Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

Sta napravise ljudi, stazu za na Mesec :bash:

Nisu li mogli samo stepenice uz Beton halu, tipa ovako nešto?
mGgcfeM

rtBpRdq


Edit:
Ovako :roll: :mrgreen:
https://m.imgur.com/a/mGgcfeM
 
21. vek je, mora da bude prilagođeno i kolicima i slabo pokretnim osobama. Nemojte samo da hejtujete kako druga strana nije prilagođena njima, pa mi smo poznati po polovičnim rešenjima. :bash:

ps: Hoće li jučerašnji dan da uđe u istoriju kao dan kada je natčovečanskim naporima i naprednom tehnologijom premoštena najteža ulica u Evropi i ostvaren viševekovni san o spajanju Kalemegdana i Save.
 
Ово испаде још накарадније него што сам замишљао.
 
Ahhhhaaaaaahahha, branitelji pasarele - eto vam ga na! Pa ovo stvarno prevazilazi i granice sarkazma i mazohizma, više liči na abortiranu karikaturu. Ne zna se da li više odiše nefunkcionalnošću, ružnoćom ili faktorom upropaštavanja doživljaja tvrđave. Ali dobro, barem su neka lica zaradila neki novac.
 
И да додам на све да није срушена она бетонска барака тачно испод пасареле код улаза у тунел. Милина, ово ће стварно привући туристе :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626347#p626347:2er719qd je napisao(la):
GOJE » Pet Maj 31, 2019 2:56 pm[/url]":2er719qd]Ahhhhaaaaaahahha, branitelji pasarele - eto vam ga na! Pa ovo stvarno prevazilazi i granice sarkazma i mazohizma, više liči na abortiranu karikaturu. Ne zna se da li više odiše nefunkcionalnošću, ružnoćom ili faktorom upropaštavanja doživljaja tvrđave. Ali dobro, barem su neka lica zaradila neki novac.
Ja se ne secam da je bilo ko na forumu branio taj frankestajn od skalamerije koji zaklanja zidine iskreno, to moze da brani samo Vesic.
 
Ja sam govorio da je potrebna.

I dalje mislim da ne narušava toliko Tvrđavu, a najveća zamerka mi je na besmislenost rampe i lifta na jednoj strani dok sa druge strane imamo stepenice. Tako da rampa ima funkciju samo za one koji kolima dolaze na parking na Beton hali i hoće da se spuste na Savu.

Sa druge strane imamo most na Adi gde još uvek nemamo liftove.
 
Ova pasarela bi imala nekog smisla da je pomerena ka Pariskoj ulici nekih 20m ovako je zaklonila dobro sacuvane ulaze u tvrdjavu koji se vise ne vide. Nije sporno da je potrebna kako bi ljudi lakse prilazili reci samo je pozicija losa. Mada kada bi je pomerili ka Pariskoj morali bi ljude sajlama da spustaju do Pasarele ;)
 
Ahhh ... šta reći? Karikatura? Sad još sa najvećim nestrpljenjem očekujem gde će ovde da udenu i uglačanu niklovanu rešetku, pa možda i neke staklene panele, što da ne kako su krenuli ...

20190517-160730.jpg


A ako se sad vratimo na sam pročetak projekta pa pročitamo ko je šta tada pričao ... i kakve sam elementarne stvari posle debakla sa česmom Mehmed Paše morao naširoko da dokazujem i ovde ... ali ne vredi, tako izgleda mora da bude.
 
Пасарела је могла бити одрађена мање инвазивно на тврђаву и јефтиније. Могла је да буде пре капије и да буде краћа за целу ширину Бетон хале, са много складнијим степеништем уз саму Бетон халу.
 
A mogli su prosto da napregnu za toliko da izbace đubre iz postojećeg prolaza ispod puta ...

Pogledajte prilog 4
... pa ne bi potrošili 2 miliona evra, silno vreme, niti se naknadno zezali sa "nepoznatim" zategama talpi.

ili još bolje, da vrate originalne rovove između bedema koji su vodili ka reci, pa da ljudi prolaze tamo gde su i ranije. već stolećima prolazili, i tako usput vrate još jedan deo stare tvrđave.

