Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626753#p626753:1o5l2h94 je napisao(la):
relja » 02 Jun 2019 09:47 am[/url]":1o5l2h94]Pešačka komunikacija je definitivno nedostajala.

Ali niko ovde ne posmatra malo širu sliku:
dok raspravljamo o pasareli na ovoj mikrolokaciji koja je i ovako moderna rekonstrukcija, u pozadini imamo pogled na neuporedivo veće ruglo naguranih splavova od kojih su neki sklonjeni da se ne bi videli iz Beograda na vodi, ali zato je izgleda u redu da ih sa Kalemgdana gledaju Beograđani i ti famozni turisti...
I oni su problem. Ali veće ruglo od splavova su barake koje niko ne sme da dira. Čak i kad nemaju ni pošten krov. Tako da je dugačak spisak onoga što treba popravljati. Međutim na redosledu prioriteta je svakako najvažnije da za početak ne kvarimo ono što već imamo. Kao recimo tvrđavu i njenu ambijentalnu celinu. A ovaj nasilni prodor vizuelno izrazito agresivne pasarele u tobože zaštićenu tvrđavu je upravo taj slučaj, doduše samo kao poslednji od niza pokušaja: Beko projekat, Despotov grad, Oblak, Gondola, kafana na travnjaku i šetalištu.

Ako se ovako nastavi mi ćemo jednog dana biti prva zemlja u svetu koja će imati posebno ministarstvo za rušenje. Prvo onoga što su radikali za svoje vlasti uradili u Zemunu, pa onda njihovi verni idejni naslednici u sferi urbanističke misli svuda po gradu. Doduše, delimično i demokrate pre njih.
 
Ovo nije ni blizu "projektima" koje si nabrojao.
A barake treba ukloniti što pre. Koliko vidim na jednoj od fotografija, rušenje one jedne, duž biciklističke staze, još nije završeno.
 
Slažem se, ali je u pitanju ipak ista opšta filozofija: "Hajde da vidimo kako možemo maksimalno da iskoristimo ili unovčimo svaki vredniji kvadratni metar Beograda, ne obazirući se mnogo na bilo koju drugu vrstu vrednosti koje to mesto možda ima." A tu baraku i dalje nisu srušili iako im smeta za drugu fazu. Takođe, još više mi bodu oči OVE barake. Obratite pažnju da se OVAKAV prizor decenijama nalazi tačno ispred najvrednijeg šetališta-vidikovca koji postoju u gradu. Pa su svejedno bili spremni da ih ruše SAMO kad je u izgledu bilo da se ovde može napraviti MNOGO novih kvadrata (projekat Oblak). Tada im odjednom nije bilo problem da ih sve sruše. Međutim kad se Oblak izjalovio, barake se ponovo ne mogu rušiti! A nikome ni na pamet ne pada da, pošto se barake jednog dana ionako moraju ukloniti, odmah tu naprave recimo privremeni park, pa ONDA čekaju konačno rešenje tog prostora. Međutim tada ne bi u međuvremenu ubirali porez. A to je izgleda MNOGO važnije nego decenijsko postojanje odvratnog rugla za stotine hiljada turista i posetilaca najboljeg vidikovca u grada. TO IM NIJE TOLIKO ZNAČAJNO. Nađe se 15 miliona evra za Gondolu (tobože zbog turista) i može se čekati bar vraćanje uloženih para za nju čitavu deceniju, ili čak 30 godina za BNV, ali nema para za rušenje ovih par baraka ispred najboljeg vidikovca, istim tim turistima ispod nosa!? Pa da li je to moguće? Više je nego tragično kad na tako ogoljeni način postanu vidljivi ne samo nezainteresovanost za ono što je narodu značajno, a ne donosi direktno zaradu, nego izgleda i pravi prezir prema plebsu koji ustvari stoji iza slatkih reči koje opisuju sjajnu budućnost. Inače bi bar zbog ugleda, zbog političke i propagandne koristi povremeno radili i stvari koje nisu isključivo koristoljubive prirode.

 
Pošto su mnoge stare slike nestale, evo ih ponovo kao potsetnik da je prolaz za ljude ispod puta VEĆ BIO NAPRAVLJEN kad je pravljen put oko Kalemegdana, pa je pasarela bila sasvim nepotrebna. I kao ogroman trošak nesrazmeran koristi, i kao ružan i nametljiv dodatak tvrđavi. Pozicije većeg i manjeg prolaza.


Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Još jedna važna stvar koja se skoro nikad ne pominje. Pogrešno je i štetno turiste sa obale pasarelom koja ih vodi pravo unutar visokih zidova stepeništa silom usmeravati da se odmah popnu na tvrđavu, što će sad biti slučaj. Tvrđava je daleko upečatljivija kada se PRVO pogleda odozdo, sa pozicije Donjeg Grada. Gledana sa Gornjeg Grada, prava spoljašnja odbrana tvrđave se jedva i vidi. Odatle je najupečatljiviji vidik izvan tvrđave, dakle nešto izvan nje same, a ne toliko pripitomljena i parkovska površina same tvrđave. Zbog toga bi preporučena putanja prvog doživljaja tvrđave trebala da bude dolazak sa obale Save, pa šetnja kroz Donji Grad, pa penjanje na samu tvrđavu, pa tek onda vidik sa nje, kao vrhunac pažljivo gradirane sekvence doživljaja i građenja celovitog utiska o njoj. Projektanti prostora bi tako elementarnu stvar morali da znaju, pa bi i formirane staze trebale da forsiraju najbolju putanju kretanja.

Donji grad je zbog teže dostupnosti kod nas bio veoma potcenjen, iako je veoma lep i upečatljiv. Pogledajte prizore:


Pogledajte prilog 1
Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 3
Pogledajte prilog 4
Pogledajte prilog 5
Pogledajte prilog 6
Pogledajte prilog 7
Pogledajte prilog 8
Pogledajte prilog 9
Pogledajte prilog 10
Pogledajte prilog 11
Pogledajte prilog 12
Pogledajte prilog 13
Pogledajte prilog 14
Pogledajte prilog 15
Pogledajte prilog 16
Pogledajte prilog 17
 
О та два пролаза испод Бул. Војводе Бојовића сам и ја писао када је најављена изградња пасареле (пре него што је дигнута пруга), овде и на другим местима, залуду. Били би савршена веза Тврђаве и ушћа двеју река, у историјском амбијенту.

Уместо њих, имамо сада ово, јучерашње слике:









Овуда ће ићи стаза према Париској улици:













 
Фантазија, ал ће да прште селфији са овог степеништа.
 
Pa ovo mi nekako ne deluje da treba da se zove pasarelom, koliko je ovo široko? tri metra? Pre bih ovo nazvao nekim beznačajnim prelazom-puteljkom, ne zaslužuje sigurno ovoliku pažnju kolika mu se pridaje. A da ne pričam kakvi su sve renderi bili svemirski, za prošlih sedam godina...
 
Trećina širine je puna limena ploča, a dve trećine rešetka ...

20190602-181755.jpg
 
Заслужује пажњу због девастације тврђаве. Зар ово степениште није могло да буде без ове металне стазице, тј да пасарела буде дужа а степениште директно на постојећу стазу од опеке?
 
Не знам за друге, али мој компијутер ниједну фотку од Саше није успео да отвори, ни овде, а ни на другим темама.
 
Da, iz nekog razloga i meni se slike koje neki postuju ne vide na kompu, druge vide sasvim normalno?
 
Mени нису видљиве само ове из последње поруке.
 
Pasarla je ,od početka, pa do kraja, apsolutna sklepotina, koja nema blage veze sa arhitekturom tvrđave.
Pogrešni materijali, pogrešna putanja, pogrešna konstrukcija.Sve je u neskladu, počevši od same rugobe od beton hale, pa do garaže na krovu, kojoj tu mesto nije.
Za turiste sa brodova,mnogo bi im bolje koristio neki mali elektro turustički vozić, a za ostale, da koriste već postojeć prolaz ispod ulice,samo da se dovede u ispravno stanje.Na ovu i ovakvu sklepotinu, 2 miliona evrića, je suludo bačen novac.

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=627131#p627131:1abs3zrq je napisao(la):
perovicp » 03 Jun 2019 06:50 pm[/url]":1abs3zrq]Pa ovo mi nekako ne deluje da treba da se zove pasarelom, koliko je ovo široko? tri metra?

Po gabaritu i kvalitetu izvodjenja ovaj objekat spada u kategoriju “promenada”.
 
Garaži je apsolutno mesto na krovu Beton hale. Šta više, to je idealno mesto za nju. Pa pogledajte gužvu u kafićima ispod - gde ti ljudi da parkiraju.
 
Automobili na 2 metra od obale, zaista genijalno.

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk
 
zar je moguće da smo toliko postali korumpirani, da se niko od struke i uticaja ne buni protiv ovog diletantizma?
maksimalni učinak je kritika po forumu i na tome se sve završi
 
Ta struka, i taj uticaj ,danas se nalaze rasejani, diljem sveta.

Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk
 
Vrh