Šta je novo?

Pešačka pasarela od Kalemegdana do Savskog pristaništa

And7rey":16k08p56 je napisao(la):
Nema šta da se igraju sa prostorom sve treba da bude javna površina a ostalo je rezervisano za proširenje Dunavske.
Jel može link ka ovom pdf?

Послато са SM-G955F уз помоћ Тапатока
 
Koliko taj prostor prosto vapi za nekim većim projektima.

Do 25. maja može neki novi stambeni blok i proširenje Dunavske ulice, a od 25. maja do Beton hale, parkovi, staze, igrališta...

(preteče me @And7rey)
 
Da li je donet novi plan regulacije ovog prostora, sad kada se pruga uklanja?
Da ne bude opet kao sa BnV, vođa rekao da će da se gradi nešto kao "najvieći vau u novijoj istoriji", a planiranje i projektovanje su smarački detalji?

Da se ja pitam, a ne pitam se naravno, ne mestu koloseka bih isplanirao novi bulevar sa drvoredima i pristojnim parkingom za postojeće zgrade na strani prema Dunavu, a na mestu postojeće Dunavske ulice bih dao da se izgrade zgrade, potpuno novi ulični front i uređen, pristojan završetak "Donjeg Dorćola".

Ovo je svavako za posebnu temu....
 
Мислим да Фолић спомиње некакав „линијски парк", али се у потпуности слажем,нови Дунавски булевар целом трасом укинуте пруге, од базена до Панчевачког моста, широк, са 6 друмских трака и трамвајем у средини, широким тротоарима, бициклистичким стазама, дрворедима и паркинг местима са обе стране, а на простору садашње Дунавске да се формира пристојан улични фронт и да с коначно заокружи „Доњи Дорћол" и интегрише тај део града у јединствено ткиво. Пасарела да се исече, подвожњаци затрпају. Сада је тај део града полу распад, али у будућности ће ту бити поред базена и нова велика окретница ГСП линија које сад окрећу у центру, затим нови Теслин музеј у старој електрани и нови стамбено-пословни коплекс у Луци. + Беко који би био на почетку тог булевара. По мени веома атрактиван и вредан простор који заслужује пажљиво планирање. И да онда коначно Београд сиђе и на Дунав.
 
Ne treba preterivati. Dunavska ulica da se proširi za još toliko (ukupno 3+3 trake), a tramvaj i linijski park pristojne širine do Pančevačkog mosta obavezno. U njemu bar tri odvojene staze: za pešake, bicikle i trčanje. A za nove zgrade samo ako posle toga nešto ostane.
 
Биће простора дуж Дунавске, има данас ту брдо неугледних магацина, стоваришта, гаража, хала и сл. објеката, пропале индустрије. По мени треба интегрисати прво базене 25. мај са урбаним ткивом Дорћола. Цео тај потез дуж дунавске и пруге је веома занимљив за урбанизацију, има ту финих садржаја а и биће нових, али је тренутно стање веома деградирајуће што слабом саобраћајном инфраструктуром, што неугледним привредним објектима. Направио сам тему о том делу града на радионици, па би могли можда тамо.о.томе да наставимо дискусију.
 
Zuma":71ybhew4 je napisao(la):
Ne treba preterivati. Dunavska ulica da se proširi za još toliko (ukupno 3+3 trake), a tramvaj i linijski park pristojne širine do Pančevačkog mosta obavezno. U njemu bar tri odvojene staze: za pešake, bicikle i trčanje. A za nove zgrade samo ako posle toga nešto ostane.

Sa tim da te tri odvojene staze budu sve ukupne širine 6m i da nabijemo neke objekte odmah uz njih :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=562641#p562641:264s71kv je napisao(la):
Дошљак » 27 Avg 2018, 21:38[/url]":264s71kv]Мислим да Фолић спомиње некакав „линијски парк", али се у потпуности слажем...