Pogledajte prilog 3

Pogledajte prilog 2
Pogledajte prilog 1
 
Koštalo bi i ovo, i tu bi naduvali cenu, i tada bi se tek bunili zbog uništavanja bedema, ali...
Onda bi i saobraćaj bi morao da se zaustavi, i da se preusmeri na Tadeuša Košćuška i Parisku. I taj zastoj bi takođe trajao...
Ovde su najgrđi cena i rok, a betonsku ogradu zaista ne razumem.
 
Tačnije, nije gotova ni prva faza. Druga faza tek treba da počne ... možda, jednog dana.
 
Друга фаза беше дизање скулптуре, а трећа лифт?
 
Ko zna šta će još smisliti i koliko će faza do kraja biti. Ali originalno, druga faza je kompletan redizajn ostatka prostora uz obalu, od spiralne rampe do restorama Bela Vista. To je ustvari i jedini koristan deo čitavog projekta. Treba da se napravi relativno veliki park, sa fontanom, "prskalištem", "ležalištem", opremom za decu, biciklističkom stazom itd.


Plus što treba da smisle i šta uraditi sa prostorom gde je bila pruga, pošto je posle pravljenja plana uklonjena, pa taj prostor nije uključen u usvojenu verziju. Tako da nas verovatno čeka i izmena. Znači KAD najzad završe prvu fazu, što je veliko pitanje kada će biti, tek treba da krenu sa drugom. Pa ćemo se malo načekati završetka radova.
 
612 dana od pocetka izgradnje prve faze (28.09.2017-01.06.2019)
Rok za zavrsetak pasarele je bio 270, a probijen je za 342 dana.

"Prva faza izgradnje veoma kompleksna. Čeličnom konstrukcijom je trebalo „preći" Bulevar vojvode Bojovića i sada se nalazimo pri kraju tih radova koji će za nekoliko nedelja biti završeni. Trenutno se radi na elektro-instalacijama i postavljanju lifta, a vrednost čitavog projekta je nešto veća od 214 miliona dinara. Mislim da je ovo jedinstven projekat koji će spojiti Kalemegdan sa obalom Save, a celokupnim uređenjem u okviru prve faze izgradnje pešacima će biti omogućeno da sa Kalemegdana, ali i iz centra grada, stignu do Sava promenade ne napuštajući pešačku zonu"
Andreja Mladenović
TV Prva,11.02.2019.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=626347#p626347:1sugmh9f je napisao(la):
GOJE » 31 May 2019 01:56 pm[/url]":1sugmh9f]Ahhhhaaaaaahahha, branitelji pasarele - eto vam ga na! Pa ovo stvarno prevazilazi i granice sarkazma i mazohizma, više liči na abortiranu karikaturu. Ne zna se da li više odiše nefunkcionalnošću, ružnoćom ili faktorom upropaštavanja doživljaja tvrđave. Ali dobro, barem su neka lica zaradila neki novac.

Evo nas, živi smo, pratimo izgradnju i čekamo Vesića i kompaniju da završe ovaj dosad neviđeni građevinski poduhvat. Nove fotografije nisu nam otkrile ništa što već nismo znali od ranije, osim toga da pasarela ima i jednu novu, dosad neotkrivenu funkciju, a to je da izaziva glasan smeh, iz dubine duše, onih kojima se ne dopada. A smeh je zdrav. Produžava život. Dobra investicija ;)
 
Ovo ima da uđe pravo u udžbenike :shock:

20190530-200041.jpg
 
Zamislite samo da se izgradio Fudzimoto-ov oblak za koji se zalagalo pola foruma, pa to bi bilo na desetine ovakvih pasarela koje se prepliću.
Ovo je definitvno manje zlo ali da je lepo i funkcionalno definitivno nije.
 
Поента је да није ни било потребно. Ал да се не понављамо са алтернативама.
 
Pešačka komunikacija je definitivno nedostajala.

Ali niko ovde ne posmatra malo širu sliku:
dok raspravljamo o pasareli na ovoj mikrolokaciji koja je i ovako moderna rekonstrukcija, u pozadini imamo pogled na neuporedivo veće ruglo naguranih splavova od kojih su neki sklonjeni da se ne bi videli iz Beograda na vodi, ali zato je izgleda u redu da ih sa Kalemgdana gledaju Beograđani i ti famozni turisti...
 
Као што видимо тим простором око Бетон хале и на њој са баракама нико неће да се позабави.
 
Vrh