Šta je novo?

Pasarele

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=789125#p789125:20kxzp5e je napisao(la):
Bender Rodriguez » 31 Okt 2020 12:23[/url]":20kxzp5e]Videh i ja juče tu famoznu pasarelu kod Ada Mola. Izgleda kao obična sklepotina postavljena na pogrešnom mestu.
I ja bio tamo juče. Prvi put od otvaranja svratio u TC. Barem što se mene tiče, ništa specijalno. Pošto je bio mrak, nisam najbolje video pasarelu, a iskreno, nisam je ni tendenciozno išao videti, kad sam već morao da svraćam u tržni centar. Inače, podzemni prolaz je mnogo logičnije rešenje, ali pošto je to prevaziđeno, kako kažu u upravi grada...
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_iKgI5ivMdU[/youtube]
 
_20210222_140828.JPG

УМП.
 
Ispada lakse podugnuti soping centar i deonicu autoputa, nego jednu pristojnu pasarelu.
 
Izvor: Beobuild.rs

Pasarela kod Ade spremna za letnju sezonu
file.php

Izgradnja pasarele u Radničkoj ulici privodi se kraju, a njeno otvaranje očekuje se za nekih mesec dana. Iako je rok za izvođenje ovih radova značajno produžen, konstrukcija je završena, ugrađeni su liftovi u sva jezgra i ostaje samo da se nanese hidroizolacioni i antiklizni premaz na pešačke površine. U pripremi je i test opterećenja koji će prethoditi nanošenju izolacije a u okviru koga će biti izvršena sva ispitivanja na konstrukciji pre otvaranja za upotrebu.

Pasarela će premostiti jedan od najopterećenijih pešackih prelaza, na ukrštanju Paštrovićeve i Radničke ulice kod Ade Ciganlije, a denivelacija bi trebala da značajno unapredi bezbednost pešaka i protok saobraćaja. Pešačko biciklistička konstrukcija ima dva kraka ukupne dužine skoro 104 metara.

Krak koji će premostiti Paštrovićevu ulicu imaće 48.3 metara, dok će konstrukcija iznad Radničke ulice imati ukupno 55.5 metara. Pasarela će imati tri pristupa, sa po jednim liftom za javnu upotrebu u okviru svakog komunikacijskog jezgra. Pešačke staze na konstrukciji imaće i podno grejanje, čime će biti unapređena bezbednost i korišćenje pasarele tokom zime.

Veliku foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/pasarela-kod-ade-sp ... p2998.html
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=nq3uAfzBeys[/youtube]
pasarela-ada-mall-14-maj-2021-03.jpg

pasarela-ada-mall-14-maj-2021-17.jpg

Veliku foto reportazu mozete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/pasarela-kod-ade-sp ... p2998.html
 
Ових дана се ради на тротоару поред/испод пасареле и прави се његов продужетак поред зида Шећеране до спајања са старим делом тротоара код бензинске пумпе/бившег НИСа.
 
Јуче сам ишао пешке на Аду из Паштровићеве и сликао радове на скретању из Паштровићеве у Радничку.
Јасно је да не планирају да укину то лево скретање, што ми је потпуно несхватљиво. Видим изнад да је један форумаш написао да се и са искљученим семафором не види да је саобраћај убрзан – па наравно да није, кад маса народа иде пешке на Аду преко пешачког прелаза, и колона возила их сваки час пропушта; кад буду ишли преко пасареле, видеће се итекако :)
Исто ми није јасно зашто не укину лево скретање из Руске улице у Бул. војводе Мишића, сулудо је што ту из смера центра уопште постоји семафор.





 
Почела је изградња пасареле код "Темпа".
По роковима изгледа да ће ова пасарела бити пуштена у промет пре оне комшијске пасареле код оног тржног центра!

У чланку у Политици има објашњење зашто је почела тек сад, пошто се рачуна да су радови почели 23.08.2022. Цитирам:
"Грађевинска дозвола за овај пешачки мост издата је 1. јуна, а радови пријављени 16. јуна, док је на табли као почетак радова означен 23. август, а завршетак 22. октобар ове године. Од 23. августа извођач радова, односно „Рас инжењеринг”, морао је да прибави сагласности за заузеће јавне површине код Секретаријата за саобраћај, односно да добије њихово одобрење како би користио саобраћајне траке. На ту сагласност се чека јер се мора водити рачуна да негде у близини не буде још неких радова и да не дође до загушења саобраћаја. Истовремено извођач радова у свом производном погону гради челичну конструкцију пасареле."
Завршен цитат.

Почела изградња пасареле изнад Обреновачког пута
Петак, 23.09.2022. у 15:15Бранка Васиљевић
После десет година од потписивања петиције Чукаричана напокон је у току формирање пешачког моста на прометној саобраћајници. – Многи се надају да ће овај мост значити и прекид са лошом праксом претрчавања магистрале
https://www.politika.rs/scc/clanak/518214/obrenovacki-put-pasarela

Чланак из Новости:
ГРАДИ СЕ ПАСАРЕЛА КОД "ТЕМПА": Мајстори на вези Ада Циганлија - Чукаричка падина 10 година после најаве
Ш. МАРОВИЋ, 23. 09. 2022. у 08:46
ИЗГРАДЊА пешачке пасареле код "Темпа" на Обреновачком путу, која ће повезати Чукаричку падину и Аду Циганлију, коначно је почела, десет година од првих најава о реализацији овог пројекта.
https://www.novosti.rs/c/beograd/ve...nlija-cukaricka-padina-10-godina-posle-najave

Слике су из Политике, Новости и Весићеве - са неке од друштвених мрежа

Грађевинска табла
пасарела код темпа-табла.jpg

пасарела код темпа1.jpg
пасарела код темпа2.jpg
пасарела код темпа3.jpg
пасарела код темпа4.jpg
пасарела код темпа.JPG
 
Обавештење секретаријата за саобраћај о изменама режима саобраћаја везано за радове на Обреновачком путу, односно за изградњу пасареле. Радови су подељени у пет фаза и у временском периоду од 19.09. до 20.10.2022.године.

Обавештење, цитирам:
Током радова на изградњи пасареле на Обреновачком путу код „Темпа“, у оквиру регулације Савске магистрале, које изводи Град Београд за потребе Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда, биће измењен режим саобраћаја у периоду од 19.09.2022. до 20.10.2022. године, по фазама:

- Фаза 1: измена режима саобраћаја, заузет и ракопан део коловоза (две крајње саобраћајне траке у десној коловозној траци, смер ка Обреновцу) и тротоар на Савској магистрали (Обреновачки пут код „Темпа“), у временском периоду од 19.09.2022. до 24.09.2022. године.
TEMPO pasarela faza 1.png


- Фаза 2: измена режима саобраћаја, заузет и ракопан део коловоза (саобраћајне траке уз разделни појас, једна у смеру ка Обреновцу и две у смеру ка Београду) и тротоар на Савској магистрали (Обреновачки пут код „Темпа“), у временском периоду од 25.09.2022. до 30.09.2022. године.
TEMPO pasarela faza 2.png

- Фаза 3: измењен режим саобраћаја, заузет и ракопан део коловоза (две крајње десне саобраћајне траке у десној коловозној траци, смер ка Београду) и тротоар (испред „Темпа“ и испред „Citroena“) на Савској магистрали (Обреновачки пут код „Темпа“), у временском периоду од 01.10.2022. до 06.10.2022. године.
- Фаза 4: затворен саобраћај, заузет и раскопан део коловоза (деснa коловознa траka, смер ка Обреновцу) и тротоар (испред „Темпа“ и испред „Citroena“) на Савској магистрали (Обреновачки пут код „Темпа“), у временском периоду од 11.10.2022. до 13.10.2022. године.
- Фаза 5: затворен саобраћај, заузет и ракопан део коловоза (деснa коловознa тракa, смер ка Београду) и тротоар (испред „Темпа“ и испред „Citroena“) на Савској магистрали (Обреновачки пут код „Темпа“), у временском периоду од 18.10.2022. до 20.10.2022. године.

Све имате овде http://bgsaobracaj.rs/vest/3002/izgradnja-pasarele-na-obrenovackom-putu

Мапа заузећа
заузеће обреновачког пута_изградња пасареле.JPG
 
Dakle ova druga pasarela ce verovatno da dobije upotrebnu dozvolu za jedan dan jer nju zida grad, ako sam dobro shvatio? A ona kod Ada Mall-a nece dobiti dozvolu sve dok neko ne dodje da poljubi prsten ili makar plati koliko treba da se plati, a dotle ce gradska vlast da tera inat privatnicima?
 
Kapiram da će pasarela biti "obična"... u smislu da će se na nju penjati stepenicama i da neće biti građena tako da omogući prelaz ulice korisnicima sa/na kolicima/biciklima.

EDIT: zašto je ovo za nas nemoguća misija?
footbridge.jpg
 
Pa ovo je promasaj... kombinacija pozicije pasarele, visine stepenista i njihove orijentacije je poprilicno obesmislila postojanje pasarele. Pasarela je suvise blizu pesackog prelaza sa semaforom. Nije povezana sa naseljem, odnosno ne postoji put od nje ka Radnickoj osim kozje staze od zgrade posle Citroena. Ako je njena svrha da stanovnicima padine omoguci da brze stignu do druge strane i ne pretrcavaju, oni moraju da se spuste kozjom stazom, dodju do pasarele, prodju ceo put do pocetka stepenista - i onda odluce hoce li se penjati i vracati unazad, ili ce od prilike istu tu duzinu da predju do semafora i tamo predju ulicu.
Uzevsi u obzir da se iz Tempa i Lidla ljudi vracaju sa torbama i kesama, mislim da je odluka kojim putem ce ici prilicno jasna.
Da je stepeniste okrenuto ka naselju - mozda bi imala nekog smisla - ne mnogo veceg ali nekog. Ovako - ne mogu da tvrdim da ce se bash koristiti - osim mozda radnika Citroena a brze stignu do Mac-a
311296659_5584436518258753_7490888643044741251_n.jpg
 
Zar nije bilo reči ranije da će ista biti gražena bliže Tempu, danas Mega Maxi, zato što ljudi na tom mestu pretrčavaju Novi obrenovački put?
 
Bilo je reci - ali si poceli da grade na liniji gde se ulazi u Citroen salon, a po orijentaciji stepenista - stepeniste pocinje kada se vec dobrano zadje u liniju BMW parkinga - i to dalje od naselja, ne blize, a kraj stepenista na drugoj strani je tik pre ulaza na pumpu i Mac. U svakom slucaju, pretrcavanje se nece smanjiti niti malo.
 
Vrh