Ako sam ja dobro razumeo, mislim da se misli na ovo https://en.m.wikipedia.org/wiki/High_Line
 
Ne mora da bude na stubovima. Linijski park je bilo koji park čije je jedna dimenzija daleko veća od druge (pošto onda liči na "liniju"). Korisni su zato što omogućuju dugačke šetnje ili recimo trčanje a da se ipak trajno ostane u zelenom okruženju, ali i za životinje i biljke u gradu jer često povezuje veće parkove klasičnog oblika. Time se životinjama i biljkama daje neprekidni migracioni put, tj eko sistem je bogatiji, formiraju se zelene mreže. Takođe omogućuje potoke i sprovođenje kišnice, odnosno prirodno zalivanje biljaka.
 
Valensija ima takav linijski park koji se proteže kroz ceo grad, a on je napravljen u koritu reke koju se preusmerili jer je pravila poplave.

U njemu zaista ima svačega (osim zgrada).

Možda da napravimo novu temu u Radionici ili negde drugde za prostor koji će se dobiti izmeštanjem pruge?
 
U nekoj od strategija ozelenjavanja grada eksplicitno piše da je jedan od ciljeva povezivanje zelenih površina, a to se radi upravo linijskim parkovima.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=561783#p561783:2js0tmbi je napisao(la):
GOJE » 24 Aug 2018 02:52 pm[/url]":2js0tmbi]Je**** ih besmislena i bespotrebna pasarela.

Evo kako održavaju ovu postojeću na Dorćolu koja je toliko istrulila da se otvorio i asfalt i trup tako da možete da propadnete:


Pogledajte prilog 1
file.php

file.php
Nije nikakvo opravdanje, ali grad već planira demontažu ove pasarele jer je uklonjena pruga.
 
Страшно, поред прелепе тврђаве у срамотном стању они се диче пасарелом. Као они ликови штп отварају семафоре, септичке јаме, надстрешнице на стајалиштима и јавне тоалете су.
 
Ono što, prema njegovim rečima, pravi najveći problem je uporno odbijanje vlasnika restorana Belavista da ukloni poptuno nelegalni objekat koj se nalazi odmah uz pasarelu i ugrožava i požarni put bez koga neće biti bezbedno koristiti ovaj objekat.

“Taj objekat se nalazi u potpuno zaštićenom području, sa jedne zona beogradske tvrđave sa druge zaštićeno priobalje, nadamo se da ćemo do tada to ukloniti”, naveo je Folić.

Znači Grad nema moć da ukloni takav objekat?

I o kakvom novom parkingu ovaj priča? Pa na Beton hali je već sada sasvim dovoljan parking. Ako misle da ga prave na mestu tog restorana, to je užas jer će onda kola dotle prolaziti pored svih oni lokala gde je već sada stalna gužva.
 
Ova pasarela se moze posmatrati kao "onomatopeja" politike: uska, krivudava staza kojom idemo vec decenijama.

Umesto oblaka dobili smo ispuvak posle kasike prebranca na vodi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=563061#p563061:26vhxt0o je napisao(la):
astrodule » 29 Aug 2018 01:13 pm[/url]":26vhxt0o]Najmanji problem je da se postavi imitacija kamena na ogradu.
Zapravo je to nemoguće, jer se kulturno-istorijsko nasleđe jasno mora razlikovati od modernih dodataka.
 
Zašto se uopšte nešto uvlači u zidine tvrđave?

A tamo gde baš mora, što ovde nije slučaj, razlikovanje novog i starog nije isto što i vizuelno agresivno odudaranje. Moguće je i da se jasno razlikuje i da se uklapa, tj da ne odvlači pažnju.
 
Класично силовање тврђаве модерним инсталацијама. А могла је Пасарела да буде и са друге стране Бетон хале. Недавно је брат купио неку брошуру о Београдској тврђави, поред старих гравура и цртежа, при крају су били неки сулуди модерни планови. Морам видети да кад се нађем с њим скенирам те планове.
 
Ko kaže da će da odvlači pažnju?

Najviše će privlačiti poglede spirala i skulptura koje se neće nalaziti uz zidine.

Sa postojećih slika, deo koji "ulazi" u tvrđavu je prilično neupadljiv.
 
Опет је ружно, могли су ограду од кортена као код чесме Мехмде-паше, прозирну. Није морао бетон.
 
Vrh