseku po 500 dinara. Koji će u knjigama biti zavedeni kao 200 din, a ostatak zarade odlazi gazdama u džep (a gazde btw sve sami akademici i privrednici...)
Al avaj, okolnosti rade u njihovu korist (čitaj - sve je korumpirano i alavo do koske) tako da nam ne ostaje ništa drugo nego da se naviknemo na to. Pa da se posle hvalimo kako smo Evropski vašar broj jedan.
 
+1 :)
Odlican prikaz zatocenistva Bgda bahatih kafedjija
Tvom prikazu dodao bih i stavku da kafedjije u cenu kafe imaju uracunat i standardni procenat za mito
te nj bahatosti nema kraja... :(
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450688#p450688:luhd2gkd je napisao(la):
autoputevi kao hobi » 11 May 2017, 16:46[/url]":luhd2gkd]Ovo nije udarni deo pesacke zone gde ce biti najvise turista.
Ovo ce nekima biti tranzitna ruta za spustanje ka Beogradu na vodi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jel ti stvarno misliš da će turisti ići u beograd na vodi?
 
Баште треба ограничити на ту меру да поред њих има слободног пролаза најмање за ширину највећег ватрогасног возила, значи нека 2,5 метра минимум. Све остало треба сматразти за угрожавање безбедности.
 
Kokos":22qp10ia je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=450688#p450688 je napisao(la):
autoputevi kao hobi » 11 May 2017, 16:46[/url]":22qp10ia]Ovo nije udarni deo pesacke zone gde ce biti najvise turista.
Ovo ce nekima biti tranzitna ruta za spustanje ka Beogradu na vodi.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Jel ti stvarno misliš da će turisti ići u beograd na vodi?
Da.
Ljude privlaci voda i vole da sede pored nje.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh